Jumaat, 26 April 2013

borak kosong

borak kosong


Jangan Sampai Anda Tertipu Melihat Foto-foto Ini

Posted: 26 Apr 2013 09:30 PM PDT

Apakah mata selalu mengatakan hal yang benar? Mungkin tidak jika Anda melihat ke sebuah foto dan mata kemudian memberikan persepsi yang berbeda. Seperti apakah itu?












Wanita Benci bila Bahagian Tubuh Ini Disentuh

Posted: 26 Apr 2013 09:00 PM PDT


detail berita
Pasutri (Foto: Girltime)
SENTUHAN merupakan salah satu cara membuat wanita menjadi berghairah. Namun, ada beberapa titik yang sebaiknya tak Anda sentuh.
Hal ini bukannya tanpa alasan. Pasalnya, ada beberapa saat dimana wanita merasa dirinya kurang nyaman dan percaya diri. Jika Anda memutuskan untuk menyentuhnya, boleh jadi dia justru merasa kesal.

Berikut ini beberapa bagian tubuh wanita yang sebaiknya tak Anda sentuh, sebagaimana dilansir The Stir.

Kaki 

Wanita terkadang kesal apabila kakinya yang belum dicukur disentuh oleh pasangan. Kebanyakan wanita merasa dirinya tidak cantik saat banyak rambut di kakinya.

Rambut

Wanita tidak suka apabila rambutnya disentuh, terutama saat dia baru meninggalkan salon. Pasalnya, hal ini menyebabkan semua usahanya di salon menjadi sia-sia belaka.

Wajah

Menyentuh wajah boleh jadi sebagai tanda lelaki menunjukkan kasih sayangnya. Namun, jangan lakukan hal itu manakala wajah wanita sedang berminyak atau berjerawat.

Perut

Wanita sangat mengidamkan perut yang rata, sayangnya hal itu tidak mudah didapat. Jangan sentuh perut wanita, terutama saat dia baru saja makan besar atau ketika sedang nyeri haid.
(tty)

Perempuan Inggris Lahirkan 2 Pasang Bayi Kembar

Posted: 26 Apr 2013 08:30 PM PDT


Pasangan yang mendapatkan bayi kembar (Foto: The Sun)Pasangan yang mendapatkan bayi kembar (Foto: The Sun)

READING – Seorang perempuan asal Inggris melahirkan dua pasangan bayi kembar identik. Kelahiran yang langka ini merupakan satu berbanding 70 juta kemungkinan yang terjadi.

Sharon Turner, terkejut ketika dokter memberitahukan kepadanya bahawa dia telah melahirkan dua pasang bayi kembar identik. Keempat bayi tersebut lahir dengan selamat meski mereka lahir prematur.

Seperti dilansir The Sun, Sabtu (27/4/2013), Sharon memberikan nama keempat bayinya dengan nama James, Joshua, Lauren, dan Emily. Perempuan berusia 36 tahun ini melahirkan keempat anaknya itu pada 30 Maret silam.

"Saya berpikir tentang kemungkinan kembar, tetapi tidak pernah berpikir sebanyak itu. Teman saya banyak yang mengatakan bagaimana saya akan mengatasinya? Tapi, hal itu tidak menjadi beban buat saya, saya merasa sangat diberkati," ungkap Sharon.

Sang suami, Julian Turner mengatakan bahwa dirinya tidak boleh membedakan keempat bayinya. "Saya tidak boleh membedakan mereka," kata lelaki berusia 43 tahun ini. (faj)

Habiskan wanguntuk Superman, Lelaki Ini Ditinggal Isteri

Posted: 26 Apr 2013 08:00 PM PDT


Foto : Barcroft MediaFoto : Barcroft Media

NEW YORK - Seorang lelaki asal Amerika Syarikat (AS) harus rela ditinggalkan isterinya setelah ia menghabiskan wang sebesar 65 poundsterlinghanya untuk membeli koleksi mainan Superman.

Christopher Dennis, memiliki koleksi benda-benda berbentuk Superman lebih dari15.000 seperti bed cover, boneka action figure, dan mobil mainan yang dihiasi dengan wajah Clark Kent.

Hobi mengoleksi hal-hal yang berhubungan dengan Superman ini menyebabkan ia harus rela ditinggal oleh istrinya Bonnie Finkenthal. Bonnie bercerai dengan Dennis karena ia merasa jenuh dengan hobi suaminya itu.

"Chris hanya menikah dengan koleksinya. Tidak ada yang lebih penting baginya daripada koleksinya," kata Bonnie. Demikian diberitakan The Sun,Jumaat (26/4/2013).

Dennis mengatakan bahwa semua koleksinya itu sangat berarti baginya dan perceraiannya itu karena ia menghabiskan banyak wang untuk membeli semua koleksi mainannya.

"Saya memilih koleksi saya daripada istri saya. Saya bercerai dengan istri saya karena saya menghabiskan uang untuk membeli mainan dan patung-patung kemudian saya tidak boleh membayar tagihan elektrik dan tagihan TV kabel berlangganan," ungkap Dennis. (AUL)

Bakar bayi hidup-hidup

Posted: 26 Apr 2013 07:30 PM PDT


Santiago: Polis Chile semalam menahan empat orang yang dituduh membakar seorang bayi hidup-hidup dalam satu upacara kerana pemimpin ajaran sesat itu percaya akhir zaman semakin hampir dan bayi terbabit adalah seorang antiChrist.
Bayi berusia tiga hari itu dibawa ke bukit di bandar Colliguay dekat pelabuhan Valparaiso, Chile pada 21 November lalu dan dibaling ke dalam unggun api. Ibu bayi terbabit, Natalia Guerra, 25, didakwa membenarkan pengorbanan itu dilakukan dan antara suspek yang ditahan.

"Bayi itu bogel. Mereka melekatkan pita di mulutnya untuk mengelak dia menjerit. Kemudian mereka meletakkannya di atas papan. Selepas memanggil roh mereka melontarnya ke dalam unggun api," kata Miguel Ampuero daripada unit Siasatan Polis.
Pihak berkuasa berkata, kumpulan ajaran sesat itu ditubuhkan pada 2005 dan diketuai oleh Ramon Gustavo Castillo Gaete, 36, yang masih bebas.

"Setiap anggota ajaran sesat itu terdiri daripada golongan profesional. Kami ada pakar veterinar dan juga yang bekerja sebagai kru kabin, penerbit filem dan pendraf. Setiap orang memiliki ijazah universiti," katanya ketika ditemui, semalam. Anggota polis berkata, ketua rangkaian berkenaan, Castillo Gaete kali terakhir dilihat membuat perjalanan ke Peru untuk membeli ayahuasca, tanaman halusinogenik yang digunakannya untuk mengawal anggota kumpulan terbabit. - AP
sumber : mymetro

Peniaga mi cincang mayat kekasih homoseks

Posted: 26 Apr 2013 07:00 PM PDT


Bangkok: Seorang peniaga mi dituduh membunuh seorang kerani bank dan mencincang mayat mangsa kepada beberapa bahagian sebelum mencampaknya ke dalam tali air kering, minggu lalu.
Pradit Suwannaphak, 36, ditahan di rumahnya di Uthai Thani di daerah Muang semalam. Kaki dan perut mangsa, Kriangkrai Khwan-on, 24, ditemui 18 April lalu.

Pesuruhjaya Polis Wilayah 1, Nares Nonthachote berkata, Pradit mengaku melakukan kekejaman itu.
Penyiasat berkata, mereka menemui beg plastik serupa dengan yang digunakan untuk mengisi anggota tubuh mangsa. Menurut peniaga mi itu, dia menjalinkan hubungan homoseks dengan mangsa selama kira-kira setahun selepas mereka berkenalan menerusi Facebook.

Pradit memberitahu penyiasat, dia memberikan ratusan ribu baht kepada Kriangkrai. Pada malam pembunuhan, mangsa datang meminta 20,000 baht (RM2,000) untuk menjalani pembedahan hidung tetapi lelaki itu enggan memberikannya.

Kriangkrai mengancam menyebarkan klip video yang menunjukkan mereka mengadakan seks. Ini menyebabkan Pradit menembak mangsa di kepala. - BP
sumber : mymetro

Tayang barang curi di FB

Posted: 26 Apr 2013 06:30 PM PDT


London: Sekumpulan pencuri yang melarikan beberapa kereta mewah dan berprestasi tinggi daripada sebahagian penduduk paling kaya di bandar raya ini ditangkap selepas memuatnaikkan gambar dalam Facebook.
Ia termasuk gambar yang menunjukkan seorang anggotanya memakan sandwic 'wang.' Menurut sumber polis, lapan lelaki itu mencuri sembilan kereta, termasuk BMW, Range Rover, Porsche dan sebuah Mercedes berharga RM500,000 di samping barang kemas, telefon bimbit, komputer riba dalam 15 rompakan berasingan.

"Polis akhirnya berjaya menangkap mereka selepas seorang anggota memuatnaikkan gambarnya duduk di atas bonet sebuah Range Rover curi dalam Facebook", katanya.
Gambar itu membolehkan polis menemui beberapa gambar lain dalam laman sosial itu dan pada telefon kumpulan berkenaan yang menunjukkan mereka berbangga mengenai kekayaan masing-masing. Ia menunjukkan mereka duduk di atas kereta curi, minum arak, memakai jam Rolex dan Cartier serta bergaya bersama-sama longgokan not £20 dan £50.

Satu daripada gambar itu menunjukkan Conor Murphy, 19, menggigit wang berjumlah ratusan paun yang dikepitkan dengan dua roti.
Foto
Polis turut menemui rakaman video pada telefon mereka yang menunjukkan anggota kumpulan itu berlumba dengan kereta yang mereka curi. Mesej Blackberry yang digunakan oleh anggota kumpulan itu untuk mengatur rompakan juga ditemui.

Tujuh anggota kumpulan itu mengaku bersalah terhadap jenayah itu. Seorang lagi, Rory Mason, 18, menafi terbabit dalam rancangan untuk mencuri kereta. Dia bagaimanapun didapati bersalah.

Mahkamah Isleworth diberitahu mengenai bagaimana kumpulan terbabit memberi tumpuan terhadap kediaman yang memiliki kereta mewah.
Kegiatan itu dijalankan antara April dan September tahun lalu dan kawasan yang menjadi sasaran ialah di Notting Hill, Kensington dan Kensal Green. - Daily Mail
sumber : mymetro

‘Bayi’ 19 tahun

Posted: 26 Apr 2013 06:00 PM PDT


Foto
J
Pasir Mas: Walaupun sudah berusia 19 tahun, berat badan seorang remaja dari Kampung Tok Derpah di sini, hanya 10 kilogram manakala ketinggiannya pula 102 sentimeter dan makanan hariannya ialah nestum dan susu.
Bagaikan bayi, remaja lelaki itu juga memakai lampin pakai buang, tidak boleh bercakap atau berjalan menyebabkannya hanya terlantar di rumah.
Begitu nasib Mohd Syafiq Jamri yang diserang demam panas sehingga kekejangan ketika berusia lima bulan menyebabkan tumbesarannya terbantut.

Anak kedua daripada lapan beradik itu dijaga dengan penuh kasih sayang oleh bapanya, Jamri Che Omar, 47 serta ibunya Zaitun Abdul Rahsid, 40.

Menurut Zaitun, dia bersyukur walaupun Mohd Syafiq hanya memakan nestum dan minum susu, anaknya itu tidak sakit dan mudah dijaga.
sumber : mymetro

Peniaga serang lelaki ditahan

Posted: 26 Apr 2013 05:30 PM PDT


Kuala Terengganu: Polis menahan seorang peniaga yang dipercayai terbabit dalam kejadian serangan terhadap seorang lelaki di Pasar Buah Sura Gate, Dungun, Selasa lalu.
Jurucakap Polis Kontinjen Terengganu untuk Pilihan Raya Umum ke-13 Superintendan Koh Ah Tiam berkata, suspek berusia 35 tahun ditahan polis di rumahnya di bandar Dungun kira-kira jam 11 pagi kelmarin, dipercayai terbabit menyerang mangsa berusia 56 tahun sehingga cedera di kepala dan badan.

Katanya, suspek sudah dihadapkan ke Mahkamah Majistret Dungun kelmarin, dan dituduh mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh.
"Bagaimanapun, suspek yang mengaku tidak bersalah dibebaskan dengan ikat jamin RM2,000," katanya.
sumber : mymetro

Bukti Jika Cara Delevingne Duplikat Kate Moss

Posted: 26 Apr 2013 05:00 PM PDT


Di dalam industri Holliwood, ternyata selama ini, kehadiran Cara Delevingne memang kerap dihubung-hubungkan dengan seniornya, Kate Moss. Cara disebut-sebut sebagai 'Kate Moss junior' yang diramalkan akan mengguncang dunia dengan cara yang sama.


Sumber 

Hebat!! Masih Tadika Anak 5 Tahun ini Sudah Punya IQ 147

Posted: 26 Apr 2013 04:00 PM PDT


  • detail berita




Sumber

Auww..abang ni fesyennya mengancam

Posted: 26 Apr 2013 09:45 AM PDT


Selebriti Cantik Salah Kostum di Karpet Merah

Posted: 26 Apr 2013 09:30 AM PDT

Bergelimang harta dan terkenal bukan berarti membuat para seleb tampil maksima sediakala dengan balutan busana dari desainer ternama. 10 selebriti ini membuktikan bahawa baju mahal rancangan desainer pun boleh tampil salah. Mari kita amati letak kesalahannya.










(Video) Kejenakaan Si Kembar Siam Saat Belanja Baju

Posted: 26 Apr 2013 09:15 AM PDT


Masih ingat tentang si kembar siam Abigail dan Brittany Hensel dari Minnnesota, Amerika Syarikat? Abigail dan Brittany Hensel merupakan kembar siam dengan satu tubuh namun mempunyai dua kepala.

Abigail dan Brittany Hensel saat belanja baju

Mereka menghabiskankan waktu dengan teman-temannya, pergi berlibur, olah raga dan melakukan aktiviti bersama tiap  hari, Namun bagaimana jika saat mereka berbelanja pakaian?

Video berikut ini menunjukkan kejenakaan kedua bersaudara kembar siam saat berbelannja pakaian.

Saat Abigail dan Brittany Hensel sedang berbelanja pakaian.

Abigail dan Brittany Hensel sedikit sulit memilih baju lantaran ukuran tubuh mereka yang lebar kerana jantung dan paru-paru mereka berbeda namun organ tubuh yang lain satu.

(BBC,Memobee)

20 Finalis Miss Korea Seperti Saudara Kembar, Apakah Kerana Operasi Plastik?

Posted: 26 Apr 2013 09:00 AM PDT


Sudah bukan rahsia lagi kalau wanita Korea Selatan tidak asing dengan operasi plastik. Kini sebuah foto yang menampilkan 20 finalis kontes Miss Korea memperlihatkan mereka semua tampak mirip. Apakah kerana semuanya operasi plastik? Lihat di bawah ini :


Sumber 

Percayakah Jika Ini Bukan Foto Hitam Putih?

Posted: 26 Apr 2013 08:00 AM PDT


jika kalian melihat gambar lucu dibawah ini, mungkin kalian tak akan pernah mengira bahwa dengan pensil saja boleh menghasilkan lukisan senyata mungkin. Lukisan-lukisan berikut ini hanya mengandalkan pensil dan hasilnya seolah-olah seperti foto hitam putih.


Sumber

Aneh!! Gaun Pernikahan ini Terbuat dari Surat Cerai

Posted: 26 Apr 2013 07:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber 

Video, Iklan Minuman yang Bikin Heboh di Dunia Maya

Posted: 26 Apr 2013 06:00 AM PDT




Sumber

Gadis Ini Meninggal Setelah Bertemu Hantu

Posted: 26 Apr 2013 05:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber

Su Lieyi, Anak 9 Tahun Yang Mahir Hampir Semua Bahasa Programer

Posted: 26 Apr 2013 04:00 AM PDT



Su Lieyi, si anak laki-laki dari Taian City, Propinsi Shandong, dilaporkan sangat mahir dalam beberapa bahasa pemrograman.

Ia telah membuat web pribadi, mengembangkan perangkat lunaknya, dan mencapai tingkat perguruan tinggi dengan autodidak, misalnya matematik, fisik, dan kimia.

Liu Xinxin, ibu Su Lieyi, dalam wawancara dengan surat khabar Qilu Evening News, bahwa Su memperlihatkan perhatian besar pada komputer sejak usia 7 tahun, ketika kali pertama diperkenalkan dengan komputer. Waktu itu, ia membelikan beberapa buku komputer tingkat dasar.

Dalam 2 tahun, Su menguasai lebih dari belasan bahasa pemrograman. Pada umur 8 tahun, ia belajar C language, FoxPro, VB, C, C++, Pascal, PHP, JAVA, dan ASP, tetapi belum boleh Python dan Perl.

Menurut Liu, Su memanfaatkan beberapa perangkat lunak percuma yang didapat di internet untuk mengembangkan sistem operasional miliknya. Ketika sebuah forum moderator memberi Su sebuah microsoft recruitment assessment form untuk mengujinya. Ia memperoleh nilai hampir sempurna.

Su menyelesaikan website-nya sendiri dalam waktu kurang dari satu bulan. Ia berkata, 'Sebenarnya website adalah sebuah forum. Bertujuan memberitahu orang yang ingin berbagi ketertarikan yang sama dalam pemrograman.'

Sekarang Su belajar sendiri di rumah. Ibunya mengatakan bahwa saat usia 7 tahun, Su masuk kelas lima sekolah dasar untuk memperoleh pengenalan sekolah tetapi ternyata ia telah menguasai seluruh pengetahuan yang diajarkan di sekolah.

Ketika Su usia 8 tahun, ia masuk SMP. Ia dapat menjawab semua pertanyaan yang guru berikan. Sebuah kejutan bagi gurunya bahwa Su lulus ujian dengan nilai 100 untuk matematik dan nilai tinggi untuk bahasa Mandarin dan Inggris.

Liu kemudian memasukkan anaknya ke SMA. Bahan yang diajarkan di sekolah ini juga mudah bagi Su untuk dimengerti. Ia sering mendapat nilai 90 dibidang matematik dan ranking pertama dalam bidang fisik.

Saat ini Su mempelajari buku-buku tingkat perguruan tinggi seperti matematik lanjutan. Liu mengatakan, 'Ia tidak pernah membaca keseluruhan buku. Ia sering memeriksa halaman isi buku dan membaca salah satu yang ia merasa tertarik. Kemudian membacanya dengan cermat sampai sepenuhnya mengerti isinya.'

Resepi Langsing Pasca Melahirkan ala Jessica Alba: Pakai Korset Siang-Malam

Posted: 26 Apr 2013 03:00 AM PDT


img 
dok. Getty Images
Tidak menghairankan jika selebriti Hollywood boleh cepat langsing setelah melahirkan. Berbagai usaha keras mereka lakukan. Contohnya aktris Jessica Alba yang siang-malam mahu tak mahu pakai korset di perutnya.

Metode pakai korset itu dilakukan Jessica demi boleh kembali langsing setelah melahirkan dua putrinya Honor dan Haven. Bintang film 'Sin City' itu tidak mau setengah-setengah dalam usaha menurunkan berat badan

"Aku memakai korset double siang dan malam selama tiga bulan," ujarnya dalam wawancara dengan majalah Net-a-Porter.

Ketidaknyamanan sudah pasti dirasakan oleh Jessica. Perut dibebat korset yang ketat membuat aktris 31 tahun itu kerap kepanasan.

"Tapi sangat sepadan. Cukup brutal, jadi ini bukan untuk semua orang," kata Jessica.

Pastinya bukan hanya memakai korset sepanjang hari saja yang dilakukan Jessica untuk mendapatkan tubuh seperti sebelum hamil. Dia pun berolahraga dua minggu setelah proses melahirkan.

"Aku berolahraga selama satu jam setiap harinya," ujar istri dari Cash Warren yang sudah tampak langsing hanya kurang dari empat bulan setelah melahirkan itu.

Olahraga tersebut kemudian dilakukannya semakin intens menjadi 2-3 jam, lima hari dalam seminggu. Dia banyak melakukan kardio dan penguatan pada area perut.

"Berolahraga setiap hari meskipun hanya 45 menit sangat baik untuk kesehatan mental. Tapi memang sulit untuk bangun dan melakukannya," katanya.

Saat berolahraga di pusat kebugaran, agar tidak merasa bosan, Jessica suka melakukannya sambil menonton televisi atau mendengarkan lagu di iPod. "Punya teman untuk berolahraga juga bagus jadi kita bisa sambil mengobrol dan tidak tenggelam dalam keputusasaan," candanya.

Apa KOMEN KAMU setelah lihat FOTO ini ?

Posted: 26 Apr 2013 02:00 AM PDT


Sekumpulan penduduk yang berang memijak bangkai seekor harimau bintang yang mati ditembak polis di sini semalam.Mereka memijak bangkai tersebut kerana haiwan tersebut sebelum ini berkeliaran sehingga menyebabkan penduduk hidup dalam ketakutan.



penduduk yang berang memijak bangkai seekor harimau bintang


bangkai seekor harimau bintang

Menurut laporan, seramai 15 orang cedera termasuk tiga anggota polis dan dua pegawai dari Jabatan Perhutanan selepas diserang haiwan itu.Bangkai haiwan itu juga diarak penduduk yang gembira dengan kematian harimau tersebut.-Kosmo 



Kalau KAMU LIHAT ADEGAN MAKHLUK ini ... apa yang KAMU LAKUKAN ?

Posted: 26 Apr 2013 01:00 AM PDT


KALAU FOTOGRAFER NI .. bukan di tepuk malah di foto foto.... 








INILAH KESADISAN MANUSIA ... apa komen kamu ???

Posted: 26 Apr 2013 12:30 AM PDT



When the Victoria State Forest was cleared, this poor guy was left homeless.

Where Have All The Trees Gone?

Where Have All The Trees Gone?

AWEK ini ADA SESUATU .... SORRY ni harus di SENSORRR

Posted: 26 Apr 2013 12:00 AM PDT


At first sight, this girl's waist seems to be unreal.
And frankly, I thought that it was photoshopped. But apparently the pictures are real. Have a look.

Now That's Waist! (3 pics)


.




.



.



.



.



1Now That's Waist! (3 pics)

2 Now That's Waist! (3 pics)

3 Now That's Waist! (3 pics)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu