Jumaat, 19 Julai 2013

borak kosong

borak kosong


Foto Lucu Anak Kecil Meniru Gerakan Solat Berjamaah

Posted: 19 Jul 2013 09:30 PM PDT

(c) Vincent Kessler/Reuters/Huffingtonpost
 Bulan Ramadan tiba dan disambut gembira seluruh umat Islam. Mereka yang menyambut tidak saja orang dewasa atau kalangan muda-mudi, anak-anak bahkan yang kecil juga menyambut bulan Ramadan dengan cara mereka sendiri. Mereka memang belum tahu hikmah dan manfaat puasa dan menjalankan ibadah di bulan Ramadan, tetapi tingkah lucu mereka sungguh menggemaskan.
Dilansir dari situs Huffingtonpost, ada banyak foto menyambut bulan Ramadan yang dikumpulkan dari seluruh dunia. Foto-foto tersebut memperlihatkan bagaimana setiap negara punya tradisi unik. Ada foto solat Tarawih pertama, foto solat Subuh saat hari pertama puasa Ramadan dan sebagainya. Dari foto-foto tersebut, terselip beberapa pose lucu anak kecil yang satu ini.
(c) Huffingtonpost(c) Huffingtonpost
Tidak diketahui siapa namanya tetapi lihatlah bagaimana dia mengamati dengan penasaran sedang apa orang-orang di hadapannya. Lelaki dalam barisan saf ini sedang menjalankan ibadah salat. Si anak tampaknya tertarik dan memperhatikan gerakan mereka. Khas anak-anak, selalu penasaran dan antusias mencuba hal-hal baru.
Balita ini tidak mau ketinggalan, walaupun dia belum mengerti keutamaan salat sebagai ibadah utama umat Islam, dia melakukan gerakan dan sujud menjadi satu. Gerakan ini memang salah, tetapi bagi yang melihatnya, ini menggemaskan. Tidak apa-apa gerakan salat saat ini masih salah, kerana balita ini akan semakin besar dan dapat belajar gerakan solat yang tepat.
Anda pasti pernah mendapati anak kecil atau balita meniru gerakan salat dengan ekspresi yang lucu. Semoga saja rasa antusias ini membuat sang balita rajin menjalankan ibadah solat saat sudah dewasa.

Sebar Foto Mesum Sahabatnya di Internet, Remaja Perempuan 15 Tahun Ditangkap

Posted: 19 Jul 2013 09:00 PM PDT

Seorang remaja perempuan berusia 15 tahun asal Florida, Amerika Serikat (AS), ditangkap setelah ketahuan menyimpan foto remaja perempuan lainnya yang sedang melakukan oral seks dengan seorang anak laki-laki.
Dilansir NY Daily News, remaja ini dikenai tuduhan melakukan pornografi anak. "Mereka dulunya bersahabat dan satu di antara mereka berpacaran dengan seorang anak laki-laki," kata detektif William Lindsey.
NY Daily News
Namun, persahabatan mereka berakhir. Sang remaja perempuan yang sempat merekam adegan mesum sahabatnya dengan sang pacar kemudian menyebarkan ke teman sekelasnya serta memasukkannya ke internet.
"Banyak remaja yang kemudian melihatnya dan kemudian menyebarkannya," kata petugas Melanie Snow. Satu di antara mereka, yang berusia 18 tahun malah mempostingnya ke Twitter. Perbuatan itu terungkap setelah pada 21 Mei, seorang staf di SMA Wiregrass Ranch High School, Wesley Chapel, melihat foto itu dan kemudian menyita ponsel tersebut. Si penyebar foto itu menginjak usia 15 tahun pada bulan lalu. Ia ditangkap di rumahnya di Land O' Lakes, Isnin lalu.

Bapa jahanam

Posted: 19 Jul 2013 08:30 PM PDT

New Delhi: Seorang pesara kerajaan berusia 62 tahun di negeri Rajasthan ditahan semalam selepas lima anak perempuannya yang sudah berkahwin mendakwa menjadi mangsa rogolnya.
Dalam laporan 11 halaman yang dibuat mereka, dua daripada lima wanita itu menyatakan bapa mereka, Babu Lal Dhakar, bekas penyelia di jabatan pertanian negeri merogol mereka berulang kali kali sebelum mereka berkahwin. 
Kejadian berlaku sebaik mereka memasuki sekolah menengah dan berterusan hingga mereka meninggalkan rumah bapa mereka di kampung Bayana, 150 kilometer dari Jaipur, ibu negeri Rajashtan. 

Lebih dahsyat lagi, mereka mendakwa Dhakar akan menunjukkan gambar lucah sebelum memperkosa mereka.

Malah, dia turut menempah hotel murah dan merogol mereka di situ serta mengancam melakukan perkara terkutuk itu ke atas adik perempuan mereka jika mangsa enggan menuruti kemahuannya.

Mangsa merahsiakan perbuatan itu kerana malu. 

Bagaimanapun, mereka mengambil keputusan mendedahkannya selepas mengetahui bapa mereka merancang merogol cucu perempuannya. 

Menurut polis, isteri Dhakar, Shakuntala yang mengetahui perbuatan suaminya turut ditahan atas tuduhan bersubahat. - Agensi
sumber : mymetro

Pelajar lelaki pakai skirt kerana panas

Posted: 19 Jul 2013 08:00 PM PDT

Cardiff: Sekumpulan pelajar mempunyai cara tersendiri menyatakan protes mereka terhadap keputusan sekolah melarang pemakaian seluar pendek ketika Britain dilanda suhu panas kini.
Semalam seramai 17 pelajar Tahun 10 di Sekolah Tinggi Whitchurch mengejutkan ramai orang apabila hadir mengikuti pembelajaran dengan memakai skirt. 
Namun protes itu tidak bertahan lama.

Mereka diarah ke pejabat sekolah dan pengetuanya, Huw Jones-Williams memerintahkan mereka supaya kembali memakai seluar. 
Seorang daripada pelajar terbabit, Tyrone Evelyn, 15, berkata, bantahan itu tetap diteruskan bagi memberi tekanan kepada pihak sekolah mengubah peraturan semasa. 
"Tidak wajar sekolah melarang kami berseluar pendek kerana ia tidak sesuai dengan cuaca panas ketika ini," katanya. 

Sejak beberapa hari lalu, kata Evelyn, dia mengalami sakit kepala dan gatal-gatal kulit disebabkan pakaian dikenakan tidak sesuai. 

"Jika pelajar perempuan boleh memakai skirt kami tidak melihat ada salahnya untuk kami memakai pakaian sama. 

"Protes ini wajar," katanya. 

Semua 17 pelajar terbabit memakai seluar panjang ke sekolah dan menyorokkan skirt itu di dalam beg masing-masing. 

Mereka kemudian menukar seluar itu dengan skirt di tandas sebelum bergerak bersama-sama di sekitar sekolah. - DM
sumber : mymetro

Posted: 19 Jul 2013 07:30 PM PDT

London: Seorang lelaki kini bertarung dengan maut apabila sebatang kayu snuker tertusuk ke matanya, menembusi sehingga otak sebelum terhenti di dinding tengkorak.
Sam Willers, 23, sedang leka bermain snuker dengan kawan-kawannya apabila seorang rakan menujah kayu itu ke mata mangsa.

Difahamkan doktor hanya memberikan satu peratus peluang untuk Willers selamat.
Namun, selepas pembedahan mata dijalankan dan Willers diletakkan dalam keadaan koma bagi membantu otaknya pulih, pemuda itu semakin pulih daripada kecederaannya.

Kenalan Willers, Angela Harwood, 58, berkata pemuda itu kini sudah sedar dan mula bercakap.

"Bahagian kirinya dalam keadaan baik, manakala doktor sedang mengusahakan pemulihan bahagian kanan," katanya.
Menurut Angela, masa yang lama diperlukan sebelum Willers pulih. "Selama tiga minggu sebelum ini nasibnya tidak menentu," katanya. Willers dari Denmead dekat Winchester dikejarkan ke Hospital Besar Southampton sebaik saja kemalangan berlaku.

Dia dipindahkan ke Hospital Queen Alexandra di Portsmouth dan kekal berada di tahap "serius" sejak kemalangan pada 21 Jun itu. - Agensi
sumber : mymetro

Bayi 12 hari maut kena ‘panggang’

Posted: 19 Jul 2013 07:00 PM PDT

Beijing: Seorang bayi yang baru lahir didakwa maut 'dipanggang' dalam inkubator di sebuah hospital di China semalam.
Gambar bayi berusia 12 hari itu terdedah kepada umum selepas ia beredar di kalangan pengguna Weibo, sejenis laman sosial menyerupai Twitter.
Melalui gambar itu bayi berkenaan dilihat terbaring dalam keadaan tertiarap di atas cadar putih di atas sebuah meja.

Belakang dan kakinya kelihatan keperangan dan merah akibat kepanasan.
Foto
MAYAT bayi yang malang itu.

Beberapa kakitangan hospital berada di sekeliling meja itu dengan sesetengahnya mengambil gambar bayi malang itu.

Disebabkan keadaan imej itu sangat mengerikan laman sesawang dalam talian yang memperoleh gambar itu mengaburkan kebanyakan butirannya.

Menurut laporan media bayi terbabit terbunuh dalam "kemalangan ngeri" di Hospital Kanak-kanak Quanzhou di wilayah Fujian, tenggara China.

Beijingcream.com melaporkan bayi malang itu diletakkan dalam inkubator sejak kelmarin kerana mengalami selesema. 

Bagaimanapun suhu dalam inkubator itu terlalu panas menyebabkan bayi terbabit akhirnya meninggal dunia. 

Media juga melaporkan semua rakaman kamera litar tertutup pada malam itu dipadamkan.

Pihak hospital juga enggan mengambil tanggungjawab atas kemalangan itu. - Agensi
sumber : mymetro

Nyaris dinoda lelaki bertopeng

Posted: 19 Jul 2013 06:30 PM PDT

Petaling Jaya: Seorang pelajar perempuan berusia 15 tahun bergelut hampir 30 minit untuk mempertahankan dirinya daripada diperkosa seorang lelaki berpakaian hitam dan bertopeng yang menceroboh masuk rumah ibu saudaranya di Kota Damansara, di sini, Isnin lalu.
Menurut sumber polis, lelaki itu cuba menekup muka mangsa dengan lengan bajunya dibubuh kloroform bagi membuatkan mangsa pengsan namun tidak berjaya. 
"Selepas gagal lelaki terbabit melarikan diri, mangsa menghubungi ibunya dan membuat laporan di Balai Polis Kota Damansara," katanya.
sumber : mymetro

Anak jutawan dahaga kasih

Posted: 19 Jul 2013 06:00 PM PDT

Rawang: Nyata kemewahan tak dapat menggantikan kasih sayang apabila seorang gadis belasan tahun kini terkurung di pusat pemulihan akhlak selepas ketagihan syabu, lantaran diabaikan ibu bapanya yang sibuk mengurus perniagaan dengan pendapatan lebih RM100,000 sebulan.
"Saya rasa tersisih kerana ibu bapa sentiasa sibuk, malah mereka langsung tidak mengambil tahu hal persekolahan saya sampaikan buku rekod kemajuan saya pun, pekerja ayah yang ambilkan," kata gadis itu yang mahu dikenali sebagai Nurin, 19.
Menurutnya, tanpa kasih sayang ibu bapa, kehidupan yang sentiasa dibaluti kemewahan sesuai dengan status sebagai anak jutawan akhirnya menjerumuskan dia ke kancah penyalahgunaan dadah seawal usia 13 tahun.

"Sebagai jalan keluar daripada kesunyian hidup tanpa perhatian emak dan ayah saya mencari keseronokan dengan menghisap syabu selepas dipelawa teman lelaki yang berusia jauh lebih tua daripada saya.
Foto
NURIN bersyukur kerana kembali ke pangkal jalan.

"Sampai satu tahap, saya bukan sekadar menagih syabu, tapi turut terjebak dengan kumpulan pengedar apabila mengambil upah membungkus dadah," katanya yang kini menghuni Rumah Insani dekat sini.
sumber : mymetro

Muktamad shisha haram

Posted: 19 Jul 2013 05:30 PM PDT

Kuala Lumpur: Muzakarah khas Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam memutuskan shisha adalah haram bagi umat Islam.
Selain menghisap shisha, muzakarah yang bersidang pada Rabu lepas turut melarang umat Islam daripada menyediakan perkhidmatan menghisap shisha atau apa-apa aktiviti berkaitan shisha.

Ini diumumkan Pengerusi Jawatankuasa Fatwa, Prof Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin dalam kenyataan semalam.
"Setelah mendengar pembentangan dan penjelasan pakar daripada Kementerian Kesihatan dan meneliti maklumat serta bukti perubatan dan saintifik terperinci yang dikemukakan dari dalam dan luar negara mengenai kesan dan kemudaratan besar yang dihadapi akibat shisha...maka muzakarah bersetuju memutuskan shisha adalah haram," katanya.

Abdul Shukor menjelaskan penggunaan shisha akan memberi kesan dan kemudaratan besar dari segi kesihatan ummah, pembangunan ekonomi negara serta pembentukan generasi akan datang.

Muzakarah khas itu, katanya, mendapati semua dapatan saintifik menerusi pelbagai kajian komprehensif di negara ini mahupun di peringkat antarabangsa berjaya membuktikan shisha memberi kesan amat berbahaya dan penularannya amat membimbangkan, khususnya dalam kalangan remaja dan wanita. "Muzakarah menasihatkan seluruh umat Islam supaya tidak terlibat dengan aktiviti berkaitan shisha kerana pengharamannya adalah berdasarkan nas-nas syarak daripada al-Quran dan hadis serta kaedah Fiqhiyyah," katanya.
Ini, katanya, bagi memastikan lima perkara asas bagi manusia yang terkandung dalam Maqasid Syari'yyah iaitu menjaga agama, jiwa, akal, keturunan dan harta dapat dipelihara seperti mana tuntutan syarak.

"Shisha jelas memudaratkan kesihatan, membazir dan mensia-siakan masa dan harta serta dikategorikan sebagai perkara buruk atau keji yang perlu dihindari oleh semua umat Islam," katanya.
Dalam perkembangan lain, Abdul Shukor berkata muzakarah khas itu juga kecewa terhadap perlakuan pihak-pihak yang sengaja menimbulkan isu bagi mencetuskan kemarahan umat Islam, sekali gus menggugat keharmonian hidup masyarakat berbilang agama dan bangsa di Malaysia.

Muzakarah khas berpandangan siri-siri penghinaan yang dilakukan golongan tidak bertanggungjawab ini semacam sudah dirancang dan sengaja dilakukan lebih-lebih lagi di bulan Ramadan yang amat mulia bagi umat Islam," katanya.

Menurutnya, perbuatan golongan itu melampaui batas kesabaran umat Islam.

"Dengan pelbagai penghinaan sebelum ini, kita tidak mahu lagi kata-kata biadap dan tidak bertamadun oleh rakyat Malaysia atau warga asing dipandang sebelah mata," katanya.

Dr Abdul Shukor menekankan, tindakan tegas perlu dilaksanakan pihak berkuasa supaya perbuatan menghina Islam tidak terus berulang, selain menjadi pengajaran buat semua.

Beliau menarik perhatian perbuatan menghina dan mengeluarkan kenyataan yang mencetuskan kemarahan umat Islam dan kemudian memohon maaf menjadi mainan pihak berkaitan dan ini tidak harus dibiarkan berlaku. - BERNAMA
sumber : mymetro

Penampilan Baru Rihanna Dengan Rambut Abu-abu Panjang Yang Menawan

Posted: 19 Jul 2013 05:00 PM PDT

Selamat tinggal rambut pirang Rihanna.

Kali ini ia memulai debut rambut barunya yang berwarna abu-abu.

Bukan hanya itu saja, ia juga menambahkan ekstensi pada rambut barunya.

Bintang pop menunjukkan itu ke penggemar untuk pertama kalinya saat ia meninggalkan Dorchester Hotel hari itu.

Rihanna memutuskan untuk memiliki perubahan selama hari libur dari dia Diamonds World Tour, menyusul penampilannya di Manchester pada hari Selasa.



(Foto) Inilah Para Gamer Terkaya Sedunia

Posted: 19 Jul 2013 01:00 PM PDT

Game sering distigmakan sebagai kegiatan yang tidak produktif. Namun apabila ditekuni secara profesional, game boleh menjadi profesi yang menghasilkan banyak wang. Mereka ini menjadi kaya raya kerana jaguh main game.

1. Jonathan Wendel a.k.a Fatal1ty
Jonathan Wendel atau lebih dikenal dengan alias Fatal1ty adalah dewanya game First Person Shooter. Ia berhasil membawa total wang hadiah sebesar US$ 454.000 dari 35 turnamen yang dia menangin dan jumlah tersebut berlum termasuk wang dari sponsornya.

2.Lee Young Ho a.k.a Flash
Lee Young Ho alias Flash adalah jagoan game StarCraft: World War. Gamer asal Korea Selatan ini telah memenangkan hadiah wang total US$ 437.000 dari 40 turnamen game yang dia ikuti.

3.Jung Jong Hyun a.k.a MVP
Jung Jong Hyun 4 kali menjuarai turnamen kompetisi Global StarCraft 2 League. Dari 42 turnamen yang diikutinya ia mengantongi US$ 377.000.

4.Lee Jae Dong a.k.a Jaedong
Jaedong telah mengumpukan lebih dari US$ 374.000 dari 35 turnamen yang dia menangkan. Ia amat paten bermain StarCraft: Brood War yang menjadi spesialisasinya, sebelum pindah ke StarCraft 2 di tahun 2012.

5. Jang Min Chul a.k.a MC
Jang 'MC' Min Chul telah mengumpulkan wang sebanyak US$ 367.000 dari 64 turnamen yang diikutinya. Ia juga dikenal sebagai salah satu dewa game StarCraft 2 di dunia.

Apakah anda tertarik menjadi gamer profesional seperti mereka?
(Crl/dari Berbagai sumber)

Gara-gara Diet, Kentut Lady Gaga Bau

Posted: 19 Jul 2013 09:30 AM PDT

Lady Gaga kembali tampil menghibur penggemarnya di New York, setelah akhir bulan lalu menjalani sebuah operasi.
Tapi dia membuat pemain musik dan kru-nya ketawa sepanjang pertunjukan kerana Gaga kentut selama pertunjukan berlangsung
gaga
Salah satu kru, Gay Pride mengatakan: "baunya sangat busuk, dan beberapa kali dia kentut sangat keras, jadi dia tidak boleh membela dirinya karena memang dia yang menjadi sumbernya."
"Hal itu sangat buruk tiap kali pergi ke belakang panggung untuk berganti pakaian. Bau yang sangat segar pasti keluar dan dia hanya tertawa melihat kami semua menutup hidung."
Gassy Gaga, 27, mengaku dia melakukan diet baru untuk mengurangi berat badannya sejak dioperasi.
Penyanyi lagu Born This Way  ini mencoba untuk mengkombinasikan diet yang dianjurkan ahli gizinya dan oleh trainernya.
"Dia tidak mengikuti anjuran yang sudah diberikan dokter padanya, tapi malah menghabiskan 1 minggu ini hanya dengan makan telus rebus dan hanya memakan bayam. Perut siapa yang tidak jadi kacau?"
"Baunya sungguh sangat kacau. sangat busuk,  seperti tempat pembuangan makanan yang telah busuk. Dan beberapa kali dia kentut sangat keras."
"Tidak ada yang berani mengeluh. Dia melihat salah seorang gadis memegang hidungnya dan bersin, "apa masalahmu?' dan gadis malang itu hanya diam dan Gaga pergi sambil tertawa."

Ini Dia Awek Penakluk Hati Adam Levine

Posted: 19 Jul 2013 09:15 AM PDT

Sudah tahu kalo Adam Levine baru saja bertunangan? Awek-awek pengila vokalis Maroon 5 pasti bukan cuma sudah tahu, tapi pasti sudah galau setengah mati saat dengar khabar ini. Ya, sekitar seminggu lalu Adam Levine memang bertunangan dengan Behati Prinsloo.
Behati Prinsloo 1
Sumber foto: Axelle/Goffphotos.com
Behati Prinsloo 2
Sumber foto: Splash
Ternyata awek penakluk hati Adam Levine ini adalah model Victoria's Secret, asal Namibia. Behati memulai karir modelnya pada 2005 saat berusia 16 tahun, dan saat ini Ia berusia 24 tahun. Gadis yang sudah pernah bertunangan sebelumnya ini juga menyukai dunia fotografi, serta punya kucing kesayangan.
Behati Prinsloo 4
Sumber foto: Getty Images

Atok ni malu-malu kena goda Sales Promoter Girl cun

Posted: 19 Jul 2013 09:00 AM PDT


Meja Kerja di Balkoni Rumah

Posted: 19 Jul 2013 04:00 AM PDT

Kalian yang punya balkon di rumah dengan pemandangan yang sangat indah dan menginspirasi pasti menjadi tempat favourite untuk istirahat atau mengerjakan tugas kampus dan kantor.
balkonzept03
Tapi, ruang balkon yang kecil pasti tidak cukup luas untuk diletak sebuah meja kerja. Oleh kerana itu, Michael Hilgers merancang sebuah meja kerja yang praktis dan pasti sesuai dengan setiap balkon rumah.
balkonzept06
balkonzept08
Ada tempat untuk menaruh bunga juga, supaya menambah semangat dan inspirasi Anda dalam bekerja.
balkonzept11

Gaya Rihanna di Iklan Parfum Terbarunya, Rouge

Posted: 19 Jul 2013 02:00 AM PDT



Di musim gugur yang akan datang, Rihanna akan melancarkan parfum terbarunya yang dinamakan Rouge. Walaupun tidak akan dijual dalam waktu dekat, ia telah mempromosikannya terlebih dahulu dengan word-of-mouth lewat iklan yang seksi, dimana ia hanya mengenakan celana berpotongan high-waist tanpa atasan.

Diva berusia 25 tahun tersebut terlihat berpose menyilangkan tangan di depan dadanya dan memperlihatkan tatonya di tulang rusuk sebelah kanan depan. Seakan ingin menunjukkan apa makan dari kata 'Rouge' sendiri, penyanyi asal Barbados ini bersandar di pintu sambil mengangkat kaki jenjangnya yang dipercantik dengan sepatu high heels bertali.

Di sampingnya, terlihat sebuah botol parfum raksasa berbentuk persegi panjang yang bertuliskan Rogue by Rihanna. Dikutip dari dailymail, wangi parfum ini sarat akan aroma Oriental yang sensual sekaligus menggoda dan bisa dibeli bulan September mendatang di pusat perbelanjaan Macy's hingga Dillard's.

Media sosial pun ia kerahkan untuk mendongkrak pamor dari parfum terbarunya. Dalam akun instagramnya, ia mengupload foto iklan tersebut dengan menambahkan kalimat: '#ROGUE #byRihanna campaign image!!! For the ladies! Men's coming soon...' Harga parfum dijual seharga USD 69 untuk ukuran 4.2 oz.

Terlepas dari pencitraan seksi di iklan parfumnya, RiRi dilempari makanan saat konsert di Inggris minggu ini kerana datang terlambat. Satu jam terlambat tampil dari waktu yang ditentukan, panggung M.E.N Arena di Manchester, Selasa (16/07/2013) dipenuhi keripik yang dilempari audiens.

Foto: Cantiknya Victoria Beckham di Pemotretan Vogue China

Posted: 19 Jul 2013 01:00 AM PDT

Saat menemani suaminya berkunjung ke China beberapa waktu lalu, Victoria tidak melewatkan kesempatan untuk difoto oleh media setempat. Salah satunya yang memanfaatkan momen langka tersebut adalah majalah Vogue China yang memotretnya untuk fashion spread dan juga sampul. Seperti apakah visualisasinya?

Jadi Tunangan Adam Levine, Model Ini Pamer Foto Seksi

Posted: 19 Jul 2013 12:30 AM PDT


Behati Prinsloo begitu bahagia ketika Adam Levine menyematkan cincin tunangan ke jarinya. Menunjukkan rasa bahagianya, model asal Namibia tersebut pamer foto seksi di akun Instagramnya, Isnin (15/07/2013) lalu seperti yang dikutip dari nydailynews.

Dalam foto Instagram tersebut, ia mengupload dua foto yang digabungkan menjadi satu. Foto pertama ia dalam pakaian dalam sambil menutupi area dada dan kemaluan dengan sarung tangan dan bando Mickey Mouse besar. Foto di sampingnya terlihat ia sedang duduk di atas meja rias dan asyik bermain dengan iPhone.

Gadis 24 tahun tersebut beruntung menjadi tunangan dari vokalis utama Maroon 5, Adam Levine setelah sebelumnya dikabarkan sang vokalis memutuskan hubungan dan beralih ke pelukan wanita lain, yakni seorang model bernama Nina Agdal. Namun menurut perwakilan dari Adam Levine, pertunangan tersebut memang benar terjadi akhir minggu lalu di Los Angeles. "Adam Levine dan kekasihnya Behati Prinsloo antusias untuk mengumumkan kalau mereka telah bertunangan dan akan menikah," ujar representatif Adam Levine kepada majalah People.

Lalu apa yang terjadi dengan hubungan Adam Levine dan Nina Agdal yang masih segar? Menurut situs lifeandstylemag, Adam dan Nina terlihat liburan bersama di Mexico awal Jun lalu. Namun sejak itu, tidak ada kabar lebih lanjut tentang hubungan mereka berdua ataupun segelintir info mengenai Behati, mantan kekasihnya.

Beberapa sumber mengatakan bahwa juri acara talenta, The Voice tersebut tergerak hatinya saat melihat sahabatnya, musisi Blake Shelton yang kini bahagia dengan istrinya setelah diwawancara di acara Oprah. Adam pun memutuskan untuk memilih kembali ke Behati dan menjadikannya tunangan. Ia yang tak percaya akan pernikahan akhirnya mengikat diri untuk melangkah ke jenjang hubungan yang lebih serius.

Mempelai Wanita Ini Asyik Berfoto Pakai Gaun Pengantin Terbakar

Posted: 19 Jul 2013 12:00 AM PDT


Gaun pengantin merupakan salah satu benda yang disimpan dengan baik setelah pernikahan usai karena dianggap sebagai kenangan. Namun untuk wanita asal Israel ini berbeda. Dia justru sengaja berfoto dalam keadaan memakai gaun pengantin yang terbakar demi mendapatkan gambar berkesan untuk pernikahannya.

Wanita itu bernama Natasha Samuel. Dia dinikahi kekasihnya Daniel Yakcobi pada Mei 2013 lalu. Pada awal Julai lalu, dua bulan setelah pernikahannya, Natasha melakukan foto pernikahan yang tak akan dilupakannya.

Natasha meminta bantuan sebuah studio foto asal Tel Aviv, White Studio Photography, untuk membuat foto pernikahan berkesan. Dalam foto pernikahan tersebut, wanita berambut pirang itu meminta seorang temannya untuk menyiram gaunnya dengan bahan bakar dan kemudian disulut api.

Sang juru foto kemudian memotret momen ketika Natasha tersenyum sementara gaunnya terbakar api. Foto itulah yang ingin didapatkan Natasha untuk mengenang hari bahagianya bersama Daniel.

Hanya dalam hitungan detik setelah gaunnya terbakar api Natasha berpose sambil memamerkan senyumnnya. Setelah itu dia buru-buru berlari ke pantai untuk memadamkan api. Pantai sengaja dipilih sebagai lokasi pemotretan agar memudahkannya ketika ingin memadamkan api.

Dalam video pembuatan foto yang dinamai Trash The Dress ini, api bukan hanya berkobar di gaun pengantin Natasha. Api tambahan juga dibuat di sekitar Natasha dan pantai yang berpasir agar foto lebih dramatis.

Untuk membuat foto pernikahan seperti Natasha ini, sang fotografer harus benar-benar mahir mendapatkan momen terbaik yang hanya berlangsung beberapa detik. Dan sepertinya momen terbaik itu berhasil didapat. Hasil akhir foto pernikahan, Natasha tampak tersenyum manis, sementara gaun pengantinnya terbakar api.

Sebelum membakar gaunnya, Nina juga sudah lebih dulu merusak busana tersebut. Dia tampak mencipratkan cat dan pasir ke gaun berwarna putih tersebut.

Vanessa Hudgens Ingin Jadi Pelacur Sejak Usia 12 Tahun

Posted: 18 Jul 2013 11:30 PM PDT

Vanessa Hudgens (Foto: wenn)
Vanessa Hudgens (Foto: wenn)
LOS ANGELES- Vanessa Hudgens bicara soal peran di film terbarunya, The Frozen Ground. Di filem ini, Vanessa berperanan sebagai seorang pelacur.

Melakoni peranan sebagai pelacur bukan hal sulit bagi aktris 24 tahun ini. Pasalnya, Vanessa mengaku sudah tertarik memerankan karakter sebagai pelacur sejak usianya 12 tahun. Vanessa memang memulain karier aktingnya sejak kecil.

"Aku ingin selalu memerankan karakter yang sangat berat. Aku ingat ketika aku 12 tahun aku seperti, 'aku ingin berperanan sebagai pelacur dan pecandu narkoba'," ujar Vanessa seperti dikutip The Sun, Jumaat (19/7/2013).

Karena berperan sebagai pelacur, Vanessa harus melakukan adegan menari striptis. Bintang film High School Musical ini mengaku deg-degan ketika adegan itu diambil. The Frozen Ground akan tayang di Inggris pada 19 Juli, sedangkan di Amerika pada 23 Agustus.

"Hatiku berdebar-debar ketika kami memfilmkan itu. Untuk adegan yang satu ini, posisiku lebih rendah dari para kru film laki-laki. Mereka yang berada lebih tinggi duduk di bangku mereka, sehingga membuatku sangat canggung dan intim," akunya.

Kerana Bau Badan, Keluarga Perancis Diusir dari Museum

Posted: 18 Jul 2013 11:00 PM PDT

Sebuah keluarga Perancis diperintahkan untuk meninggalkan salah satu museum paling populer di Paris kerana bau badan mereka mengganggu pengunjung lain.

Keluarga itu, terdiri dari pasangan suami-isteri dan seorang anak kecil, sedang dalam perjalanan gratis ke Musee d'Orsay bersama sebuah badan amal yang menyokong keluarga-keluarga yang kesulitan secara ekonomi.

Saat kelompok itu memasuki ruangan berisi lukisan karya Van Gogh, para penjaga keamanan mengatakan bahwa mereka harus meninggalkan gedung karena orang-orang "mengeluhkan bau badan mereka".

Seorang pekerja badan amal Act for Dignity (ATD) mengatakan, "Saya berdebat dengan petugas keamanan. Saya mengatakan kepadanya bahwa keluarga itu berpakain pantas dan layak. Tak seorang pun mengeluhkan tentang kami jadi saya menolak gagasan bahwa itu karena bau mereka. Kami pindah ke ruangan lain, tapi kami ditemui lagi oleh empat penjaga museum yang memerintahkan kami keluar dari gedung itu."

Claire Hedon, wakil presiden ATD, mengatakan bahwa dia telah menulis surat kepada Aurelie Filippetti, menteri kebudayaan Perancis, untuk menyampaikan keluhan tentang insiden itu.

Direktur museum itu mengatakan kepada media Perancis bahwa dia "sedih" dengan perlakuan terhadap keluarga tersebut.

Wanita Ini Melahirkan Semua Bayinya di Tarikh Cantik Secara Natural

Posted: 18 Jul 2013 10:30 PM PDT

Banyak orang yang mengincar tanggal cantik, namun sepertinya, wanita dari Amerika ini menjadi salah satu yang beruntung keraa memiliki 3 anak dengan tarikh lahir yang cantik secara bergiliran.
Barbara Soper, tidak pernah merencanakan bahwa dirinya akan memiliki anak di tanggal cantik. Namun pada tanggal 8 Ogos 2008 (08/08/08) ia dikaruniai seorang bayi cantik bernama Chloe. Punya satu bayi yang lahir di tanggal cantik saja adalah sebuah momen langka. Hal ini kerana kes alamiah seperti ini hanya terjadi pada 50 banding satu setiap tahunnya.
(c) mirror.co.uk(c) mirror.co.uk
Namun ternyata di tahun 2009, Barbara kembali memiliki anak yang lahir prematur di tanggal yang cantik tahun itu, yakni 9 September 2009 (09/09/09). Bayi ini diberi nama Cameron. Lagi-lagi kelahiran bayi yang tepat lahir di tanggal cantik ini tidak direncanakan meski seharusnya Cameron lahir tanggal 20 September.
Bayi terakhir yang menyusul kelahiran di tanggal cantik seperti saudaranya yang lain adalah Cearra. Anak bungsu ini lahir pada tanggal 10 Oktober 2010 (10/10/10). Namun yang membedakan kelahiran Cearra dari saudara-saudarinya yang lain adalah ia prematur lebih lama, yakni nyaris sebulan sebelumnya karena sang ibu mengalami penggumpalan darah di kaki dan dokter memutuskan untuk mengeluarkan sang bayi lebih cepat.
Dengan kelahiran putri bungsunya ini, melengkapi sejarah kelahiran bayi-bayi Barbara Sopper yang lahir di tanggal-tanggal cantik, yaitu 08/08/08, 09/09/09 dan 10/10/10. Barbara dan Chad Soper mengaku bahwa mereka benar-benar tak merencanakan agar anak-anaknya lahir di tanggal cantik. Barbara juga mengaku bahwa dirinya tak ada niatan untuk memiliki anak di bulan November tahun 2011 atau seterusnya.
(c) mirror.co.uk(c) mirror.co.uk
"Ini sudah cukup banyak, kami tak ada rencana memiliki anak lagi," kata Barbara.
Well, kelahiran semacam ini memang nampak unik dan aneh, namun ada di dunia. Mungkin Barbara Soper adalah salah satu wanita beruntung yang bisa melahirkan di tanggal cantik. Namun semua itu tetap tidak mudah karena kedua bayi terakhirnya lahir dengan kondisi prematur. meski begitu, ketiga bayi Barbara tumbuh menjadi anak-anak yang sehat dan lincah.

Kisah Wanita Yang Lahirkan Bayinya Dalam Keadaan Koma

Posted: 18 Jul 2013 10:00 PM PDT

Kasih ibu sepanjang jalan, tak terhenti walau maut mengancam. Kata mutiara ini memang benar adanya, karena ada banyak ibu yang rela mempertaruhkan nyawanya demi buah hati tercinta. Salah satu bukti cinta yang teramat besar adalah seorang wanita yang mengalami insiden kecelakaan parah dan melahirkan dalam kondisi koma. Namun dia tahu bahwa dirinya harus sadar untuk buah hatinya, dan wanita ini bangun dari masa kritis dan koma.
Wei Liu (30) mengalami kecelakaan saat naik taksi bersama kekasihnya Geng Yu (24). Wanita yang tengah hamil 8 bulan ini mengalami luka serius hingga koma. Pasangan yang tinggal di Manchester itu tidak menyangka bahwa akan mengalami tragedi kecelakaan yang membuat Liu mendapat cedera parah bahkan dokterpun sampai pesimis dengan kondisi Liu.
Kondisi Liu setelah koma | (c) www.manchestereveningnews.co.ukKeadaan Liu setelah koma | (c) www.manchestereveningnews.co.uk
Sesampainya di rumah sakit, doktor memutuskan untuk melakukan operasi caesar kepada Liu. Dalam keadaan koma, tidak sadarkan diri dan terluka parah, Liu melahirkan buah hatinya. Liu tidak tahu bahwa dirinya sudah melahirkan sampai ketika 3 hari setelah koma, Liu sadarkan diri.
Liu menangis terharu karena dirinya sudah ketakutan bahwa bayinya akan meninggal setelah tabrakan itu terjadi. Geng Yu membawa buah hati mereka dan membiarkan Liu mendekapnya. Liu menciumi bayinya, mendekapnya erat. "Ini adalah keajaiban. Aku percaya bahwa Tuhan penuh dengan keajaiban" ujar Liu sembari tersenyum. Walau keadaannya masih banyak luka dan harus menggunakan kursi roda namun Liu bersyukur bahwa dirinya boleh selamat dan begitu pula bayinya.
Liu merawat sendiri bayinya walau masih belum pulih total | (c) www.manchestereveningnews.co.ukLiu merawat sendiri bayinya walau masih belum pulih total | (c) www.manchestereveningnews.co.uk
40 hari setelah dirawat di rumah sakit, Liu dan bayinya diperbolehkan pulang. Begitu besar kuasa Tuhan, Lucas, nama bayi Liu tidak terluka sedikitpun dan lahir dalam keadaan sangat sehat. "Aku sangat khawatir tentang bayiku dan ternyata Lucas lahir dengan selamat. Aku tahu bahwa saat aku koma aku harus bangun, dan itu karena Lucas" ujar Liu lagi. Liu bersikeras merawat Lucas sendirian walau kondisi tubuhnya masih sakit dan tidak bisa melakukan banyak aktivitas.
Liu telah mengalami koma dan sudah sangat dekat dengan pintu kematian. Namun ikatan batin yang kuat antara Liu dan bayinya membuat Liu berusaha bangun dan mendekap bayinya. Walau tidak boleh merawat Lucas seperti ibu yang lainnya, tapi Liu telah membuktikan bahwa dirinya boleh melakukan yang terbaik untuk bayinya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu