Khamis, 18 Julai 2013

borak kosong

borak kosong


Cara baru tak nak anak berpisah ditengah jalan

Posted: 18 Jul 2013 09:30 PM PDT

Trio Kadarshian Membuat Jenama Fashion Baru Bernama Lipsy London

Posted: 18 Jul 2013 09:00 PM PDT

Tidak puas dengan membuat Reality Show, koleksi pakaian di Dorothy Perkins dan menjual peralatan make up, Trio Kadashian lalu membuat merk fashion mereka sendiri.

Kim, Kourtney dan Khloe meluncurkan merk fashion mereka dengan nama Lipsy London.

Mereka bertiga bekerja sama dengan pemasok ritel Jupi Corp untuk menyuplai apa saja yang dibutuhkan oleh Trio Kadarshian.

Setelah proyek Dorothy Perkins mereka sukses, hal ini merupakan kali kedua mereka merambah ke dunia bisnis kembali.

Jangkauan mereka untuk Lipsy bagaimanapun akan memiliki harga lebih tinggi untuk mencerminkan bahwa dengan barang-barang ritel dari £ 30 sampai £ 150.



       



Style dari baju-baju mereka akan mengambil style dari masing-masing seperti Kim dengan gaya glamournya dan sebagainya.

The Kardashian Kollection untuk Lipsy akan dijual di ritel Lipsy dan outlet waralaba, Lipsy.co.uk, serta online di Next.co.uk dan semua situs web internasional Berikutnya, yang memiliki merek Lipsy, dan melalui rekening grosir eksklusif Lipsy termasuk Very.co.uk dan House of Fraser dari Oktober.

Trio ini mengikuti jejak penyanyi Pixie Lott, yang berkolaborasi dengan label kembali pada tahun 2010.

Lap kaki dengan Quran

Posted: 18 Jul 2013 08:30 PM PDT

Muscat: Seorang wanita Eropah ditahan di Sohar semalam kerana menghina kitab suci al-Quran.
Sumber Polis Oman berkata, tertuduh mengoyakkan kitab suci itu. 'Dia kemudian menggosok kakinya dengan lembaran al-Quran yang dikoyaknya itu," kata sumber berkenaan, Perbuatan biadap wanita yang namanya tidak disiarkan itu disaksikan oleh seorang penduduk berhampiran Masjid Al Hamadah di Sohar, kira-kira 231 kilometer ke utara Muscat.

"Penduduk itu memaklumkan kepada polis sebelum kami menghantar anggota ke tempat kejadian dan menahan tertuduh," kata jurucakap polis Oman.
Wanita itu ditahan untuk disoal siasat. Ini adalah kali pertama seorang warga asing bertindak kurang ajar seperti itu dan lebih buruk lagi, dia melakukannya ketika Ramadan.

Polis tidak mendedahkan identiti mahupun kerakyatan wanita berkenaan. - Agensi
sumber : mymetro

Lakukan seks dengan kucing

Posted: 18 Jul 2013 08:00 PM PDT

Oklahoma City: Disebabkan berasa terancam, seorang wanita mengugut untuk menikam jirannya kerana menyangka lelaki warga emas itu membocorkan rahsianya mengadakan hubungan seks dengan kucing.
Menurut media, Kristina Michelle Brown, 23, dituduh menyerang Elmer Morrison, 72, menggunakan sebilah pisau.

Ketika disoal siasat polis, Kristina berkata, dia berang apabila rahsianya mengadakan hubungan seks dengan kucing diketahui ramai. Morrison pula mendakwa, Kristina berdiri di tepi pagar yang memisahkan rumah mereka sambil menjerit meminta dia keluar. Kata Morrison, Kristina ketika itu memegang sebilah pisau dan bertanya: "Adakah anda mahu mati?" Kristina dari Oklahoma City berkata, dia sangat berang apabila Morrison membongkar rahsianya kepada orang lain di kawasan mereka menetap.
Namun Morrison yang merupakan pesara jurujual menafikan perkara itu.

"Saya tidak tahu menahu apa-apa mengenai aktiviti Kristina dengan kucingnya," katanya. - Agensi
sumber : mymetro

Anak dipatuk ular, ibu yang mati

Posted: 18 Jul 2013 07:30 PM PDT

Riyadh: Seorang kanak-kanak Saudi dipatuk ular ketika bermain di luar rumahnya. Dia bagaimanapun terselamat, tetapi ibunya meninggal dunia.
Si ibu yang terkejut selepas mengetahui anaknya dipatuk, menjerit dan mendukung anaknya ke dalam kereta sebelum memandu kenderaan itu ke hospital tanpa mempedulikan undang-undang Saudi yang melarang wanita memandu kereta.

"Doktor berjaya menyelamatkan kanak-kanak itu, tetapi emaknya mati diserang sakit jantung," lapor akhbar berbahasa Arab, Al Jazeira.
Menurut laporan, kejadian berlaku di Taif. Ia tidak menyebut usia kanak-kanak itu. - Agensi
sumber : mymetro

Aksi karaoke paling bahaya

Posted: 18 Jul 2013 07:00 PM PDT

London: Pelawak yang juga pelakon lagak ngeri Steve-O mencipta nama melalui kecederaan dan kesakitan dialami akibat aksi berani yang dilakukan di depan kamera.
Tetapi, kini dia pula mengenakan orang lain. 
Steve kini menjadi pengacara bagi rancangan baru, Killer Karaoke yang menyaksikan enam peserta menjadi mangsa bulinya.

Peserta akan dipaksa menyanyi sementara diserang anjing yang mengawal atau berjalan melalui pokok kaktus.
Foto
SEORANG peserta membuat persembahan dalam tangki berisi ular.

Gambar ini menunjukkan seorang wanita menangis selepas dimasukkan dalam tangki berisi ular untuk persembahannya. Seorang lagi dikenakan renjatan elektrik.

Tiga peserta akan mengambil bahagian dalam persembahan peringkat akhir untuk memenangi hadiah wang tunai £7,000 (RM34,000). - Agensi
sumber : mymetro

Datin sepak kemaluan penyamun

Posted: 18 Jul 2013 06:30 PM PDT

Petaling Jaya: Dua penyamun bersenjatakan pistol yang menceroboh masuk sebuah rumah mewah di Bandar Sri Damansara, di sini, hanya sempat melarikan rantai emas dan komputer riba selepas mangsanya yang juga seorang wanita bertindak menendang kemaluan seorang daripadanya dalam kejadian Isnin lalu.
Menurut sumber, mangsa yang juga pengarah sebuah syarikat bergelar Datin dan berusia 45 tahun dikatakan berada dalam biliknya dan bersiap untuk ke tempat kerja apabila seorang lelaki tiba-tiba muncul di depan pintu biliknya, kira-kira jam 7.30 pagi.

"Kedua-dua lelaki itu datang ke rumah mangsa dengan menaiki Perodua Viva sebelum memaklumkan kepada ibu mangsa bahawa kedatangan mereka untuk berjumpa dengan suami anaknya kerana ada hal penting," katanya.
Katanya, ibu mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa masuk ke dalam rumah untuk memanggil mangsa yang berada di tingkat atas bagi memaklumkan kedatangan dua lelaki terbabit.

"Ibu mangsa didapati tidak menutup pintu pagar menyebabkan dua lelaki terbabit mengikutnya masuk ke dalam rumah dan terus naik ke tingkat atas.

"Seorang daripada lelaki terbabit kemudian mengeluarkan sepucuk pistol dan mengarahkan ibu mangsa memanggil mangsa yang berada dalam bilik," katanya.
Sumber berkata, mangsa yang mendengar ibunya memanggil segera membuka pintu dan terkejut apabila mendapati seorang lelaki berada di depannya.

"Lelaki terbabit cuba menolak mangsa, namun mangsa sempat menendang kemaluan lelaki itu dan segera menutup pintu biliknya sambil menjerit mahu menghubungi polis.
"Tindakan itu menyebabkan lelaki terbabit panik dan segera beredar dari rumah berkenaan, tetapi mereka sempat meragut rantai emas di leher ibu mangsa serta melarikan sebuah komputer riba bernilai lebih RM6,000," katanya.

Katanya, mangsa kemudian membuat laporan di Balai Polis Sri Damansara.
sumber : mymtro

Ghairah bertukar panik

Posted: 18 Jul 2013 06:00 PM PDT

Petaling Jaya: Ghairah pengunjung di sebuah kelab malam di kawasan Dataran Mentari di sini, menyaksikan tarian penari seksi sambil dibelai pelayan pelanggan (GRO) bertukar panik apabila premis itu diserbu polis kelmarin.
Dalam serbuan jam 10 malam itu yang dijalankan sepasukan dua pegawai dan lapan anggota dari Bahagian Siasatan Jenayah Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya, seramai 21 wanita asing berusia 20-an hingga 30-an yang bekerja sebagai GRO di kelab malam berkenaan ditahan.

Ketua Operasi, Inspektor Kwek Kian Yap berkata, ketika premis itu diserbu, pengunjung kelab berkenaan yang dianggarkan 30 orang sedang asyik berhibur termasuk meminum minuman keras sambil menyaksikan tarian penari tempatan yang berpakaian seksi.
"Semua wanita warga asing yang ditahan itu termasuk 11 warga Thailand, empat warga Taiwan dan dua warga Filipina manakala empat pondan warga Filipina turut ditahan mengikut Seksyen 55 (b) dan Seksyen 39 (b) Akta Imigresen kerana menyalahgunakan pas pelancong.

"Soal siasat awal mendapati GRO berkenaan akan mendapat tips berdasarkan sebanyak mana minuman keras dibeli pelanggannya. Selain itu, kita tidak menolak kemungkinan ada GRO yang ditempah pelanggan untuk melakukan 'kerja tambahan' di luar kelab malam itu.

"Penari tempatan dan pengunjung kelab pula hanya diambil keterangan bagi membantu siasatan sebelum dibebaskan. Siasatan juga mendapati lesen premis berkenaan sudah tamat tempoh," katanya selepas serbuan itu berakhir.
Beliau berkata, pemilik premis juga akan disiasat mengikut Seksyen 6 (1) Elemen Hiburan.
sumber : mymetro

Cikgu ditembak tengah jalan

Posted: 18 Jul 2013 05:30 PM PDT

Kulim: "Saya terkejut dengar bunyi letupan macam mercun," kata Muhamad Sufian Hassan, 21, saksi kejadian seorang guru sebuah sekolah menengah maut akibat terkena sekurang-kurangnya enam das tembakan dilepaskan dua lelaki ketika berhenti berdekatan lampu isyarat di simpang empat Jalan Keladi, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 12.25 tengah hari, mangsa K Shanmugam, 45, guru sekolah menengah di Berapit, Bukit Mertajam, Pulau Pinang yang memandu kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Wish secara sendirian dalam perjalanan ke sekolahnya sebelum berhenti berdekatan lampu isyarat di jalan berkenaan. 
Difahamkan, dua lelaki bermotosikal lengkap memakai topi keledar berhenti di sebelah kenderaan mangsa sebelum mengeluarkan sepucuk pistol dan menembak mangsa menembusi cermin kereta hingga terkena beberapa bahagian badan mangsa.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah Asisten Komisioner Mohd Nashir Ya berkata, mangsa yang baru keluar dari rumahnya di Taman Bidara, berhenti di simpang empat Jalan Keladi sebelum ditembak dua lelaki.
Foto
MANGSA tersembam di tempat duduk penumpang hadapan.

Katanya, polis percaya kejadian itu membabitkan dua lelaki menaiki motosikal Yamaha LC hitam yang melepaskan beberapa das tembakan selepas berhenti di sebelah kereta mangsa ketika lampu isyarat merah.
sumber : mymetro

Pencen Polis Bunuh Isteri Gara-gara Kalah Main Nintendo

Posted: 18 Jul 2013 05:00 PM PDT

nintendo
Keith Wiens (kiri)dituntut atas pembunuhan tingkat 2 atas kematian  isterinya, Kalmring (kanan).
Keith Wiens, seorang pensiunan polisi di Royal Canadian Mounted Police, menghadapi tuntutan pembunuhan tingkat 2 karena menembak istrinya, Lynn Kalmring sampai mati. Dia mengatakan dalam pengadilan bahwa tindakannya itu untuk mempertahankan diri.
Berdasarkan laporan polis yang diperoleh, Wiens mengaku bahawa dia dan isterinya suka melakukan taruhan atas permainan sex di nintendo. Dan malam itu, Wiens mengaku kalah taruhan dan pergi ke kamar untuk mencari mainan sex-nya dan meletakkan mainan itu di sebelah bantalnya. Kerana terlalu penat, dia memegang mainan itu di bantalnya, tapi ternyata hal itu membuat Kalmring marah kerana hal itu membuat dia merasa tidak menarik sehingga suaminya memilih mainan sex dibanding dirinya, katanya.
Wiens juga berkata dia terbangun kerana istrinya memukul dia, dan meyuruhnya berkemas dan meninggalkan rumah. Dia kemudian mengambil pistol yang diletakkan di laci kamar tidurnya karena dia takut pada istrinya.
Dalam kesaksian di pengadilan, Wiens mengatakan "Dia bukan Lynn, dia gila dan telah menyerang saya saat tidur, dan saya khawatir apa yang akan terjadi nanti."
Berdasarkan kesaksian adik korban,  Kalmring meneleponnya sebelum penembakan itu, dan dia melemparkan cincin pertunangan dan sejumlah uang yang membuat Wiens marah.Wiens menyatakan Kalmring kembali dan mengambil sebuah pisau, jadi dia menembaknya kurang dari jarak 2 kaki, dan mengenai bagian kiri matanya.
Dalam pengadilan, polis memberikan kesaksian bahwa mereka menemukan pisau dapur di tangan kanan Kalmring saat mereka masuk dalam rumah setelah Wiens menelepon 911 dan melaporkan bahawa dia telah menembak istrinya. Polisi juga menyatakan bahwa tidak ditemukan luka dan hanya ada sedikit bukti yang menunjukkan adanya perkelahian.

Wanita Yang Jadi Menteri Kulit Hitam Pertama Itali Ini Dihina Mirip Orangutan

Posted: 18 Jul 2013 04:00 PM PDT

Wakil Presiden Senat Majelis Tinggi Italiasekaligus pemimpin anti-imigran Parti Liga Utara, Roberto Calderoli menerima kritikan keras dan didesak mengundurkan diri setelah mengatakan dan menjuluki Menteri Imigrasi Italia yang merupakan wanita sekaligus warga kulit hitam pertama yang menjadi menteri di Itali Cecile Kyenge dengan sebutan orangutan.

Calderoli melontarkan pernyataan kontroversi tersebut itu dalam rapat umum Parti Liga Utara. "Ketika saya melihat gambar Kyenge dia memiliki kemiripan dengan orangutan," ujarnya pada Isnin 15 Julai 2013.


Tetapi Calderoli membela diri dengan mengatakan bahwa hal tersebut ia sampaikan dalam ranah politik, di mana dimaksudkan untuk mengkritik peraturan Kyenge. "Saya tidak bermaksud menyinggungnya dan jika Menteri Kyenge tersinggung saya minta maaf, tapi komen saya dibuat dalam ranah politik yang lebih luas yang mengkritik menteri dan kebijakannya," katanya.

Kerana mendapat kecaman luas oleh media internasional, akhirnya Calderoli bersedia meminta maaf secara pribadi kepada Kyenge. "Dia telah melakukan terbaik menjadi menteri, tapi mungkin ia harus melakukannya di negara sendiri," katanya.

Kyenge, merupakan seorang doktor kelahiran Kongo dimana ia telah tinggal di Itali sejak tahun 1983. Wanita yang diangkat menjadi menteri pada bulan April, menolak mengomeni ucapan Calderoli.

Sedangkan Perdana Menteri Itali, Enrico Letta amat berang dengan celaan Roberto. Ia mengatakan hinaan tersebut tidak dapat diterima dan melampaui segala batas akal sihat. Sejumlah menteri di kabinet Enrico Letta juga menuntut Calderoli mundur dari senat.
(Crl/Dailymail, BBC)

Diet Selebriti Yang Super Duper Aneh

Posted: 18 Jul 2013 01:00 PM PDT

Adriana Lima
Adriana Lima
Menjadi malaikat dalam peragaanVictoria's Secret tampaknya merupakan pekerjaan yang berat. Adriana Lima mengungkapkan bahwa 9 hari sebelum pertunjukan fashion tahunan, dia hanya mengkonsumsi air dan 12 jam sebelum pertunjukan dia harus berhenti minum air untuk menyeimbangkan kadar air di tubuhnya.
Madonna
Madonna
Kadang Madonna menyebut cara dietnya dengan Diet Udara. Diet ini dilakukan dengan tetap membawa makanan, tapi tidak memakannya. Kami pikir kamu lupa cara menikmati makan Madonna!!
Jennifer Aniston
Jennifer Aniston
Jennifer Aniston kadang melewatkan sarapan dan hanya meminum segelas air perasan jeruk. Dia mengungkapkan bahwa hal itu merupakan jalan terbaik untuk mencegah kegemukan.
Beyonce
Beyonce
Beyonce diminta untuk menurunkan berat badannya saat dia membintangi film Dream Girls, jadi dia pergi ke"Master Cleanse Diet" selama 14 hari. "Aku hanya hidup dengan air, bubuk cabe dan sirup maple selama 14 hari. Aku bertambah kurus dan kurus. Orang bertanya padaku, apakah kamu baik-baik saja? Dan aku menjawab: Aku tidak merasa sehat, " Katanya.
Snooki
Snooki
Saat Snooki tidak suka akan penampilannya di kaca, dia mulai mengikuti diet yang dianjurkan Dr. Siegal. Diet itu terdiri dari makan 1 jenis makanan setiap hari dan 6 kue kering untuk menahan lapar. Wew… itu terdengar tidak sehat untuk kami..
Reese  Witherspoon
Reese Witherspoon
Reese  Witherspoon saat ini menjadi penggemar makanan bayi. Dietnya terdiri dari makanan bayi.Tapi sorenya dia memakan makanan yang tepat.
Megan Fox
Megan Fox
Megan fox mengatakan, bahwa satu-satunya jalan untuk mendapatkan bentuk tubuhnya adalah dengan meminum cuka apel dalam ukuran jumbo dan air sebelum makan.
Nicole Kidman
Nicole Kidman
Nicole Kidman hanya memakan sebiji telur di pagi hari dan 2 biji untuk makan malamnya, jika dia memang lapar. Pasti itu sangat membosankan.
Katie Holmes
Katie Holmes
Katie Holmes memutuskan untuk mengurangi berat badannya dengan memakan sup wortel untuk sarapan pagi dan beberapa iris brokoli untuk makan siang dan makan malamnya.

[Foto dan Video] Beyonce Menegur Fansnya yang Sibuk Merakam Dirinya Saat Konsert

Posted: 18 Jul 2013 09:30 AM PDT

Beyonce mengecam salah satu fansnya yang merakam dirinya saat sedang konser di atas panggung.

Sambil menyanyikan lagu Irreplaceable di Pusat Gwinnett di Atlanta, Georgia, akhir pekan lalu, penyanyi 31 tahun ini mendorong penonton untuk bernyanyi 'to the left, to the left' dari microfonnya.

Namun ia lalu terkesan dengan satu fans nya yang sibuk merakam nyanyiannya dengan serius. 

Dia mengatakan kepadanya: 'Lihat, kau bahkan tidak boleh menyanyi kerana terlalu sibuk merakam. Aku disini sayang, kau harus melihat momen ini dengan baik. Jadi, matikan saja rakamanmu itu."

Setelah itu, lelaki yang ditegur tadi memasukkan smartphone nya dan ikut bernyanyi bersama fans-fans yang lain.




(dailymail)

Dunia Makin Aneh: Lelaki China Bunuh Diri di Kebun Binatang

Posted: 18 Jul 2013 09:15 AM PDT

CHINA, FOKUSJabar.com: Ada-ada saja! Lelaki ini diselamatkan polis di sebuah kebun binatang di kota Shaoguan, China, setelah berusaha bunuh diri dengan cara aneh setelah sebelumnya berperilaku lebih aneh.

Li, lelaki 27 tahun asal Propinsi Yunan, China dilaporkan menyerang dan menggigit burung unta hingga tewas di depan pengunjung kebun binatang dengan disaksikan anak-anak dan orang tua. Kemudian ketika polis datang ke lokasi, lelaki tersebut tiba-tiba melukai dirinya sendiri dengan memotong pergelangan tangannya.



Wakil ketua polis setempat, Xu Jianwen, mengatakan kepada thenangfang.com, bahwa ketika ia tiba di tempat kejadian, Li nampak sangat bersemangat dan memperagakan aksi menembak pistol menggunakan jari kepada polis.

Saat ia mulai kehilangan tenaga setelah gagal dengan aksi bunuh dirinya, Li berbaring di atas mayat unta yang telah dibunuhnya. Ada sedikit aksi perlawanan sebelum polisi menyeretnya pergi.

Sementara sebuah catatan bunuh diri ditemukan dari lelaki tersebut. Catatan itu berisi tentang dirinya yang mendesak orangtuanya memiliki kehidupan yang lebih baik.

Li bekerja sebagai petugas keamanan dan rakan kerjanya menggambarkan dirinya sebagai orang yang tertutup. Dia juga digambarkan sebagai orang yang sedikit rumit.

Gila ! Cara Buka botol Terekstrim di Dunia

Posted: 18 Jul 2013 09:00 AM PDT

Ada – ada saja kelakuan orang zaman sekarang. Owen B alias Patriot, dari rumah produksi  XtremeWineProduction berupaya membuka botol Wine.  Cara yang dia lakukan adalah menggunakan gergaji, roket, pukulan dan lain sebagainya. Jangan cuba ini di rumah ya!!

(Sumber:wordpress.com)
Owen B alias Patriot(Sumber:wordpress.com)

Sumber: youtube.com,uniknya.com

Pasangan Bollywood Paling Awet

Posted: 18 Jul 2013 04:00 AM PDT

Menikah ialah mengikat janji suci antara dua insan yang saling mencintai. Dalam pernikahan, pasangan dimabuk asmara diharuskan berbagi suka, duka, dan saling menerima kekurangan dan kelebihan satu sama lain agar hubungan yang dibina berjalan awet.


Sumber

Bag Wanita Ini Khusus Simpan Senjata Tersembunyi

Posted: 18 Jul 2013 03:00 AM PDT

detail berita
Tas menyimpan senjata (Foto: Dailymail)
SEORANG pereka asal Dallas, Amerika Syarikat bernama Kate Woolstenhulme menciptakan koleksi tas bagi wanita yang ingin membawa pistol di dalamnya.

Bag tangan dengan jenama Designer Concealed Carry ini memiliki ritsleting dual-locking dengan holster(sarung khusus senjata) yang memungkinkan sang pemakai dengan cepat dapat meraih senjatanya jika mereka sedang terancam. Holster ini juga mencegah senjata jatuh dari bag.

Ternyata, penjualan bag ini tidak mengecewakan dengan kenaikan sampai 30% pada tahun ini, seperti dilansir Dailymail.

Pada pemilu Amerika Syarikat tahun 2008, Woolstenhulme menyadari adanya gerakan untuk memiliki senjata api. Prihatin dengan keselamatan dirinya, sang suami membelikannya senjata Smith & Wesson 9 milimeter sebagai hadiah Natal.

Tapi setelah mendaftarkan untuk mendapatkan izin membawa senjata, Woolstenhulme menyadari bahwa bag tangan biasa tidak boleh menahan atau mengunci senjata api miliknya.

"Pada saat itu,bag yang ada di luar sana dibuat oleh pembuat holster yang benar-benar mementingkan fungsi, bukan gaya. Saya melihat dan melihat lagi –aku bahkan membeli dua atau tiga bag fashion dan mencoba untuk memodifikasi mereka, tetapi tidak berhasil," kata Woolstenhulme.

"Jadi saya memutuskan untuk mencuba dan membuat sesuatu yang modis untuk wanita yang tidak ingin meninggalkan kepribadian mereka. Aku pergi ke produsen tas dan menghasilkan empat style bag baru," tambahnya.

Pelanggan tas rancangan Woolstenhulme ini adalah aparat penegak hukum atau wanita yang tidak merasa nyaman membawa senjata api. Kate Woolstenhulme membanderol rancangannya ini mulai dari USD269  untuk bag yang terbuat dari bahan kanvas hingga USD4,200  dari kulit buaya.
(tty)

Inilah Finalis Miss World 2013 Asal China

Posted: 18 Jul 2013 02:00 AM PDT

detail berita
Wei Wei Yu dan Wenxia Yu (Foto: Miss World)
 Miss World 2013 yang diadakan di Indonesia akan diikuti oleh ratusan kontestan dari berbagai negara. Salah satunya adalah China.

Jika tahun lalu, negeri Tirai Bambu itu diwakili oleh Wen Xia Yu. Tahun ini, Wei Wei Yu akan menjadi wakil resmi China di Miss World 2013.

Seperti dilansir situs rasmi Miss World, Wei Wei Yu sendiri sebenarnya sudah pernah mengikuti pertandingan ini sebelumnya. Pada 2011 dan 2009, dia bahkan pernah menjadi Runner Up II.

Seakan tak patah semangat, untuk ketiga kalinya Wei Yu kembali mengikuti acara tersebut. Tak tanggung-tanggung, kali ini wanita cantik tersebut berhasil  mengalahkan para kontestan lain dan secara automatiks menggantikan Wen Xia Yu sebagai Miss China 2012.


Lantas, akankah Wei Wei Yu mengikuti jejak Wen Xia Yu meraih mahkota Miss World 2013?

Bergini rupa rumah pencinta ikan agaknya?

Posted: 18 Jul 2013 01:00 AM PDT





notyourtypicalfence1

notyourtypicalfence2

notyourtypicalfence3

notyourtypicalfence4

Ingin sukses, orang Jepun rela ubah garis tangan

Posted: 18 Jul 2013 12:30 AM PDT

Di Jepun, banyak orang mulai mengikuti trend mengubah garis tangan dengan melakukan operasi plastik. Hal ini dilakukan untuk mengubah atau memperpanjang hidup, cinta, jalus sukses, dan nasib baik lainnya.

Palmistri atau seni meramal garis tangan, adalah ilmu yang cukup populer di masyarakat dan biasa dilakukan untuk meramalkan masa depan seseorang. Dan ilmu ini sangat populer di Jepun, jadi jangan hairan kalau banyak orang Jepun percaya terhadap ramalan semacam ini.
Photo: Shonan Beauty Clinic
Seorang reporter dari The Daily Beast mewawancar Takaaki Matsuoka, seorang ahli bedah plastik di Klinik Kecantikan Shonan, yang sejauh ini telah melakukan 20 prosedur operasi untuk mengubah garis tangan manusia. Matsuoka awalnya tidak begitu mengerti tentang seni ramal garis tangan. Sampai dua tahun yang lalu, ketika seorang kliennya memintanya untuk mengubah beberapa baris telapak tangannya.

Matsuoka awalnya mengaku tidak yakin boleh melakukan prosedur tersebut pada pesakitnnya. Namun, dia menemukan bahwa prosedur itu mulai telah dipraktekkan di Korea. Ia pun kemudian belajar metode tersebut dan setelah pasiennya menegaskan apa yang ingin diubahnya, dia melakukan operasi itu untuk pertama kalinya dengan biaya sebesar 100.000 yen.
Photo: Shonan Beauty Clinic
Matsuoka mengatakan bahwa operasi untuk mengubah garis telapak ternyata cukup sederhana. Hanya perlu waktu 10 sampai 15 minit dan luka akan sembuh dalam hitungan bulan. Namun, hasil jahitan harus tetap ditutup sampai itu benar-benar sembuh. Uniknya, sebagian besar pesakit yang memutuskan untuk mengubah garis tangan mereka adalah laki-laki dan perempuan di usia tiga puluhan, yang diyakini memiliki kepercayaan kuat pada seni ramal kuno tersebut.

Tetapi, apakah dengan mengubah garis tangan, kita benar-benar dapat mengubah nasib? Matsuoka juga tidak terlalu yakin tentang hal itu, tetapi dia yakin bahwa itu mungkin memiliki efek plasebo pada pesakitnya. Jika seseorang percaya nasib mereka akan membaik, itu akan mendorong mereka untuk mewujudkannya.

Keajaiban Pelukan, Bayi Selamatkan Saudara Kembarnya

Posted: 18 Jul 2013 12:00 AM PDT

(c) nairaland.com. the telegram.com
Bayi kembar, selalu memberikan kita banyak fenomena yang mengagumkan. Salah satunya adalah keberadaan mereka yang saling melengkapi satu sama lain. Namun kali ini, sebuah kisah nyata yang bukan hanya karena mereka kembar, namun juga pelukan dan ikatan yang menyatukan emosi dan menyelamatkan satu sama lain.
Seorang wanita bernama Heidi Jackson, dikaruniai dua orang putri kembar yang diberi nama Brielle dan Kyrie Jackson. Keduanya lahir dalam keadaan prematur. Selama bulan pertama kelahirannya, Brielle dan Kyrie diletakkan di inkubator yang berbeda. Namun, hanya Kyrie yang mampu survive dari keadaannya.
Brielle mengalami sebuah keadaan yang lebih parah, beratnya saja tidak sampai satu kilogram. Ia juga memiliki masalah dengan irama jantung yang sangat lemah. Berbagai tindakan medis dilakukan, namun Brielle tetap yang paling lemah, tubuhnya kebiruan akibat terlalu banyak menangis.
Seorang perawat yang membantu penanganan Brielle pernah mendengar bahwa ada sebuah teknik langka yang dilakukan di Amerika yaitu 'double bedding'. Dengan menggunakan teknik ini, perawat yang bernama Gayle Kasparian itu meletakkan Kyrie di sisi Brielle dalam satu inkubator. Sesungguhnya ia benar-benar gambling melakukan hal tersebut. Namun keajaiban terjadi..
Perawat itu kemudian menutup pintu inkubator. Seketika Brielle meringkuk di dekat Kyrie yang tak ditemuinya sejak mereka lahir dan dipisahkan dalam dua inkubator yang berbeda. Ada kemajuan yang sangat cepat ketika Brielle menyentuh Kyrie.
(c) nairaland(c) nairaland
Dalam beberapa menit Brielle lebih tenang, oksigen dalam darahnya membaik. Kyrie juga meletakkan tangannya di sisi Brielle, seolah merangkul saudara kembarnya itu. Hal ini ternyata memberikan keajaiban, tubuh Brielle membaik dan pulih dari waktu ke waktu.
Kisah nyata ini terjadi pada tahun 1995 di bulan Oktober. Kini keduanya sudah tumbuh dewasa dan sehat. Namun foto saat mereka masih bayi dan mengagumkan dunia itu tetap menjadi salah satu kisah yang sering dibicarakan. Orang-orang menyebut fenomena ini sebagai 'pelukan penyelamatan', karena pelukan dan sentuhan Kyrie memberikan efek yang luar biasa.
Tak perlu jadi kembar untuk bisa merasakan keajaiban pelukan. Suatu ketika orang yang Anda sayangi mengalami hari yang buruk dan mengerikan, peluklah ia kerana itu memberinya kehangatan dan harapan.

Miss Japan 2013 ini dianggap hodoh oleh orang Korea,anda bagaimana?

Posted: 17 Jul 2013 11:30 PM PDT


Artis Cantik Emma Roberts Ditangkap Kerana Pukuli Kekasih

Posted: 17 Jul 2013 11:00 PM PDT

Aktris cantik, Emma Roberts, ditangkap kerana memukuli kekasihnya, Evan Peters.Demikian disampaikan pihak polis di Kanada dan dikutip Upi.com.
Roberts, yang merupakan anak aktor Eric Roberts dan anak saudara aktris Julia Roberts, dibawa ke sel awal 7 Julai di Montreal setelah seseorang menelefon polis yang mengatakan seseorang sedang bertengkar di kamar.
Upi.com
Menurut laporan polis, setelah adanya laporan itu, timnya segera ke kamar dan menemukan Peters mengalami luka di hidung dan luka bekas gigitan. Perempuan berusia 22 tahun itu kemudian dilepas setelah sang kekasih yang berumur 26 tahun itu tidak ingin mengajukan tuntutan. Keduanya dilaporkan kembali berbaikan dan bersama-sama membintangi serial "American Horror Story."Roberts sudah bermain di sejumlah film antara lain "Aquamarine," "Nancy Drew", dan "Scream 4."

Mayat Anak Perempuan 6 Tahun Ditemukan di Tempat Sampah

Posted: 17 Jul 2013 10:30 PM PDT

Pihak berkuasa Louisiana, Selasa (16/7/2013), menyatakan jika mereka sudah menemukan mayat anak perempuan bernama Ahlittia North dan menghilang sejak Sabtu minggu lalu. Mayat Ahlittia ditemukan dalam keadaan mengalami tikaman dan disimpan dalam sebuah tempat sampah tak jauh dari rumahnya.
Dilansir CNN, Ahlittia dilaporkan menghilang ketika ia bangun dan tak menemukan anaknya di apartemen yang mereka tempat di Harvey, New Orleans. Pihak berkuasa menangkap Matthew Flugence, anak saudara laki-laki ayah tiri Ahlittia terkait dengan pembunuhan itu.
CNN
Pejabat Sheriff Jefferson Parish mengatakan Flugence (20) sering menjaga gadis kecil itu.Flugence ditangkap sedang jalan-jalan di area itu dengan menggenggam sebilah pisau. Demikian disampaikan Kolonel John Fortunato.
Saat mayat Ahlittia ditemukan, tubunhnya dibungkus dengan selimut dari rumahnya dan ditutupi kantong sampah. Ahlittia, kata para saksi, termasuk gadis periang dan suka membuka pintu apartmentnya setiap ada tamu yang datang.

Biar benar abang ni

Posted: 17 Jul 2013 10:00 PM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu