Ahad, 5 Mei 2013

borak kosong

borak kosong


Teruk.. Kim Kardashian Pakai Baju Kulit Pulak

Posted: 05 May 2013 09:00 PM PDT

 Kim Kardashian rupanya tak jera memakai bahan baju yang kurang sesuai untuk kehamilannya. Menghadiri konser BeyonceKim tampil memakai baju berbahan kulit berwarna hitam dan celana ketat berwarna senada.
Kim datang ke konser itu setelah memohon kepada Kanye yang merupakan teman dekat Jay Z, suami Beyonce. Namun kedua perempuan itu rupanya tidak boleh seakrab para lelakivpendamping mereka.
Ibu hamil yang gaul. @dailymailIbu hamil yang gaul. @dailymail

Baju Kim yang menarik perhatian malam itu kembali mendapat kritikan, karena bahan kulit memang tidak disarankan untuk ibu hamil. Namun Kim beberapa kali memakai bahan kulit agar ia boleh tetap eksis di dunia entertainment meski tengah hamil.
Sebelum ini, Kim memakai gaun berbahan lateks ketat yang membuatnya mendapat banyak kritikan. Gaun ketat itupun akhirnya dinobatkan menjadi baju hamil paling buruk oleh para pengamat fashion.(dym/phi)

Sempat Topless, Selena Gomez Tutup Muka kerana Malu

Posted: 05 May 2013 08:30 PM PDT


img 
ist.
 Selena Gomez kembali menjadi sorotan publik lantaran ia berpenampilan seksi di video klip single terbarunya yang berjudul Come And Get It. Dalam video klip tersebut, aktris berparas manis itu nyaris tanpa busana atas, sehingga terlihat telanjang dada.

Setelah syuting, wanita yang belakangan ini mengalami hubungan semula dengan Justin Bieber itu pun menjadi incaran banyak wartawan. Ia menghindari puluhan wartawan yang sudah menunggunya di bandara LAX. 

Dikutip dari The Sun, Selena juga sengaja menutup wajahnya dengan tangan dan syal yang dibawanya. Bahkan, ia sempat bersembunyi.

Sebelumnya, pelantun 'Like A Love Song' itu dipilih sebagai model untuk koleksi terbaru Adidas. Label sport wear itu mendandani Selena dengan gaya street wear yang urban serta berjiwa muda. Ia terlihat segar dengan sentuhan sporty yang jadi ciri khas Adidas. 

Dalam salah satu fotonya, aktris 'Spring Breakers' itu mengenakan tanktop hitam, denim short yang kasual, dan sweater kuning. Meskipun bergaya sporty, lekuk tubuh Selena tetap terlihat sensual.

Kecelakaan Kereta Kristen Stewart Merasa Malu

Posted: 05 May 2013 08:00 PM PDT


img 
Dok. Getty Images
Baru-baru ini Kristen Stewart mengalami kecelakaan mobil dalam perjalanan ke Los Angeles. Saat itu, ia hendak berkunjung ke rumah temannya.

Mobil yang dikemudikan wanita 23 tahun itu telah mendorong kendaraan lainnya. Beruntungnya, bintang 'Twilight Saga' ini tak terluka. Namun bumper belakang kiri mobil yang ditabraknya terlihat rosak 

"Kristen tampaknya sedikit malu. Untungnya tidak ada yang terluka dalam kecelakaan tersebut" ungkap saksi mata kepada E!News, seperti dikutip dari Contactmusic.

Seorang sumber juga menambahkan bahwa Kristen sempat memberikan rincian insurans pada pemandu yang mobilnya ia tabrak.  

Sebelumnya, Kristen pernah terlibat dalam kecelakaan mobil yang lebih serius di Hollywood, pada 2011 . Saat itu, ia tabrakan dengan mobil lain, dan kendaraannya pun harus diderek untuk perbaikan.

Pengadil ditumbuk mati

Posted: 05 May 2013 07:30 PM PDT


Murray (Utah): Seorang pengadil bola sepak liga rekreasi yang cedera parah dan koma selepas ditumbuk seorang pemain remaja mati awal semalam.
Ricardo Portilli, 46, meninggal dunia di hospital tempat dia dirawat berikutan diserang ketika perlawanan bola sepak hujung minggu lalu, kata jurucakap polis, Justin Hoyal. 
Polis mendakwa pemain berusia 17 tahun itu menumbuk Portillo selepas dia melayangkan kad kuning kepada pemain itu kerana bermain kasar. 

"Suspek berada dekat dengan Portillo dan menumbuk mukanya ekoran tindakan pengadil itu," katanya dalam sidang akhbar.

Remaja itu diletakkan dalam tahanan juvana atas tuduhan melakukan serangan berat. - AP
sumber : mymetro

Nak jadi macam anak patung

Posted: 05 May 2013 07:00 PM PDT


Tokyo: Seorang wanita Jepun menjalani transformasi fizikal yang mengejutkan selepas menjalani 30 pembedahan kosmetik dengan kos 10 juta yen (RM306,368).
Wanita itu yang juga seorang model dikenali sebagai Vanilla Chamu berkata, dia berhasrat untuk menjalani pembedahan hingga mencapai matlamat yang diidamkan - seperti anak patung Perancis.

Foto Vanilla sebelum prosedur pertamanya mendedahkan wajah biasa remaja Jepun itu hampir tidak dapat dikenali berbanding penampilan ala wanita Barat yang dimilikinya sekarang. Sesetengah pembedahan plastik, termasuk pembedahan kelopak mata dan hidung semakin popular di kalangan wanita Asia yang ingin kelihatan seperti wanita Barat.
Vanilla tidak disangkal lagi telah menjalani rawatan itu, tetapi senarai panjang prosedur dijalani turut termasuk penyedutan lemak, implan bulu mata, pembentukan lekuk di dagu dan implan payudara, lapor BuzzFeed.

Bagaimanapun, penampilannya itu tidak mencukupi buat Vanilla dalam usahanya untuk menjadi anak patung Perancis hidup yang sempurna.

Malah, baru-baru ini dia menjalani implan pembesaran payudara dan prosedur seterusnya yang lebih ekstrim ialah dia bercadang untuk menjalani pembedahan menambah ketinggian.
Foto

Vanilla menjalani pembedahan plastik yang pertama ketika berusia 19 tahun dan merahsiakan usia sebenarnya. Dia sudah menjadi sebagai selebriti di tanah airnya, membuat penampilan di televisyen tidak terkira banyaknya dan melancarkan karier sebagai bintang pop.

Penampilan luar biasanya tidak diragukan membuatkan dia menyerlah di khalayak ramai, tetapi dia tidak memberikan banyak pandangan luar biasa mengenai bagaimana sepatutnya penampilan anak patung Perancis.
Anak patung Perancis juga dikenali sebagai anak patung porselin, anak patung biska atau anak patung China dan bermakna sebuah boneka dengan sebahagian atau sepenuhnya porselin biska.

Secara tradisional karakternya mempunyai penyelesaian kulit kusam yang realistik dan di ambang populariti antara 1860 dan 1900. Anak patung seperti itu kini adalah barangan koleksi antik dan bernilai beribu-ribu dolar. Dengan bibir yang muncung dan payudara palsu, Vanilla jelas tidak menyerupai permainan klasik kanak-kanak, tetapi tidak dinafikan dia adalah rekaan tersendiri dirinya.- Daily Mail

Mahgribi dicengkam skandal daging anjing

Posted: 05 May 2013 06:30 PM PDT


Rabat: Pihak berkuasa Maghribi melancarkan siasatan berhubung perdagangan daging anjing secara haram selepas 37 bangkai haiwan itu ditemui di dalam van seorang tukang sembelih.
Polis menemui bangkai berkenaan selepas menahannya di tengah Casablanca kerana kesalahan trafik. Pemandu itu memberitahu polis, dia bercadang menjual bangkai itu di restoran di kawasan kediaman penduduk miskin bandar itu, tempat daging anjing berkenaan biasanya dibuat sosej.

Memelihara anjing dan memakan dagingnya menjadi isu kontroversi di Maghribi, negara yang majoriti penduduknya beragama Islam, sejak beberapa tahun lalu. Seorang pemilik restoran dipenjara enam tahun pada 2009 selepas didapati bersalah menyajikan daging anjing yang didakwanya daging lembu.
sumber : mymetro

YB gay Britain nafi merogol

Posted: 05 May 2013 06:00 PM PDT


London: Seorang ahli politik kanan Parti Konservatif Britain yang ditangkap kerana disyaki merogol dan melakukan serangan seks berkata, dakwaan ke atasnya palsu semata-mata.
Timbalan Speaker Parlimen Nigel Evans, 55, ditangkap kelmarin. 
Dia disoal siasat berhubung kesalahan seks yang didakwa berlaku antara Julai 2009 dan Mac 2013. 

Evans bagaimanapun dibebaskan semalam selepas diikat jamin.

Evans yang menjadi anggota Parlimen selama dua dekad ialah antara tokoh politik gay terkenal negara itu.

Katanya, tuduhan ke atasnya dibuat oleh 'dua orang yang kenal baik antara satu sama lain' yang dianggapnya sebagai rakan sehingga Jumaat lalu. 

"Tuduhan itu palsu semata-mata dan saya tidak faham mengapa mereka melakukannya, lebih-lebih lagi kami bersahabat," katanya kepada wartawan semalam. 

Evans berkata, dia tidak merancang untuk meletak jawatannya sebagai timbalan speaker. - AP
sumber : mymetro

Ular ‘temani’ solat Isyak

Posted: 05 May 2013 05:30 PM PDT

Foto
Bagan serai: "Saya hanya berserah kepada Allah SWT tidak dipatuk ular berbisa itu dan dapat menyempurnakan solat secepat mungkin," kata Md Yassin Saari, 53, apabila seekor ular muncul ketika dia menunaikan solat Isyak di rumahnya, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 9.15 malam itu, dia menunaikan solat bersendirian di bilik utama di rumahnya di Parit Simpang Lima, Alor Pongsu, di sini, sebelum terkejut dengan kehadiran ular itu .

"Ketika itu, saya sedang tahayat akhir dan tiba-tiba perasan kehadiran ular itu yang tiba-tiba berada di sebelah kiri saya. "Saya yang ketakutan menyempurnakan solat tergesa-gesa kerana bimbang ular itu masuk dalam kain saya," katanya.
Md Yasin berkata, selepas selesai mengerjakan solat, dia bersama anaknya berusaha menghalau ular berbisa itu keluar dari rumah kerana bimbang keselamatan mereka.

"Saya tidak tergerak hati membunuhnya kerana percaya ada hikmah di sebalik kehadirannya di sisi saya ketika menunaikan solat.

"Selepas mengusir ular itu keluar dari rumah, saya mengambil keputusan melepaskan dan membiarkannya menyusuri hutan berdekatan rumah saya," katanya ketika ditemui di rumahnya, di sini, semalam.

"Tuhan melindungi saya daripada dicederakan ular itu. Ini semua kuasa Allah," katanya.

Mayat lelaki ditetak tertiarap tepi jalan

Posted: 05 May 2013 05:00 PM PDT


Gombak: Seorang lelaki berusia 20 tahun ditemui mati dengan kesan tetakan di tengkuk di tepi Kilometer (KM) 14.5 Jalan Ulu Yam-Sungai Tua, Batu Caves, dekat sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah malam itu, mangsa M Kanapatahy yang beralamat di Blok Bayu Puteri Laksamana, Jalan Keneison, ditemui seorang lelaki yang kebetulan melalui kawasan berkenaan.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, lelaki terbabit yang terkejut selepas melihat mayat mangsa yang tertiarap di tepi jalan terus menghubungi polis.
Menurutnya, polis yang tiba ke tempat kejadian beberapa minit kemudian mendapati mangsa yang lengkap berpakaian mati akibat ditetak beberapa kali di tengkuk.

"Siasatan lanjut sedang dijalankan untuk mengenal pasti motif pembunuhan itu dan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu dapat tampil membantu siasatan.

"Mayat mangsa dihantar ke Hospital Selayang untuk bedah siasat," katanya.
sumber : mymetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu