Khamis, 2 Mei 2013

borak kosong

borak kosong


Alamak, Payudara Bunga Citra Lestari Mengintip

Posted: 02 May 2013 09:00 PM PDT


detail berita
Bunga Citra Lestari (Foto: Indah/Okezone)
BUNGA Citra Lestari tampil menawan dengan balutan gaun hitam karya terbaru dari Ikat Indonesia by Didiet Maulana. Ibu dari Noah itu pun terlihat seksi.

Tampilan aktris yang kerap disapa BCL ini membuka pergelaran show kolaborasi pelancaran Samsung Galaxy S4 dan peragaan busana dari Ikat Indonesia by Didiet Maulana memang begitu mengagumkan. Selain kerana suaranya yang begitu merdu memanjakan tamu, satu tampilan yang menjadi perhatian ialah belahan dada yang rendah dan membuat payudaranya mengintip.

Long dress tanpa lengan berwarna hitam itu tampak anggun membalut tubuh ramping BCL. Istri Ashraf Sinclair yang bergaya era 1920-an itu pun tampak mengagumkan.

Gaun panjang itu secara sempurna memeluk tubuhnya. Warna hitam dalam busananya pun kian mengentalkan keanggunan sekaligus keseksiannya. Namun, satu hal yang tampak jelas di balik gaun itu ialah payudaranya yang mengintip di antara belahan baju yang rendah. (tty)

Dendam Isteri yang Berhujung Maut

Posted: 02 May 2013 08:30 PM PDT


(Foto: Tumblr)(Foto: Tumblr)

OGBADIBO – Selama ini banyak yang memandang isteri lebih lemah daripada suami. Namun nasib naas yang dialami kedua lelaki ini mungkin dapat mengubah pendapat tersebut.

Cerita pertama terjadi di Kota Ogbadibo, Nigeria, seorang pengusaha bernama Uroko Onoja tewas setelah diperkosa oleh keenam isterinya.

Lelaki itu menghembuskan nafas terakhirnya saat melayani isterinya yang kelima. Onoja tidak boleh menghindar kerana diancam dengan pisau oleh para isterinya itu. Demikian seperti diberitakan Huffington Post, Rabu (1/5/2013).

Setelah melihat suaminya sudah tidak bernyawa, keenam perempuan itu langsung melarikan diri ke tengah hutan. Kejadian yang terjadi Julai 2012 lalu itu cukup menghebohkan masyarakat Nigeria.

Cerita serupa terjadi di Rusia pada bulan yang sama. Kali ini sang suami tewas di tangan istrinya sendiri kerana menolak saat disuruh mandi.

Sang istri membunuh pasangannya itu dengan kejam. Dia memutilasi tubuh suaminya lalu membuangnya di tengah hutan secara terpencar.
Tetapi aksinya itu akhirnya diketahui juga oleh petugas. Perempuan itu pun dituntut melakukan pembunuhan yang memiliki masa hukuman hingga 15 tahun.

Pura-pura Jadi Polisi Lalu Tiduri Wanita

Posted: 02 May 2013 08:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, MAYS LANDING - Seorang lelaki warga New Jersey, Amerika Syarikat (AS), berpura-pura menjadi polisi kota Atlantic, untuk meniduri perempuan.
Dalam persidangan kesnya, terungkap Hiten Patel, (34), dari Egg Harbor City memperkosa lapan orang perempuan.
Ia disangkakan 36 tuduhan penyerangan seksual, penculikan, berpura-pura menjadi seorang petugas polis dan kejahatan lainnya. Dia telah berada di rumah tahanan sejak ia ditangkap pada bulan  taOgoshun lalu.
Aparat penegak hukum mengatakan Hiten melancarkan aksinya dari tahun 2011 hingga 2012, yang terakhir terjadi pada tanggal 2 Agustus 2012.
Dalam kes itu, korbannya yang berusia 21 tahun mengaku diminta oleh Hiten untuk masuk ke dalam van, dan kemudian dibawa sejauh 70 mil ke kota Atlantic tempat dimana ia diperkosa. (upi.com

Sesak nafas lepas sapu ‘ubat kutu’

Posted: 02 May 2013 07:30 PM PDT


Alor Setar: Kesilapan seorang anak membeli ubat menghapuskan serangga perosak tanaman membawa padah apabila ibunya menemui ajal selepas mengalami sesak nafas sebaik menyapu cecair yang disangkakan ubat kutu di Kuala Kedah, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 1 tengah hari, mangsa berusia 77 tahun yang juga ibu kepada empat anak dikatakan menyapu cecair berkenaan pada kepalanya sebelum rebah dan meninggal dunia tidak lama kemudian.

Sebelum itu, mendiang menyuruh anak perempuannya berusia 40-an membeli ubat kutu rambut di farmasi berhampiran kerana tidak tahan menggaru di kepalanya akibat banyak kutu.
Bagaimanapun, anak perempuannya itu tersilap membeli cecair untuk racun perosak tanaman berharga RM18 sebotol lalu diberi kepada ibunya.

Difahamkan, warga emas itu menyapu cecair berkenaan pada rambutnya untuk mematikan semua kutu di kepalanya tetapi tidak menyangka tersilap menggunakan cecair itu yang hanya digunakan untuk tanaman.

Seorang anak lelaki mangsa berkata, sebelum itu, ibu mereka duduk di laman belakang rumah dan beberapa minit kemudian warga emas terbabit mengadu sesak nafas dan jatuh ke lantai.
sumber : mymetro

Sajian dari tong sampah

Posted: 02 May 2013 07:00 PM PDT


Sejak empat tahun lalu, tempat pembuangan sampah adalah lokasi kegemaran bagi Kelly Athena kerana ia membekalkan pelbagai bahan keperluan untuk hidangan sehariannya.
Dia mempelajari amalan itu selepas menonton sebuah filem dokumentari mengenai sekumpulan orang yang menyelongkar bahan buangan di luar kedai, restoran dan pasar raya untuk mendapatkan makanan luput tarikh.

Sejak itu, Kelly memperoleh pelbagai barang makanan bernilai hampir RM381,500 dari tong sampah, malah dia turut menggunakan bahan itu untuk menyediakan hidangan kepada rakannya. Bagaimanapun, amalan Kelly itu menyebabkan suaminya enggan dikenali atau dipaparkan wajahnya di televisyen. Kata suami Kelly, dia berasa malu atas perbuatan isterinya menyelongkar tong sampah bagi mendapatkan makanan.
"Saya sentiasa ketakutan jika satu hari nanti polis menghubungi saya," katanya.

Perbuatan mencari bahan terbuang tidak dilarang di Arizona, tetapi beberapa perniagaan mungkin boleh menyaman Kelly yang sering menyamar sebagai pekerja sesebuah syarikat bagi mengelak aktivitinya disedari.

Walaupun berdepan tindakan undang-undang, Kelly sanggup memandu sejauh hampir 50 kilometer sehari bagi memeriksa 20 tempat pembuangan sampah berbeza.
Secara purata, Kelly membawa pulang 12 kotak makanan sehari.

Peti sejuk Kelly pula sentiasa penuh dengan bekalan makanan yang lazimnya sudah luput tarikh, tetapi diyakininya masih sesuai dimakan.
Namun, dia tidak memberitahu mana-mana rakannya mengenai aktiviti itu sehinggalah dia menjemput sebahagian daripada mereka untuk menghadiri parti diadakannya. Kelly kemudian menghidangkan makanan daripada bahan buangan itu kepada tetamunya.

Antara hidangan itu ialah piza yang sudah luput tarikh selama empat bulan bersama keju yang sudah dua minggu melepasi tarikh luput. Kata Kelly, kebanyakan rakannya memuji hidangan itu.

"Mereka memakan semuanya seperti biasa tetapi terkejut apabila diberitahu saya memperoleh bahan itu dari tong sampah," katanya.
sumber : mymetro

BADI MANTERA

Posted: 02 May 2013 06:30 PM PDT


"Saya melakukan adegan itu atas arahan produser dan pengarah. Kata mereka, pelakon perlu berani berlakon apa jua cabaran diberikan," kata pelakon pembantu yang hanya dikenali sebagai Farah.
Menurutnya, dia tidak menyangka dan terkejut apabila diminta pengarah melakonkan adegan membaca mantera sehingga memberi kesan jangka panjang pada kesihatan dirinya. "Penggambaran adegan itu dijalankan sebelum azan Subuh. Ketika itu saya tidak fikir perkara bukan-bukan dan hanya melakonkan apa yang diminta, tetapi selepas selesai melakonkannya, badan mula terasa lemah," katanya.

Sebagai bakat baru, Farah pasrah menempuh dugaan melakonkan adegan terbabit. Namun, dia terpaksa menanggung akibat apabila sering menangis, badan lemah dan menggeletar.
sumber : mymetro

Buluh tusuk leher

Posted: 02 May 2013 06:00 PM PDT


Seorang pelajar nyaris maut selepas lehernya tertusuk batang buluh tiang bendera parti politik yang patah ketika menunggang motosikal di Kampung Mak Mayong, Melor, Selasa lalu.
Muhammad Arif Fikri Rosli, 14, bernasib baik kerana tusukan buluh itu tidak mengenai saraf utama, tetapi terpaksa menerima hampir 20 jahitan di lehernya ketika dirawat di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUMS) Kubang Kerian.
: mymetro

Peluru berebut kasih

Posted: 02 May 2013 05:45 PM PDT


Akibat cinta tiga segi, seorang lelaki meninggal dunia selepas terkena tiga das tembakan di muka dan perutnya dalam kejadian di tempat letak kereta sebuah pasar raya di Jalan Kuala Selangor 3/1, di sini, semalam.
Shah Zuan Rashidi, 22, dipercayai terbabit dalam pergaduhan antara dia, teman wanitanya berusia 19 tahun serta seorang lagi lelaki di sebuah kelab malam di Jalan Doraisamy, di ibu negara.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Superintendan Junaidi Bujang berkata, mangsa ke kelab berkenaan bersama teman wanitanya itu pada jam 11.30 malam kelmarin sebelum keluar sebentar untuk bertemu seorang rakannya.
"Bagaimanapun, sebaik mangsa masuk semula, dia berang selepas melihat teman wanitanya berbual mesra dengan seorang lelaki lain hingga mencetuskan pertengkaran di antara mereka.
sumber : mymetro


Nenek Ini Tak Sengaja Telan Berlian Dalam Minumannya

Posted: 02 May 2013 04:00 AM PDT

(c) shutterstock.com
Berlian adalah salah satu batuan indah yang sering digunakan untuk mempercantik penampilan wanita lewat aksesoris-aksesoris seperti kalung dan cincin. Namun kejadian miris terjadi di Tampa, Fla, pada seorang nenek yang sedang menghadiri acara amal.
Nenek berusia 80 tahun ini bernama Miriam Tucker yang menghadiri peringatan amal Fashionollia yang ke 65 pada tanggal 20 April yang lalu dilansir dari upi.com. Sekitar 280 orang menghadiri acara tersebut untuk memenangkan berlian 1.03 karat yang diletakkan di bawah gelas champagne. Setiap gelas diberi harga tertentu untuk disumbangkan ke acara amal tersebut.
Miriam Tucker ingin mencicipi sedikit minuman itu. Sambil menikmatinya, nenek ini tertawa-tawa sambil ngobrol dengan tamu undangan lainnya. "Saat kusadari aku menelannya, aku merasa itu adalah hal bodoh sekali," ujar sang nenek.
Setelah dia menyadari bahwa sepertinya dia menelan berlian tersebut, sang nenek pun memberitahukan kejadian ini pada panitia acara. Nenek ini pun dibawa ke doktor untuk menjalani pemeriksaan colonoscopy. Dalam pemeriksaan tersebut dokter menemukan sebuah batuan di dalam perutnya.
Saat dibawa ke ahli perhiasan, ternyata ditemukan fakta bahwa batuan yang ada dalam perut nenek tersebut adalah berlian asli. Namun syukurlah berlian yang tertelan itu tak menjadi masalah kesehatan bagi si nenek, begitupula bagi penyelenggara acara amal tersebut.

Demi Tampil Semakin Seksi, Awek-awek ini Kenakan Stocking dan High Heels [FULL PICT]

Posted: 02 May 2013 03:00 AM PDT


Biar Lebih Seksi, Anjing di China Kenakan Stocking dan High Heels
Biar Lebih Seksi, Anjing di China Kenakan Stocking dan High Heels - Di dunia maya memiliki berbagai jenis hal menarik yang kemudian boleh menjadi trend unik. Kali ini di kalangan netizen China beredar trend baru yang cukup mengejutkan. Seekor anjing didandani menggunakan stoking dan high heels.

Foto  itu pertama kali diup load di Weibo oleh akaun bernama Ulatang dengan postingan status "bosan". Orang tersebut memotret anjing Labrador-nya mengenakan stocking dan high heels pada dua kaki belakangnya. Sudut kameranya pun membuat si anjing terlihat seperti manusia yang sedang berpose sensual.

Tak ayal foto itu langsung menjadi trend dan mendapat 20 ribu komen. Tak lama kemudian bermunculan foto serupa hasil dari keusilan netter lain pada anjing peliharaannya. Foto usil itu juga diberitakan di berbagai media besar Sharp Daily di Hong Kong.

Meski lucu namun foto tersebut menjadi kontoversi di kalangan netizen. Ada netter yang menganggapnya lucu dan menghibur. Namun beberapa netter juga ada yang protes kerana menganggap itu sebagai bentuk kekerasan pada haiwan.

"Kasihan sekali anjingnya. Menurutku ini keterlaluan," tulis situs Kotaku. "Ini sama saja tidak sopannya dengan memaksa memakaikan kostum haiwan pada seseorang."

Ini Dia Baju Pesakit yang Ideal

Posted: 02 May 2013 02:00 AM PDT

Standar tentang baju rumah sakit yang tepat bagi pesakit sepertinya memang belum ada. Baju pesakit biasanya hanya terbuat dari bahan tipis yang terbuka di bahagian punggung. Kini ada desainer yang telah merancang gaun khusus bagi pesakit rumah sakit.

"(Baju) ini hangat, menutup bahagian depan, jauh lebih mudah dipakai dan pasien merasa lebih aman serta memiliki rasa privasi yang baik," kata Michael Forbes, sang desainer gaun rumah sakit seperti dilansir Today.com

Forbes merupakan seorang desainer yang bekerja untuk Henry Ford Inovasi Institute. Gaun rancangannya yang mirip jubah mandi ini sudah digunakan di Rumah Sakit Henry Ford di Detroit. Gaun ini terbuat dari bahan yang tebal untuk menjaga tubuh pasien agar tetap hangat, juga ditutup dengan kancing dan dapat disesuaikan untuk pasien bertubuh besar maupun kecil.

Jika umumnya baju pasien yang ada tidak memiliki bagian punggung, maka baju ini dirancang untuk menutupi kekurangan itu. Sebelum merancang baju ini, Forbes dan timnya mewawancarai para pasien dengan kuesioner untuk memandu pembuatan desain. Sebagian besar pasien mengeluhkan baju rumah sakit yang tidak menutupi bagian punggung.

"(Pasien) benar-benar membenci baju yang lama. Gaun yang ada tidak memberikan rasa hormat. Anda sudah di rumah sakit dan bertemu orang-orang yang menyuntikkan jarum dan melanggar ruang pribadi Anda, karena mereka berusaha untuk merawat Anda. Bagian punggung kali ini memberikan rasa privasi kepada pasien," terang Forbes.

Baju atau gaun pasien yang ada sebelumnya memang dirasa tidak terlalu nyaman oleh pasien. Kelsey Jenison, seorang pengawas pendidikan kesehatan di Swedia Cancer Institute di Seattle mengatakan bahwa dia sudah cukup banyak mendengar keluhan tentang gaun rumah sakit yang ada dari pasien.

"(Baju lama) dingin, tidak begitu tebal dan Anda merasa terekspos di dalamnya. Sedangkan gaun baru ini terlihat seperti pakaian di spa. Sepertinya akan mempromosikan kesehatan. Secara mental, mungkin membantu pasien keluar dari pikiran sedang berada di rumah sakit," kata Jenison.

Yang paling penting, pakaian ini juga memungkinkan petugas medis memberikan infus, pemeriksaan dan tindakan lainnya dengan mudah. Terdapat sayap penutup dari leher hingga punggung bawah. Bagian ini memungkinkan dokter dan suster untuk memeriksa tanda-tanda vital pasien.

Sejauh ini, respons para pasien terhadap gaun baru rancangan Forbes yang digunakan di rumah sakit sangat positif. Forbes berharap bisa mendapat lisensi desain atas rancangannya sehingga gaunnya dapat diproduksi dan dijual secara nasional. Untuk masalah biaya, ia yakin biaya produksinya sebanding dengan biaya untuk membuat gaun rumah sakit yang lama.

"Dalam penelitian kami, kami menemukan pasien sering menggunakan 2 gaun untuk menutupi tubuhnya. Dengan desain yang menutupi bagian belakang dan depan, Anda hanya perlu menggunakan 1 gaun per pasien. Anda dapat mengurangi jumlah gaun yang Anda butuhkan dalam persediaan dan dapat mengurangi jumlah cucian," pungkas Forbes.

Perempuan Dilarang Masuk ke Gunung Ini

Posted: 02 May 2013 01:00 AM PDT


Gunung Omine adalah sebuah gunung suci di Nara, Jepun. Gunung ini nama rasminya adalah Gunung Sanjo, namun kerana berada di pegunungan Omine makanya disebut Gunung Omine.
gunung-omine-jepang_1
Di puncak gunung ini terdapat kuil Ominesanji, pusat agama Budha Shugendo di Jepun. Seluruh bahagian gunung ini adalah tempat suci untuk ziarah dan pelatihan biarawan kuil tersebut.
Pada 2004, UNESCO menjadikan gunung ini sebagai situs Warisan Dunia. Namun anehnya, perempuan tidak diperbolehkan masuk. Tak hanya perempuan, orang yang keluarganya baru meninggal pun diminta tidak masuk kawasan gunung ini.
gunung-omine-jepang_2
Selama 1.300 tahun, hanya lelaki yang diperbolehkan masuk dan melihat Kuil Budha yang terkenal di ketinggian 5.640 kakinya ini. Alasannya sama dengan tempat wisata lain yang melarang perempuan masuk, yakni kehadiran mereka dianggap dapat mengganggu kekhidmatan peziarah yang mengunjungi gunung ini.
gunung omine

Hindari Pencabulan, Pelajar Jepun Modifikasi Skirt Sekolah

Posted: 02 May 2013 12:30 AM PDT


Tindakan cabul yang sering terjadi pada siswi di Jepun bukan khabar baru. Untuk itu, Takakura Junior High School telah melakukan modifikasi pada skirt sekolah mereka. Skirt yang diberi nama culotte skirt ini sekilas memang tampak seperti skirt lipit pada umumnya, tetapi sebetulnya itu adalah celana pendek. Istilah "culotte" sendiri mengacu pada pakaian yang terlihat seperti skirt, dan ini cukup umum digunakan sebagai seragam di luar Jepun. Sementara itu, di Perancis, istilah "culotte" lebih mengacu pada celana dalam wanita.
skirt
Di Jepun, sekitar 95 peratus dari sekolah tinggi memberlakukan pemakaian seragam. 5 peratus sisanya tidak mengharuskan siswanya memakai seragam, namun jika ingin mereka boleh mengenakannya.Kerana masing-masing sekolah memiliki seragam berbeza, model seragam sering menjadi faktor penting yang menentukan siswa memilih suatu sekolah.
Meski sudah banyak siswi yang memakai celana pendek ketat di balik skirt mereka untuk melindungi diri dari para maniak, ide membuat skirt culotte, busana yang juga populer dengan wanita muda Jepun, tampaknya menjadi alternatif yang cerdas dan aman.

Sanggup korang diperlakukan sebegini rupa oleh seorang wanita

Posted: 02 May 2013 12:00 AM PDT



Kalahkan Emma Watson, Kristen Stewart Menang 'World's Best Dressed'

Posted: 01 May 2013 11:30 PM PDT


img 
Ist.
 Kristen Stewart dikenal dengan gaya yang cuek dan tomboy. Tapi jika sudah di red carpet, ia pun menjelma menjadi gadis cantik dengan dandanan stylish. Mulai dari pemilihan busana, tatanan rambut hingga makeup selalu tampak sesuai.

Tak hairan, gadis 23 tahun itu mendapat gelar world's best-dressed woman dari majalah Glamour. Dia mengalahkan Emma Watson di nombor dua, dan 'The Duchess of Cambridge' di nombor tiga. Aktris 'Twilight' ini mendapat penghargaan untuk gayanya yang rock dan chic. 

K-Stew juga mengakui, meskipun gayanya tampak high-fashion saat di red carpet, namun gaya sehari-harinya terkadang tampak berantakan. "Aku pergi keluar memakai funky T-shirt dan rambut berantakan, dan orang-orang mengatakan, 'Apa yang salah dengannya? Dia perlu berinvestasi untuk sisir," tuturnya yang dikutip Daily Mail.

Di urutan selanjutnya, bintang 'Harry Potter' menempati peringkat kedua. Sekian tahun bersanding dengan imej 'anak-anak', Emma yang telah dewasa tampil seksi dalam pemotretan dan film terbarunya.

"Aku menemukan konsep 'seksi' itu sangat memalukan dan membingungkan. Bagiku, seksi adalah semakin sedikit yang terlihat, makin penasaran orang ingin melihatnya," ungkap gadis 23 tahun itu.

Setelah K-Stew dan Emma Watson, peringkat selanjutnya adalah Kate Middleton. Di bawah mereka ada Emma Stone, Taylor Swift, Victoria Beckham, Cheryl Cole, Blake Lively, Katy Perry dan Beyonce di peringkat 10.

Majalah Glamour yang menampilkan daftar 50 selebriti berbusana terbaik itu akan hadir dalam edisi Jun 2013.

Foto: Seksinya Jessica Alba Saat Jadi Model Online Shop

Posted: 01 May 2013 11:00 PM PDT


img
Dok. Net-A-Porter

Meskipun disibukkan dengan segudang aktiviti,  Jessica Alba selalu menyempatkan waktu berolahraga dan menjaga pola makan teratur. Alhasil tubuh indahnya terakam dalam pemotretan mode online shop Net-A-Porter edisi Mei 2013. 

Legging Hebat untuk Kamu yang Stylish

Posted: 01 May 2013 10:30 PM PDT


Dengan alasan simple dan mudah digunakan, legging kerap digunakan sebagai bawahan para wanita.
Dan kini, beberapa produsen fashion telah mengeluarkan produk terbaru di dunia legging. 
1. Bendera Amerika
1
2. Ritsleting
2
3. Segitiga
3
4. Denim
4
5. Tulang
5
6. Petir
6
i.
7. Map
7
8. Gold
8

HOT Girl, Corrie Michelle Keegan Masuk Dalam Nominasi FHM 100 SEXIEST WOMAN IN THE WORLD 2013

Posted: 01 May 2013 10:00 PM PDT


Michelle Keegan berhasil masuk dalam nominasi FHM 100 Sexiest Woman In The World 2013. Selebriti asal Inggris yang mempunyai ukuran payudara 30DD ini terlihat cantik dan seksi dan ia pantas untuk masuk ke dalam kategori ini.
SNN0109GC---30-04-_1720067a
Michelle yang baru berumur 25 tahun ini memperlihatkan keindahan tubuhnya yang hanya menggunakan sebuah bra berwarna merah dimana bra tersebut dibalut lagi dengan sebuah jaket yang tidak ditutup dibagian tengahnya dan memperlihatkan bentuk payudaranya yang berisi itu.
SNN0109GB-620_1720068a
FHM 100 SEXIEST WOMAN IN THE WORLD 2013 akan terbit untuk edisi bulan Jun nanti dan mereka juga akan mengungkapkan siapa jawaranya yang berhasil memperebutkan posisi bergengsi ini. [ty/tim LB] .

Peluang Pekerjaan Di Terasoy, Lihat Kontent Porno Dibayar Tinggi

Posted: 01 May 2013 09:30 PM PDT


Mungkin ini pekerjaan yang paling asyik di dunia. Bagaimana tidak, setiap harinya disuruh melihat situs-situs porno, tapi dibayar sangat tinggi??
porn-websites-internet-ce-008
Jika kamu berniat, kamu boleh mengirimkan lamaranmu ke Anquan Lianmeng (Safety Alliance) untuk posisi Chief Pornography Officer. Lembaga ini adalah lembaga neutral yang menetapkan sebuah standard kemanan dunia maya dalam konteks porno, seperti yang diberitakan oleh Telegraph.
"Saat kami menemukan informasi vulgar dan risiko keamanan di website, maka akan langsung kami peringati. Sedangkan yang dirasa tidak yakin, kami akan meminta bantuan profesor sekolah hukum dan administrator pemerintah untuk membantu," ucap pimpinan HRD Anquan Lianmeng, Yang Jilong.
Jadi setelah melihat, kamu juga harus menetapkan, apakah konten itu termasuk konten porno atau tidak. Tapi seperti dengan namanya, tentu saja itu adalah organisasi China. Dan jika kamu diterima, kamu bekerja di China serta untuk negara China.
Jika diperhatikan, negara tirai bambu itu memang sangat ketat dalam mengawasi internet di era digital ini. Alasannya adalah demi pembentukan moral penduduk.
Gimana, kamu tertarik?? Jika ya, kamu boleh mengirimkan lamaran ke hr@anquan.org. Tapi sainganmu cukup banyak loh. Karena hingga kini, sudah ada sekitar 5.000 pelamar yang mendaftar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu