Khamis, 4 April 2013

borak kosong

borak kosong


25 Tahun Berpisah, Saudara Kembar Ini Tak Sengaja Bertemu

Posted: 04 Apr 2013 09:00 PM PDT


Anais Bordier dan Samantha Futerman (Foto: ABC News)
Anais Bordier dan Samantha Futerman (Foto: ABC News)
LONDON - Seorang gadis Perancis keturunan Korea Selatan (Korsel) tidak sengaja bertemu dengan saudara kembarnya di internet. Mereka terpisah selama 25 tahun tanpa mengetahui keberadaan masing-masing.

Anais Bordier diadopsi pasangan dari Prancis, sedangkan Samantha Futerman diasuh oleh keluarga dari Amerika Syarikat (AS). Bordier kini sedang berkuliah di Inggris, sementara itu Futerman menjalani karier sebagai seorang aktris film di Hollywood.

Gadis itu melihat Futerman pertama kali di internet dan langsung merasa wajah mereka berdua sangat mirip. Setelah melakukan penyelidikan, Bordier menemukan bahwa Futerman juga berasal dari Korsel sama seperti dirinya. Mereka bahkan berbagi tanggal kelahiran yang sama.

Bordier lalu menghubungi Futerman dan langsung merasa akrab. Kedua gadis itu menyatakan mereka memiliki sifat dan kegemaran yangs serupa.

"Saat melihatnya saya merasa seperti bercermin. Saya langsung yakin dia memang saudara kembar saya," ujar Futerman, seperti dikutip Good Morning America, Kamis (4/4/2013).

Mereka berdua kini sedang berencana untuk melakukan pertemuan di Eropah. Kedua gadis itu juga ingin membuat sebuah film dokumenter berdasarkan cerita mereka.

Mabuk, Tentara Rusia Hantam Tiang dengan Tank

Posted: 04 Apr 2013 08:30 PM PDT


Tank yang tabrak tiang (Foto: Orange)
Tank yang tabrak tiang (Foto: Orange)
RYAZAN - Seorang tentara Rusia harus menghadapi pengadilan militer setelah menghalakan kendaraan tempur lapis baja atau tank ke tiang lampu. Tentara itu diduga sedang mabuk berat.
Aksi tentara rusia itu tertangkap kamera video milik pemandu kereta yang tidak sengaja merakam saat tank itu melanggar tiang lampu di Ryazan, Rusia.

Sebuah video dari kecelakaan itu ditembak dengan cam kereta di mana kendaraan tempur udara (BMD) menabrak tiang lampu Ryazan di Rusia kini telah muncul di internet.

Video milik pemandu kereta, Ivan Ivanov ini diposting pada 30 March ke internet. Menurut keterangan kejadian itu terjadi pada 28 March dan pukul 15.39 waktu setempat.

Seperti diberitakan Orange, Rabu (4/4/2013), kejadian ini bukanlah kecelakaan lalu lintas kerana hanya melibatkan satu kendaraan tempur saja dan tidak ada korban jiwa akibat kejadian ini.  

Pergi Sekolah, Anak-anak di China Tempuh Tangga 70 m

Posted: 04 Apr 2013 08:00 PM PDT


(Foto: metro.co.uk)
(Foto: metro.co.uk)
SANGZHI - Masih mengeluh untuk malas pergi ke pejabat kerana harus tempuh kesesakkan? Tahan dulu, jika Anda mengalaminya, cuba lihat anak-anak kecil ini di China.

Mereka harus rela naik tangga setinggi 70 meter untuk boleh ke sekolah. Anak-anak ini harus melewati tangga yang terbuat dari kayu itu tanpa alat keselamatan sama sekali.

Anak-anak ini membawa bag, yang membuat perjalanannya makin membahayakan. Bahkan tak jarang mereka ditemani oleh anjing peliharaannya, yang mahu tak mahu juga harus mendaki. Demikian seperti diberitakan Metro, Jumaat (5/4/2013).

"Ini membuat kaki saya gemnetar. Saya tidak berani melihat ke bawah ketika sedang mendaki ke atas karena saya sangat ketakutan," tutur seorang wanita yang menghantarkan anaknya untuk pergi ke sekolah.

Seorang remaja berusia 14 tahun beserta adiknya bahkan harus menempuh perjalanan sepanjang 35 kilometer (km) dari desanya di Zhangjiawan, Sangzhi, Provinsi Hunan.

Ini berarti mereka harus melewati risiko yang besar dan halangan yang banyak ketika melakukan perjalanan ke sekolah, walaupun ini hanya dilakukan secara normal dalam beberapa bulan.

Pelajar ada masalah sedu setiap dua saat

Posted: 04 Apr 2013 07:30 PM PDT


London: Januari lalu, seorang pelajar mengalami sedu yang dianggapnya biasa ketika dia dalam perjalanan ke sekolah.
Bagaimanapun, sejak itu hidup Emily Marsh mula berubah apabila sedu itu tidak berhenti sehingga kini, malah dia mengalaminya setiap dua saat.

Gejala itu, kata Emily, 13, turut berlaku walaupun ketika dia tidur. Pakar perubatan kebingungan untuk menjelaskan masalah yang dihadapi Emily dan belum menemui penyelesaian bagi mengatasinya. Seminggu sejak menyedari keanehan itu, kata Emily, dia menjalani beberapa ujian perubatan dan kesnya dirujuk kepada Hospital St Helier di Epsom, Surrey.
"Saya melalui beberapa siri imbasan, X-ray dada, pemeriksaan endoskopi, ujian pernafasan serta kajian gastrik," katanya. Doktor juga, kata Emily, memberinya pelbagai jenis ubat yang setakat ini belum menampakkan sebarang hasil. "Saya juga pernah mencuba kaedah rawatan hipnosis tetapi masih belum berhasil," katanya. Dia juga mencuba pelbagai jenis ubat-ubatan alternatif. Kata Emily, selain menyakitkan, gejala itu memang memenatkan apabila terpaksa tersedu dalam kekerapan yang tinggi.

Disebabkan masalah itu, Emily diberi perlepasan setiap tengah hari di sekolahnya untuk membolehkan dia berehat sebelum menyambung semula pembelajarannya. Sementara itu, ibu Emily, Cathy Barrett, 45, berkata dia rela mencuba apa saja kaedah perubatan asalkan anaknya kembali ke keadaan asal. - Daily Mail
sumber : mymetro

Lelaki taksub jadi ikan duyung

Posted: 04 Apr 2013 07:00 PM PDT


Tallahassee (Florida): Disebabkan taksub kepada ikan duyung, seorang lelaki Florida menghabiskan masa lebih satu setengah jam tiga kali seminggu untuk 'menukar' dirinya menjadi makhluk mitos itu.
Bagi Eric Ducharme, menjadi seperti ikan duyung memang menjadi impiannya sejak terpesona dengan keunikan makhluk berkenaan. Justeru, dalam kesempatan yang terluang, Ducharme akan menyarung 'ekor' khas dari kaki hingga ke pinggangnya untuk berenang serta menyelam.

Memiliki sijil sebagai penyelam, Ducharme, 22, boleh menahan nafas sehingga empat minit setiap selaman bagi membolehkan dia menikmati pengalaman sebagai ikan duyung.
Kata Ducharme, dia mengamalkan gaya hidup seperti ikan duyung dan ia adalah pilihannya sendiri.

"Saya adalah ikan duyung yang makan, bernafas dan tidur.

"Apabila memakai ekor, saya berasa seperti mengalami perubahan dan memasuki dunia berbeza sebaik saja memasuki air," katanya.
Foto

Menurut Ducharme, dia mengambil masa yang sangat lama untuk memahami dirinya sendiri.

Katanya, apabila berada di dalam air, dia berasa seperti dibawa ke dunia lain. Sementara itu, teman lelaki Ducharme yang enggan dikenali berkata, dia mula diberitahu mengenai ketaksuban penyelam itu pada pertemuan pertama mereka lagi.
Katanya, dia sangat terkejut apabila dimaklumkan mengenainya oleh Ducharme. "Apabila kami berenang, kami membawa diri masing-masing dengan Ducharme bermain-main di kawasan sendiri.

"Ia adalah waktu untuk Ducharme melupakan seketika dunia sebenar," katanya. Sesekali, kata teman lelaki Ducharme, orang ramai juga kehairanan melihat aksi kekasihnya itu.

"Biasanya orang tertanya-tanya kerana sebelum ini ikan duyung yang mereka kenali adalah wanita," katanya. - The Sun
sumber : mymetro

Lelaki samun guna pistol mainan ditahan

Posted: 04 Apr 2013 06:30 PM PDT


Bangkok: Seorang lelaki yang dituduh menggunakan pistol mainan untuk mengancam seorang wanita muda sebelum menyamun dan menyerangnya secara seksual di Samut Prakan ditahan semalam, kata polis.
Ketua balai polis Muang Samut Prakan, Kolonel Panlop Airomla berkata, wanita berusia 19 tahun itu memberitahu polis, seorang individu tidak dikenali menceroboh masuk ke bilik sewaannya malam Selasa lalu. Mangsa berkata, lelaki itu mengacukan pistol ke arahnya, mengancam dan meminta wang daripadanya. Wanita itu memberikan 8,000 baht (RM839) kepada penceroboh itu, tetapi dia kemudian memaksa mangsa melakukan hubungan seks dengannya. Penceroboh melarikan diri selepas kejadian itu.

Mangsa memberitahu polis, penceroboh mempunyai tatu syaitan di dada kanannya. Panlop berkata, polis mendapati bahawa suspek dikenali sebagai Kamolpob U-wichien, 24, tinggal kira-kira dua kilometer dari bilik sewaan mangsa. - Bangkok Post
sumber : mymetro

Kepala bawah tayar bas

Posted: 04 Apr 2013 06:00 PM PDT


Melaka: "Saya pergi dulu ya, bu," kata lelaki warga emas kepada isterinya sebelum dia maut dalam keadaan mengerikan apabila basikal dinaikinya terbabit dalam kemalangan dengan bas sekolah di Bulatan Cina di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu, Subarianto Rebani, 68, yang berstatus penduduk tetap (PR) dikatakan mengalami kecederaan teruk pada mukanya akibat digilis bas dipandu lelaki berusia lingkungan 70-an.

Ketika kejadian, bapa empat anak itu dalam perjalanan ke tempat kerjanya di sebuah kilang besi buruk di Cheng yang terletak sembilan kilometer dari rumahnya di Kampung Jalan Panjang berdekatan Jalan Laksamana Cheng Ho.
Setiba di bulatan itu, sebuah bas yang baru menghantar pelajar sekolah membuat pusingan menuju ke Jalan Munsyi Abdullah, bertembung dengan basikal dinaiki mangsa menyebabkannya digilis tayar bas.

Isteri mangsa Sri Indrawati Asmuni, 54, berkata suaminya itu bekerja di kilang berkenaan sejak lapan tahun lalu dan ke tempat kerja dengan menunggang basikal.

"Suami keluar dari rumah kira-kira jam 7 pagi tadi (semalam) tetapi pulang untuk mengambil baju kerjanya tidak lama kemudian" katanya sebak ketika ditemui di pekarangan Bilik Mayat Hos pital Melaka di sini, semalam.
Menurutnya, suaminya tidak menunjukkan sebarang perubahan kecuali berpesan kepada anak perempuan mereka, Ayu Satria Indra, 15, supaya menguruskan insurans dibelinya jika berlaku apa-apa kelak.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Kubu Pegawai Bomba Kanan II Arshad Mail berkata, pihaknya yang bergegas ke lokasi kejadian mendapati kepala mangsa berada di tayar belakang bas itu.
Sementara itu, Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik negeri Superintendan Ahmad Adnan Basri ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan.
sumber : mymetro

Pelajar tunggu bas dicabul tiga lelaki

Posted: 04 Apr 2013 05:30 PM PDT


Kajang: Malang bagi seorang penuntut sebuah universiti apabila menjadi mangsa cabul tiga lelaki tidak dikenali ketika menunggu bas untuk bertemu rakannya, di sini, Ahad lalu.
Dalam kejadian jam 12.30 pagi itu, mangsa yang berusia 23 tahun berada di sebuah pondok menunggu bas di depan universitinya dan dalam perjalanan ke pekan Kajang.

Sumber berkata, ketika itu, sebuah kereta yang tidak dikenali berhenti di depannya dan tiga lelaki yang berada dalam keadaan mabuk menegur serta mempelawa mangsa menaiki kenderaan mereka.
"Mangsa tidak mengendahkan pelawaan berkenaan sebelum dua daripada lelaki itu turun dan menarik mangsa masuk ke dalam kereta.

"Mereka mencabul mangsa menyebabkan mangsa menjerit serta cuba melepaskan diri," katanya.

Katanya, beberapa minit kemudian, sebuah kenderaan yang melalui kawasan berkenaan menghampiri kenderaan lelaki terbabit.
"Tindakan pemilik kereta itu cuba menyelamatkan mangsa dan menyebabkan lelaki terbabit terperanjat serta panik. Mereka menolak mangsa ke luar dari kereta sebelum memecut kenderaan berkenaan," katanya.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan katanya kes disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan.
sumber : mymetro

Muncul Katarak Bentuk Bintang Setelah Mata Kena Tinju

Posted: 04 Apr 2013 05:00 PM PDT


  • detail berita




Sumber

Beyonce, Anjing Terkecil di Dunia

Posted: 04 Apr 2013 04:00 PM PDT


  • detail berita




Sumber 

Inilah dia 5 perkara yang dianggap ‘teruk’ dilakukan oleh pasangan suami isteri

Posted: 04 Apr 2013 09:45 AM PDT


Inilah dia 5 perkara yang dianggap 'teruk' dilakukan oleh pasangan suami isteri selepas selesai sahaja  'bersama'.
5 perkara ini adalah kebiasan dilakukan oleh orang kita. Dan disarankan agar 'menjauhkan' kebiasaan ini agar hubungan asmara suami isteri lebih 'bermakna dirasai' oleh setiap pasangan suami isteri.
Suami isteri suka sangat buat perkara teruk niAntara 5 perkara yang dikategorikan "TERUK" selepas aktiviti persetubuhan adalah :
1. Terus memakai pakaian sebaik sahaja selesai bersama. Dengan kata lain selesai sahaja ejakulasi , sama ada suami isteri terus bangkit dan mengenakan pakaian. Ini sesuatu amalan yang harus dijauhi.
2. Ini satu lagi tabiat yang biasa dilakukan oleh pasangan kita. Sebaik sahaja habis 'bersama' terus sahaja bergegas mendapatkan anak yang sedang tidur. Tindakan anda membuatkan pasangan anda rasa tidak dihargai dan merasakan hubungan seks adalah satu tanggungjawab semata-mata sahaja.
3. Adakah anda pernah melakukan ini ? Terus ke dapur mencari makanan atau membuka peti ais mencari apa yang boleh dimakan. Sedangkan pasangan anda masih berada di atas katil. Elakkan dari melakukan ini bagi menjamin hubungan anda diranjang berkekalan.
4. Bergegas ke bilik air. Anda tidak sabar-sabar membersihkan apa sahaja cairan yang melekat pada badan anda. Sedangkan pasangan anda masih mengharapkan belaian selepas bersama.
5. Perkara ini memang biasa terjadi. Malah menjadi lumrah. Selesai sahaja aktiviti ranjang, masing-masing membawa haluan sendiri. Terus tidur. Yang paling teruk lagi masing-masing membelakangkan pasangan masing-masing.

sumber : bestoneoffour.com

(FOTO) Parade Cinta Berakhir Tragis

Posted: 04 Apr 2013 09:30 AM PDT


Sebenarnya ini adalah festival music techno dunia untuk perayaan runtuhnya tembok Berlin.

Namun seiring zaman berubah menjadi festival kebebasan bagi para muda mudi berkumpul. Jangan kaget jika melihat pasangan ciuman hingga bercinta di sini.

Pada acara ini akan dihadiri oleh 1,4 juta orang lebih  tiap tahunnya. Bahkan kerana banyaknya yang datang menyebabkan saling bersesak dan parade selalu berakhir tragis dengan banyak yang meninggal kerana terpijak.

Parade cinta di berlin dengan sekitar1,4 juta orang

parade cinta


parade cinta di Berlin
Parade cinta di Berlin dengan sekitar 1,4 juta orang lebih

anak -anak muda bebas mengekpresikan diri
anak -anak muda bebas mengekpresikan diri

bahkan hal mesum juga boleh
bahkan hal mesum juga bebas dilakukan


namun ditengah-tengah parade terjadi desak-desakkan
namun ditengah-tengah parade terjadi tolak menolak

dan berakhir tragis dengan jatuhnya korban
Dan berakhir tragis dengan jatuhnya korban dengan memakai berbikini

Besoknya berjejer lilin di lokasi untuk mengenang korban parade cinta
Besoknya berjejer lilin di lokasi untuk mengenang korban parade cinta

(Dari Berbagai  Sumber)

Si Cantik Ini Adalah Atlet Kickboxing Hebat (Foto)

Posted: 04 Apr 2013 09:15 AM PDT


Olahraga beladiri seperti tinju, kickboxing, dan muay thai adalah olahraga yang keras. Olahraga macam ini umumnya asing bagi kaum wanita kerana dianggap terlalu menakutkan.

Si cantik ini adalah petarung tangguh

Namun tidak bagi Zhang Peiran, gadis cantik berusia 21 tahun asal Qingdao, China. Dia menekuni olahraga beladiri Kung Fu dibawah pengawasan pelatihnya, Cao Anming di sebuah sasana di Qingdao. Zhang pernah bertanding dalam sebuah kejuaraan muay thai di Thailand.


Zhang berlatih keras dibaah gojlokan coach Cao Anming. Sparringnya semuanya laki-laki

Kini dia sedang melanjutkan studinya sebagai mahasiswa di Inggris, dan hanya akan berlatih secara intensif apabila sedang libur kuliah.

Jangan coba-coba kalau tidak ingin babak-belur

Kecantikannya amat mempesona kaum adam

Jangan cuba-cuba mengganggu dan menggoda gadis cantik ini kalau tidak ingin babak belur.
(China Daily)

Kegilaan Paris Hilton: Tampil Se*y Dan Menari Erotis Sambil Mabuk Di Pesta Ulang Tahunnya (Foto)

Posted: 04 Apr 2013 09:00 AM PDT


Paris Hilton memang erat dengan segala hal yang berbau sensasi dan publikasi. Terbukti saat menggelar pesta ulang tahun ke-32 pada 17 Februari 2013 lalu di Casino Lake Tahoe, Paris tampil seksi dengan sedikit mengumbar 'aset' peribadinya bersama sang kekasih River Viiperi.

Paris Hilton meniup kue ulang tahunnya

Ia mengenalan gaun hitam bermotif emas tanpa lengan dengan potongan belahan dada rendah dan stocking bergaya hanky panky membuat Paris terkesan dengan sengaja mempertontonkan payudaranya.

Paris terlihat mesra bersama kekasihnya, River Viiperi

Selama pesta, Paris asyik berdansa erotis kaerana mabuk. Saking asyiknya, dia sampai terjatuh di lantai. Untunglah Viiperi dengan sigap segera menariknya sebelum wajahnya membentur lantai.

Saat mulai mabuk, Paris mulai berulah dengan menari erotis

Para tamu undangan berteriak histeris memprovokasi Paris agar tampil lebih "panas" lagi

Kerana mabuk, ia ambruk di pentas dan dibantu berdiri oleh kekasihnya

Dalam pesta ulang tahunnya tersebut, para tamu undangan lainnya bersorak-sorak melihat penampilan menggoda dari sosialita tersebut dan memprovokasi Paris agar tampil lebih gila lagi.
(Dailymail)

Tutorial Hijab Pashmina Panjang Menutup Dada

Posted: 04 Apr 2013 06:00 AM PDT


Memakai hijab tetap boleh tampil cantik tanpa meninggalkan ketentuan yang berlaku. Tutorial kali ini akan mengajarkan bagaimana cara memakai hijab dari pashmina panjang yang mudah, praktis dan menutup dada. Anda boleh memakai hijab praktis ini untuk acara santai atau kuliah.
Agar hasil lebih bagus, Anda boleh memakai pashmina yang terbuat dari bahan tshirt atau pashmina kain yang lembut sehingga mudah dipakai. Hanya dalam waktu 2 minit, Anda boleh tampil modis dan santun.
Bahan:
Pashmina panjang
Anak tudung ninja
Jarum 
(c) ModernHijabLook/youtube.com
Cara Aplikasi:
  1. Pakai ciput ninja.
  2. Ambil bagian pendek pashmina, simpulkan di bagian puncak kepala dengan cara mengikatnya.
  3. Ambil bahagian pashmina panjang, bawa ke atas kepala.
  4. Rapikan bagian depan pashmina.
  5. Sematkan jarum pentul di puncak kepala agar pashmina tidak merosot.
  6. Rapikan kembali hijab di bagian depan, samping dan belakang.
Mudah bukan? Anda boleh memakai hijab ini dalam waktu kurang dari 2 menit dan mendapatkan hasil hijab modis yang menutup dada.
Selamat mencuba!

Agar Selalu Kurus Dan Tahan Lapar, Model-model Catwalk Makan Tisu

Posted: 04 Apr 2013 05:00 AM PDT


img 
ist.
 Mantan editor in chief majalah Vogue Australia, Kirstie Clements, akan menerbitkan buku tentang industri fashion. Dalam buku tersebut salah satu yang akan diungkapkannya adalah tentang bagaimana para model kerap memakan tisu untuk menahan lapar.

Bukan hanya itu saja, dalam bukunya Kirstie juga mengatakan kalau para model kerap sengaja tidak makan dan rela kelaparan selama seharian agar terlihat kurus ketika fashion show. Dia sering melihat model hanya makan sekali dalam sehari ketika fashion week sedang berlangsung. Begitu lamanya menahan lapar saat fashion week akan berakhir, model harus berjuang sekuat tenaga menahan diri tidak drop atau sakit. Agar bertahan meski makan hanya sekali sehari, model-model ini biasanya diinfus.

Seperti diktuip Daily Mail, dalam buku berjudul 'The Vogue Factor' tersebut, Kirstie menyebutkan ada satu sebutan untuk para model yang sangat kurus ini yaitu Paris thin. Istilah itu untuk menggambarkan ukuran para model yang membuat dirinya sendiri kelaparan agar tubuhnya turun dua ukuran lebih kecil. Hal tersebut dilakukan agar mereka bisa dicasting untuk show di luar negeri.

Buku yang mengungkap berbagai hal di industri fashion termasuk perilaku model itu ditulis Kirstie berdasarkan pengalamannya bekerja di Vogue Australia selama 25 tahun. Dia menjadi pimpinan di media tersebut selama 10 tahun sebelum akhirnya mendadak diberhentikan.

Cerita Kirstie tentang perilaku negatif model yang sengaja menahan lapar itu bukan pertamakali terungkap. Sebelumnya seorang jurnalis Inggris, Imogen Edwards-Jones, yang dikenal sebagai penulis buku seri Babylon juga mengungkapkan hal serupa dalam bukunya 'Fashion Babylon'. Dalam buku yang ditulisnya berdasarkan penuturan tiga figur penting di dunia fashion itu Imogen membeberkan bahwa para mode sering mengonsumsi laksatif (obat sembelit) dan obat diet agar ukuran tubuh tetap kurus.

Bayi - Bayi Lucu ini Memakai Kostum Binatang yang Jadi Trend

Posted: 04 Apr 2013 04:00 AM PDT


Kostum unik dan lucu untuk bayi kini tengah naik daun di Inggris. Permintaan akan kostum tersebut meningkat secara signifikan pada tahun 2013 ini. Kostum paling populer adalah yang bertema binatang. Bayi - bayi yang memakai kostum bertema binatang ini memang jadi tampak semakin menggemaskan. Penasaran? Yuk, kita lihat gambar lucu di bawah ini :


Sumber :

Kolaborasi Unik Batman dan Lady Gaga

Posted: 04 Apr 2013 03:00 AM PDT




Sumber 

Perajurit-Perajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Posted: 04 Apr 2013 02:00 AM PDT

Belakangan ini yang dikenal dari para perempuan Korea adalah kepiawaian mereka sebagai penyanyi K-Pop dengan wajah-wajah yang cantik dan tarian gemulai diatas pentas. Tapi bagaimana jika negara mereka dilanda perang seperti saat ini? Para perempuan Korea tersebut dengan semangat Nasionalisme yang tinggi, mereka mengangkat senjata dan maju di medan peperangan dengan menenteng senjata dan maju ke medan laga dengan gagah dan penuh keberanian.

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

tekanan menganggur 3 Tahun, Artis Korea Kim Soo Jin Bunuh Diri

Posted: 04 Apr 2013 01:00 AM PDT


Depresi Nganggur 3 Tahun, Aktris Korea Kim Soo Jin Bunuh Diri
Kim Soo Jin bunuh diri

Aktris Korea Kim Soo Jin, yang terkenal dengan peranan dalam sitkom era 90-an ditemukan bunuh diri pada Jumaat (29/3) lalu.

Dilansir dari Soompi, Soo Jin ditemukan oleh kekasihnya dalam keadaan gantung diri di rumahnya. Menurut polisi, Soo Jin meninggalkan sebuah pesan singkat bertuliskan, "Aku minta maaf, depresi ini terlalu berat,".Menurut agensi Soo Jin, aktris tersebut mengalami depresi berat. "Dia menjadi pemabuk berat dan mengalami depresi. Soo Jin mengalami masa yang berat dalam hidupnya," ungkap manajer lama Soo Jin.

"Film yang dia rencanakan untuk comeback selalu ditunda, itu memperburuk depresi dirinya. Bahkan dia belum bisa mendapatkan pekerjaan apapun selama 3 tahun terakhir," tambah sang manajer.

Soo Jin memulai karirnya sebagai aktris tahun 1994 dengan drama Challenge. Dirinya semakin popular kerana kecantikannya yang unik dan peranan dalam beberapa drama seperti Soonpoong Clinic dan City Men and Women.

Emma Watson Dan Saat Skirtnya Tertiup Angin

Posted: 04 Apr 2013 12:30 AM PDT

Emma Watson mungkin merupakan salah satu wanita yang sangat di idam-idamkan oleh para lelaki saat ini. Wajahnya yang sangat cantik dengan tubuh yang sangat sexy membuat perempuan berusia 22 tahun terkesan tampil sebagai sosok wanita sempurna secara fisik.

Foto-foto di bawah ini memperlihatkan bagaimana kesexy-an pemeran Harmione dalam film Harry Potter ini. Sebuah foto memperlihatkan bahagian paling sensitifnya terlihat di balik skirt hitamnya yang tertiup angin






Kurang Ajar, Pemuda Ini Kerjakan Ibunya Sendiri

Posted: 04 Apr 2013 12:00 AM PDT




Sumber

Isteri Gugat Cerai Suami Kerana dituduh Tidak Perawan

Posted: 03 Apr 2013 11:30 PM PDT


istri tidak perawan
Istri menggugat cerai suaminya sendiri kerana suaminya telah menuduhnya tidak perawan lagi sebelum menikah.


Seorang wanita berusia 20 tahun asal Jawa Timur ini dituduh oleh suaminya sudah tidak perawan lagi, tidak hanya dituduh tidak perawan lagi wanita ini juga di tinggalkan suaminya selama 5 bulan sebelum ditinggalkan pasangan suami istri ini sering bertengkar pertengkaran mereka elalu terjadi ketika sang suami mengatakan jika istrinya tidak perawan sebelum dinikahinya.

Kerana tidak tahan dengan perlakuan suaminya akhirnya wanita ini memilih untuk menggugat cerai suaminya sendiri di pengadilan agama Pengadilan Agama Pasuruan, Jawa Timur.

"Penggugat cerai adalah seorang wanita berusia 20 tahun yang menggugat suaminya yang berusia 26 tahun. Mereka menikah 10 Mei 2011 lalu," kata ketua majelis hakim Pengadilan Agama Pasuruan, Jawa Timur, Akhmad Khoiron.

Pengadilan agama yang menerima kasus ini berusaha memediasi dua pasangan ini agar tidak jadi cerai namun usaha ini gagal karena sang suami yang dipangil tidak mau datang ke pengadilan, dan akhirnya pengadilan memutuskan Menjatuhkan talak 1 sang suami kepada si istri.

"Menjatuhkan talak 1 sang suami kepada si istri. Sesuai dengan pasal 19 f dan pasal 22 ayat 2 Perpu No 9/1975 serta pasal 116 f Kompilasi Hukum Islam (KHI), talak dapat dijatuhkan karena si suami tidak pernah menghadiri persidangan akan tetapi dapat sah dengan kehadiran para saksi," jelas Akhmad.

Satu Keluarga di India Bakar Diri Kerana Rumah Mahu Diroboh

Posted: 03 Apr 2013 11:00 PM PDT


aksi bakar diri di india
Tahu jika rumah mereka mahu di roboh satu keluarga di India ini memilih untuk nekad melakukan bakar diri sebagai salah satu cara untuk memprotes aksi perobohan terhadap rumah mereka.


Di India satu keluarga memilih untuk membakar diri kerana menolak rumah mereka untuk di roboh mereka yang melakukan bakar diri adalah Bharat Mansingh , Rekha, Asha, Vasumati, dan Girish Mansingh.
Dalam aksi bakar diri Ini terjadi korban jiwa Bharat Mansingh tewas karena mengalami luka bakar serius ketika dirawat dirumah sakit sakii di Kota Rajkot, India, semantara angota keluarga lainya Rekha, Asha, Vasumati, dan Girish Mansingh hanya mengalami luka bakar.

Pihak yang akan melakukan pengusuran Chotu Nagar Coorperative Housing Society sebenarya tidak berniat mahu melakukan perobohan terhadap keluarga ini.
Keluarga Mansingh bersengketa dengan pihak  Chotu Nagar Coorperative Housing Society atas tepat tinggal  Keluarga Mansingh, Keluarga Mansingh sendiri sudah tinggal di tanah itu selama bertahun tahun.
Kerana tidak menapatkan kepastian yang jelas akhirnya bakar diri pun harus diambil sebagai cara satu satunya mengatasai masalah mereka.

Lelaki Aneh Ini Hobi Mencuri Seragam Sekolah Budak Perempuan

Posted: 03 Apr 2013 10:30 PM PDT


 Ada-ada saja kelakuan lelaki yang satu ini. Beberapa siswi di Jepun pasti pernah dipusingkan oleh kelakuannya, iaitu mencuri seragam sekolah murid perempuan. Lelaki ini tampaknya senang mengoleksi berbagai jenis seragam sekolah gadis-gadis muda. Dia bahkan sangat serius hingga berkeliling Jepun untuk memperbanyak koleksi seragam curiannya.
Dilansir Japandailypress, lelaki bernama Yasushi Uehara dari Kanagawa Prefecturem, Jepun berurusan dengan pihak polis kerana hobi anehnya. Lelaki berusia 40 tahun itu ditangkap ketika sedang melakukan aksinya mencuri seragam sekolah murid perempuan di sebuah SMA.
Saat pihak berwajib menggeledah rumahnya di daerah Sagamihara, polisimenemukan lebih dari 90 potong seragam sekolah dari beberapa wilayah di Jepun. Seragam itu antara lain blazer, kemeja, skirt, pakaian olahraga, seragam cheerleader dan sebagainya. Semua koleksi itu tertata rapi di sebuah ruangan khusus layaknya museum.
amazonaw
Seragam yang dicuri Yasushi (c) amazonaw
Dari proses interogasi, diketahui bahwa Yasushi telah berkeliling Jepun untuk melengkapi koleksi-koleksinya. Dia bepergian jauh ke seluruh negeri untuk memenuhi hobi anehnya. Belum diketahui sejak berapa lama Yasushi beraksi dan membuat susah siswi-siswi yang pakaian seragamnya dicuri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu