Selasa, 23 April 2013

borak kosong

borak kosong


Baru Sehari Bekerja, Pembaca Berita Dipecat

Posted: 23 Apr 2013 09:00 PM PDT


Peresenter yang dipecat (kanan) (Foto: NBC)
Peresenter yang dipecat (kanan) (Foto: NBC)
NORTH DAKOTA – Seorang pembaca berita yang baru bekerja satu hari harus rela dipecat. Hal itu dia terima setelah mengucapkan kata-kata yang tak pantas ketika siaran berita sudah dimulai.

Pembaca berita dari acara KFYR, A.J Clemente tak pernah menyangka hari pertamanya bekerja menjadi hari terakhirnya bekerja juga.

Dia melontarkan kata-kata umpatan seperti f***, S*** saat acara berita sudah mulai live dan mikrofon menyala. Kata-kata yang tak pantas itu dilontarkannya kerana merasa gugup di hari pertamanya.

Akibat kata-kata yang dilontarkan Clemente, maka KFYR langsung memecat pembaca berita yang baru bekerja kurang dari 24 jam itu.

Seperti diberitakan Daily Mail, Selasa (23/4/2013), Clemente menuliskan permohonan maaf pada akaun twitternya kalau dia sangat menyayangkan keputusan KFYR TV telah memecatnya.

"Sayangnya KFYR TV telah memutuskan untuk membiarkan saya pergi. Saya minta maaf atas semunya. Terima kasih kepada semua orang yang telah memberikan saya kesempatan dan juga atas dukungannya," tulis Clemente di akaun twitternya.

Kesalahan yang dilakukan oleh Clemente ini menjadi perbincangan semua orang, bahkan menjadi bahan tertawaan di internet.

Tetris boleh sembuhkan amblyopia

Posted: 23 Apr 2013 08:30 PM PDT


game_tetris
Peneliti mengatakan metode pengobatan baru menujukan hasil yang lebih baik.
Doktor di Kanada mengatakan telah menemukan cara kreatif untuk mengubati penyakit mata malas atau amblyopia dengan menganjurkan para pengidapnya bermain game tetris.
Tim dari Universitas McGill menemukan bahawa permainan game popular ini boleh melatih kedua mata untuk boleh bekerja sama.
Dalam sebuah kajian kecil yang melibatkan 18 orang dewasa menunjukan bahwa metode latihan dengan menggunakan permainan tetris bekerja lebih baik ketimbang cara konvensional yang selama ini dilakukan.
Cara lama mengharuskan salah satu mata yang menderita amblyopia berlatih keras mengikuti kerja mata normal.
Para peneliti berkeinginan untuk melakukan uji cuba apakah metode ini boleh menjadi cara yang tepat untuk mengubati amblyopia pada anak-anak.
Penelitian yang dilakukan di Inggris memperkirakan kes amblyopia terjadi pada satu dari 50 anak.

Aneh! Tanaman Ini Dapat Berdansa Tanpa Bantuan Angin

Posted: 23 Apr 2013 08:00 PM PDT

SOUTHCAROLINA - Sepasang suami istri asal South Carolina, terkejut ketika menemukan sebuah tanaman yang dapat bergoyang dengan sendirinya tanpa bantuan hembusan angin ketika mereka tengah berplesiran ke wilayah pedesaan di South Carolina. 

Jason Freeman dan istrinya tengah berkendara di dekat wilayah Hilton ketika mereka menemukan tanaman aneh itu. "Tanaman itu membuat saya ketakutan," ujar Jason, yang segera merakam aksi tanaman itu menggunakan kamera telepon genggamnya, seperti dikutip dari Dailymail, Selasa (23/4/2013).

Dia kemudian, mendekatkan kamera telepon genggamnya ke arah tanaman itu, yang masih berayun dari sisi ke sisi. 
"Ya Tuhan ini gila, lihatlah betapa cepatnya tanaman itu bergoyang," ujar Jason, dalam rekaman itu. 
Pada suatu titik, Jason, mencoba menghentikan goyangan tanaman itu menggunakan tanggannya, dan berhasil mendiamkannya, walau hanya untuk sejenak. 

Jason, memposting video rakaman tanaman itu di situs YouTube pada tanggal 9 April kelmarin, dan hingga kini sudah ditonton sebanyak 264.550 kali. 
Dia kemudian meng up load video lainnya, yang memperlihatkan isterinya berusaha mencari tahu apa yang ada di balik ayunan keras tanaman itu.

Istrinya coba menghentikan goyangan tanaman itu, degan telapak tangannya. Hasilnya goyangan tanaman itu mulai melambat, dan pada akhirnya benar-benar diam.

"Mungkin saya melepaskan sesuatu," ujar istri Jason.
Seorang pengguna Youtube dalam komennya cuba menjelaskan fenomena tersebut."Hal ini terjadi ketika frekuensi resonansi sebuah tanaman diperbesar oleh angin yang tidak boleh rasakan," tulisnya mengacu pada sebuah makalah di American Journal of Botany berjudul 'frekuensi Osilasi dari batang tanaman. "
 (dailymail)

Tamara rebut Lamborghini dengan bekas kekasih

Posted: 23 Apr 2013 07:30 PM PDT


London: Pewaris F1, Tamara Ecclestone semalam terbabit dalam perbicaraan untuk mendapatkan semula kereta Lamborghini model Aventado yang berharga RM1.9 juta daripada bekas kekasihnya.
Model berusia 28 tahun itu, anak bilionair F1, Bernie Ecclestone, hadir di Mahkamah Tinggi untuk menuntut kenderaan itu daripada bekas kekasihnya, Omar Khyami. 
Tamara yang meninggalkan bekas broker saham berkenaan Julai lalu selepas kemunculan pita seks yang menunjukkan Omar curang terhadapnya bertegas menyatakan dia adalah pemilik kereta itu. 

Bagaimanapun, Omar mendakwa, Tamara menghadiahkan kereta berkenaan sempena hari jadinya yang ke 38 pada April tahun lalu.

Mahkamah menetapkan kereta itu yang sudah dijual dua kali sejak dirampas perlu disimpan secara selamat sehingga pertikaian mengenainya berakhir.

Tamara yang memutuskan hubungannya dengan Omar selepas menonton pita seks 30 saat itu yang menunjukkan lelaki itu turut memakai dua gelang emas Cartier berharga RM150,000 yang diberikan kepada lelaki itu. 

Dia membeli kereta itu daripada Elite Performance Cars Ltd. 

Omar yang mendakwa video itu dirakam beberapa tahun lalu tidak memberitahu Tamara bahawa dia menggunakan kereta itu sebagai jaminan untuk meminjam wang berjumlah RM1.25 juta daripada Elite, syarikat yang dimiliki rakannya dengan kadar faedah 70 peratus. 

Peguam Tamara, Andreas Gledhill berkata, kereta itu didaftarkan atas nama Omar semata-mata untuk membolehkannya mendapat permit parkir di kediaman mereka di Chelsea. 

Kereta itu dirampas dari sebuah garaj oleh pegawai mahkamah selepas Tamara membawanya untuk penyelenggaraan. 

Omar dilapor berusaha memujuk kakitangan mahkamah supaya melepaskan kereta berkenaan. 

Apabila dia membawanya ke Elite, Tamara mendapat perintah mahkamah untuk menghalangnya daripada dijual. 

Tetapi perintah itu dilanggar dan Elite menjualnya kepada Four Seasons Autos. - The Sun
sumber : mymetro

‘Saya tidak akan berhenti menari’

Posted: 23 Apr 2013 07:00 PM PDT


Boston: Seorang guru tari yang hilang sebelah kaki dalam serangan bom Maraton Boston berikrar untuk menari lagi dan lari dalam acara itu tahun depan.
Doktor gagal menyelamatkan kaki kiri Adrianne Haslet-Davis selepas dia terkena bom kedua ketika menonton perlumbaan itu minggu lalu. Mereka terpaksa memotong kakinya sebanyak lima inci dari bawah lutut.

Meskipun menjalani pembedahan yang mengubah hidupnya, wanita berusia 32 tahun itu berkata, dia tidak akan meninggalkan minatnya.
"Ketika menari, saya merasakan tidak perlu melakukan apa-apa lagi. Saya mencapai kegembiraan sepenuhnya," kata Adrianne kepada media.

"Saya tidak boleh membiarkan orang lain datang dan meragut seluruh kehidupan saya. Kerana itu saya akan menari lagi. Dan tahun depan, walaupun tidak pernah berlari, saya akan menyertai acara maraton itu.

Gambar yang dibekalkan oleh Studio Arthur Murray Studio di Park Plaza menunjukkan Adrianne begitu bersemangat mengajar orang lain untuk menari dan dia sendiri menari dengan lemah lembut
Foto

Perasaan kehilangan kakinya jelas pada fikiran Adrianne apabila dia dan suami, Kapten Tentera Udara Adam Davis, merasai kesan letupan itu. "Saya masih ingat letupan bom pertama. Ketika itu saya memegang Adam, suami saya dan terfikir, pasti ada bom kedua.

"Saya tahu sesuatu akan berlaku dan saya mula menjerit. Kemudian bom kedua meletup. Saya masih ingat jatuh ke belakang kerana kesan letupan itu," katanya dalam wawancara dengan CNN.
Dia bangkit dan menyangka semuanya berjalan dengan baik sehingga suaminya menunjukkan ke arah kakinya. - Dailymail
sumber : mymetro


Lelaki warga Malaysia gantung diri lepas masuk lokap

Posted: 23 Apr 2013 06:30 PM PDT


Yala: Seorang lelaki warga Malaysia menggantung dirinya awal pagi semalam hanya lima minit selepas dia dimasukkan ke lokap di balai polis daerah Betong.
Menurut sumber polis, Satish Kumar Sungara, 43, menggantung seluar panjangnya di satu daripada besi lokap sebelum mengikat lehernya untuk membunuh diri.

Seorang pegawai polis yang hendak memeriksa keadaannya lima minit selepas dia dimasukkan ke dalam lokap mendapati mangsa sudah meninggal dunia.

Sungara ditahan selepas mencetuskan kekacauan dan memusnahkan harta benda ketika cuba untuk pulang ke Malaysia menerusi pusat imigresen di Betong. Teman wanitanya, Jaruwan Puangchaona, 31, memberitahu polis bahawa kekasihnya itu mabuk.

Katanya, Sungara memusnahkan dua pintu kaca pejabat imigresen dengan penumbuknya dan menjerit sebelum dia ditahan pihak berkuasa Thailand kerana mencetuskan kekacauan. Polis mengesyaki dia membunuh diri kerana tertekan akibat ditahan di lokap. - Bangkok Post
sumber : mymetro

Dukung isteri berdarah

Posted: 23 Apr 2013 06:00 PM PDT


Marang: "Saya tergamam melihat kepala isteri berlumuran darah sebelum mendukungnya dan menahan beberapa kereta untuk meminta bantuan, tetapi langsung tidak diendahkan mereka.
"Lebih menyedihkan ada sebuah kenderaan pacuan empat roda yang memandu perlahan apabila melihat saya meminta tolong, tetapi terus memecut sebaik melihat keadaan kepala isteri berlumuran darah," kata Mohd Azri Che Ali, 26, yang sebak apabila usaha menyelamatkan isteri, Tuan Syarifah Nur Fadzlena Tuan Safei, 22, gagal selepas mereka terbabit kemalangan jalan raya.
Isterinya disahkan meninggal dunia sebaik tiba di Unit Kecemasan Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, kelmarin.

Ketika ditemui di Unit Forensik HSNZ, bapa tiga anak itu berkata, dalam kejadian jam 3.45 petang itu dia menjemput isterinya yang bekerja di kedai serbaneka di Rhu Muda, di sini, untuk makan bersama keluarganya di Kampung Kelulut, di sini.
Malang apabila kereta Proton Saga dipandunya terbabas dan merempuh Perodua Kancil diletak di bahu jalan di selekoh berhadapan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Marang.
sumber : mymetro

Nyaris maut terperangkap

Posted: 23 Apr 2013 05:30 PM PDT

Foto

AMPANG: Seorang kanak-kanak lelaki berusia lima tahun hampir rentung selepas rumahnya di tingkat 4 Rumah Pangsa 700 Kencana, di sini musnah dalam kebakaran petang semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 2 petang itu, kanak-kanak berkenaan ditinggalkan di rumah seorang diri selepas ibunya keluar untuk membeli keperluan harian di kedai berhampiran.
Menurut sumber, ketika ditinggalkan, kanak-kanak terbabit dikatakan bermain api menyebabkan bahagian dapur rumahnya terbakar sebelum merebak ke seluruh rumah.

Katanya, menyedari rumahnya terbakar, kanak-kanak berkenaan yang gagal menyelamatkan diri kerana pintu depan dikunci ibunya menjerit sekuat hati meminta tolong sebelum ia didengari jiran yang kemungkinan menghubungi bomba.

"Tindakan pantas bomba berjaya menyelamatkan kanak-kanak terbabit daripada rentung. Bagaimanapun, kanak-kanak itu dipercayai banyak terhidu asap," katanya.
sumber ; mymetro

Foto Eksklusif! Suasana Kamar Ganti MU Saat Perayaan Keberhasilan Meraih Trophy Ke 20 Di EPL

Posted: 23 Apr 2013 05:00 PM PDT


Manchester United mengalahkan Aston Villa 3-0 di Old Traford Isnnin malam dan meraih gelar ke 20 MU dalam keikut sertaan mereka di liga primer Inggris.

Striker asal Belanda RVP20 menjaring 3 gol MU termasuk tendangan volly dari sudut jauh.

Dan kegembiraan dilapangan dilanjutkan di kamar ganti, dimana sang manager memimpin perayaan tersebut.

Inilah suasana ruang ganti untuk perayaan kemenangan mereka yang ke 20 di EPL 2013.



 
• Saya akan minum untuk kemenangan kita! Sir Alex Ferguson memimpin perayaan Manchester United memenangkan Barclays Premier League


• Manchester United skuad merayakan atas keberhasilan mereka meraih kemenangan ke-20 di EPL sampai di ruang ganti





• Robin van Persie memegang kostum No 20 kebanggaannya tinggi-tinggi di ruang ganti dalam perayaan keberhasilan meraih trophy ke-20 Manchester United di EPL


• Danny Welbeck, David De Gea, Robin van Persie, Michael Carrick, Patrice Evra, Jonny Evans dan Rafael merayakan di lapangan Old Trafford





• Papan skor di Old Trafford berubah dalam waktu cepat  untuk mencerminkan merebut gelaran United


• Ryan Giggs dan Wayne Rooney bergabung dalam kegembiraan sebagai sesama pemain United saling merangkul di lapangan


• Rio Ferdinand mencoba untuk menarik celana pendek Robin van Persie bawah


• Michael Carrick memegang bendera tinggi-tinggi 


• Sir Alex Ferguson berjabat tangan dengan asistennya Mike Phelan di peluit akhir


• Kapten  Patrice Evra menikmati momen di penuh waktu sebagai timnya juara


 
• Rio Ferdinand mengambil ke Twitter untuk mengirim gambar ini


• Rafael dan Rio Ferdinand berpose untuk foto


• Robin van Persie memberi Manchester United memimpin di menit kedua


• Pemain asal Belanda menggandakan golnya dan keunggulan United dengan tendangan voli yang menakjubkan ke sudut jauh melewati Brad Guzan


• Robin van Persie menyelesaikan hat-trick di menit ke-33 saat United melaju untuk atas penerbangan judul ke-20 mereka

# TWM | DM

Inilah Harga Yang Harus Dibayar Perusahaan Kelas Dunia Untuk Desain Logonya

Posted: 23 Apr 2013 04:00 PM PDT


Sebuah logo merupakan elemen penting dalam sebuah entitas bisnis karena sebuah logo sangat mewakili citra sebuah perusahaan. Apabila demikian adanya, maka kira-kira berapakah nilai (desain) sebuah logo dari perusahaan-perusahaan terkenal yang gampang diidentifikasi dan dikenali hanya dengan melihat logonya?

Stock Logos mengungkapkan rincian harga-harga dari desain logo perusahaan-perusahaan terkenal kelas dunia, sebagai berikut.
1. Nike
Nike Swoosh
Logo "swoosh" Nike mempunyai biaya desain US$ 35. Logo yang amat terkenal ini didesain oleh Carolyn Davidson, seorang mahasiswa Desain Grafis pada Portland State University pada tahun 1971. Logo ini merupakan salah satu logo paling ikonik di dunia.

2. Pepsi
Logo Pepsi
Logo Pepsi ini menelan biaya sebesar US$ 1.000.000. Menurut Stock Logos, logo baru Pepsi ini dirancang oleh Arnell Group pada tahun 2008. Biaya tersebut sudah termasuk biaya promosi.

3. ANZ (Australia and New Zealand Banking)
New ANZ Logo
Logo baru ANZ dibuat pada tahun 2009 dan memakan biaya sebesar US$ 15.000.000.

4. Coca-Cola
Logo Coca Cola
Coca-Cola tidak mengeluarkan biaya untuk logo sensasional yang membuat mereka amat tenar ini, sebab logo tersebut dibuat oleh petugas bahagian pembukuan sang pendiri perusahaannya.

5. BP
Logo BP
Logo baru BP yang didesain pada tahun 2008 mempunyai harga US$ 211.000.000 untuk biaya pembuatannya.

6. BBC
Logo BBC
BBC merupakan nama paten dalam dunia penyiaran berita. Logo barunya yang didesain ulang pada 1987 memakan biaya sebesar US$ 1.800.000 untuk biaya desainnya.

7. Google
Logo Google
Logo Google didesain pada tahun 1998 oleh Sergey Brin, salah satu pendirinya. Jadi mereka sama sekali tidak mengeluarkan wang sesen pun untuk membuat logo yang amat terkenal ini.

8. Enron
Logo Enron
Perusahaan energi yang pernah telibat skandal dalam masa pemerintahan Presiden George W. Bush ini mengeluarkan wang sebesar US$ 33.000 untuk mendesain logonya.

9. Twitter
Logo Twitter
Logo awal Twitter pertama kali dipergunakan pada saat diluncurkan yaitu pada bulan Mach 2006 sampai September 2010. Menurut Stock Logos, harga desain baru logo Twitter hanya sebesar US$ 15.
(Getty Images, Reuters)

Para Gadis Cosplay Yang Cantik

Posted: 23 Apr 2013 09:45 AM PDT

Costum Player atau yang biasa di singkat dengan Cosplay adalah merupakan salah satu trend dibeberapa negara dimana seseorang berusaha untuk mengenkan kosstum mirip sebuah tokoh. Kebanyakan para pengemar Cosplay mengenakan pakaian seorang tokoh film yang biasanya tokoh kegemarannya. Dibeberapa negara mereka membuat komunitas tersendiri, anggotanyapun terdiri dari berbagai macam kalangan, namun biasanya beranggotakan anak-anak muda yang ingin tampil beda.

Foto-foto dibawah ini adalah foto-foto gadis cosplay, lihat gaya dandanan mereka yang mirip tokoh sebuah film. Mereka selalu berusaha menyesuaikan postur tubuhnya dengan tokoh yang ditirunya. Rata-rata mereka adalah perempuan cantik dan sexy.

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Para Gadis Cosplay Yang Cantik Dan Sexy

Chef Termuda Luke Thomas, Dengan Wajah Yang Mirip Justin Bieber

Posted: 23 Apr 2013 09:30 AM PDT


Luke Thomas memang mirip dengan Justin Bieber, dia berusia 19 tahun dan dia merupakan chef termuda di Inggris dan telah memiliki CV memasak untuk menyaingi Jamie Oliver.

Lukas memang telah dikenal, dan telah menjadi idola para wanita, ternya chef tampan ini telah mulai memasak sejak usia 12 tahun dan sekarang telah memiliki restoran sendiri yang dibuka jam 07.00 pagi sampai tengah malam.

Dan dia tidak berhenti sampai disitu, dia juga telah membuka cabang di beberapa tempat.

"dia juga mempunyai strategi sendiri, dimana dia memberikan apa yang orang inginkan, ia memasak makanan di rumah anda jikalau anda memesannya, juga restoranya sangat mudah diakses.

 Watch out Jamie Oliver.


• Hati-hati Jamie Oliver! Luke Thomas adalah ketua chef di Inggris termuda di hanya 19-tahun


• Luke sudah berjalan dengan Lukas Fine Dining di Sanctum on the Green, dekat Marlow di Berkshire, yang akan menjadi subyek sebuah film dokumenter TV baru


   
• Lukas berwajah Segar, kiri, disebut mirip Justin Bieber


   
• Dia sudah memasak dalam hotel terkenal dan royalti dan restoran baru akan menawarkan gaya yang serupa

#TFM | DM Cook

Transplant Kulit Kepala, Mengerikan

Posted: 23 Apr 2013 09:15 AM PDT

Tidak tahu apa yang dialami oleh perempuan ini hingga menyebabkan kulit kepalanya terkelupas habis hingga terlihat seperti buah yang di kupas dari kulitnya. Namun nasib baik masih berfihak kepadanya, tim dokter berhasil melakukan transplatasi kulit kepalanya dan kembali utuh seperti semula.





Bahaya Tato, Seorang Wanita Cantik Itali Meninggal Beberapa Jam Setelah Ditato

Posted: 23 Apr 2013 09:00 AM PDT


Seorang mahasiswi meninggal dunia beberapa jam setelah ia ditato. Siswi ini bernama Federica Iammatteo, ia tercatat sebagai mahasiswi di Milan. Sebelum ditato, ia dinyatakan dalam keadaan yang sangat sehat. 

Keesokan harinya ia mengalami pendarahan, dan malamnya jantungnya berhenti sehingga mengakibatkan kematian. 

Pada hari Khamis siang, Iammatteo mengunjungi salon tato untuk digambarkan di sebelah kanan tulang punggungnya. Sebelumnya ia telah mempunyai tato di bagian tengah punggungnya.

Namun, pada Jumaat paginya, ia merasa menggigil dan menemukan jarim ditangan dan kakinya, ia mengirimkan pesan kepada temannya dan mengatakan mungkin ia sedang demam. Kerana keadaanya semakin memburuk, keluarganya membawa Iammatteo ke dokter.

Iammatteo dengan keponakannya

Ia diperiksa oleh dokter di San Giuseppe di Milan, namun kerana tiba-tiba mengalami pendarahan, segera ia dirunut ke Policlinica, yang merupakan rumah sakit elit di Milan. Keluarganya diminta pulang kerana pihak rumah sakit ingin memeriksa lebih detail.

Iammatteo dan ayahnya

Sehari sebelum meninggal, Iammatteo berpose dengan Ducati merahnya

Pihak keluarga juga menegaskan Iammatteo selalu ke salon tato yang aman dan terjamin kesterilannya. Bahkan ketika pihak polis menyelidiki tempat ia membuat tato, tidak ditemukan hal-hal berbahaya yang membuat seseorang boleh meninggal. Iammatteo diduga mengalami alergi terhadap tinta tato yang digunakan.

Iammatteo dan salah seorang temannya

(dailymail/scarlet)

Foto: Cerita Jordin Sparks yang Sukses Turun Berat Badan Hingga 23 Kg

Posted: 23 Apr 2013 08:00 AM PDT

Pertama kali muncul di publik pada 2007 sebagai kontestan American Idol, Jordin Sparks memiliki perawakan tubuh yang gemuk, besar dan tinggi. Siapa sangka kini tubuhnya bertransformasi jadi lebih ramping dan seksi. Juara American Idol season 6 ini tak hanya berhasil menurunkan berat tubuh, tapi juga mempertahankannya sampai sekarang. Ini penampilan Jordin setelah perjuangannya mengatasi kelebihan berat badan.


Film Animasi Ini Bukan Untuk Anak-anak

Posted: 23 Apr 2013 07:00 AM PDT




Sumber 

Bayi Ajaib yang Boleh Terbang

Posted: 23 Apr 2013 06:00 AM PDT




Sumber 

Unik, Gaun Pengantin dari 10 Ribu Label Bungkusan Roti

Posted: 23 Apr 2013 05:00 AM PDT


  • detail berita







Sumber

Hotel yang Unik!! Pintu di Atas Danau, Kamar di Bawah Air

Posted: 23 Apr 2013 04:00 AM PDT


Sebuah hotel di Vasteras, Sweden, menawarkan konsep tidur yang sangat unik, pintu kamar hotel mengapung di atas permukaan danau dan kamarnya berada di bawah permukaan danau.


Sumber 

10 Ribu iPhone Jadi Domino

Posted: 23 Apr 2013 03:00 AM PDT




Sumber 

Lelaki ini Ditahan Kerana Mencuri Sampel Makanan Percuma

Posted: 23 Apr 2013 02:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber 

Gila ke ape pemilik kereta ini?

Posted: 23 Apr 2013 01:00 AM PDT



Kereta sebagus begini dan masih baru dihancurkan jadi besi  buruk .  Lexus Tipe RX350 tu,Kenapa ya?

Orang yang Dibenci di Dunia Fashion

Posted: 23 Apr 2013 12:51 AM PDT




Sumber

Hot betul pakaian akak bus driver ni

Posted: 23 Apr 2013 12:00 AM PDT


Di China ternyata juga ada pemandu bas wanita. Namun pakaiannya agak beza Tak caya cuba lihat...

Ini Bagian Tubuh Wanita yang Berubah Lebih Besar Setelah Melahirkan

Posted: 22 Apr 2013 11:30 PM PDT


img 
Dok. Thinkstock
Salah satu keluhan para ibu setelah melahirkan adalah sulit untuk mengembalikan bentuk tubuh seperti sebelum hamil. Kalaupun kembali langsing, tetap ada bagian tubuh yang menjadi lebih besar pasca si kecil lahir. Inilah pengakuan para ibu menurut survei terbaru dari baby center.

Survei tersebut dilakukan terhadap 7.000 wanita. Para responden merupakan ibu yang bayinya berusia mulai dari baru beberapa hari hingga empat tahun. 

Dari Survei itu terungkap, 87% wanita mengatakan perut adalah bagian tubuh yang menjadi lebih besar setelah melahirkan. 87% responden itu juga bilang perut mereka tidak lagi boleh kembali seperti sebelum hamil.

Selain perut, yang juga menjadi lebih besar setelah melahirkan adalah payudara. Ada lebih dari 50% responden yang mengatakan bentuk payudara mereka kini berbeza ketimbang saat masih belum punya anak.

Tak hanya perut dan payudara yang berubah jadi lebih besar. 37% responden lainnya mengakui kalau pinggul mereka menjadi lebih lebar pasca melahirkan. 

Perubahan bentuk tubuh yang menjadi lebih besar ini tentunya membuat ibu menjadi tidak percaya diri. 64% ibu mengakui kalau imej tubuh mereka menjadi lebih buruk setelah memiliki anak. Kepercayaan diri ini bisa semakin luntur ketika melihat wanita lain bisa cepat langsing setelah melahirkan. 

Kritikan atau komentar dari orang terdekat seperti keluarga juga membuat ibu jadi minder dengan bentuk tubuh mereka. Ada 45% responden yang mengaku mendapatkan komen negatif tentang tubuh mereka dari keluarga dekat.

Untungnya komen negatif itu tidak datang dari mulut suami, orang paling dekat dan hidup bersama Anda. Para ibu yang disurvei pun mengakui hal tersebut. Hanya ada 8% ibu yang melaporkan suami mereka komplain dengan bentuk tubuh setelah melahirkan.

Menurut pakar imej tubuh yang mengajar di Conneticut College, Joan Chrisler, memang tidak mengejutkan jika para pria tak komplain ketika melihat badan pasangan mereka lebih besar. Selama ini justru wanita yang salah persepsi dengan menganggap pria-pria lebih suka istri mereka lebih kurus.

"Penelitian menunjukkan saat pria diberikan sketsa bentuk tubuh wanita dan ditanya mana yang ideal, lelaki selalu memilih wanita dengan ukuran lebih besar, bukan seperti yang dipikirkan wanita," jelas Joan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu