Khamis, 18 April 2013

borak kosong

borak kosong


Kurang ajar buat-buat masuk Islam untuk dapat tiket percuma konsert Justi Bieber

Posted: 18 Apr 2013 09:30 PM PDT


Justin Bieber saat konser di SICC, Bogor (Foto: Heru/okezone)
Justin Bieber saat konser di SICC, Bogor (Foto: Heru/okezone)
OSLO - Ada-ada saja perlakuan kurang ajar sebuah acara TV di Norway yang bernama "Anne-Kat" yang dikemas secara humor menggambarkan adegan para gadis remaja yang diduga "masuk Islam" demi memenangkan tiket menonton pertunjukan konsert Justin Bieber.

Menurut situs berita Dagen yang dilansir Alarabia, acara tersebut melakukan gimmick menginstruksikan para Beliebers (penggemar JB) untuk menghapus semua dandanan, dan mengenakan jilbab, lalu membaca kalimat pernyataan keyakinan (masuk) Islam dalam bahasa Arab atau dua kalimat syahadat.

Gadis itu juga dibuat-buat untuk mengatakan," Justin Beiber haram dan mungkin gay."

Haerland sebagai host acara Anne-Kat mengatakan, pihaknya ingin menguji seberapa jauh para Beliebers di Norway bersedia untuk meraih tiket konser JB.

Acara ini disiarkan di TV Norge, dalam bahasa Inggris dikenal sebagai TV Norway.

Pimpinan acara Anne-Kat, Svein Tore Bergestuen merasa dirinya tak terlibat di episode yang pastinya dianggap pelecehan terhadap umat Islam.

Uskup Gereja Lutheran Norwegia Halyor Northug pun mengatakan bahwa acara tersebut kurang memahami betapa besar arti sebuah keyakinan untuk orang lain.

Ia menambahkan, "Ini adalah contoh dari sebuah idea, di mana ironi dan kurangnya rasa hormat berubah jadi sesuatu yang tragis."

Kim Kardashian tak sedar ke yang dia sudah hamil?Tengok pakaiannya..

Posted: 18 Apr 2013 09:00 PM PDT


detail berita
Kim Kardashian (Foto: USmagazine)
KESEKSIAN Kim Kardashian sepertinya tak pernah pudar. Bahkan, saat hamil besar pun dirinya tetap percaya diri menggunakan busana ketat.

Hamil bukanlah kendala bagi Kim Kardashian tampil seksi. Lewat gaun ketat yang dipilihnya, tubuh montoknya pun makin terlihat jelas.

Seperti yang dipamerkannya baru-baru ini, kekasih Kanye West tersebut terlihat menggunakan gaun ketat berwarna hijau. Dressketat dengan potongan sederhana warna hijau tersebut begitu serasi karena senada dengan warna heels beraksen jaring-jaring yang begitu cantik menghias kakinya. Dengan tampilan itu, lekuk tubuh Kim pun terlihat jelas. Bahkan, perut buncitnya seakan berlomba-lomba menonjol dengan bokong seksinya.

Meski sebelumnya bintang reality show tersebut sempat mendapatkan kritik kerana menggunakan busana yang dianggap ketat selama hamil, namun ia tetap cuek mengenakan busana yang membuatnya seksi tersebut. Melalui blog-nya, ia menuliskan komentarnya.

"Saya melihat beberapa komen mengenai rok yang terlalu ketat saat hamil. Itu konyol. Untuk beberapa tampilan memang busana saya terlalu ketat, tapi saya memiliki banyak busana yang membuat perkembangan perut dengan leluasa. Jadi teori ini terdengar konyol. Saya merasa tampil menarik ketika saya menggunakan heels dan busana yang chic. Happy mommy, happy baby,"tulisnya, seperti dilansirUSMagazine. (tty

Main Sorak-sorok, Kepala Anak Ini Terjebak di Dinding

Posted: 18 Apr 2013 08:30 PM PDT


Foto: Daily Mail
Foto: Daily Mail
YULIN – Seorang anak perempuan asal China terjebak di antara dua dinding ketika dia sedang bermain sorok-sorok bersama teman-temannya.

Anak yang berusia enam tahun ini sedang bersembunyi di sela-sela gedung saat bermain  bersama temannya di Yulin, China.

Namun, tak disangka tempat persembunyiannya ini telah membuatnya tak boleh keluar. Bahkan kepala anak yang tak diketahui namanya ini terjebak sampai harus meminta bantuan petugas pemadam kebakaran. Demikian diberitakan Daily Mail, Khamis (18/4/2013).

Petugas pemadam kebakaran menghabiskan waktu selama tiga jam untuk mencuba membebaskan anak malang itu.

Mereka menggunakan minyak pelumas untuk membantu membebaskannya dari dinding bangunan tersebut. Setelah petugas kebakaran berusaha dengan susah payah, akhirnya anak tersebut berhasil diselamatkan.

Nenek 97 Tahun Tersangkut di Sebuah Aircond

Posted: 18 Apr 2013 08:00 PM PDT


Nenek yang tersangkut di AC (Foto: The Sun)
Nenek yang tersangkut di AC (Foto: The Sun)
KIEV - Seorang nenek berusia 97 tahun tersangkut di sebuah Air Conditioning (AC) setinggi 10 meter, Nenek itu tersangkut setelah terjatuh saat membersihkan jendela rumahnya.

Nenek yang tidak disebutkan namanya ini, kakinya terjepit pada sebuah AC ketika dia terjatuh saat mencoba membersihkan jendela apartemennya. Pensiunan ini bergantung selama setengah jam sebelum petugas pemadam kebakaran datang untuk menolongnya. Demikian diberitakan The Sun, Khamis (18/4/2013).

Seorang juru bicara pemadam kebakaran mengatakan bahwa tidak ada waktu untuk memasang bantalan udara dibawahnya dan akhirnya mereka terpaksa menggunakan tangga untuk menolong nenek malang tersebut.

Setelah beberapa menit proses penyelamatan itu, akhirnya petugas pemadam kebakaran berhasil mengangkut nenk itu kembali ke dalam apartmentnya yang terletak di Kiev, Ukraine.

Nenek 97 tahun tersebut selamat tanpa cedera sedikitpun. Tapi, dia dirawat di rumah sakit untuk memulihkan traumanya.

Warga emas diarah kembalikan bayaran khidmat seks

Posted: 18 Apr 2013 07:30 PM PDT


Tokyo: Seorang wanita berusia 77 tahun yang menerima wang berjumlah AS$4 juta (RM12 juta) sebagai bayaran khidmat seks dan romantik daripada seorang lelaki diarah membayar balik wang itu oleh mahkamah di Jepun.
Wanita berkenaan menerima bayaran sekitar 400 juta yen daripada lelaki berusia 77 tahun itu dalam masa tujuh tahun.

Akhbar Sports Nippon melaporkan, lelaki berkenaan menyangka bayaran itu hanya pinjaman yang diberikan kepada wanita berkenaan yang menggunakannya untuk membeli beberapa kereta mewah dan sebuah kondominium.
"Dia tidak mempunyai keupayaan atau niat untuk membayar semula hutang itu," kata sebuah mahkamah di Shizuoka, tengah Jepun itu.

Mahkamah sebelum ini diberitahu bagaimana wanita berkenaan yang namanya tidak didedahkan, menggunakan pujuk rayu untuk memaksa lelaki berkenaan memberikannya wang berkenaan. Ia termasuk berbogel di kamar hotel dan meminta lelaki terbabit memandikannya.

Pasangan tua itu mula berpacaran pada Jun 2000 dan wanita berkenaan berulang kali meminta wang daripada mangsa yang menurutnya untuk membayar hutang kepada lelaki lain.
Mangsa yang identitinya juga tidak didedahkan terpaksa menjual tanah yang diwarisinya serta meminjam untuk memenuhi permintaan wanita terbabit.

Wanita berkenaan sebaliknya menggunakan wang berkenaan memberli beberapa kereta mewah, termasuk sebuah Jaguar, satu BMW, dan sebuah Mercedes Benz selain sebuah kondominium. - Reuters
sumber : mymetro

Punca zakar suami dikerat

Posted: 18 Apr 2013 07:00 PM PDT


Los Angeles: Seorang wanita bertindak memotong kemaluan suaminya kerana mahu menghentikan keganasan seks lelaki itu ke atasnya.
Peguam Catherine Kieu Becker, Frank Bittar memberitahu mahkamah wanita itu juga berang kerana menyangka suaminya mempunyai wanita lain. 
Catherine memasang perakam audio untuk cuba menangkap suaminya mengadakan seks dengan kekasihnya tetapi gagal. 

Peranti itu bagaimanapun merakam kejadian dia memotong kemaluan itu dan membuangkan ke dalam tong sampah.

Catherine, 50, dituduh meletak dadah dalam makanan suaminya untuk mengkhayalkan lelaki berusia 60 tahun itu.

Dia kemudian mengikat mangsa pada katil dan memotong kemaluannya. Kejadian berlaku di rumah mereka di Garden Grove, tenggara Los Angeles pada 2011. 

"Ini ialah kes mengenai seorang suami yang berusaha untuk menceraikan isterinya dan ketidaksediaan si isteri untuk diceraikan oleh pasangannya. 

"Dengan keengganan untuk dicerai, dia melakukan keganasan itu. Dia memusnahkan kelakian mangsa," kata pendakwa raya John Christl. 

Christl berkata, perakam audio itu merakam kejadian pada 11 Julai 2011 itu apabila dia mencampurkan ubat tidur Zolpidem ke dalam mangkuk sup tahu mangsa. 

"Anda boleh mendengar lelaki itu berkata 'Oh, sedapnya. Anda juga boleh mendengar dia berkata, 'Ia agak masin,' sebelum dia masuk tidur awal, kira-kira jam 8.10 malam. 

"Ketika mangsa tidur, tertuduh mengikatnya pada katil dengan tali. 

"Apabila mangsa sedar, isterinya memberitahunya 'Anda patut menerima ini,' tiga kali dan dia kemudian memotong kemaluan mangsa, kata Christl. 

Menurut pendakwa raya itu, Catherine kemudian mengambil kemaluan yang sudah putus itu dan memasukkannya ke dalam tong sampah. 

Peguam Catherine, Frank Bittar memberitahu mahkamah, anak guamnya sudah sekian lama hidup dalam trauma, bermula sejak zaman kanak-kanaknya di Vietnam, termasuk diperkosa dua abangnya ketika berusia sejak enam tahun. 

Jika didapati bersalah, Catherine berepan dengan hukuman penjara seumur hidup tanpa peluang untuk mendapat parol. - AP
sumber : mymetro

Gantung diri tak tahan tekanan

Posted: 18 Apr 2013 06:30 PM PDT


Pekan: Akibat tekanan perasaan, seorang lelaki nekad menamatkan riwayatnya dengan menggantung diri pada sebatang pokok rhu menggunakan tali nilon, kira-kira 50 meter dari Pantai Kuala Pahang, dekat sini, petang kelmarin.
Dalam kejadian jam 6.30 petang itu, nelayan yang memeriksa pukat menemui mayat mangsa tersangkut pada pokok berkenaan dengan ketinggian kira-kira dua meter.

Mangsa berusia 30 tahun dan tinggal di Kuala Pahang, dekat sini, disahkan meninggal dunia di tempat kejadian selepas mengalami sesak nafas.
Ketua Polis Daerah Pekan Superintendan Yahaya Othman berkata, terkejut dengan penemuan itu, nelayan terbabit bergegas pulang ke rumah sebelum menceritakan kepada penduduk kampung serta menghubungi Balai Polis Pekan.

Menurutnya, sepasukan anggota polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) yang tiba di tempat kejadian menurunkan mangsa sebelum dibawa ke Hospital Pekan (HP) untuk bedah siasat dijalankan.

Katanya, siasatan awal mendapati mangsa yang berstatus duda dan mempunyai seorang anak lelaki dipercayai mengalami tekanan perasaan sejak kebelakangan ini dikatakan keluar dari rumah tanpa pengetahuan keluarga.]
sumber : mymetro

Samseng tandas

Posted: 18 Apr 2013 06:00 PM PDT


Foto

Kuala Lumpur: Sekumpulan lima remaja lelaki berusia belasan tahun layak digelar 'samseng junior' apabila mereka yang lengkap beruniform sekolah bukan saja nekad menyamun seorang lelaki warga Nepal berusia awal 30-an sebaliknya turut menikam mangsa ketika berada di dalam tandas di sebuah pusat beli-belah di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 2 petang itu, tikaman seorang daripada kumpulan remaja terbabit dipercayai bersenjatakan pisau menyebabkan mangsa mengalami kecederaan parah di perut.

Menurut sumber, selepas menyamun wang tunai dan telefon bimbit milik mangsa bernilai RM500, kumpulan remaja itu cuba melarikan diri.


"Namun, dua daripada mereka ditahan pengawal keselamatan selepas mangsa yang cedera merangkak keluar mendapat bantuan daripada orang ramai," katanya memberitahu, tiga lagi rakan remaja itu sempat meloloskan diri.
Sumber polis berkata, mangsa yang berada di dalam tandas sendirian mendakwa didatangi kumpulan pelajar terbabit yang lengkap memakai uniform sekolah.
sumber : mymetro

Mesej pembunuh di Facebook

Posted: 18 Apr 2013 05:30 PM PDT


Kuala Lumpur: "Hehe...tiada siapa boleh jumpa saya !!!! Pembunuh Parhwine Kaur" ini paparan Facebook (FB) milik mangsa bunuh, Parhwine Lucia Mejia Kaur, 18, yang tersebar di laman sosial itu sejak semalam.
Status FB yang ditulis dalam bahasa Inggeris itu dikemas kini jam 3.33 petang kelmarin oleh orang yang disyaki bertanggungjawab terhadap pembunuhan remaja malang itu.

Dalam paparan itu, terdapat juga komen balas daripada dua individu dipercayai rakan mangsa mengecam perbuatan pelaku terbabit namun, dia dengan selamba membalas "bapak dia selalu cakap lebih...suruh ah tangkap aku..." dan "kenapa tangkap orang yang tak bersalah...!!!!?!?" seolah-olah mengejek pihak berkuasa.
Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner Abdul Razak Elias ketika dihubungi berkata, pihaknya menyiasat status laman sosial yang tersebar itu bagi memastikan sama ada ia benar atau palsu.

"Kita menahan seorang lelaki yang juga teman lelaki mangsa kelmarin dan kini direman empat hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan (KK) kerana membunuh.

"Sesiapa yang mempunyai maklumat berkenaan kes ini diminta tampil ke balai polis berdekatan bagi membantu siasatan," katanya.
Harian Metro Rabu lalu melaporkan, seorang remaja perempuan ditemui maut dengan kesan luka kecil berlubang di lehernya dalam longkang padang bola sepak sebuah kawasan perumahan di Jalan Tiung 5, Puchong Jaya, dekat Serdang.

Mayatnya ditemui tertiarap dengan lengkap berpakaian oleh beberapa penduduk kawasan berkenaan yang bermain bola sebelum mereka menghubungi polis.
sumber ; mymetro

Pembunuhan Sadis, Korban Pecah Kepalanya (foto)

Posted: 18 Apr 2013 05:00 PM PDT

Dalam foto ini terlihat dua korban, iaitu seorang perempun dn satunya lagi-lagi. Mereka di temukan dalam keadaan tidak bernyawa di dalam mobilnya dengan luka yang sangat mengerikan. Otak keluar, mata melotot dan mulut menganga, entah dengan cara bagaimana pelaku melakukan ini semua. Tragisnya pembantaian ini dilakukan saat siang bolong.

Satu lagi pelajaran dapat kita ambil dari peristiwa ini, dimanapun tragedi ini terjadi semoga membuat kita sadar dan mengerti tentang sifat manusia yang sering jauh lebih kejam dari binatang yang sangat buas sekalipun. Binatang membunuh sesamanya kerana dia butuh mempertahankan hidup, sedangkan manusia membunuh setelah itu korban di tinggalkan dan punya banyak kepentingan. 







Tattoo-Tattoo Berbentuk Puisi

Posted: 18 Apr 2013 04:00 PM PDT

Biasanya tattoo terinspirasi dari gambar-gambar yang mengerikan, seprti naga, kala jengking, harimau dan lain sebagainya, ada juga yang bertemakan gambar-gambar horor seperti tengkorak, Lucifer, tukang sihir atau tokoh-tokoh kontroversi seperti Guefara, Hitler, Malcolm X dan lain sebagainya. Namun kali  tema tattoo dalam bentuk yang lain yaitu berbentuk puisi.







Add caption






Tittooing, Metode Kecantikan Tato Puting yang Digemari Wanita di Inggris

Posted: 18 Apr 2013 09:45 AM PDT


img 
Dok. Thinkstock
Cara wanita mempercantik diri kini semakin beragam dan aneh. Tidak hanya di bahagian tubuh yang terlihat saja, tapi juga area yang tertutup pakaian. Di Inggris, trend kecantikan baru sedang berkembang, iaitu tittooing.

Tittooing adalah perawatan untuk mendapatkan tampilan puting payudara yang lebih 'cantik' dengan cara ditato. Dikutip dari Daily Mail, wanita Inggris khususnya di Liverpool memang sedang menggandrungi tato semi-permanen pada putingnya. Alasannya kerana rata-rata dari mereka mendambakan punya warna puting yang lebih gelap dan tegas.

Prosedur ini awalnya diciptakan untuk membantu para wanita yang telah menjalani operasi mastektomi (pengangkatan payudara) agar payudaranya terlihat lebih realistis. Tapi kini tato puting sudah menjadi industri kecantikan yang cukup besar dan kerap digunakan untuk kebutuhan estetika. Memberikan wanita tampilan payudara yang lebih 'sempurna'.

Tato puting ini bisa bertahan sekitar 12-18 bulan. Prosedurnya memakan waktu hingga dua jam dan biaya sekitar 1.200 Poundsterling sepasang.

"Wanita ingin menato putingnya agar mereka boleh tampil topless tanpa merasa malu, atau ketika mereka ganti baju di fitting room. Mereka boleh lebih percaya diri saat liburan romantis bersama pasangannya, melakukan pijat atau tanning," ujar Gail Proudman, dokter klinis di Merseyside, Inggris. 

Dalam istilah klinis, prosedur ini dikenal dengan areola restoration dan biasanya akan terasa lebih sakit pada wanita yang mempunyai puting asli daripada yang payudaranya telah diangkat. Sebab, kulit di area areola (puting) lebih sensitif ketimbang payudara. Umumnya pasien akan diberikan krim anestesi agar kebal terhadap sakit. Selanjutnya, puting diberi teknik micropigment agar warnanya lebih sesuai dengan warna asli kulit. 

Graham Offer dari British Association of Aesthetic Plastic Surgeons menyarankan, penting bagi wanita yang ingin melakukan tittooing untuk menggunakan jasa profesional. Sebab prosedur ini sangat vital dan harus dikerjakan oleh penato yang punya latar belakang medik. Perlu disadari juga bahwa bentuk dan warna puting boleh berubah seiring keadaan tubuh.

"Puting akan berubah kerana kehamilan dan keadaan lainnya, jadi orang harus memikirkan ke depannya nanti (sebelum tittooing)," jelas Graham.

Oops! Pose di Red Carpet, Belakang Jennifer Aniston Dihiasi Bekas Bekam

Posted: 18 Apr 2013 09:30 AM PDT


img 
ist.
Jennifer Aniston rupanya termasuk salah satu selebriti yang melakukan perawatan kesehatan bekam. Buktinya saat hadir di premiere film terbarunya, cukup banyak bekas bekam menghiasi belakang Jennifer. Oops!

Seperti dikutip NY Daily News, wanita 44 tahun itu tampak mengenakan strapless dress rancangan Dior saat datang ke premiere filmnya 'Call Me Crazy', Selasa (16/4/2013) malam. Dress tersebut tidak hanya memperlihatkan belakang dan bahu Jennifer saja.

Dengan baju yang terbuka di bahagian bahu itu, bahagian belakang Jennifer terlihat jelas. Di belakangnya tampak beberapa bekas bekam yang disamarkan dengan foundation.

Bekas bekam yang terlihat jelas itu sepertinya tidak dipedulikan Jennifer. Dia tetap percaya diri berpose di red carpet premier Call Me Crazy dan tak malu untuk berdiri memperlihatkan punggungnya. Rambutnya yang panjang ditata ponytail sehingga punggungnya tampak semakin jelas.

Bekam merupakan pengobatan alternatif yang pengerjaannya menggunakan alat seperti cup atau mangkuk kecil. Perawatan kesehatan ini bermanfaat untuk melancarkan peredaran darah dan membuang darah kotor (racun yang berbahaya di dalam tubuh). Selain Jennifer, bekam juga disukai selebriti lainnya seperti Gwyneth Paltrow dan Lady Gaga.

Se*sinya Kostum Beyonce Saat Tour Dunia Promosi Album Baru

Posted: 18 Apr 2013 09:15 AM PDT

Beyonce baru saja melangsungkan konsert di Serbia beberapa waktu lalu, sebagai rangkaian tour dunianya. Penyanyi lagu 'Run The World' itu memakai kostum pentasang dirancang oleh desainer Emilio Pucci. Terdiri dari baju ketat dan bodysuit, yang membuatnya tampak seksi dan agak seronok. Seperti apa busana Beyonce saat tour mempromosikan album terbarunya, 'Mrs. Carter' itu?






Badan Sudah Langsing, Ke$ha Pamer Pay*dara 'Mengintip' di Instagram

Posted: 18 Apr 2013 09:00 AM PDT


img 
ist.
 Setelah menjalani program diet yang cukup ketat, penyanyi lagu Tik Tok berusia 26 tahun ini tak lagi malu untuk mempamerkan keindahan tubuhnya di social media. Iapun mengupload foto terbarunya yang terbilang seksi di Instagram Selasa, (16/04/2013) lalu.

Dengan mengenakan hot pants denim dan jaket terbuka, ia tampil glamour dengan sentuhan lipstik merah merona dan rambut blonde mengembang. Yang menyita atensi dari foto terbarunya di Instagram ini adalah lekuk payudaranya yang mengintip.

Mengikis lemak tubuh mengganggu memang bukanlah perkara mudah. Iapun semakin nyaman dengan dirinya dan membagi visual-visual menarik kepada para penggemarnya. Sebelumnya, ia juga memposting fotonya di atas tempat tidur dengan pose yang tak kalah sensual.

Tidaklah heran ia terus-menerus memamerkan tubuhnya. Dalam sebuah foto yang diambil oleh paparazzi tahun 2011 lampau, Ke$ha terlihat gempal dengan lemak yang menumpuk di bagian perut dan pinggang. Hal ini terlihat jelas karena ia mengenakan bikini yang mengeskpos tubuhnya.

Banyak yang bertanya-tanya apa sebenarnya rahsia dari sang idola muda tersebut. Beberapa pihak berspekulasi bahwa proses penurunan tubuhnya tidak sehat. Ia juga sempat membuat kehebohan di atas panggung MTV Movie Awards kerana menyalakan sebuah rokok yang terlihat seperti gulungan ganja bersama rapper Snoop Lion.

Video Mengharukan yang Perlu Kamu Tonton Agar Lebih Menghargai Keluarga

Posted: 18 Apr 2013 08:00 AM PDT


Seperti judulnya, terkadang kita sebagai manusia lebih sibuk dengan kegiatan yang menghabiskan seluruh waktu kita. Tapi disamping itu, kita malah jadi lupa hal terpenting, yakni keluarga.
dgad
Pernah mendengar kata-kata pidato dari Brian Dyson, mantan CEO Coca-Cola? Bayangkan hidup itu seperti bermain akrobat dengan lima bola di udara. Kamu bisa menamainya sebagai pekerjaan, keluarga, kesehatan, sahabat, dan semangat.
Layaknya akrobat, maka kamu harus menjaga semua bola agar tidak jatuh. Kalau pun ada situasi yang mengharuskan kamu melepaskan salah satunya, lepaskanlah pekerjaan, karena pekerjaan adalah bola karet.
jgfj
Maksudnya, meski jatuh, suatu saat ia akan melambung kembali. Tapi tidak dengan empat bola lainnya, yakni keluarga, kesehatan, sahabat dan semangat, yang merupakan bola kaca, jika sekali saja jatuh, maka akan pecah.
Brian mencoba memberitahukan untuk menjalani hidup dengan seimbang. Namun pada kenyataannya, kita terlalu menjaga pekerjaan bak bola kaca, bahkan kadang hingga mengorbankan keluarga, kesehatan, sahabat dan semangat. Demi uang dan pekerjaan, kita mengabaikan keluarga.
untitled
Untuk menghindari hal tersebut, maka kamu perlu melihat video ini untuk lebih menghargai betapa pentingnya keluarga.

Lelaki Ini Bunuh Kekasihnya Untuk Dapatkan Wang Insurans

Posted: 18 Apr 2013 07:00 AM PDT


Gila memang kelakuan dari Rafal Nowak,  31 tahun ini membunuh kekasihnya sendiri hanya untuk mendapatkan wang insuransi sebesar £ 123,000 dan rumah. WTF!!! Sangat besar memang yang ia dapat, tapi kenapa sanggup membunuh kekasihnya sendiri.
Rafal (kiri), Catherine (kanan)
Rafal (kiri), Catherine (kanan)
Ternyata diketahui Rafal membunyai hubungan rahsia dengan wanita bernama Anna Lagwinowicz (32). Mereka berdua lalu berencana membunuh kekasih rasmi Rafal untuk mendapatkan wang insurans jiwa dan rumah. Bahkan Anna lah yang membakar jenazahnya beserta sang pak cik, Tadevsz Dmytryszyn.
Saat itu Rafal membunuh kekasihnya, Catherine Wells-Burr (23) dengan mencekik leher sang kekasih ketika ia sedang tidur. Demi menyamarkan pembunuhan, ia kemudian memberikan sebuah SMS palsu, seolah-olah ada peminat rahsia yang membunuh Catherine.
Anna kekasih rahasia Rafal
Anna kekasih rahasia Rafal
Agar tampak nyata, Rafal sebelumnya juga telah membuat akaun Facebook palsu yang mengisyaratkan ada seorang lelaki yangterus mengejar-ngejar Catherine.

Di London, Kotoran Merpati Diubah Menjadi Sabun

Posted: 18 Apr 2013 06:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber

Nenek Ini Meninggal Dua Kali

Posted: 18 Apr 2013 05:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber 

Cara Gila Main Basketball

Posted: 18 Apr 2013 04:00 AM PDT

Perusahaan tayar asal Amerika Syarikat, Goodyear, memiliki tradisi unik menggunakan balon udara yang disebut Goodyear Blimp sebagai media promosi.


Ciricara

Di berbagai ajang olahraga, balon udara super besar ini muncul menghiasi langit seperti di pentas Piala Dunia Sepak Bola, Olimpiade, balapan mobil, golf, rugby, baseball, dan yang lainya.

Acara nasional di Amerika seperti Super Bowl dan World Series pun pernah dikunjungi oleh Goodyear Blimp.


Ciricara

Namun, di antara banyaknya ajang kompetisi olahraga yang pernah disambangi balon udara ini, tidak ada pertandingan  basketball yang pernah disemarakkan olehnya.

Entah terinspirasi oleh fakta ini atau ada hal yang lain, sebuah kelompok yang menamakan diri Dude Perfect melakukan aksi gila melempar bola basket dari dalam Goodyear Blimp yang tengah melayang di udara.

Dua orang anggota berada di bawah di dekat ring basket, sedangkan satu anggota bertugas melemparnya dari atas. Meskipun terlihat mustahil, namun ternyata ia mampu memasukkan bola tepat ke dalam keranjang.

Tanpa kesulitan, ia membidik dan kemudian melemparkan bola basket sesuai dengan yang ia inginkan.

Simak video cara gila bermain basket yang dilakukan dari dalam balon udara yang sedang terbang berikut ini dan bersiaplah untuk terkesima!

Foto: Inspirasi Gaya Untuk Para Ibu Muda ala Miranda Kerr

Posted: 18 Apr 2013 03:00 AM PDT

Walaupun berstatus sebagai ibu muda, mantan model pakaian dalam Victoria's Secret ini tetap tampil cantik dan chic dalam segala kesempatan. 


Laki-laki Juga Boleh Trauma Gara-gara Melihat Isteri Melahirkan

Posted: 18 Apr 2013 02:00 AM PDT

Mendampingi isteri tercinta selama proses persalinan adalah bentuk cinta dan perhatian seorang suami. Namun jangan salah, melihat isterinya berjuang sekuat tenaga demi si buah hati boleh menjadi sangat traumati pada beberapa laki-laki.

Trauma akan semakin mudah terjadi apabila proses persalinan itu disertai dengan komplikasi dan kesulitan-kesulitan tertentu. Dalam kondisi seperti ini, trauma tak cuma menghampiri sang istri yang mengalami sendiri melainkan juga pasangannya yang ikut menyaksikan.

Beberapa suami yang mendampingi isterinya melahirkan dengan kesulitan-kesulitan tertentu bahkan sampai didiagnosis mengalami post traumatic stress disorder (PTSD) atau gangguan stres pasca trauma. Gangguan yang sama juga diderita oleh para veteran di Amerika Syarikat sepulang bertempur.

Gejala PTSD yang dialami para suami setelah mendampingi isteri melahirkan boleh membuatnya susah bekerja dengan normal. Bahkan dalam satu kes, seorang suami tidak boleh bekerja hingga 7 tahun setelah isterinya melahirkan seorang anak perempuan.

Suami bernama Darren Dixon tersebut juga sering dihantui perasaan ingin bunuh diri atau suicidal thought tiap kali mengingat istrinya tak sadarkan diri dan berdarah-darah saat melahirkan. Pada akhirnya, sang isteri harus operasi caesar dan langsung masuk ruang perawatan intensif.

"Untuk 3 tahun pertama, flasback yang saya alami sangaty nyata. Tiba-tiba saya bisa mencium bau rumah sakit dan seperti berada di ruang operasi bersama istri saya. Saya menangis dari pagi sampai malam dan menjadi agoraphobic (sejenis gangguan kegelisahan). Saya belum boleh bekerja sejak peristiwa 7 tahun lalu tersebut," kara Dixon yang sebelumnya berprofesi sebagai manager.

Menrut para pakar kesehatan, risiko trauma yang dihadapi para suami tidak kalah pentingnya untuk diperhatikan. Selama ini, perhatian terlalu fokus pada sang isteri yang memang punya lebih banyak risiko termasuk perdarahan yang mengandam jiwa.

"Banyak kes-kes darurat yang melibatkan perdarahan hebat. Sang ibu sangat sakit dan butuh banyak perawatan. Tetapi kita perlu memikirkan juga nasih suaminya," kata Prof Marian Knight dari Oxford University, seperti dikutip dari Daily Mail, Rabu (17/4/2013).


Sanggup korang cuci mata macm ni?

Posted: 18 Apr 2013 01:00 AM PDT



Seorang tukang gunting rambut menggunakan sebilah logam kecil untuk mencuci mata seorang pelanggan di sebuah taman di Chengdu, wilayah Sichuan, China pada 12 April lalu.Mencuci mata merupakan amalan tradisional penduduk China yang dipercayai akan menyebabkan penglihatan menjadi lebih terang.




Tukang gunting rambut itu, Liu Deyuan menyediakan perkhidmatan mencukur rambut termasuk membersihkan mata pada harga lima yuan (RM2.45).Deyuan menggunakan logam kecil itu yang dimasukkan ke dalam mata di tepi kelopak semasa dia membersihkan mata tersebut.Dia menyediakan perkhidmatan itu sejak tujuh tahun lalu.-Kosmo



Kereta Ferarri Miliknya 'Dikencingi',Lelaki Ini Murka

Posted: 18 Apr 2013 12:30 AM PDT


Siapa yang tak kesal ketika kereta mewah kesayangan dikencingi di depan mata. Tentu saja siapapun tak bakal tinggal diam, apalagi bila kereta itu adalah Ferrari.
Seorang lelaki mengamuk dan menolak lelaki yang ia kira baru saja mengencingi keretanya. Walau akhirnya ia tahu bahwa ini adalah jebakan reality show, namun lelaki ini tetap saja tak mampu meredam emosinya. Lihat videonya berikut ini.
(ytb/adb)

Saat Pakaian Tak Lagi Mampu Lindungi 'Aset' Kim Kardashian

Posted: 18 Apr 2013 12:00 AM PDT

 Kehamilan membuat tubuh Kim Kardashian semakin berkembang dari waktu ke waktu. Bahkan pakaian yang dikenakannya pun seolah tak mampu menyembunyikan 'aset' tubuhnya.
Pemandangan itulah yang terlihat saat kekasih Kanye West ini melintas di Beverly Hills pada Rabu (10/3) lalu. Kim tampak mengenakan baju black mullet yang dipadu dengan sandal Grecian.
Kim Kardashian @ dailymail.co.ukKim Kardashian @ dailymail.co.uk
Walau bajunya tidak terlalu buka-bukaan, namun wanita 32 tahun ini memilih tak mengenakan bra kala itu. Alhasil, nipple yang menyembul dari balik baju sontak jadi perhatian paparazzi.
Namun demikian, Kim sama sekali tak merasa terganggu. Dengan penuh percaya diri, bintang KEEPING UP WITH THE KARDASHIANS ini melangkah dengan senyum manis di wajahnya.
Kim sendiri diperkirakan akan melahirkan anaknya bersama Kanye West itu pada bulan Julai mendatang. Padahal, saat ini dia belum rasmi bercerai dari suami sebelumnya, Kris Humphries.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu