Ahad, 14 April 2013

borak kosong

borak kosong


Ini Idea Gila Gaun Yang Bakal Buat Anda Terkejut

Posted: 14 Apr 2013 09:00 PM PDT


DALAM sebuah minggu mode Roma Fashion Week, umumnya koleksi yang banyak memerlihatkan kulit lebih mencuri perhatian. So, wajar jika gaun "puting payu-dara" karya desainer Gianni Molaro sukses menjadi perbincangan luas.

Awalnya, sang model berjalan ke pentas catwalk sambil menyilangkan kedua tangannya di depan dada menggunakan gaun bermodel cukup unik. Tapi ketika kedua tangannya direntangkan, terpampang jelas satu buah payu-dara besar dari bahan gaun yang sama. Demikian yang disitat Dailymail.


Gaun panjang berwarna krem itu dilengkapi dengan penutup kepala dan bahu berujung runcing. Bagian tangan gaun dibentuk menyerupai tentakel. Di mana bawahan bagai jam pasir dengan gambar X di bagian paha.

Tapi, bukan hanya gaun "putting" saja yang berhasil menyita perhatian. 

Inilah Rumah dengan Bilik Tidur dengan Idea Gila, Aneh, dan Unik (Foto)

Posted: 14 Apr 2013 08:30 PM PDT

Neon Green Lights
Here's one way to shine a light on your crown molding.
Photo: Curbed

Faux Stone
Faux stone finishing has never really caught on.
Photo: Curbed

Coral Mural
Bedroom themes can sometimes be a little too personal.
Photo: Curbed


A water slide is a fun bedroom amenity but it might narrow your resale chances.
Photo: Curbed

Fancy Mirrors
Opulence isn't always timeless.
Photo: Curbed


Mahu Merasa Sarapan dengan Menu Lipas?

Posted: 14 Apr 2013 08:00 PM PDT

Chef dari Noma Restaurant, sebuah restoran terbaik di dunia, melakukan uji cuba di laboratorium mengolah seekor lipas gendut sebagai bahagian menu sarapan. Bagaimana mengolahnya? Kira-kira seperti apa kelazatannya?

Lipas merupakan haiwan yang paling menjijikkan dan dihindari semua orang. Sebagai salah satu cara memanfaatkan serangga sebagai sumber protein haiwan yang menyihatkan, bebrapa chef melakukan percubaan mengolah serangga ini.




Seperti dilansir nydailynews (10/04), percubaan diup load dalam bentuk video. Dilakukan oleh para chef Noma Restaurant di Nordic Food Lab, milik restoran. Terlihat seorang chef memegang seekor lipas gendut berwarna cokelat kehitaman. Lipas ini dimasukkan ke dalam periuk kecil berisi air mendidih dan direbus beberapa saat.

Kemudian lipas diangkat dan ditiriskan. Selanjutnya lipas  ditaruh di atas talenan dan dibelah membujur badannya dengan pisau. Tampak cairan putih susu keluar dari badan kecoa. Dalam wajan terlihat chef sedang menumis sayuran (sejenis turnip) yang dipotong kecil memanjang.

Lipaspun dimasukkan ke dalam wajan berisi sayuran lalu diaduk sebentar dan diangkat. Tiga orang chef yang ada di laboratorium ini mencuba merasa lipas . Terlihat ekspresi mereka ragu dan sedikit jijik memasukkan potongan lipas ke dalam mulutnya.

Bayangan bahawa lipas serangga menjijikkan agaknya belum pupus meskipun sudah disajikan dengan bumbu yang enak. Padahal di Thailand, lebih dari 200 jenis serangga dijual sebagai camilan dan makanan enak.

Menurut FAO beberapa serangga mengandung protein dua kali ganda dari daging, ikan dan hewan lainnya. Terutama saat meraka menjadi larva sangat kaya akan lemak, vitamin dan mineral.

sumber: detikcom

Guna dinamit lari dari penjara

Posted: 14 Apr 2013 07:30 PM PDT


Lille (Perancis): Seorang perancang kumpulan perompak bersenjata ganas memboloskan diri dari tahanan semalam selepas meletupkan lima pintu penjara.
Dianggap penjenayah paling digeruni di Perancis, Redoien Faid menjadikan empat warden Penjara Sequedin sebagai tebusan.

Dia kemudian meletupkan lima pintu besi penjara menggunakan dinamit.
Polis percaya Faid memperoleh bahan letupan itu yang diseludup isterinya menggunakan balutan sapu tangan sebelum ini. Sebaik saja bolos, Faid membebaskan warden terbabit dan melarikan diri menaiki sebuah kereta.

Kenderaan itu kemudian ditemui dibakar berhampiran bandar Ronchin. Jurucakap polis berkata, pihak berkuasa sedang mengesan kenderaan kedua yang digunakan Faid bagi melarikan diri.

Jurucakap penjara berkata, tindakan nekad Faid ternyata dirancang teliti.
"Kami masih mengumpul maklumat," katanya.

Faid dinamakan sebagai suspek utama kejadian rompakan bersenjata mengorbankan seorang pegawai polis pada 2010.
Seramai 27 orang ditahan dalam operasi selepas rompakan itu, tetapi Faid bukan seorang daripada mereka. Bagaimanapun, dia akhirnya diberkas pada Jun 2011 dan dipenjara lapan tahun.

Faid yang membesar di kawasan perumahan kerajaan di pinggir Paris dianggap ganas dan sering menjadikan kenderaan membawa wang sebagai sasarannya. - DM
sumber : mymetro

Bawa dendam sampai pusara

Posted: 14 Apr 2013 07:00 PM PDT


London: Kerana dendam, seorang wanita tua sanggup mencemar pusara isteri seorang lelaki yang pernah melukakan hati temannya.
Perbuatan wanita berusia 78 tahun itu, Clare Burke bagaimanapun terbongkar apabila lelaki terbabit memasang kamera litar tertutup di sebalik pokok berhampiran kubur isterinya.
Ron Wilks, 77, melihat Clare mencampakkan bunga layu dan batu kerikil pada kubur mendiang isterinya, Jill Wilks dan cucunya, Haryley Reynold selepas memasang kamera itu. 

Majistret di Cheltenham, semalam diberitahu Clare bertindak mencemar kubur itu kerana berdendam terhadap Wilks.
Foto


Dia mendakwa Wilks bertunang dengan seorang wanita yang pernah berpacaran dengan bekas temannya.

Pendakwa raya Sharon Jomaa berkata, video itu merakam perbuatan Clare mencampakkan beg penuh dengan bunga layu dan batu kerikil di atas kubur isteri Wilks.

Dia juga mencabut bunga segar dan menanam pokok yang sudah mati pada pasu di kubur di Coney Hill itu.

Wilks memberitahu mahkamah, dia mengenali Clare ketika bekerja dengan sebuah syarikat kewangan dan Clare pelanggan syarikat itu.

Kerana kesalahannya itu, Clare dikenakan hukuman tertunda selama 12 bulan dan dilarang melawat tanah perkuburan itu. 

Wanita itu juga diarah membayar kos ganti rugi berjumlah £100 (RM480).

Ini bukan kali pertama Clare berdepan dengan kes mahkamah. Dia pernah dituduh mengganggu bekas teman lelakinya dengan menghantar poskad mengecop lelaki itu sebagai penagih Viagra dan penipu. - Daily Mail
sumber : mymetro

Telan cincin RM9,600

Posted: 14 Apr 2013 06:30 PM PDT


Manchester (New Hampshire): Polis semalam berkata, mereka berjaya menemui cincin pertunangan berharga A$3,200 (RM9,600) yang ditelan seorang lelaki dalam satu cubaan mencuri di sebuah kedai barang kemas.
Pihak berkuasa menuduh Ronald Perley, 52, mencuri dan memalsukan bukti selepas sinar-X menunjukkan cincin emas 14 karat bertatah berlian berada dalam perutnya.

Menurut laporan media tempatan, Perley memasuki kedai barang kemas terbabit Khamis lalu dan bertanya tentang cincin pertunangan.
Petugas berkata, dia tiba-tiba merampas sebentuk cincin. Apabila ditegur, Perley menelan cincin itu.

Menurut polis, rakaman kamera menunjukkan Perley mengambil cincin itu dan meletakkan tangannya pada mulutnya.

Dia akan dihadapkan ke mahkamah minggu ini. - AP
sumber : mymetro

Ayah curang pada ibu

Posted: 14 Apr 2013 06:00 PM PDT


Saya remaja berusia belasan tahun dalam dilema bagi mencari jawapan mengenai sikap ayah yang berubah sejak kebelakangan ini.
Saya dapati, setiap malam ayah akan menghantar mesej melalui telefon bimbitnya. Mulanya saya percaya ayah melakukannya atas dasar kerja, namun akhirnya saya dapati ia adalah mesej kepada perempuan lain. 
Saya cukup terkejut dan rasa tergamam melihat kandungan mesej itu yang jelas sangat mesra. Rasa sakit hati lebih memuncak kerana tahu ayah curang pada ibu. 

Kerana itu saya mula membenci ayah dan merasakan semua lelaki begitu. Ayah seorang pemimpin dan sepatutnya menunjukkan contoh yang baik.

Ibu saya seorang guru dan dia sangat baik serta lemah lembut. Dia melanjutkan pengajian di peringkat ijazah sarjana muda di sebuah institusi pengajian tinggi awam.

Saya tahu ibu terbeban dengan segala tanggungjawab, tapi pada masa sama tidak sanggup ayah terus membohongi ibu. 

Malah, saya takut menerima kemungkinan ayah akan berkahwin lagi. Ayah memang baik tapi bila tembelangnya pecah, saya tidak percaya lagi padanya. 

ANAK BIMBANG, 
Johor.
 

Pola keluarga yang bahagia kini adik lihat terancam akibat tingkah laku ayah yang kerap menghantar mesej melalui telefon bimbitnya. Bentuk ancaman ini memberi kesan kepada adik serta ibu. Seboleh-bolehnya adik ingin mengekalkan pola keluarga sedia ada kerana merasa selesa dengannya. Sebagai anak, sememangnya adik akan merasa sedih jika perkahwinan ibu bapa tidak bahagia. 

Oleh kerana setiap orang ingin disayangi dan menyayangi, ayah adik menggunakan medium telefon bimbit untuk memenuhi perasaan kasih sayangnya. 

Berhubungan melalui telefon kini dilihat antara cara mudah untuk memenuhi keinginan sayang antara dua insan. Ini menerangkan mengapa ayah berhubung mesra dengan wanita lain, iaitu ingin memenuhi keinginan untuk disayangi dan dipunyai. 

Sejauh mana seriusnya hubungan mereka masih lagi menjadi tanda tanya kerana apa yang adik ketahui hanya melalui kata-kata sayang antara mereka. 

Tindakan ayah tidak melambangkan tingkah laku semua lelaki. Merasa takut kepada satu tingkah laku akan menjerat adik dalam perasaan tidak keruan. 

Soal curang berlaku kepada lelaki atau perempuan juga tanpa mengira jawatan sama ada seorang pemimpin atau tidak. Membenci hampir semua lelaki kerana perbuatan ayah yang adik lihat sebagai curang tidak membantu membina emosi dan pemikiran positif. 

Sebagai ketua keluarga dan pemimpin, ayah mempunyai ciri-ciri baik seperti suka menolong dan memberi nafkah kepada keluarga. Sama-samalah kita harapkan ciri ini tidak akan berubah. 

Apa yang berlaku antara ayah dan ibu adalah urusan rumah tangga mereka. Ibu boleh berbincang dengan ayah mengenai perkara ini agar mereka dapat menyelesaikan masalah berdua. Selalunya, seorang isteri dapat membaca hati dan mengagak tingkah laku curang suaminya. 

Sebagai anak, sewajarnya adik inginkan perkahwinan mereka bahagia. Adik boleh mendoakan kebahagiaan perkahwinan mereka dan terus menjalankan tugas adik sebagai anak dengan baik. Tumpukan perhatian adik kepada pelajaran dan sentiasa berdoa akan kebahagiaan perkahwinan ibu dan ayah.
sumber : mymetro

Gaduh burung masuk rumah

Posted: 14 Apr 2013 05:30 PM PDT


Georgetown: Seorang pemilik rumah cedera di muka dan badan apabila dibelasah seorang lelaki dengan sebatang rotan di hadapan rumahnya di Tanjung Tokong, di sini Khamis, lalu.
Dalam kejadian jam 6 pagi itu, mangsa berusia 29 tahun ternampak seorang lelaki berusia 30-an yang tidak dikenali berdiri di depan rumahnya dan mengesyaki lelaki itu mahu melakukan kegiatan jenayah. Jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan, suspek tidak berniat melakukan apa-apa kegiatan jenayah sebaliknya ternampak burung masuk rumah mangsa dan berdiri di depan rumah itu.

Menurutnya, mangsa yang terlihat kelibat suspek di depan rumahnya menjerit sambil menyatakan lelaki itu mahu melakukan kegiatan pecah rumah menyebabkan suspek berang.
Katanya, akibat berang tindakan mangsa, suspek mengambil sebatang rotan dan memukul bertubi-tubi sehingga dia cedera di muka, badan dan pipi selain dahi kanan dan mulut sebelum dihantar ke Hospital Pulau Pinang.
sumber : mymetro

Momen Cute Gadis Kecil Yang Bertemu Ayahnya di Dekat Perigi Snow White

Posted: 14 Apr 2013 05:00 PM PDT


Bagi mereka yang punya ayah yang bekerja di bidang militer, tentu tahu benar rasanya kerinduan pada ayah mereka. Kadang, misi penting menjauhkan kita dari sosok ayah yang pemberani dan tegas di rumah. Mungkin itulah yang dialami oleh Alyssa Brown, gadis kecil berusia 4 tahun yang merindukan ayahnya di Afghanistan.
Ayah Alyssa adalah Letnan Scott Brown dari barisan militer Amerika Serikat yang sering ditugaskan ke Afghanistan. Belakangan ini ia ditugaskan ke Afghanistan selama 7 bulan. Tentu hal itu begitu memberatkan bagi keluarganya, tidak mudah bagi keluarga yang punya kerabat di medan perang karena mereka tahu orang yang mereka sayangi sedang mempertaruhkan nyawa di tengah ganasnya medan perang.
Alyssa kecil merindukan sang ayah. Selama ayahnya pergi, Alyssa dan adik kecilnya memeluk 'boneka ayah' yang berupa boneka dengan foto ayah mereka melekat di permukaannya. Mereka bisa memeluk boneka ini apabila sedang merindukan sang ayah sementara sang ayah sedang bertugas nun jauh dari rumah.
Saat bermain ke Disneyland, California, Alyssa mengunjungi sumur miliki Snow White dan sudah disambut oleh sang Putri Salju di sana. Ia diajak untuk menyebutkan permintaannya di atas sumur. Maka gadis itu pun menutup kedua matanya dan berkata bahwa ia ingin ayahnya pulang.

Ternyata setelah ia membuka matanya, sang ayah pun sudah muncul di depan mata dan dengan riang Alyssa menghampiri ayahnya yang masih menggunakan seragam itu. Ia memeluk ayah yang sesungguhnya, tak lagi memeluk 'boneka ayah' yang selama ini dipeluknya.
Letnan Scott Brown masih harus segera kembali ke tempatnya bertugas. Namun suatu saat nanti ia meyakini bahwa ia dan keluarga kecilnya akan bisa menghabiskan lebih banyak waktu bersama-sama.
(c) dailymail.co.uk
Well, beruntunglah kita yang masih boleh tinggal lebih dekat dengan ayah atau ibu kita. Lebih banyak waktu yang boleh dihabiskan bersama keluarga adalah hal yang boleh kita syukuri.

Senapang Paling Aneh Di Dunia

Posted: 14 Apr 2013 04:00 PM PDT

Orang selalu berkreasi dengan alat-alat yang biasa digunakannya, alasannya bermacam-macam da yang beralasan untuk kemudahan alat, efsiensi ada juga yang kerana alasan seni. Seperti senapang ini, mungkin senapan ini tidak cocok digunakan di medan pertempuran karena modelnya yang artistik dan  memang bukan didesain untuk keperluan perang. Bentuknya cukup unik bahkan terkesan aneh dan hampir tidak menyerupai senapan.

Senapan Paling Aneh Di Dunia

Senapan Paling Aneh Di Dunia

Senapan Paling Aneh Di Dunia

Senapan Paling Aneh Di Dunia

Senapan Paling Aneh Di Dunia

Senapan Paling Aneh Di Dunia

Senapan Paling Aneh Di Dunia

Senapan Paling Aneh Di Dunia

Senapan Paling Aneh Di Dunia

Senapan Paling Aneh Di Dunia

Terkena kejutan elektrik, Tangan Korban Hangus Jadi Arang

Posted: 14 Apr 2013 09:45 AM PDT

Insiden tragis ini di alami seorang warga berkulit hitam, entah apa yang ada di dalam fikirannya. Suatu saat pria ini berencana melakukan sebuah pencurian. Namun nahas menimpa lelaki malang ini, rupanya dia tersengat tegangan listrik yang cukup tinggi hingga menyebabkan tubuhnya hangus terbakar. Begitu kuat arus elektrik yang mengalir kedalam tubuhnya hingga membuat tangannya hangus seperti arang dan membuat lengan tersebut putus menyerupai kayu yang terbakar.

Foto-foto di bawah ini menunjukkan keadaan korban yang sangat mengerikan.
Foto tidak sesuai untuk orang yang sensitif terhadap luka.









Layak ke ini dipanggil pakaian?

Posted: 14 Apr 2013 09:30 AM PDT

 Nama aslinya adalah Stefani Joanne Angelina Germanotta, atau lebih sering dipanggil sebagai Lady Gaga. Kali ini aksinya adalah mengenakan pakaian yag terbuat dari rambut dengan tetap menampilkan ciri khasnya iaitu pamer lekuk tubuhnya dengan setengah telanjang. Berikut ini foto-fotonya.

Pakaian Seronok Dan Unik Lady Gaga

Pakaian Seronok Dan Unik Lady Gaga

Pakaian Seronok Dan Unik Lady Gaga

Pakaian Seronok Dan Unik Lady Gaga

Pakaian Seronok Dan Unik Lady Gaga

Pakaian Seronok Dan Unik Lady Gaga

Pakaian Seronok Dan Unik Lady Gaga

Pakaian Seronok Dan Unik Lady Gaga

Diana Pang, amoy berpay*dara besar yang rambah dunia politik

Posted: 14 Apr 2013 09:15 AM PDT

Nama: Diana Pang
Lahir: 10 November 1973 di
Asal : Changsha, Provinsi Hunan
Bakat: Dancing


Bukan hanya dunia politik kita yang dirambah oleh para artis, dunia politik China pun demikian halnya. Yang mengejutkan, bintang porno China berpayudara besar memenangkan pertarungan politik di salah satu provinsi.

Dia adalah Diana Pang. Lahir di Changsha, provinsi Hunan, Diana Pang memasuki Beijing Dance Academy pada usia 8 dan terus belajar balet setelah keluarganya pindah ke Amerika Syarikat ketika ia berusia 14.

Dia memenangkan gelar Miss China dan kontes Miss Asia. Kariernya di dunia hiburan dilancarkan pertama kali di Hong Kong. Ia terkenal pada 1990-an melalui film The Saint of Gamblers dan The Kingdom Mob.

Pada awal kariernya, Diana dipandang sebagai bintang porno kerana kerap menampilkan payudaranya yang berukuran 36F. 

Dalam beberapa tahun terakhir, ia sepertinya meninggalkan penampilannya yang panas ketika muncul serial TV yang ditayangkan di China daratan.

Dia menarik perhatian publik ketika ia terpilih sebagai anggota Komite 11 provinsi Gansu Konferensi Konsultatif Politik Rakyat China, pada awal 2013.

Wajah Cantik Peha Keriput Mantan Model Dunia Janis Dickenson

Posted: 14 Apr 2013 09:00 AM PDT

Janis Dickenson adalah salah satu contoh manusia dengan wajah terlihat muda tapi keriput dengan anggota tubuh yang lain. Mantan model berusia 60 tahun  ini sering tampil di publik dengan wajah usia 30-an namun bila kita perhatikan dengan seksama anggota tubuh lainnya tidak boleh berbohong bahwa dia sebenarna adalah seorang nenek dengan kulit keriput. Inilah foto-foto mantan model dunia ini.



Baru Berusia 7 Tahun, Putra Donald Trump Gunakan Krim Caviar

Posted: 14 Apr 2013 08:00 AM PDT


img 
ist.
 Kemewahan menyertai kehidupan keluarga Donald Trump. Sampai-sampai, putra pengusaha kaya tersebut menggunakan krim dari bahan mewah caviar. Padahal usianya baru tujuh tahun. 

Meski terlalu dini, namun Melania telah memakaikan krim Caviar untuk Baron sejak ia masih kecil. Bukan hanya pada wajah, Baron menggunakannya di seluruh tubuhnya. Wow! Karena seperti yang kita ketahui, krim caviar bernilai tinggi karena bahnnya yang langka. 

Krim yang biasa digunakan wanita dewasa untuk menangkal kerutan tersebut menjadi produk andalan untuk Melania maupun putranya tersebut. Hingga, ia merilis lini perawatan sendiri yang mengandung bahan dari caviar.

"Aromanya sangat segar. Dan aku memakaikannya untuk Baron dari atas hingga kaki," ujar Nyonya Trump, seperti dikutip dari NY Daily News. 

Dalam membuat krim caviar, wanita 42 tahun itu benar-benar meneliti agar hasilnya sempurna untuk peremajaan kulit. Bahan-bahannya didatangkan langsung dari Prancis. 

Caviar merupakan bahan makanan yang terbuat dari telur ikan sturgeon. Telur-telur tersebut dipanen dari ovarium, melewati proses penyaringan yang halus sehingga telur tersebut terpisah dari cairan, lemak, dan membran. Proses yang panjang inilah yang membuat telur ikan ini mahal harganya.

Kek-kek dibawah ini yang terlihat menjijikan, masih tertarikkah Kamu untuk memakannya?

Posted: 14 Apr 2013 07:00 AM PDT


Kek-kek dibawah ini yang terlihat menjijikan, masih tertarikkah Kamu untuk memakan kek menjijikan dan mengerikan ini??

1. Potongan Jari
1. Kue Potongan Jari
Lihatlah kue yang satu ini dibentuk seperti jari kaki yang putus dan terlihat sangat nyata sekali. Belum cukup menjijikan, dikek itu juga ditambahkan efek jamur yang sudah tumbuh di kek  potongan jari tersebut.
2. Astray
2. Kue Asbak
Dimana kek ini diatasnya terdapat berbagai macam putung rokok disana-sini memang terlihat sangat kotor, tapi ternyata rokok ini terbuat dari bahan kek juga.
3. Potongan Telinga
3. Kue Potongan Telinga
Kue yang satu ini berbentuk potongan telinga, dimana di kek itu lengkap dengan sisa-sisa darah yang menempel dimana-mana. Kek potongan telinga ini juga memperlihatkan kotoran-kotoran telinga yang belum di bersihkan oleh sang pemilik yang sudah mati.
4. Tempat Sampah
4. Tempat Sampah
Bentuk keknya sendiri terlihat seperti kek yang sudah tidak dimakan lagi oleh pemiliknya, dimana kek tersebut banyak sekali tercampur kotoran seperti puntung rokok, tusuk gigi, potongan keju, dan sebagainya.
5. Paru-Paru Perokok
5. Paru-Paru Perokok
Bila kalian para perokok dan belum pernah melihat paru-paru Kamu seperti apa ya seperti yang terlihat di gambar ini, tampak terlihat hitam dan hancur. Kue ini sangat mirip dengan paru-paru asli, dimana disekitar paru-paru yang sudah rusak itu terdapat banyak putung rokok yang berserakan diatas kek tersebut. Dibuat seperti itu biar orang yang melihat sadar dan berhenti melakukan aksi merokoknya.
6. Bangkai Ikan
6. Bangkai Ikan
Kek yang mempunyai bentuk ikan yang habis dimakan ini terlihat seperti yang sering kita sisakan diatas piring kita.

Jay Z Hadiahkan Pulau untuk Beyonce Sebagai Hadiah Pernikahan

Posted: 14 Apr 2013 06:00 AM PDT


Perayaan ulang tahun memang menjadi momen yang berharga bagi setiap orang, seperti halnya bagi selebriti kenamaan, Jay Z dan Beyonce. Ya, saking berharganya, Jay Z pun ingin memberikan sesuatu yang tak terlupakan di hari ulang tahun pernikahan mereka, iaitu sebuah pulau.

1358789558_jay-z-beyonce-640
What!! Sudah gila memang, tapi itu lah yang dilakukan Jay Z. Bahkan tak sekedar pulau, ia menginginkan sebuah pulau dengan pemandangan alam yang indah, dan kepulauan Bahama lah pilihannya. Dengan mengeluarkan wang yang banyak salah satu dari kepulauan Bahama pun sukses dibelinya.
Pada 4 April lalu memang menjadi tarikh yang bersejarah bagi kehidupan cinta mereka. 5 Tahun lalu, tepatnya tahun 2008, New York City menjadi saksi bisu pernikahan seorang produser musik dan penyanyi itu, kerana pernikahan mereka yang sempat dirahasiakan. Tepat pada tanggal tersebut di tahun ini, mereka juga sempat pergi ke Havana untuk merayakan momen bahagia itu.

Tempat memancing paling menyeramkan

Posted: 14 Apr 2013 05:00 AM PDT

Mancing di kuburan


Jambatan Cinta Paling Romantis di Dunia

Posted: 14 Apr 2013 04:00 AM PDT

Tahukah Anda bahwa di dunia ini ada berbagai jambatan cinta di dunia? Jambatan-jambatan ini bukan hanya dilewati dan disukai oleh banyak pasangan yang sedang kasmaran, namun boleh menjadi saksi bisu kisah cinta dua hati yang terikat. 
Penasaran kan dengan bentuk dari Terowongan Cinta Ini? Mari kita simak ulasannya berikut ini.
 
1. Strong Russian Commitment - Tallin, Estonia
 
http://www.didunia.net/
Jambatan Cinta Paling Romantis di Dunia
Sebuah jambatan yang nampak biasa, namun terkenal punya sejarah unik, ada di Estonia. Jambatan ini kelihatan biasa, namun bila melihat pinggirannya, akan membuat kita bertanya-tanya. Rupanya ada sebuah tradisi unik di Estonia.

Bagi pasangan di sana yang menikah, para pengantin harus membeli mangga dan menuliskan nama mereka di atasnya. Kemudian mangga kunci itu akan dikunci di pinggiran jembatan dan kuncinya dibuang ke aliran sungai. Dengan demikian, kisah cinta mereka akan terikat selamanya.

2. Unbreakable Bonds - Florence, Itali


Jembatan lain yang tak kalah romantis terletak di Italia. Jembatan ini memang memberikan pemandangan indah bagi pasangan yang melewati jembatan itu. Dan di tempat itulah banyak pasangan mengikat janji dan cinta mereka dengan gembok di pinggiran jembatan. Wah, bayangkan romantisnya mengikat tali kasih dengan pemandangan kolosal ala Italia yang romantis.

3. All Red, All Heart - Penglai, Shandong, China

Aiiih, lucunya hati-hati berwarna merah ini. Rupanya ini adalah gembok-gembok cinta yang dipasang di pinggiran jembatan cinta di Penglai. Bukan hanya penduduk lokal, namun juga turis. Menurut tradisi China, saat pasangan menikah, mereka akan memasang gembok di rantai jembatan dan membuang kuncinya ke sungai sebagai lambang keabadian cinta.

4. Jambatan Tumski di Wroclaw Poland

Ini merupakan jambatan yang dibangun pada tahun 1889 untuk menghubungkan dua kota. Namun ternyata jembatan ini juga boleh menjadi tempat untuk menyambungkan dan mengunci dua hati yang bertaut. Bagi siapa saja yang melewatinya, akan merasa bahagia melihat gembok-gembok penuh makna lambang cinta sejati dan abadi bertengger di pinggirannya.

5. Yunagi no Hashi - Jepun
http://www.didunia.net/

Jepun juga punya jambatan cinta yang mengabadikan momen romantis para pasangan. Ini adalah sebuah jembatan istimewa bernama Yunagi no Hasih yang terbentang 120 meter dan terbuat dari kayu.

Mitosnya, bila Anda dan pasangan memasang gembok di sana, maka cinta Anda akan berlangsung selamanya hingga happy ending. Banyak orang yang mempercayai itu dan mereka memasang gembok mereka sambil menikmati indahnya sunset terbesar dunia di sore hari.

6. Love In The Rhine - Cologne, Jerman
http://www.didunia.net/

Anda akan melihat banyak sekali mangga warna-warni yang bertengger di jambatan kereta api Jerman ini. Memang terdapat sebuah mitos yang mengatakan bahwa bila Anda mengabadikan cinta Anda dengan pasangan dengan manggadi jembatan tersebut, maka Anda akan merasakan indahnya cinta abadi. Wow, percaya atau tidak, Ladies?

Inilah Hotel Super Mewah di Duniol

Posted: 14 Apr 2013 03:00 AM PDT

http://coba-liat.blogspot.com/
Inilah Hotel Super Mewah di Dunia

Mungkin ini boleh disebut sebagai kamar hotel paling ekslusif yang pernah ada. Sebab, baik wang mahupun emas tidak ada yang boleh digunakan sebagai alat bayar jika ingin tinggal di kamar ini.

Dilansir Dailymail, suite atau kamar super mewah ini berada di tingkat atas kastil Cinderella di Lake Buena Vista, Florida. Awalnya, kamar ini hanya boleh ditempati oleh Walt Disney sekeluarga saat berkunjung ke Florida.

Pada 2005, pembangunan hotel eksklusif ini rampung. Kamar di hotel tersebut bertingkat tingkat sehingga boleh ditempati untuk enam orang. Tak hairan, kerana kemewahannya itu, kamar ini tidak boleh dipesan dengan emas atau wang. Hanya orang-orang tertentu saja yang bisa menikmati kasur empuk di kamar hotel ini.

Selama kurun waktu 2007 hingga 2008, kamar ini menjadi mimpi bagi jutaan orang. Hal ini dikarenakan kamar ini hanya bisa ditempati oleh keluarga beruntung yang memenangkan undian Disney.

Adapun artis papan atas yang pernah merasakan tinggal di tempat ini adalah pasangan Kevin dan Danielle Jonas saat merayakan ulang tahun perkawinan yang pertama. Tidak ketinggalan, putri dari pasangan Tom Cruise dan Katie Holmes yang juga pernah tinggal, Suri Cruise.

Kamar mewah ini dilengkapi dengan salon, ruang tidur serta kamar mandi pribadi dengan desain yang indah. Kamar tidurnya memang tidak luas, namun di dalamnya memuat dua tempat tidur dengan ukuran superbesar serta dilengkapi dengan sofa.

Kamar serta salon di kamar tersebut didesain dengan gaya ala raja Perancis. Desain pintu dan jendela dibuat rinci dengan banyak aksen di setiap sudutnya.

Inilah Nama website Termahal di Dunia

Posted: 14 Apr 2013 02:00 AM PDT

 Filosofi 'apalah arti sebuah nama' terkadang tidak berlaku bagi sejumlah perusahaan. Sebab keunikan sebuah nama dipercaya turut mengatrol produk mereka supaya lebih dikenal masyarakat. Bahkan uang tak jadi masalah untuk mendapatkan nama yang bagus. 
Hal tersebut yang juga berlaku di dunia internet. Memiliki nama domain yang eye or ear catching bak menjadi sebuah keharusan agar pengunjung berbondong-bondong masuk ke situs mereka.
 
Ada harga ada rupa, menjadi elemen penting untuk mendapatkan domain yang diinginkan. Kerana pada kenyataannya, domain berlaku hukum 'siapa cepat dia dapat'.
 
Nah, dari jutaan domain yang berlalu lalang, terselip domain yang ditebus dengan harga fantastis. Tujuannya jelas, sebagai bagian dari strategi marketing. Apa sajakah? Berikut didunia.net merangkumkan dari Bussines Insider.
 
1. Shopping.de
 
http://www.didunia.net/
Nama website Termahal di Dunia

Pada tahun 2008, perusahaan yang bergerak di bidang online, Unister GmbH setuju untuk menggelontorkan dana USD 2,8 juta demi mendapatkan domain Shopping.de.

Perusahaan asal Jerman itu memang sengaja membeli domain '.de', untuk melengkapi portofolio situs dana layanan mereka yang terdiri dari, News.de, Auto.de, Geld.de dan Kredit.de.

Situs ini sendiri merupakan situs semacam mall online yang menawarkan produk untuk dijual. Tentu saja dengan bahasa Jerman.

2. Candy.com


Nama candy yang berarti permen tak hanya manis dalam arti sesunggunya. Kerana, Candy.com tersebut menjadi domain 'manis' yang diperebutkan banyak perusahaan.

Di tahun 2009, domain Candy.com berhasil dibeli oleh G&J Holdings yang membayarnya hingga USD 3 juta. Situs ini diperuntukkan sesuai dengan namanya, yakni untuk menjual beragam permen secara online.

3. Vodka.com

Nama domain Vodka.com ternyata mampu 'memabukkan' miliuner asal Rusia untuk membeli nama situs tersebut dengan harga yang sangat tinggi di tahun 2006.

Rostam Tariko dikenal sebagai pemilik perusahaan minuman keras dengan bendera Russian Standar Vodka yang setuju untuk membayar USD 3 juta sebagai tanda mengakuisisi domain vodka.com.

Ini dilakukannya sebagai bagian dari upaya untuk memperluas ke pasar AS.

Vodka besutan Tariko sendiri sudah memasuki pasar AS pada bulan September 2005 dengan jenama Imperia. Resepi untuk Imperia dikatakan telah ditemukan oleh ilmuwan abad ke-19 Rusia Dimitri Mendeleev.

Harga domain Vodka.com termasuk yang tertinggi yang pernah terungkap untuk domain web generik kala itu.

4. Clothes.com
http://www.didunia.net/

Zappos, sebuah lapak kasut online, membuat heboh di tahun 2008 kerana setuju untuk membeli sebuah situs dengan harga fantastis.

Situs yang dimaksud adalah Clothes.com, yang dibeli empat tahun lalu dengan harga USD 4,9 juta  dari perusahaan IdeaLab.

Pada akhirnya, domain ini menjadi situs yang diarahkan ke situs Zappos yang menawarkan beragam pakaian dan fashion lainnya.

5. Toys.com

Toko mainan asal Amerika Syarikat yang cukup terkenal, ToysRUs, membawa nama besarnya ke dunia internet sebagai tujuan untuk memperluas pasar. Nama domain yang powerfull pun sangat diinginkan.

Alhasil tercetus nama Toys.com yang diincar agar pengguna internet dapat dengan mudah masuk ke situs tersebut mengingat nama Toys sudah jamak digunakan.

Untuk mendapatkan domain tersebut, ToysRUs perlu merogoh kocek hingga USD 5 juta  untuk mendapatkan nama yang diinginkannya itu.

6. Slots.com

Ini salah satu situs judi online yang berhasil dijual dengan harga tinggi. Ya, sebuah pengelola blog domain Wire, mengungkapkan sekitar tahun 2010 bahwa nama Slots.com terjual dengan harga USD 5,5 juta .

Tidak diketahui siapa di balik perusahaan yang membeli situs tersebut.

Tapi yang jelas, Slots.com masih digunakan sebagai portal judi online. Bila dilihat dengan jelas, domain ini boleh dikatakan terjual dengan harga lebih dari USD 1 juta untuk setiap hurufnya.

7. Diamond.com

Kilau domain Diamond.com ternyata mampu membuat situs penjual perhiasan Ice.com setuju untuk mengeluarkan dana hingga USD 7,5 juta  pada tahun 2006.

Ice.com membeli harga hingga ratusan miliar dari Odimo, tersebut kerana melihat nama situs tersebut yang sangat mudah untuk diingat dan memikat pengguna.

Tidak hanya USD 7,5 juta saja, dikhabarkan perusahaan itu menggelontorkan USD 2 juta lainnya untuk hak cipta terkait perhiasaan dari Odimo.

8. Fund.com

Pada tahun 2007, Clek Media Inc sukses merampungkan pembelian domain Fund.com dengan harga USD 9,9 juta .

Pemilik awalnya, situs Fund.com dimanfaatkan untuk menawarkan jasa yang berkaitan perbankan online. Sampai saat ini, domain ini masih  situs nomor dua termahal di dunia.

What The Hell Are You Doing On Facebook?

Posted: 14 Apr 2013 01:00 AM PDT


Lujiazui Pedestrian Bridge : Jembatan Pejalan Kaki Terhebat

Posted: 14 Apr 2013 12:30 AM PDT


Beberapa tahun lalu, sebuah jambatan penyeberangan baru ini dirasmikan di Lujiazui di distrik Pudong Shanghai. Jambatan penyeberangan besar yang melingkar ini memungkinkan pejalan kaki untuk menghindari lalu lintas di hujung melingkar dari Lujiazui Road. Jembatan ini menyediakan akses ke Oriental Pearl Tower yang menghubungkan pemodal ke pusat perbelanjaan dan kafe, stasiun transit dan gedung perkantoran. Jambatan yang membentang hampir 20 kaki di atas jalan, dengan beberapa pintu masuk dan keluar tangga eskalator. Desain yang sangat kontemporer dan membentang panjang menawarkan pengalaman berjalan kaki yang menyenangkan. Pengunjung dapat menikmati jalan setapak untuk pemandangan istimewa dari kota serta diperkenalkan dengan transportasi yang bersih dan mudah. Pada malam malam hari, efek lampu yang menyala dari struktur jembatan ini memberikan efek dramatis yang luar biasa.

Jambatan penyebrangan ini boleh memuat 15 orang yang berjalan secara berdampingan. Sejak pembukaannya, jembatan ini telah menjadi tujuan pelancungan yang fantastis bagi para pelancung yang berkunjung ke daerah tersebut.

berikut bentuk jembatan bagi pejalan kaki yang begitu Fantastis dilihat dari segala sisi

Lujiazui Pedestrian Bridge:






Iklan Pay*dara yang Cukup Kontroversi

Posted: 14 Apr 2013 12:00 AM PDT


Ramai wanita mungkin lebih terobsesi dengan rambut, jerawat buruk atau punggung mereka daripada mereka khuatir tentang kanser payudara. Dalam rangka untuk meningkatkan kesedaran kanser payudara, Yayasan Kanser Payudara di Singapura cukup kreatif menggunakan seni tubuh untuk meminta wanita jika mereka "terobsesi dengan hal yang benar?"





 "Perbedaan antara kanser payudara dan jerawat adalah bahwa kehidupan dan kematian. Pemeriksaan payudara secara teratur adalah cara terbaik untuk melawan kanser. Menunjukkan dukungan bagi wanita dalam hidup Anda dengan membeli Pink Ribbon. " 



Kisah Nyata, Wanita Ini Dulu Menganut Agama Hindu, Budha dan Kristian Tetapi Akhirnya Ia Menangis Setelah Membuka Al Quran

Posted: 13 Apr 2013 11:30 PM PDT


 Pengalaman sejati dari Pakar Journalisme, Raya Shokatfard, Muslimah asal Iran, tahun 1968, saat usia 19 tahun "Aku meninggalkan Iran, pindah ke AS. Aku tinggalkan pula Islam dan identitas sebagai Muslim,'

Seperti remaja AS pada umumnya: bersenang-senang dan diliputi kilau duniawi. Kemudian memulai ''impian Amerika''-nya dengan merintis bisnis membuka toko pakaian di Manhattan, California Selatan, akhirnya sukses dan kaya raya saat beralih ke bisnis real estate. Mampu meraih gelar sarjana, master dibidang jurnalisme dan komunikasi publik dari Southern Oregon University (SOU). Ia punya mobil Rolls Royce dan tinggal di rumah megah di tepi pantai. Kebunnya amat luas dengan aneka ternak hidup di dalamnya. Berkeliling dunia. Dan kemewahan lainnya. Namun ada satu yang kurang, dia merasakan adanya kekosongan jiwa, "Saya mulai merasakan sesuatu yang hilang, terasa sangat kosong," kenangnya.
Beragam workshop dan kuliah, diikuti untuk boleh menjawab permasalahan jiwanya. Perjalanan pencarian Tuhan diawali dengan ketertarikan kedamaian dalam ajaran agama itu. Dia pun menjadi penganut Hindu. Merasa kurang puas, ia lalu mencari Tuhan pada agama Buddha. Ia pun menjadi umat Buddha. Tak lama, ia keluar dari agama Budha, merasa belum terjawab eksistensi ketuhanan. Bergabung dengan gerakan yang popular di Amerika yaitu New Age yang mengajarkan kebebasan diri tanpa Tuhan, "Anda adalah master dalam kehidupan Anda, Anda memiliki takdir sendiri, Anda adalah Tuhan dalam kehidupan Anda, dan banyak elemen lain yang saya pelajari di sana. Tapi, kemudian saya berpikir, saya tak mampu menjadi master dalam perjalanan hidup saya. Saya tidak dapat membayangkan ke mana hidup saya akan pergi. Saya pun tak nyaman di sana,"

Pencarian dilanjutkan pada agama Kristian, ia menjadi penganut Kristian cukup lama hampir tujuh setengah tahun. Ia begitu tertarik dan terpesona dengan kebersamaan dan persaudaraan umat Kristian yang kuat. Lalu,
jadilah ia penganut Kristian yang taat ke gereja, mempelajari Alkitab, bahkan mengajarkannya. Ia juga belajar teologi Kristian di sebuah universiti. Tapi, lagi-lagi Raya merasa gelisah. Ia merasa belum menemukan Tuhan yang diinginkannya. Sebelum memantapkan diri mencari Tuhan di agama lain, ia sempat bercerita pada pastur.


Puncak pencarian Tuhan diusia 62 tahun, di titik inilah ia mulai tertarik kembali pada Islam. Selama 15 tahun kehilangan Tuhan, kekosongan jiwa. Jatuh bangun mencari eksistensi Tuhan. Beragam agama sudah ia anut. Namun, siapa sangka, Islam-lah yang mampu menjawab semuanya.

Ia membaca Surah al-Fatihah saat pertama kali membuka Alquran setelah kemurtadannya, sembari menangis. Hanya dengan tujuh ayat dalam surah pembuka Kitabullah, al-Fatihah, dia sudah menyadari kesalahannya dan menyadari bahwa Allahlah satu-satunya Tuhan, tiada yang berhak disembah selain Allah.

Keyakinan dalam Islam, membuatnya sangat aktif dalam menyebarkan ajaran Islam. Ia menjadi asisten editor di SOU untuk situs islam yang berbasis di Los Angeles.

Ia pun menjadi koresponden asing, penulis, editor dan produser film dokumenter untuk web onislam.net. Ia juga pernah menjabat sebagai pemimpin redaksi dan konsultan untuk situs Reading Islam. Melalui jurnalistik, Raya aktif menyuarakan perdamaian dan hak asasi perempuan.

Demikian kisahnya dari kanal milik Raya di Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=xzl4JC7E_H8

"Barang siapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu) darinya dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi." (Ali Imran: 85)

"Wahai anak-anakku, sesungguhnya Allah telah memilih agama ini bagi kalian, maka janganlah kalian mati kecuali dalam keadaan memeluk agama Islam." (Al-Baqarah: 132)

"Demi Dzat yang jiwa Muhammad ada di tangan-Nya, tidak ada seorang pun dari umat ini yang telah mendengar diutusnya aku, baik dia Yahudi maupun Nasrani, kemudian mati dalam keadaan tidak beriman terhadap agama yang aku diutus dengannya (Islam), melainkan dia termasuk penghuni neraka." (HR. Muslim)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu