Sabtu, 3 Ogos 2013

borak kosong

borak kosong


Gif Membingungkan Karya Eerdal Inci

Posted: 03 Aug 2013 09:00 PM PDT

Gambar di bawah adalah karya seorang seniman Erdal Inci. Foto yang  bergerakloop seperti animasi boleh membuat kita terhipnotis. Jika ke Itali karyanya dapat dilihat di Action Gallery, Milan. Salah satu karyanya dia boleh membuat dirinya menjadi banyak seperti tentara berjalan berduyun-duyun. Tidak itu saja, kilatan cahaya yang tadinya menurut kita biasa saja dibuatnya menjadi menarik.

self_in_galata_bridgeme_slidinglight_floodkurdela_5kamondo_strainsgalata_tower
(sumber: thisiscolossal.com)
(sumber: thisiscolossal.com)

Sumber:thisiscolossal.com , uniknya.com

Datuk Berjalan 40 Hari Sambil Bawa Peti Sejuk

Posted: 03 Aug 2013 08:00 PM PDT

LONDON - Seorang datukk bernama Tony Phoenix Morrison berjalan maraton selama 40 hari sambil membawa peti sejuk di belakangnya. Aksi uniknya ini dilakukannya guna penggalangan dana untuk amal.

Morrison berjalan selama 40 hari dengan membawa petisejuk seberat 42,5 kilogram dan sejauh 1.053 km. Berat kulkas setara dengan membawa 40 liter air atau 40 buah batu bata.

Lelaki berusia 49 tahun ini melakukan aksi uniknya itu untuk mengumpulkan wang membantu Bobby Robson Foundation, yaitu sebuah penelitian mengenai obat-obatan.

"Membawanya itu sangat sulit. Dalam kepala saya, saya punya beberapa idea tentang tantangan lain, tapi saya tahu harus berhenti sebelum saya merosak diri sendiri," kata Morrison, seperti dikutip dariMirror, Jumat (2/8/2013).

"Saya tidak takut tapi saya sangat berhati-hati. Beberapa jalan, bukit-bukit, dan gunung sangat terjal," jelasnya.

Morrison berjalan selama tujuh jam setiap harinya. Rute yang akan dilalui Morrison adalah dari John O'Groats, Inggris, menuju ke Inverness, Skotlandia. Kemudian menyeberangi Cairngorms ke Edinburgh. 

Morrison akan melanjutkan perjalanan ke Newcastle dan kemudian terus ke selatan, melewati York dan Nottingham. Setelah nanti sampai di Leicester, dia akan menuju Milton Keynes sebelum tiba di London. Kemudian ia akan mengakhiri perjalanan di Southampton. 

"Saya tidak pernah melakukan maraton dengan membawa kulkas, apalagi selama 40 hari," kata Morrison.

"Tapi tujuan saya untuk penggalangan dana adalah yang membuat saya menganggap hal yang mustahil dapat menjadi mungkin," ungkap pria asal Hebburn, Inggris.

Dana yang telah berhasil dikumpulkan oleh Morrison nantinya akan digunakan sebagai proyek amal dalam NHS bagi pasien kanker, dan memberikan kontribusi yang signifikan terhadap penelitian internasional mengenai penyakit. 

Snowden kini diburu cinta

Posted: 03 Aug 2013 07:00 PM PDT

New York: Selepas dapat mengelak daripada ditahan dan didakwa di AS, bekas perisik Edward Snowden terus menjadi 'buruan' walaupun kali ini dalam bentuk yang sama sekali berbeza.
Disifatkan sebagai 'lelaki paling dikehendaki di dunia' Snowden kini diburu dengan tawaran kerja daripada pelbagai majikan.

Tidak cukup dengan itu Snowden, 30, juga diburu wanita yang masih mencari cinta.
Pembocor maklumat Agensi Keselamatan Kebangsaan (NSA) itu sebelum ini menghabiskan masa selama 39 hari di kawasan transit lapangan terbang Moscow bagi mengelak diekstradisi ke AS sebelum Russia tampil memberikan perlindungan kepadanya kelmarin.

Peguam Snowden, Anatoly Kucherena mendedahkan beberapa wanita cuba untuk menghubungi lelaki Snowden untuk mendapatkan cintanya.

Bagaimanapun, kata Kucherena, Snowden itu tidak terpengaruh dengan tawaran berkenaan.
Foto
SNOWDEN (dua dari kiri) ditemani Kucherena (dua dari kanan), penyelidik perundangan untuk WikiLeaks, Sarah Harrison (kiri) dan pembantu Kucherena, Valentina berjalan keluar dari Lapangan Terbang Sheremetyevo di Moscow, Russia kelmarin.
Menurut Kucherena yang dianggap seorang daripada peguam terkemuka di Russia itu, Snowden masih menyayangi dan merindui teman wanitanya. "Dia mendapat banyak tawaran termasuk daripada wartawan yang ingin bekerjasama dengannya.

"Setiap tawaran yang datang saya maklumkan kepada Snowden dan dia yang membuat keputusan sendiri," katanya. Sementara itu, populariti diraih Snowden di kalangan wanita tempatan diyakini tidak akan meredakan ketegangan hubungan diplomatik di antara Russia dan AS. Duta Britain ke Moscow dari 1995 hingga 2000, Andrew Wood berkata Russia menghina AS dengan memberikan perlindungan sementara kepada Snowden sebagai membalas serangan diplomatik terhadap rekod hak asasi kemanusiaannya.
sumber ; mymetro

Dah jatuh digilis pula

Posted: 03 Aug 2013 06:30 PM PDT

Alor Setar: Dua sahabat baik maut manakala seorang rakan mereka cedera selepas motosikal ditunggangi bergesel sesama sendiri lalu terpelanting ke lorong kanan sebelum digilis sebuah pacuan empat roda di Kilometer 72.3 Lebuhraya Utara-Selatan di Bukit Jenun dekat sini, semalam.
Dalam kejadian jam 9.30 pagi, Muhammad Rozi, 19, dan Muhammad Ekhromee Muhammad Fauzi, 19, maut di tempat kejadian selepas parah di badan dan kepala manakala mangsa yang cedera dikenali sebagai Muhammad Fairuzi Musa, 19.
Difahamkan, mangsa bersama dua rakan lagi mereka menunggang tiga motosikal dalam perjalanan dari Baling ke Alor Setar untuk menziarahi ibu saudara seorang rakan mereka di bandar ini.

Semua mangsa rakan sekampung dari Kuala Pegang, Baling adalah bekas pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Baling.
Foto
JENAZAH Muhammad Rozi dibawa pulang untuk dikebumikan.

Nenek Muhammad Ekhromee, Zainab Yaakob, 69, berkata, dia sempat berpesan kepada cucunya supaya menunggang dengan berhati-hati sebelum arwah keluar rumah kira-kira jam 7 pagi semalam.
sumber : mymetro

Lambai sebelum maut

Posted: 03 Aug 2013 06:00 PM PDT

Kuala Lumpur: "Dia melambaikan tangan sambil menjerit minta tolong lebih 10 minit sebelum hilang dimamah api," kata saksi yang hanya mahu dikenali sebagai Manna, 40, menceritakan detik cemas melihat jirannya terperangkap dalam kebakaran rumah dua tingkat di Taman Puchong Indah, di sini, awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 2.15 pagi, kerani swasta Norriza Mat Salleh, 36, terbunuh manakala tiga lelaki yang juga jirannya cedera ketika cuba menyelamatkannya.
Menurut Manna, jirannya tinggal di rumah berkenaan bersama suami berusia 40 tahun dan empat anak berusia antara lima hingga 13 tahun.

Menceritakan semula kejadian itu, Manna berkata, dia terjaga daripada tidur selepas mendengar jeritan orang meminta tolong.
Foto
KEADAAN rumah Norriza yang hangus dijilat api.

"Saya bergegas keluar dari rumah dan melihat mangsa (Norriza) terperangkap di tingkat dua rumahnya. Dia melambai-lambai tangan sambil menjerit minta tolong sebelum hilang dimamah api," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, semalam.
sumber : mymetro

Pencuri Baik Hati, Buatkan Susu Untuk Bayi Pemilik Rumah

Posted: 03 Aug 2013 05:00 PM PDT

Pencuri atau apapun sebutannya, pasti Anda akan berpikir buruk tentang mereka. Hanya boleh mengambil harta orang, bahkan ada yang sampai menyakiti dan membunuh. Hal berbeda terjadi pada komplotan perampok yang satu ini. Walaupun berhasil membobol rumah dengan senjata tajam, hati nuraninya terpanggil saat mendengar tangisan bayi pemilik rumah.
Kejadian ini terjadi di Serpong, Tangerang Selatan. Kojek Mista (30 tahun) masuk ke sebuah rumah dan mengambil barang-barang berharga. Dia menyekap pemilik rumah, Fance Lewa dan isterinya. Saat sedang melakukan aksi kejahatan, terdengar suara tangis bayi. Ibu sang bayi mengatakan bahawa anaknya hanya akan diam jika diberi susu.
Walau Merompak, Naluri Seorang Ayah Terpanggil
Kojek yang juga seorang ayah terpanggil hati nuraninya. Walaupun sedang melakukan kejahatan, dia tidak tega menyakiti bayi yang masih berusia 4 bulan. Dengan sigap, Kojek membuatkan susu formula untuk sang bayi. Dia bahkan menggendong dan menimang-nimang agar bayi itu kembali tenang dan tidur.
Walaupun baik hati, aksi kejahatan Kojek tetap ditangani oleh pihak kepolisian. Pada tim wartawan, Kojek mengaku bahwa dia tidak tega jika harus menyakiti bayi tersebut. Dia juga mengatakan masih punya rasa kasihan, sehingga pemilik rumah hanya diikat dan tidak disakiti.
Aksi kejahatan tetap kejahatan. Beberapa barang milik korban seperti perhiasan, uang dan benda elektronik berhasil diamankan pihak kepolisian. Untuk mempertanggungjawabkan perbuatannya, Kojek dituntut hukuman 10 tahun penjara.

Lelaki Ini Pernah Membunuh Wanita, Sekarang Dia Jadi Wanita

Posted: 03 Aug 2013 01:00 PM PDT

Bagi banyak orang, lelaki yang pernah membunuh sering dianggap menakutkan. Bagaimana tidak, dia dengan tega membunuh orang lain. Lelaki ni salah satunya, dia membunuh sang isteri yang seharusnya dilindungi dan dicintai. Nyawa wanita tersebut melayang sia-sia dengan cara yang kejam.
Membunuh Isteri Dengan Sangat Kejam
Nama lelaki ini adalah Michelle Lynne Kosilek. Dulu, saat masih berusia 36 tahun dan melakukan pembunuhan, namanya adalah Robert. Pada tahun 1990, Robert membunuh istrinya sendiri kerana sebuah pertengkaran. Mayat isteri Robert ditemukan dalam sebuah mobil dalam keadaan tanpa busana dan leher tercekik kawat. Kondisi mayat sang isteri sangat mengenaskan dengan kepala hampir lepas.
Terapi Hormon, Psikologis dan Ganti Nama
Akibat perbuatannya, Robert harus mendekam dalam penjara. Beberapa tahun setelah kes tersebut, nama Robert kembali muncul dalam berbagai surat khabar. Kali ini bukan tentang kejahatannya, tetapi keputusan Robert untuk mengganti kelamin menjadi perempuan. Jauh sebelum terjadi pembunuhan, Robert mengalami kekacauan identiti, kerana saat usia 23 tahun payudaranya mulai tumbuh.
Dengan berbagai pertimbangan, akhirnya Robert memutuskan untuk menjadi wanita. Tidak berapa lama setelah kasus pembunuhan, Robert mengganti nama menjadi Michelle. Dia juga menjalani terapi hormon dan psikologis selama menjalani perubahan.
Masih Banyak Lelaki Pelaku Pembunuhan Yang Menjadi Wanita
Wayne Luckman_-_Nicole_Louise_Pearce__Photos_Supplied_-_Andrew_BatschWayne Luckman_-_Nicole_Louise_Pearce__Photos_Supplied_-_Andrew_Batsch
Michelle Lynne Kosilek, masih ada nama-nama pria serupa yang memutuskan menjadi wanita. Antara lain Lesley 'Krista' Richards, Noel Crompton yang menembak mati korbannya, lalu berubah jadi Maddison Hall saat dipenjara, Paul Wayne Luckman yang membunuh anak berubah menjadi Nicole Louise. Dan masih ada beberapa pria pelaku kejahatan kejam yang pada akhirnya jari perempuan.
Ingin Menjadi Sosok Baru
Mengapa fenomena ini banyak terjadi? Menurut Psikolog forensik, Dr Chris Lennings, pria yang melakukan kejahatan ingin mengubah citra kejam menjadi wanita yang lembut. Mereka ingin meninggalkan keburukan dan menjadi sosok baru. Ada pria yang sebenarnya merasa sebagai wanita dan berada dalam tubuh yang salah. Ada juga lelaki yang benar-benar lelaki tetapi menolak masa lalunya dan ingin menjadi sosok yang baru dengan mengganti identiti.

Ini Penampilan Perdana Kim Kardashian Setelah Melahirkan

Posted: 03 Aug 2013 09:30 AM PDT

Selama tujuh minggu pasca melahirkan Kim Kardashian seolah bersembunyi dari publik. Namun, Jumat (1/8/2013) kemarin, untuk pertama kalinya Kim tampil di acara bincang-bincang yang dibawakan oleh ibunya, Kris Jenner. 

Meski begitu, tetap saja publik dibuat penasaran. Pasalnya, bintang reality TV 'Keeping Up with The Kardashians' itu tidak hadir langsung di acara 'Kris Jenner Show'. Wanita bertubuh curvy itu hanya menyapa ibunya lewat video. 

"Hey mom, aku hanya ingin mengucapkan selama untuk acara barumu. Aku minta maaf tidak bisa hadir di sana. Aku sedang menikmati hidup di rumah saat ini. Tapi aku selalu menontonmu. Aku hanya ingin bilang aku sayang kamu," ungkap Kim, seperti dikutip Daily Mail. 

Ketika itu, Kris pun menitikkan air mata kerana terharu dengan ucapan putri keduanya itu. "Kamu membuatku menangis, terima kasih Kimmy," kata Kris. 

Dalam video tersebut Kim mengenekan baju warna putih. Ia tampak bahagia dan terlihat berat tubuhnya belum kembali normal. Meski tubuhnya tidak terlihat, tapi tampak dari pipinya yang masih sedikit chubby. 

Menurut sumber, Kim masih belum percaya diri dengan bentuk tubuhnya. Kim berjanji ia tidak akan keluar rumah sampai ukuran tubuhnya kembali normal.

Saat ini, kekasih Kanye West itu terobesesi menurunkan beratnya hingga 30 kg karena ingin kembali memakai bikini. "Dia ingin berbikini di akhir musim panas. Dia sangar gemuk, jadi dia ingin kembali seksi secepatnya," ujar sumber.

Inilah bini orang yang dihamili Simon Cowell

Posted: 03 Aug 2013 09:15 AM PDT

Nama Lauren Silverman sangat asing di mata kita hingga beberapa waktu lalu. Sejak dikhabarkan dihamili oleh salah satu kreator dan juri acara X-Factor, Simon Cowell, Rabu (31/07/2013), nama sosialita ini semakin terangkat ke permukaan. Bagaimana tidak, ia berselingkuh dan dihamili oleh Simon meskipun statusnya masih istri dari Andrew Silverman dan ibu dari Adam, 7 tahun. Kini sosialita tersebut semakin terlihat motifnya, yakni materalstiki. Ia pun minta dinikahi dan dibuatkan acara TV peribadi.


Lagi fashion disaster awek China

Posted: 03 Aug 2013 09:00 AM PDT










Wanita Ini Perlukan Dua Hari Untuk Cuci Rambutnya

Posted: 02 Aug 2013 10:00 PM PDT

RESERVE - Seorang wanita bernama Aevin Dugas memiliki rambut afro terbesar di dunia. Dia memerlukan waktu dua hari untuk mencuci dan mengeringkan rambutnya.

Dugas telah memelihara rambut bergaya afronya ini sejak 12 tahun silam. Semakin hari rambutnya itu semakin besar dan dirinya pun dinobatkan menjadi pemilik rambut afro terbesar yang pernah tumbuh.

Seperti diberitakan Mirror, Jumaat (2/8/2013), wanita berusia 38 tahun ini sangat mengagumi rambut uniknya itu.

Namun, hal ini menyulitkannya saat ingin berkencan. Banyak laki-laki yang lari ketika melihat rambut afro miliknya yang saat ini sudah hampir menutupi wajahnya itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu