Ahad, 28 Julai 2013

borak kosong

borak kosong


10 Seleb ini Memakai Wig yang Tak Tepat

Posted: 28 Jul 2013 09:00 PM PDT


Para aktor Hollywood tak jarang memermak diri untuk tampil sesuai dengan peran yang dibutuhkan. Salah satu cara yang paling lazim adalah berganti gaya rambut. Tak jarang para aktor lebih memilih untuk mengenakan wig untuk alasan estetika dan juga kenyamanan. Ingat! Potong rambut bukan hal remeh bagi para aktor yang setiap hari disorot kamera.
Perihal memilih wig ini nyatanya bisa menjadi masalah besar saat wig yang dikenakan ternyata tak sesuai dengan harapan. Alih-alih terlihat keren, yang ada penampilan bakal makin buruk.
Sepuluh aktor ini pernah merasakan bagaimana malunya memakai wig yang salah. Bersiaplah menahan tawa!


1. Jennifer Aniston

http://i2.cdnds.net/13/29/300x450/jennifer-aniston-bob.jpg
Dengan makin bertambahnya usia, tentu  Jennifer Aniston harus jeli menata penampilan agar tak kalah saingan dengan para aktris yang jauh lebih muda. Agaknya Jen lupa melakukan hal tersebut saat tampil dalam filmSQUIRREL TO THE NUTS. Ia malah memilih wig coklat pendek lusuh dan kusut. Tak salah kalau ada yang memanggilnya Miss Tupai (squirrel) ya.


2. Michael Douglas

http://img2.timeinc.net/ew/i/2013/05/13/Behind-the-Candelabra.jpg
Michael Douglas berperan sebagai sosok Liberace dalam film BEHIND THE CANDELABRA. Aktingnya bagus plus dengan tambahan wig bob sasak yang ukurannya sedikit berlebihan. Jika dilihat dari kejauhan, wig tersebut nampak seperti topi baret.


3. Emma Stone

http://media.theiapolis.com/d4/h35S/i18ON/qW/s7/t4/wLO/y04/emma-stone-as-eugenia-skeeter-phelan-in-the.jpg?cdn=1374993511
THE HELP yang dibintangi oleh Emma Stone adalah film drama dengan penggarapan yang sangat apik. Layak jika film tersebut masuk nominasi Oscar dan menang di beberapa penghargaan sejenis. Hanya saja, wig pirang ikal menggulung Emma Stone dalam film ini menjadi pengganggu yang sebetulnya tak perlu ada.

4. Tommy Lee Jones 
http://www.buzzfocus.com/wp-content/uploads/2012/11/lincoln.jpg
Selain THE HELP, film kelas Oscar lainnya yang luput memperhatikan wig para aktornya adalah LINCOLN. Dalam tersebut, Tommy Lee Jones mengenakan wig yang jika diperhatikan dengan seksama nampak seperti tupai yang menempel di kepalanya. Okelah aktingnya masuk nominasi Oscar, tapi wignya jelas tidak.


5. Bruce Willis

http://www.pajiba.com/assets_c/2011/07/article-0-068E48C3000005DC-512_468x393-thumb-400x292-27490.jpeg
Bruce Willis memang ditakdirkan tampil keren saat botak. Terbukti saat ia mengenakan wig yang tipis dan berambut sedikit ini. Dalam perannya tersebut Bruce terlihat seperti pria tua yang baru saja memulai fase kebotakannya.


6. John Travolta

http://i1.cdnds.net/13/30/618x854/john-travolta-wig.jpg
John Travolta memang lebih banyak mengenakan bandana dalam film komedi WILD HOG (2007). Wajar saja, karena ia berperan sebagai seorang biker moge. Pemandangan unik terjadi saat ia melepas bandananya tersebut. Ia tampil dengan wig jambul yang fantastis. Mengapa fantastis? Karena wig tersebut sangat kaku sehingga tak berubah bentuk meski terkena angin atau tertekan oleh helm.

7. Robin Tunney 
http://www.themoviescene.co.uk/reviews/_img/1410-2.jpg
Rambut sasak memang sedang tren di era 80 hingga 90 awal, maka tak heran untuk peran sebagai gadis sekolah dalam film THE CRAFT, Robin Tunney memilih wig sasak yang menurutnya keren. Ia mungkin lupa batas antara keren dan berlebihan sangatlah tipis.


8. Tom Hardy

http://www.beyondhollywood.com/uploads/2011/07/Tom-Hardy-in-Tinker-Taylor-Soldier-Spy-2011-Movie-Image.jpg
Sosok Tom Hardy yang besar dan atletis seperti sirna saat ia harus mengenakan wig pirang yang tipis dan klimis dalam film TINKER TAILOR SOLDIER SPY. Penonton lebih suka melihatnya botak seperti Bane dalam THE DARK KNIGHT RISES.

9. Taylor Lautner 
http://www.eonline.com/eol_images/Entire_Site/20090107/293.lautner.twilight.010709.jpg
Sebelum Taylor Lautner digilai banyak penonton muda karena tubuh atletis dan juga rambut cepaknya di TWILIGHT SAGA, ia sebelumnya harus tahan mengenakan wig rambut hitam panjang dan tebal seperti yang dikenakannya di TWILIGHT. Pantas tak ada yang tahu tentangnya di film pertama.

10. Nicolas Cage 
http://permanentplastichelmet.files.wordpress.com/2011/10/600full-bangkok-dangerous-screenshot.jpg
Wow! Percaya atau tidak, aktor Nicolas Cage tercatat paling sering tampil buruk karena salah pilih wig. Salah satunya adalah wig sebahu yang dikenakannya saat bermain fim BANGKOK DANGEROUS (2008). Wig sepanjang apapun tak dapat menutupi dahinya yang lebar.

Terobsesi, Ayah Buat Simulator Boeing Di Bilik Anaknya

Posted: 28 Jul 2013 08:30 PM PDT

Kokpit di dalam kamar. (Foto: dok pribadi/Facebook)Kokpit di dalam kamar. (Foto: dok pribadi/Facebook)

LACANAU - Seorang penggila pesawat terbang telah memenuhi obsesinya setelah menggunakan kamar anaknya untuk membangun simulator pesawat terbang Boeing 737 persis seperti aslinya.

Laurent Aigon, 40, dari Lacanau di Prancis, telah menghabiskan lima tahun terakhir untuk mengumpulkan dan membeli komponen pendukung dari seluruh dunia untuk membuat simulator tersebut dengan sahabatnya yang juga penggemar pesawat terbang, Jean-Paul Dupuy.

Dilansir dari Metro, Minggu (28/7/2013), keduanya telah menghabiskan ribuan euro dengan memesannya lewat internet untuk potongan-potongan membangun simulator.

Atas "ulah" keduanya, Institute of Aircraft Maintenance di Bandara Bordeaux-Merignac meminta mereka untuk memberikan kuliah tentang prestasinya kerana simulator tersebut nyaris terlihat nyata.

Aigon mendidik dirinya sendiri dalam semua prosedur pembuatan simulator tersebut, mulai dari take off dan landing. Bahkan, dia mengaku boleh menerbangkan 'pesawat' layaknya pilot dalam kehidupan nyata.

Selain itu, dia juga mengajak beberapa produsen pesawat utama yang ingin menggunakan ciptaannya untuk mensimulasikan berbagai skenario.

Namun demikian, tidak jelas dilaporkan apakah anak Aigon, yang tidur dibunkbed berdesakan di sudut demi membuat ruang yang cukup untuk simulator, berpikir tentang mainan favorit ayahnya

Budak diperkosa sampai mati dicampak dalam perigi

Posted: 28 Jul 2013 08:00 PM PDT

New Delhi: Seorang kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun diperkosa dan dicekik hingga mati sebelum mayatnya dibuang dalam sebuah perigi di Jaipur.
Mayatnya ditemui sekumpulan kanak-kanak lain yang bermain berhampiran kawasan itu.

Mangsa dikatakan hilang sehari sebelum kejadian, tetapi keluarganya tidak melaporkan kehilangannya kerana menyangka dia berada di rumah saudara mereka.
Setakat semalam, polis belum lagi membuat sebarang tangkapan.

Menurut polis, hasil bedah siasat mengesahkan mangsa dicekik hingga mati selepas dirogol.

"Kami menerima maklumat bahawa satu mayat dibuang dalam perigi yang terbiar tidak jauh dari tempat kejadian. "Anggota kami bergegas ke tempat itu sebelum menemui mayat mangsa yang kemudian disahkan oleh ahli keluarganya," kata penolong komisioner polis Narpat Singh. - Agensi
sumber : mymetro

Padah suap harimau makan

Posted: 28 Jul 2013 07:30 PM PDT

Dubai: Seorang lelaki warga Asia yang cuba memberi makan harimau ketika pesta Ramadan di Ras Al Khaimah dibaham haiwan itu.
Polis berkata, mangsa mengalami kecederaan di tangannya. Lelaki berusia 37 tahun itu menghulur makanan ke arah haiwan itu yang dikurung apabila dia diserang di pesta Ramadan yang sesak Khamis lalu, lapor akhbar harian Alkhaleej. Ia memetik polis dan pegawai pertahanan awam sebagai berkata, lelaki terbabit menerima rawatan kecemasan di tempat kejadian sebelum dikejarkan ke Hospital Sabq. - Agensi
sumber : mymetro

Kerat tekak, kemaluan doktor

Posted: 28 Jul 2013 07:00 PM PDT

New Delhi: Seorang wanita mengaku membunuh seorang doktor Satish Chandra selepas menyerah diri di balai polis.
Mangsa ditemui mati dengan tekak dan kemaluannya dikerat di rumah tetamu kerajaan pada 21 Julai lalu di Govindnagar, Kanpur. Keesokan harinya, petugas kurier muncul di balai polis Govindnagar dengan sebuah bungkusan. Polis terkejut mendapati kemaluan lelaki di dalam bungkusan berkenaan. Mereka kemudian mengaitkannya dengan kes pembunuhan Chandra.

Polis kemudian menahan Preeti Balmiki, 25, yang disyaki terbabit dalam pembunuhan itu. Selepas disoal siasat, Preeti mengaku melakukan jenayah itu dan mendakwa Chandra menderanya secara fizikal dan mental sejak 13 tahun lalu dan kini menjadikan adik perempuannya sebagai mangsa.
"Pada 2001, dia datang ke rumah saya untuk merawat adik saya.

"Disebabkan kami miskin, dia menunjukkan simpati dan mempelawa saya bekerja di kliniknya pada 2003. "Pernah dia menyuntik saya sebelum merogol saya. Saya menjadi ketagih dengan dadah dan dia mula mengeksploitasi saya secara seksual," katanya.

Preeti berkata, dia pernah mengadu kepada isteri Chandra mengenai perkara itu, tetapi sebaliknya dia di usir dan dimaki hamun.
Foto
PREETI yang menutup mukanya diiringi anggota polis ke penjara.
"Sebab itulah saya menghantar bungkusan berisi kemaluan suaminya kepada wanita itu," katanya.

Bercakap mengenai pembunuhan itu Preeti berkata: "Dia menghubungi saya agar datang ke rumah tetamu itu pada 21 Julai lalu. Saya mencampur ubat bius dalam minuman keras yang diminumnya. "Kemudian saya kerat tekak dan kemaluannya dengan pisau bedah," katanya.
Sementara itu, Pegawai Kanan Polis Kanpur, Superintendan Kanan Yashasvi Yadav berkata, Preeti mungkin sakit jiwa. "Kami akan merayu mahkamah agar dia dirawat," katanya. - Agensi
sumber : mymetro

Pisau sayur tak makan nyawa

Posted: 28 Jul 2013 06:30 PM PDT

Miri: Berang mengesyaki isteri menjalin hubungan sulit dengan lelaki lain, seorang suami menikam wanita itu dua kali menggunakan pisau sayur sebelum meminum racun rumpai dengan harapan mereka mati bersama dalam kejadian di sebuah rumah di Jalan Gazania Riam di sini, semalam.
Bagaimanapun, nyawa wanita berusia lewat 30-an itu masih panjang, berlari dengan berlumuran darah sambil menahan kesakitan bagi mendapatkan bantuan jiran dalam kejadian jam 12.30 tengah malam.
Difahamkan, suami wanita itu yang berusia 40-an, baru dibebaskan dari Penjara Lambir di sini, bulan lalu, selepas menjalani hukuman kerana kesalahan merompak.

Dia dikatakan dapat mengesan hubungan sulit isterinya dengan lelaki lain baru-baru ini.
Foto
POLIS membuat pemeriksaan di lokasi kejadian.

Menurut sumber, ketika kejadian wanita terbabit bermalam di rumah adiknya apabila didatangi suaminya dan tercetus pertengkaran berkaitan hubungannya dengan lelaki lain manakala wanita itu pula bertegas mahu bercerai.
sumber : mymetro

Wanita sepak suami

Posted: 28 Jul 2013 06:10 PM PDT

Gombak: Seorang isteri bukan saja sanggup memaki hamun suami dan ibu mentua, tetapi juga bertindak kejam dengan meminta bantuan ahli keluarganya membelasah kedua-duanya di rumah mereka di Batu Caves.
Tindakan terlampau wanita berusia 30-an itu berpunca apabila suami berusia 34 tahun itu menegur sikapnya yang gemar memburukkan-burukkan ibu lelaki itu menyebabkan berlaku pertengkaran antara mereka.

Akibat dibelasah keluarga isteri, lelaki itu dan ibunya cedera pada muka, belakang badan dan tangan sebelum membuat laporan di Balai Polis Selayang.
Si suami turut diugut bapa mentua yang mahu mematahkan kakinya.

Menceritakan semula kejadian itu, sumber berkata, dalam kejadian jam 9.30 pagi Jumaat itu, wanita itu bertengkar dengan suaminya apabila dia dimarahi kerana menghina ibu lelaki terbabit.

"Wanita terbabit yang tidak berpuas hati dimarahi suaminya naik angin lalu menyerang lelaki terbabit dengan menendang dan menumbuk mukanya.
"Tidak cukup dengan itu, dia turut menghubungi ahli keluarga untuk mengadu masalah dan meminta mereka datang ke rumah membantunya," katanya.

Sebaik tiba di rumah berkenaan, kata sumber itu, ahli keluarga wanita terbabit yang dalam keadaan marah menyerang lelaki itu, malah abang iparnya yang hilang kawalan diri memukul mangsa hingga terjatuh.
Menurutnya, mujur bapa saudara si isteri meleraikan pergaduhan terbabit sebelum meminta mangsa menjelaskan perkara sebenar.

"Mangsa menceritakan apa yang berlaku dengan isterinya. Malah, dia juga menghubungi ibunya supaya datang ke rumah bagi membantu menyelesaikan masalah terbabit," katanya.

Bagaimanapun, sebaik ibu lelaki itu sampai, dia dimaki hamun dan diserang menantunya itu.

"Pertengkaran berlaku beberapa minit sebelum kedua-dua beranak itu keluar rumah untuk membuat laporan polis," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak Asisten Komisioner Abdul Rahim mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit.
sumber : mymetro

Niat dihati nak kilatkan Bentley tapi lain yang jadi

Posted: 28 Jul 2013 05:00 PM PDT

Keseharian yang sangat sibuk dan jarang memiliki waktu untuk membersihkan mobil, car wash akan menjadi solusi paling mudah. Dan seorang wanita 30 tahun pemilik Bentley harus menerima kenyataan pahit karena mobil kesayangannya menjadi buruk rupa.

Kejadian yang terjadi di Inggris dekat dengan kediaman sang pemilik mobil yakni Jessica Sawyer. Cerita berawal sang businesswoman ini menyerahkan Bentley Continental GTC Convertible di Car Wash and Shine di Cheetham Hill sebelum ia berangkat kerja.

Tentunya dengan kesibukannya yang padat, Jessica berharap mobil sedan mewah  ini boleh kembali bersih. Tapi hanya berselang 15 menit setelah ia sampai di kantor, Jessica malah dihubungi polis bahwa mobil Bantleynya baru saja menabrak area penerimaan car wash.

Hal ini tentunya menjadi berita yang sangat mengejutkan Jessica. "Saya sangat terkejut sekali dengan kabar itu. Karena saya saat sampai di sana menyerahkan mobil ini pada sang pemilik dari car wash langsung. Saya tentu sangat kecewa sekali," tutur Jessica.

Diketahui sedan mewah tersebut juga adalah hadiah istimewa dari orang tuanya saat Jessica berulang tahun yang ke 30 Desember 2012. Jessica Sawyer ini merupakan anak dari keluarga kaya yang memiliki salah satu perusahaan telekomunikasi di Inggris.

Hasilnya, usai kejadian ini Jessica mengunggah foto-foto mobilnya yang sudah babak belur. Tak hanya itu saja, Jessica juga membuat status ungkapan kekecewaannya agar teman-temannya tidak mencuci mobilnya pada tempat tersebut. Di sisi lain ia juga menyampaikan bahwa ia juga sudah mendapat wang ganti rugi atas kerusakan mobilnya sebanyak £48,000 .
(kpl/vin)


              
 

Wanita ini punya sesuatu yang unik ,cuba lihat

Posted: 28 Jul 2013 01:00 PM PDT




  Fanny Millsseorang wanita yang mungkin mempunyai Penyakit Milroy. Penyakit ini diwarisi daripada bapanya…

5 Selebriti yang Lebih Cantik Gemuk

Posted: 28 Jul 2013 09:30 AM PDT

Bagi beberapa perempuan untuk terlihat lebih ramping, atau mendekati kurus adalah bentuk tubuh yang ideal. Meskipun demikian tidak selama para lelaki akan menancapkan pandangan kepadanya, atau bahkan mereka akan teralihkan oleh kehadiran perempuan chubby dan sedikit gemuk. Kecantikan dan relatifitas mungkin berkaitan di dalam kehidupan manusia, karena bergantung pada nilai dan budaya yang melatar-belakangi persepsi seseorang. Berikut uniknya.com merangkum 5 selebriti Hollywood yang lebih cantik jika gemuk:

1. Mila Kunis
(sumber:blogspot.com,uniknya.com)
Mila Kunis
(sumber:blogspot.com,uniknya.com)(sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Mila Kunis dikabarkan melakukan diet ketat dan olahraga rutin untuk mendapatkan tubuh yang ideal di film "Black Swan." Benar saja usahanya tersebut berhasil menurunkan berat tubuhnya sebesar 25 pon. Dalam wawancara dengan Majalan Glamour ia mengatakan,"Tidak ada bentukan, lengkungan, tidak ada apapun."

2. Kate Bosworth
Kate Bosworth(sumber:blogspot.com,uniknya.com)
Kate Bosworth(sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Pada tahun 2008 Kate Bosworth tampil jauh berbeda dengan sebelumnya, ia terlihat lebih segar dan kurus. Ia pun menjelaskan kepada Vogue bahwa itu diakibatkan oleh stres akibat penyakit yang dideritanya. Ia mengatakan telah kehilangan 12 pon berat badannya.

3. Hilary Duff
Hilary Duff(sumber:blogspot.com,uniknya.com)
Hilary Duff(sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Aktris dan penyanyi Disney Channel, Hillary Duff mengalami perubahan tubuh yang drastis pada 2005 lalu yakni dari proporsional menuju gemuk. Namun meskipun saat ini terlihat masih sama, bahkan setelah melahirkan bayi pertamanya, Luca Cruz Comrie pada 2012, ia masih terlihat chubby dan cantik.

4. Renee Zellweger
 Renee Zellweger(sumber:blogspot.com,uniknya.com)
Renee Zellweger(sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Aktris Hollywood yang berhasil membuktikan kualitasnya melalui "Bridget Jone's Diary," dikenal dengan tubuh dan wajahnya yang chubby. Meskipun seringkali ia terlihat sedih dan menderit dalam film-filmnya, sehingga membuat perempuan yang memiliki kesamaan fisik terpukul. Namun di situlah letak kecantikan dari dalam dan luar yang dimilikinya.

5. Kristin Cavallari
Kristin Cavallari(sumber:blogspot.com,uniknya.com)
Kristin Cavallari(sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Bintang reality show, The Real Orange County, Kristin Cavallri pernah memiliki bentuk yang sedikit berisi bahkan chubby. Namun suatu saat ia pun terlihat terlalu langsing, sehingga mengurangi kecantikan. Beberapa pengamat fesyen mengatakan bahwa ia akan terlihat lebih cantik dan segar jika sedikit menaikan berat badannya kembali.(**)
Sumber: celebritynews.com, uniknya.com

Hebat tul lelaki ini

Posted: 28 Jul 2013 09:15 AM PDT

Begini rendahkah nilai seorang wanita?

Posted: 28 Jul 2013 09:00 AM PDT




Wajarkah diri diperlakukan sebegini rupa?Begitu rendahkan nilai harga diri?Wanita makhluk ciptaan yang istimewa sepatutnya di jaga dan di hargai bukannya diperlakukan sebegini rupa dan bagi wanita sepatutnya keistimewaan ini perlu dipelihara bukannya diperagakan kepada sesiapa....Lihat gambar diatas tak adakah perasaan malu bagi si wanita atau si lelaki..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu