Rabu, 24 Julai 2013

borak kosong

borak kosong


Lelaki dan Wanita Ini Belum Mahu Nikah Sebelum Sama-sama Ganti Kelamin

Posted: 24 Jul 2013 09:00 PM PDT

Jamie Eagle dan Louis Davies sama seperti pasangan muda lainnya yang baru bertunangan. Keduanya mesra dan bertatapan penuh cinta. Namun kisah asmara mereka berbeda dibanding pasangan pada umumnya. Hal itu kerana keduanya sedang menjalani proses ganti kelamin.

Ya, Jamie lahir sebagai seorang laki-laki. Namun sekarang lelaki 20 tahun itu hidup sebagai seorang wanita. Sementara tunangannya Louis terlahir sebagai wanita dan kini dia hidup sebagai pria.

Pasangan yang berasal dari Wales ini saling bertemu ketika Louis diundang Jamie untuk menjadi pembicara di salah satu acara kampusnya. Keduanya bertunangan setelah menjalin asmara selama sembilan bulan. Hubungan pertunangan tersebut belum akan mereka wujudkan ke pernikahan sebelum keduanya bisa sama-sama menjalani operasi ganti kelamin.

"Aku tahu sangat sulit untuk mengakui ini pada keluarga dan teman. Tapi aku sudah sadar soal ini sejak aku berusia tiga tahun. Aku selalu berdadan seperti anak perempuan di sekolah TK," ujar Jamie dalam acara talkshow This Morning seperti dikutip Daily Mail.



Jamie berani mengungkapkan soal keinginannya menjadi seorang wanita ketika usianya mencapai 16 tahun. Orang pertama yang diberitahunya adalah saudara perempuannya. Namun untuk mengakuinya pada seluruh keluarga dia butuh waktu lama.

"Aku sudah menjadi transgender selama empat tahun dan itu proses yang sangat lambat," katanya lagi.

Kekasih Jamie, Louis yang ikut hadir dalam talkshow tersebut juga berbagi cerita mengenai kisahnya. Selama wawancara berlangsung dia selalu menggandeng tangan tunangannya tersebut.

Dikatakannya, saat pertamakali bertemu Jamie, dia sempat takut untuk meminta nomer teleponnya. "Aku lebih takut meminta nomer teleponnya ketimbang mengatakan pada teman kampusku kalau aku transgender," ucapnya.

Pembawa acara This Morning Eamonn Holmes kemudian bertanya pada pasangan muda ini bagaimana mereka menjalani keintiman fisik. Apakah keduanya melakukan keintiman seperti pasangan pada umumnya?

"Kami tidak bisa intim karena merasa tidak nyaman dengan tubuh kami dan kami menghormati itu. Itulah sebabnya kami ingin melakukan operasi, kerana kami ingin hubungan ini berlanjut," jawab Lous.

sumber: wolipop

Bra Korset Kerucut, Kejutan Madonna di Tahun 80-an

Posted: 24 Jul 2013 08:30 PM PDT

detail berita
Madonna (Foto: Asos)
SELEBRITI biasa menciptakan tren di seluruh dunia dan apa yang mereka kenakan terus menjadi sorotan paparazzi internasional. Sulit menjadi selebriti ketika Anda diharapkan selalu tampil menawan kapanpun dan dimanapun.

Namun beberapa selebriti berani berpenampilan berbeda dan menciptakan tren fashion baru yang membuat wanita di seluruh planet tergila-gila atau terheran-heran atas pilihan pakaian mereka. Berikut adalah beberapa pakaian selebriti yang paling berani dan menjadi ikon, seperti dilansirMag for Women.

Gaun Versace – Jennifer Lopez

Gaun panjang hijau tipis dengan belahan dada sangat rendah yang dikenakan penyanyi Jennifer Lopez ketika menghadiri Grammy Awardspada tahun 2000 masih terekam jelas dalam ingatan orang-orang. Gaun dari bahan sifon sutra yang dirancang khusus oleh Donatella Versace ini sukses membuat setiap mata melotot. Gaun tembus pandang gaun ini hanya ditahan dengan bantuan bros di bawah pusar J-Lo.

Bra korset kerucut – Madonna

Dunia dikejutkan di tahun 80-an oleh pakaian provokatif Madonna. Setelah mengenakan banyak pakaian minim, ratu music pop tersebut semakin menanjak ketenarannya berkat pilihan pakaiannya, yaitu bra korset berbentuk kerucut rancangan Jean-Paul Gaultier. Busana tersebut hingga kini masih "disembah-sembah" oleh bintang pop muda dan banyak fashionista di seluruh dunia.

Gaun dari daging – Lady Gaga

Lady Gaga membuat para pengikut mode menjadi gila dengan pilihan busana yang dikenakannya. Mereka semakin gila ketika Gaga mengenakan busana yang terbuat dari daging sapi mentah saat menghadiri MTV Video Music Awards tahun 2010. Mulai dari hiasan kepala, gaun, hingga sepatu boots yang dikenakan pelantun "Poker Face" ini terbuat dari daging. Gaun daging ini dirancang oleh desainer asal Argentina, Franc Fernandez, dan diarahkan oleh Nicola Formichetti.

Gaun Pengantin Kate Middleton Pukau Dunia

Posted: 24 Jul 2013 08:00 PM PDT

detail berita
Kate Middleton (Foto: Google)
GAUN selebriti selalu menjadi perhatian banyak mata. Modelnya yang sensasional membuat masyarakat selalu menanti penampilan terbaik mereka di berbagai kesempatan.

Dari sekian busana tersebut, beberapa selebriti tercatat pernah menggunakan busana terbaiknya. Berikut ulasannya, seperti dilansirMag for Women.

Little black dress – Audrey Hepburn

Tidak ada yang berkelas dan sophisticated seperti Audrey Hepburn di film "Breakfast at Tiffany's". Little black dress dari Givenchy yang dikenakan Hepburn dalam film ini menjadi sensasi di dunia mode. Setiap wanita tergila-gila dan berusaha terlihat seperti Hepburn, yaitu mengenakan gaun hitam dengan sarung tangan hitam dan tiara berlian kecil.

Gaun peniti – Liz Hurley

Sang model tiba dalam pemutaran perdana film "Four Weddings dan a Funeral" pada tahun 1994 dengan mengenakan gaun hitam peniti oleh Versace. Sebelumnya tidak banyak yang tahu siapa Liz Hurley sampai paparazzi menyorot dirinya mengenakan gaun berhias peniti besar berwarna emas yang memamerkan sisi seksinya ini.

Gaun putih halter neck – Marilyn Monroe

Marilyn Monroe membuat dunia terpana ketika mengenakan gaun putih dengan halter neck dalam film "The Seven Year Itch" pada tahun 1955. Dibuat oleh desainer kostum William Travilla, gaun itu menjadi terkenal setelah mengembang ketika sang bintang berdiri di atas kisi-kisi subway.

Gaun pengantin Kate Middleton
Kate membuat banyak wanita di seluruh dunia terpesona ketika melihat gaun pengantin yang ia kenakan saat menikah dengan Pangeran William. Middleton memilih mengenakan busana pengantin yang sederhana dan kontemporer. Ekor gaun yang hanya sepanjang sembilan kaki; dan kombinasi renda cluny Inggris, renda Chantilly, dan gazar satin warna putih dan gading pada gaun rancangan Sarah Burton dari rumah mode Alexander McQueen tersebut itu tentunya membuat banyak orang di seluruh dunia terkesan.

Wajah mirip Kate: William

Posted: 24 Jul 2013 07:30 PM PDT

London: Putera William dan isterinya, Kate, menunjukkan anak mereka yang baru lahir kepada umum untuk kali pertama semalam, disambut sorakan dan tepukan orang ramai.
Bercakap kepada wartawan yang menunggu di luar Hospital St Mary, William berkata, mereka masih mencari nama yang sesuai untuk bayi lelaki itu.
"Kami akan namakannya secepat mungkin," katanya. 

Kemunculan itu memang detik yang dinanti-nantikan media di seluruh dunia tetapi pasangan diraja itu tidak menampakkan sebarang tanda tertekan di depan berpuluh-puluh kamera yang ada.
Foto
WAJAH anak sulung pasangan diraja Britain yang ditunjukkan kepada umum semalam.

Sebaliknya, pasangan berusia 31 tahun itu ketawa dan bergurau dengan wartawan ketika mereka bergilir-gilir menggendong bayi berkenaan yang kelihatan tidur sepanjang sesi itu.

Kata William bayi itu memiliki wajah seperti Kate.

"Tetapi pastilah dia memiliki sepasang paru-paru seperti saya," katanya.

Bayi itu adalah pewaris ketiga takhta monarki Britain selepas datuknya, Putera Charles dan William sendiri. 

Untuk sementara perhatian media dan orang ramai adalah apa saja butiran daripada pasangan William - Kate, seperti perasaan mereka sehingga siapa yang bertanggungjawab menukar lampin bayi berkenaan. 

Kate - tampil dengan pakaian ringkas di sisi William - berkata suaminya sudah melakukan tugasan itu sekali.

"Dia sangat mahir melakukannya," katanya. 

Ditanya perasaannya, Kate berkata, kelahiran bayi itu sangat menyentuh perasaannya dan amat istimewa.

"Saya rasa setiap ibu bapa tahu bagaimana perasaan itu," katanya. 

Mengenai rambut bayi berkenaan, William yang memang memiliki rambut jarang sempat berjenaka dengan berkata: "Saya bersyukur kerana rambutnya lebih lebat daripada saya."

Suasana itu lebih santai berbanding detik Puteri Diana dan Charles membawa William untuk sesi fotografi di hospital sama pada 1982.

Dengan mengenakan kot gelap, tali leher dan bunga Charles bercakap kepada wartawan dengan suara yang canggung.

Sebaliknya William muncul dengan seluar jeans dan kemeja biru dengan lengan baju itu dilipat tinggi.

Pasangan itu masuk semula ke hospital berkenaan untuk meletakkan bayi itu ke dalam sebuah kereta sebelum muncul sekali lagi dan memasuki kereta Range Rover hitam.

Dengan William duduk di kerusi pemandu, mereka meninggalkan tempat berkenaan menuju sebuah apartmen di Istana Kensington untuk bermalam di situ. 

Kelahiran bayi berkenaan adalah babak baru untuk William dan Kate yang menikmati hidup yang jauh daripada perhatian umum di Anglesey, Wales sejak berkahwin pada April 2011. 

Terdahulu, bapa William, Charles dan isterinya Camilla serta ibu bapa Kate, Michael dan Carole Middleton melawat pasangan itu di hospital. - AP
sumber : mymetro

Paha jadi papan iklan

Posted: 24 Jul 2013 07:00 PM PDT

Tokyo: Sebuah syarikat pengiklanan di bandar raya ini menemui cara terbaru dan unik untuk menarik perhatian orang ramai - menggunakan paha wanita muda sebagai tempat menyiarkan iklan.
Pengguna di Jepun memang terkenal sebagai kumpulan yang sukar untuk membaca iklan kerana terlalu banyak papan iklan dan skrin gergasi televisyen di sekitar bandar negara itu.

Keadaan itu mendorong syarikat pengiklanan WIT untuk menggunakan paha gadis dan wanita muda sebagai papan iklan kerana ia bahagian yang selalu menjadi perhatian orang ramai, khususnya lelaki.
"Ia adalah tempat paling sempurna untuk menempatkan iklan kerana lelaki, baik tua atau muda sentiasa menumpukan penglihatan mereka pada bahagian itu," kata Hidenori Atsumi, Ketua Pegawai Eksekutif WIT.

Cara begitu jelas popular setakat ini. Sehingga ini, 3,000 gadis mendaftarkan diri untuk paha mereka menjadi papan iklan bergerak dengan tatu iklan sementara menunjukkan gambar atau logo produk.

Seorang daripada mereka, Miho Matsumoto berkata, dia tidak berdepan dengan masalah untuk menjadi papan iklan bergerak.
"Saya akan menolak jika iklan itu diletakkan pada perut saya atau tempat lain yang boleh menyebabkan saya malu. Tetapi, jika di paha saya yang gebu, saya tidak ada masalah," katanya.

Mereka yang bersedia untuk menjadi papan iklan bergerak itu perlu memenuhi beberapa syarat, termasuk berusia lebih 18 tahun dan mempunyai sekurang-kurangnya 20 rakan di laman media sosial. - AP
sumber : mymetro

‘Biarpun aku banyak dosa...’

Posted: 24 Jul 2013 06:30 PM PDT

Seremban: "Saya akui jahil dan banyak dosa, tapi akidah saya masih utuh dan sama sekali tidak akan menyerahkan anak kepada pasangan bukan Islam, biarpun ada yang menawarkan RM30,000."
Demikian kata seorang wanita mualaf mahu dikenali sebagai Rokiah, 30-an yang kini hidup terumbang-ambing dan serba kekurangan selepas diceraikan bekas suami, awal bulan lalu. Keadaan diburukkan lagi apabila janda beranak satu itu kini hamil anak luar nikah dan teman lelakinya pula enggan bertanggungjawab, malah memintanya menggugurkan kandungan.

"Melihat kehidupan saya yang serba daif empat pasangan bukan Islam pernah menyuarakan hasrat mahu memelihara anak saya.
"Ada yang mahu mengambil Amin (anak lelaki berusia dua tahun) dan ada juga yang mahukan anak dalam kandungan saya yang kini berusia empat bulan.

"Walaupun saya mualaf dan banyak dibebani dosa silam, saya tetap akan berusaha menjaga anak saya dan tak mahu mereka keluar daripada Islam," katanya ketika ditemui Harian Metro.

Rokiah berkata, dia kini tidak mempunyai pekerjaan dan hidup menumpang di rumah kakak dan abang iparnya yang bukan beragama Islam bersama tiga anak mereka di Senawang, dekat sini.
"Biarpun ditawarkan puluhan ribu ringgit, saya tidak rela berpisah dengan Amin. Hidup mati saya biarlah dengan Amin dan anak yang masih dalam kandungan. Saya tidak akan menjual mereka," katanya.

Mengimbas kisah hidupnya, Rokiah berkata, selepas diceraikan, dia terpaksa menanggung seorang anak kembarnya, manakala seorang lagi bersama bekas suami yang juga askar di Perak.
Menurutnya yang berasal dari Sarawak dan memeluk Islam pada 2009, selepas bercerai dia menjalinkan hubungan dengan seorang anggota keselamatan di negeri itu hingga terlanjur.

"Saya amat menyesal kerana terlanjur dan ia berlaku kerana selepas bercerai saya hilang arah, tiada pendapatan serta terlalu bergantung harap dengan teman lelaki yang saya kenali Mac lalu," katanya.

Rokiah berkata, sebelum ini dia tinggal di Gerik, Perak bersama bekas suami dan pernah bercerai kali pertama pada tahun lalu sebelum rujuk semula.

"Biarpun rujuk semula, kami tidak tinggal bersama kerana masih tiada persefahaman dan saya terpaksa menumpang di rumah kakak di Senawang.

"Ketika masih belum diceraikan kali kedua, saya berkenalan dengan teman lelaki dan terlanjur hingga hamil, tapi teman lelaki saya enggan bertanggungjawab, malah meminta saya menggugurkan kandungan.

"Bagaimanapun, saya tidak tergamak menggugurkan kandungan saya. Bayi yang saya kandung ini tidak berdosa dan saya tak mahu terus melakukan dosa. Saya mahu teman lelaki bertanggungjawab ke atas kandungan ini," katanya.

Menurut Rokiah, fikirannya kini bercelaru dan tidak tahu hendak berkongsi masalah dengan sesiapa melainkan kakak dan abang iparnya yang bukan Islam.

"Kini, saya tidak bekerja dan terpaksa menyara Amin yang masih kecil selain hanya mampu memberinya susu pekat manis.

"Malah, setiap kali ke klinik kesihatan memeriksa kandungan, saya malu kerana jururawat kerap bertanya nama bapa bayi yang saya kandung," kata anak ketiga daripada empat beradik itu.

Lebih memilukan, kata Rokiah, ketika Aidilfitri semakin hampir, tiada apapun persiapan dibuat buat dirinya dan anak berikutan tidak mampu.

"Saya kini menumpang di rumah kakak yang mempunyai tanggungan lain selain isi rumah di sini semua tidak bekerja," katanya sambil memberitahu tidak pernah membuat aduan kepada Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) berhubung masalah dihadapinya.

Sementara itu, Pengarah JHEAINS Datuk Johani Hassan meminta mualaf terbabit segera membuat laporan.

"JHEAINS mempunyai unit saudara baru untuk membantu mualaf yang memerlukan maklumat dan bantuan.

"Jika dia (Rokiah) tidak membuat laporan, macam mana kita mahu hulurkan sumbangan dan membantunya," katanya.

Johani berkata, mana-mana saudara baru yang mempunyai masalah juga digalakkan merujuk kepada JHEAINS atau berkunjung ke Pusat Dakwah Islamiah Paroi, di sini, supaya boleh diberikan bantuan sewajarnya.
sumber : mymetro

Ajal dalam tidur

Posted: 24 Jul 2013 06:00 PM PDT

Kuala Lumpur: "Dua hari lalu saya berjumpa arwah ketika menghantar sambal ikan bilis kerana dia memang sukakannya. Kami juga berbual seperti biasa sambil bergelak ketawa. Tiada langsung tanda-tanda arwah akan pergi selama-lamanya, lebih-lebih lagi dia tidak menghidap apa-apa penyakit kronik."
Demikian kata Noorkumalasari Mohamed Taib (Noor), 57, anak kepada seniwati veteran, Datin Umi Kalthum, 81, yang meninggal dunia dalam keadaan tidur di rumah anak sulungnya, Noraini Jaafar di Taman Melawati, Hulu Klang, di sini, jam 4 pagi semalam.

Noor berkata, dia dikejutkan suaminya, Wan Mohamad Yusof memaklumkan Umi sudah meninggal dunia selepas menerima panggilan telefon daripada Noraini kira-kira jam 4.30 pagi. Kejadian itu disedari anak Noraini yang mendapati arwah tidak bergerak ketika mengejutkannya untuk bersahur.


Noor yang menerima berita sedih itu dengan tenang berkata, arwah ibunya adalah seorang yang cergas sepanjang hayatnya dan hanya menghidap sakit-sakit biasa seperti sakit lutut.
Foto
NOORKUMALASARI (kanan) sebak menatap jenazah ibunya.

"April lalu saya bawa ibu mengerjakan umrah dan seperti biasa saya akan tolak kerusi rodanya. Ketika itu ibu kata dia menyusahkan saya, tapi saya jawab tak mengapa kerana Allah SWT nak beri saya pahala.
sumber : mymetro

Sabun, pisau lipat dalam poket mangsa

Posted: 24 Jul 2013 05:30 PM PDT

Arau: Sebuku sabun dan sebilah pisau lipat kecil adalah barangan yang terdapat dalam poket seluar sukan milik Nur Hidayat Talib, 22, yang ditemui mati dalam keadaan mengaibkan di Jalan Padang Siding, dekat sini, kelmarin dipercayai akibat dibunuh.
Difahamkan, mangsa yang berasal dari Kampung Bukit Beruas, Mukim Binjal, Jitra, Kedah dikatakan suka hidup berdikari dengan tinggal menyewa rumah di negeri ini.

Ketua Polis Daerah Arau Superintendan Mohd Nadzri Hussain berkata, identiti lelaki itu hanya dikenal pasti selepas majikannya membuat pengecaman sebelum mengesahkan mangsa bekerja sebagai buruh binaan.
Menurutnya, siasatan awal turut menemui sebuku sabun dan pisau lipat kecil di dalam poket kiri seluar sukan yang dipakai mangsa ketika mayatnya ditemui, namun tidak pasti kegunaannya.

"Mangsa tinggal menyewa di tingkat dua sebuah rumah kayu bertentangan dengan lokasi tempat dia dibunuh dan semua barangan peribadi miliknya termasuk telefon bimbit serta beg duitnya turut ditemui.

"Hasil bedah siasat yang dilakukan di Hospital Tuanku Fauziah (HTF) mendapati mangsa mati akibat lemas sama ada dicekik atau dijerut," katanya.
Menurutnya, mayat mangsa yang juga anak sulung daripada tiga beradik berkenaan sudah dituntut ahli keluarganya pada lewat malam kelmarin.

"Polis masih belum dapat mengenal pasti motif kejadian bunuh berkenaan dan belum mendapat petunjuk suspek yang mungkin terbabit.
"Sehingga kini tiada suspek ditahan dan polis hanya mengambil kenyataan daripada keluarga, penyewa, majikan serta beberapa individu lain," katanya.

Akhbar semalam melaporkan seorang lelaki ditemui mati dibunuh dalam keadaan mengaibkan dengan anggota badannya diikat secara berdiri di atas tangga sambil kemaluannya sengaja ditunjukkan kepada khalayak ramai di sebuah dusun di Kampung Padang Siding, di sini.
sumber ; mymetro

Masuk Penjara atau Menikah, Cara Gila Lelaki Ini Melamar Kekasihnya

Posted: 24 Jul 2013 05:00 PM PDT

Banyak lelaki yang mahu melakukan apa saja untuk melamar kekasih, agar jadi momen tak terlupakan seumur hidup. Salah satunya, seperti yang dilakukan Benjamin Vienneau. Lelaki asal Kanada itu mendapat idea lamaran 'gila' dengan menyewa seorang polis untuk menangkap sang kekasih saat berkendara dengan mobilnya. Seperti apa lamaran yang romantis sekaligus membuat panik itu?

Atas Nama Seni, Ikan Mati Didandani Jadi 'Model' oleh Seniman

Posted: 24 Jul 2013 04:00 PM PDT

Segala benda boleh memiliki nilai seni di tangan para seniman. Dan kali ini, kreasi unik datang dari seniman wanita asal Paris. Dengan imajinasi tingkat tinggi dan kreativitinya, wanita itu membuat ikan-ikan mati menjadi model layaknya dalam iklan katalog majalah. Seperti apa?

Demi iPhone 5, Gadis Ini Rela Dipeluk Siapa Saja

Posted: 24 Jul 2013 01:00 PM PDT

Ilustrasi (c) shutterstock
Perkembangan teknologi membuat banyak orang berlumba-lumba memiliki gadget terbaru. Ada yang membeli gadget terbaru karena memang membutuhkannya, ada juga yang demi gengsi dan keren-kerenan semata. Gadis ini sebenarnya tidak mampu membeli iPhone 5, tetapi dia rela menjual 'tubuh'nya demi mendapatkan smartphone terbaru dan bergengsi itu.
Dilansir dari situs News Yahoo, seorang gadis dari Xiamen, China dilaporkan menjual pelukannya agar boleh membeli produk Apple paling dicari, yaitu iPhone 5. Gadis yang tidak diketahui namanya tersebut berdiri di pinggir jalan yang ramai dan akan memberikan pelukan  bagi siapa saja yang mau membayar sejumlah 10 yuan. Wang yang terkumpul dari jasa pelukan itu akan digunakan untuk membeli iPhone 5.
Gadis ini menarik perhatian pejalan kaki dengan membawa sebuah papan bertuliskan akan memeluk siapa saja yang mau membayar sejumlah uang. Ide ini membuat beberapa orang bersedia membayar si gadis, walaupun tidak ramai. Seorang pria tampak malu-malu saat sang gadis memeluknya.
Untuk kalangan tertentu, harga iPhone 5 termasuk mahal untuk sebuah smartphone. Kerana itu, idea menjual diri dalam bentuk pelukan sempat membuat geger obrolan di kalangan pecinta internet. Bahkan ada yang menuliskan di salah satu website, "Seorang gadis materialistik menjual dirinya demi mendapat barang mewah,".
Walau kejadian ini sudah terjadi beberapa waktu lalu, banyak orang menyayangkan bagaimana pemuda pemudi zaman sekarang mau melakukan apa pun (bahkan tindakan aneh) demi gadget dan gengsi semata.

Parah, Wanita Ini Meninggal Gara-Gara Digigit Semut

Posted: 24 Jul 2013 09:30 AM PDT

Parah, Wanita Ini Meninggal Gara-Gara Digigit Semut
Ungkapan bahwa semut bisa mengalahkan gajah boleh jadi memang muncul kerana binatang kecil itu tidak boleh dianggap remeh. Di Amerika Syarikat, seekor semut api dengan gigitan beracunnya dilaporkan telah menewaskan seorang perempuan.


Jenny Pomeroy, perempuan berusia 65 tahun asal Georgia, dilaporkan tewas setelah digigit seekor semut api. Gigitan tersebut memicu reaksi alergi yang sangat parah pada perempuan yang bekerja di sebuah Lembaga Swadaya Masyarakat (LSM) Prevent Blindness Georgia itu.


Gigitan tersebut terjadi pada pekan lalu, saat Pomeroy sedang berada di kondominium miliknya. Menyusul gigitan semut itu, Pomeroy mengalami reaksi alergi berupa shock anafilaksis -shock yang terjadi secara akut- akibat reaksi alergik atau reaksi hipersensitif yang sangat mengancam jiwa. Ia meninggal beberapa hari kemudian setelah mengalami komplikasi. 


"Jika anda mengalami sensitiviti alergi terhadap racun semut api, anda bisa mengalami reaksi alergi yang dalam kasus terburuk bisa menyebabkan anafilaksis," kata ahli alergi dari American College of Allergy, Asthma and Immunology, Dr Stanley Fineman, seperti yang dilansir laman ABC NEWS. 


Dr Fineman menyarankan orang yang punya alergi untuk selalu waspada. Jika perlu, sebaiknya selalu menyediakan injeksi ephinephrine untuk dipakai sendiri dalam kondisi darurat.

Gigitan maupun sengatan serangga, termasuk juga semut api, tiap tahun mencapai 500.000 kasus di seluruh Amerika Serikat. Menurut data dari American College of Allergy, Asthma and Immunology itu, sedikitnya 40 orang meninggal tiap tahun karenanya. 


Untuk menghindari gigitan serangga berbahaya, American College of Allergy, Asthma and Immunology memberikan beberapa saran. Di antaranya hindari pemakaian sandal atau telanjang kaki saat berjalan di rerumputan, selalu bersepatu dan mengenakan sarung tangan saat berkebun, hindari gundukan tanah sarang semut, serta bawa selalu injeksi ephinephrine jika memang memiliki riwayat alergi gigitan serangga.

Gila, Guru Ini Tertagkap Basah Suaminya Saat Sedang Berhubungan Intim Dengan Muridnya

Posted: 24 Jul 2013 09:15 AM PDT

Gila, Guru Ini Tertagkap Basah Suaminya Saat Sedang Berhubungan Intim Dengan MuridnyaSeorang guru Di Florida Amerika Syarikat ditangkap atas tuduhan berhubungan intim dengan siswanya berusia 16 tahun. Amie Neely ditahan oleh pihak keamanan setelah dia tertanggap basah oleh suaminya sedang berhubungan intim dengan muridnya sendiri.

Remaja belasan tahun tersebut juga dilaporkan oleh tetangganya lantaran diusir dari rumah kerana telah berhubungan dengan gurunya. Remaja tersebut mengaku jika dia sudah beberapa kali tidur bersama dibeberapa tempat termasuk rumah sang ibu guru saat sumianya sedang pergi.

Pada awalnya mereka hanya berhungan biasa melalui pesan singkat yang kemudian pembicaraan menjurus kearah yang lebih intim. Suami dari guru tersebut pada akhirnya merasa curiga dengan gelagat isterinya yang kemudian membututi istrinya melalu GPS dari signal ponselnya. Dan lebih memalukan mereka ditemukan dalam keadaan setengah telanjang.

Sang guru membantah sering berhubungan intim dengan para siswanya. Sang guru menuduh jika muridnya yang terus merayu supaya mau berhubungan intim yang pada akhirnya dia tergoda juga. Pihak sekolah tempat guru ini bekerja menyatakan bahwa mereka telah memberhentikannya sejak kasus ini terungkap. Namun kini sang guru sekarang kini bebas dengan jaminan $ 15.000 setelah ditahan beberapa hari.

(Daily News)

Dunia semakin gila ,pakaian perempuan pun semakin gila

Posted: 24 Jul 2013 09:00 AM PDT


siapa yang harus dipersalahkan jika sesautu yang buruk berlaku????

Nenek Satu Ini Jaguh Main Drum

Posted: 24 Jul 2013 04:00 AM PDT

Apa yang Anda bayangkan dari sesosok wanita berusia di atas 60 tahun? Mungkin terbayang nenek-nenek dengan kegiatan merajut atau bermain dengan cucu. Tapi nenek satu ini berbeda dengan yang lainnya. Wanita ini handal bermain drum walau usianya sudah tidak lagi muda.
Mary Hvizda, nenek berusia 63 tahun ini sangat menyukai musik dan hobi bermusik. Usianya yang sudah senja itu tidak menghalanginya untuk bermain drum. Walau sudah tua, Mary memiliki fisik prima dan membuatnya tangguh menggebuk drum hingga satu jam. Mary tinggal di Wisconsin bersama anak dan cucunya. Sehari-hari, Mary memang suka mengisi waktu dengan bermusik.
Banyak yang tidak percaya dengan kemampuan Mary bermain drum. Maklum saja, wanita kerap dipandang sebelah mata bila menyangkut masalah alat musik seperti drum dan gitar. Namun Mary ingin membuktikan bahwa dirinya tidak asal bermain drum, namun juga handal seperti pemusik. Mary pun memainkan drum di sebuah toko alat musik dan membuat yang melihat terkagum-kagum.
Mary memainkan drum | (c) townnews.comMary memainkan drum | (c) townnews.com
Aksi Mary inipun diabadikan dengan rekaman video. Dalam rakaman tersebut Mary menggunakan drumset Gretsch Catalina Birch dengan 5.5x14 Gretsch Brooklyn Snare dan simbal Zildjian. Memang di masa mudanya Mary ikut berbagai band mulai dari country hingga rock sehingga piawai. Mary mengunjungi toko La Crosse pada beberapa tahun lalu, namun sekarang ia main drum di sana tiap bulan.
Video inipun menyebar di dunia maya dan akhirnya mencuri perhatian banyak orang. Para pemusikpun berkata bahwa Mary adalah salah seorang pemusik sejati. Wah ternyata walau usia sudah tua, tapi kecintaan terhadap musik juga tidak luntur ladies. Anda ingin melihat aksi memukau Marie menggebuk drum? Klik saja video di bawah ini ladies!
Source: Youtube 

Video Balet China Yang Mengagumkan (Tapi Juga Bikin Ngilu)

Posted: 24 Jul 2013 03:00 AM PDT

Masih ingat dengan video wanita Korea yang mampu melempar bola baseball sambil memutar tubuhnya 360 derajat? Video tersebut memang sangat mengesankan dan cukup bikin kita mengelus pinggang saat menontonnya.
Kali ini, China juga mencuri perhatian dunia dengan munculnya video tentang balerina-balerina muda yang berjumlah sekitar 20 orang. Mereka menunjukkan aksi yang luar biasa, namun juga boleh membuat Anda sedikit terasa ngilu saat melihatnya.
China memang merupakan salah satu negara yang memiliki sistem pelatihan atlet yang luar biasa ketat. Setiap atlet akan dilatih hingga mereka mencapai batas maksimal kemampuan mereka.
Salah satunya terbukti lewat video ini. Awalnya akan terlihat seperti balet biasa, namun saat Anda melihat hingga ke akhir video, Anda akan menyadari bahwa mereka sudah dilatih sangat keras untuk aksi ini.
Balet ini menunjukkan kekuatan dan kelenturan yang luar biasa. Selain kekompakan tim yang nyaris tanpa cela, beberapa gerakan mereka bisa dibilang cukup ekstrim. Dilansir dari Dailymail, video yang ditemukan di Youtube ini masih terbilang misterius dari mana asalnya.
Namun dari salah satu sumber di Youtube, mengatakan bahwa ini adalah video salah seorang ayah di China yang merekam momen membanggakan putrinya saat ujian balet. Video tersebut dibuat dua tahun lalu dan diunggah di Tudou.com.
Meski begitu, efek merindingnya masih terasa setiap kali melihat video balet ini. Well, salut untuk kerja keras para atlet di China, termasuk generasi mudanya ini.

Mengerikan, Kaki Ayam Yang Tarikh Luputnya 46 Tahun Dulu Masih Dijual di China

Posted: 24 Jul 2013 02:00 AM PDT

(c) en.rocketnews24.com
 Saat kita membeli makanan, maka hal terpenting yang harus kita perhatikan adalah tarikh luput atau minimal melihat kesegaran makanan yang akan kita konsumsi.
Hal ini penting, kerana makanan yang segar akan jauh dari kuman-kuman yang membahayakan pencernaan. Sudah banyak kes makanan kadaluwarsa dan tak higienis yang boleh menyebabkan keracunan, bahkan kematian.
Namun di China, ditemukan fakta mengejutkan saat petugas menyidak pasar tradisional di sana. Berton-ton kaki ayam tarikh luput yang sudah berusia 46 tahun ditemukan pada bulan Mei lalu.
Hal ini sangat membuat shock kerana bila dipikir-pikir, bagaimana boleh kita memakan makanan yang berusia jauh lebih tua dari usia kita? Bila dibayangkan, sungguh ngeri apabila konsumen sampai membeli dan memakan kaki ayam kadaluwarsa yang mengalami proses kimia hingga nampak seperti masih segar itu.
Kaki ayam ini disimpan dalam kulkas pembeku meski sudah lama sekali kadaluwarsa. Agar tidak lagi berbau menyengat dan nampak segar, ayam ini mengalami proses kimia dengan menggunakan hydrogen peroxida untuk membunuh bakteria. Dengan metode ini, juga bisa memanipulasi berat daging ayam yang tadinya 1 kilogram menjadi 1,5 kilogram!

Begini Kalau Duit USD 1 Juta dalam Tunai

Posted: 24 Jul 2013 01:00 AM PDT


Kalau Duit USD 1 Juta dalam Tunai














Menjijikkan, Ais Batu di Gerai Fast Food China Lebih Kotor Dari Air Toilet

Posted: 24 Jul 2013 12:45 AM PDT

(c) chinadigitaltimes.net
Lagi-lagi masalah kebersihan menjadi salah satu faktor yang membuat orang enggan bahkan jijik untuk membeli makanan atau minuman di suatu tempat. Walau fast food besar dan memiliki cabang di banyak negara bukan berarti bebas dari masalah higienis ! Buktinya adalah gerai fast food fast food Mc D dan KFC di negeri tirai bambu, China. Ais batu untuk minuman di dua waralaba fast food terkenal di seluruh dunia ini mengandung bakteria jauh lebih banyak dari air toilet.
Sebuah penelitian di China menunjukkan hasil yang mengejutkan. Mereka menemukan bahwa es batu pada fast food KFC dan McDonalds di China mengandung bakteria 13 kali lebih banyak dibandingkan air toilet. Seorang reporter media massa membuat investigasi tentang hal ini. Reporter ini syok kerana hasil temuannya sangat mengejutkan. Reporter dari China Central Television (CCTV) melakukan uji cuba pada ais yang ada di fast food cepat saji Beijing seperti KFC, McDonalds, dan fast food Kungfu.
Hasilnya adalah, ais batu pada gerai KFC mengandung 900 koloni bakteri per milimeter. Bayangkan bila kita meminum satu gelas soda yang dicampur dengan beberapa es batu ladies, berapa banyak bakteri yang masuk ke dalam tubuh kita? Sungguh disayangkan gerai fast food besar seperti KFC dan McD boleh lalai dalam hal higienis dan kualitas bahan makanan atau minuman seperti ini.
Pada gerai McD, jumlah bakteri yang ditemukan memang lebih sedikit tapi bukan berarti lantas bebas dari batas higienis. Tingginya jumlah bakteri berarti semakin tinggi pula kesempatan untuk pelanggan terkena penyakit seperti disentri dan diare. Lantas bagaimana boleh bakteri menjijikkan sebanyak itu masuk ke dalam es batu pada gerai-gerai fast food ini?
Rupanya penyebabnya adalah mesin es yang kotor, proses sterilisasi yang buruk, atau kesalahan karyawan seperti tak mencuci tangan, dan lainnya. Rendahnya kesadaran untuk menjaga mutu dan kebersihan membuat ais batu pada gerai-gerai ini sangat tidak layak dikonsumsi. Menurut ahli keamanan makanan Dong Qingli, jumlah bakteri sebenarnya tak terlalu mengkhawatirkan. Yang lebih penting adalah mengetahui bakteri apa yang ada di dalamnya, dan bakteri mana yang bisa berbahaya. Namun tetap saja, bakteria adalah sumber penyakit, walau pada tingkatan bahaya yang berbeda-beda.
Lantas bagaimana tanggapan dua gerai fast food ini? Mereka mengaku dan meminta maaf serta berjanji meningkatkan kualiti higienis dan kebersihan pada makanan dan minuman yang mereka sajikan. Tapi tetap saja  tingkat kepercayaan konsumen sudah jauh menurun dan hal ini susah untuk dipulihkan. Bagaimana menurut Anda?

Gara-Gara iPhone seorang Lelaki KOMA selama 10 Hari

Posted: 24 Jul 2013 12:00 AM PDT

Gara-gara iPhone 4 yang terhubung dengan charger palsu atau pihak ketiga menyebabkan seorang pria berusia 30 tahun mengalami koma selama 10 hari terakhir. Seperti dilansir jeruknipis dari CNET, Wu Jiang Tong di China, menerima sengatan elektrik ketika dirinya mengambil sebuah iPhone 4 yang sedang di-charge.

Menurut adik Wu, insiden ini terjadi pada  8 Julai ketika Wu mencolokkan handsetnya. Lalu pada laporan tersebut, charger yang ditemukan merupakan produk palsu atau pihak ketiga. Kematian seorang wanita China yang berusia 23 tahun pada pekan lalu yang diduga akibat menjawab panggilan telpon dari iPhone-nya juga diyakini terkait dengan charger USB pihak ketiga.

Ketika Wu terhubung dengan handset yang sedang di- charger, ia pun berteriak, "Aku terkena kejutan," cerita adiknya. "Kemudian saya merasa nyeri seperti terkena jarum pada ujung jari saya, lalu arus menjalar dari jari hingga lengan dan tubuh, sampai ke kaki" katanya.

Setelah itu mulut Wu berbuih dan tidak bernafas ketika sampai di rumah sakit tapi disadarkan oleh dokter. Menurut dokter, keadaan Wu stabil selama 3 hari tapi masih dalam keadaan koma kerana kurangnya oksigen ke otak. "Ini tidak diragukan lagi," kata dokter yang merawat Wu di sebuah pemberitaan. 

Insiden ini sedang dalam penyelidikan pihak Apple dan setempat, kerana melibatkan iPhone 4. Charger palsu atau buatan pihak ketiga biasanya digunakan untuk elektronik dan sering melakukan promosi besar-besaran bila dibandingkan dengan perusahaan yang menjual produk tersebut. Namun, ketika hadir tiruan yang dirancang mirip dengan aslinya, sebenarnya konsumen tidak dapat memastikan keselamatan mereka saat menggunakannya.

Cuba Lihat ada Apa dengan Jembatan di China ini...?

Posted: 23 Jul 2013 11:30 PM PDT













Ferrari ini HANCUR gara-gara Melanggar Truk

Posted: 23 Jul 2013 11:00 PM PDT












Seorang Perempuan Masuk Ke McDonald Dengan Menunggang Kuda

Posted: 23 Jul 2013 10:30 PM PDT

Seorang perempuan didenda akibat membawa kuda ke dalam restoran cepat saji, MacDonalds di kawasan Manchester, Inggris, Senin 22 Julai. Berdasarkan keterangan polis setempat, perempuan tersebut memasuki kios drive-tru. Namun ternyata ia tidak berhenti di sana, dengan menggunakan kuda ia masuk ke dalam restoran popular di dunia tersebut.
sumber:blogspot.com,uniknya.com
sumber:blogspot.com,uniknya.com
Akibatnya para pelanggan yang sedang berada di dalam restoran panik, terganggu dan beberapa merasakan ketakutan. Tak lama kemudian karyawan restoran segera menghubungi polis, agar keadaan tidak menjadi lebih parah.
"Faktor kesehatan dan keamanan pelanggan merupakan prioritas kami, untuk itulah kami tidak bisa melayani mereka yang mengendarai sepeda, sepeda motor dan kuda di kios drive tru MacDonald," ucap juru bicara restoran.
Polis pun tiba dan mendenda perempuan tersebut atas ulahnya yang meresahkan orang lain. (**)
Sumber: orange.co.uk, uniknya.com,

“Nenek setengah abad” paling seksi di dunia

Posted: 23 Jul 2013 10:00 PM PDT

Amparo Grisales
Semua pasti suka lihat awek seksi kan? Ini Nenek Terseksi di Dunia.
Dia adalah Amparo Grisales. Nenek Berumur 54 Tahun Tapi Masih Secantik 25 Tahun .Semua tahu kan majoriti wanita yang telah memasuki usia ke-50 tak dapat menyembunyikan kerutan di beberapa bagian tubuhnya? Tapi, hal itu tampaknya tak terlihat pada diri Amparo Grisales pren. Wanita yang hampir berusia 54 tahun ini tetap terlihat cantik, seksi, dan enerjik, seperti layaknya gadis berusia 25 tahun .
Amparo Grisales adalah seorang aktris dan model yang aktif di dunia akting selama beberapa dekade pren. Lahir 19 September 1956 di Bogota, KolombiaGrisales telah memulai karier sebagai model pada usia lima tahun. kariernya mulai menanjak saat berumur 13 tahun, ketika bergabung dengan beberapa peran opera sabun pren. Hebat ya dia dari kecil aja udah jadi model.
Dia juga sempat meraih beberapa gelar penghargaan iaitu Amparo Grisales ketika berperan dalam berbagai mini-seri di Kolombia, Mexico Venezuela, Brazil, Prancis, dan Afrika Selatan.

Meski usia telah memasuki setengah abad, namun Amparo Grisales masih tetap eksis di pentas dunia hiburan lhoo. Karier Grisales yang paling menonjol adalah ketika berperan sebagai Cuerpo En AJeno di serial Telmundo Madre Luna pada tahun 2007 .
Sampai saat ini salah satu karakter yang melekat pada sosok Amparo Grisales adalah dirinya disebut-sebut sebagai wanita paling seksi untuk wanita seumuran dengannya. Bahkan  sebutan paling sesuai yang pantas disandang Amparo Grisales adalah "nenek setengah abad" paling seksi di dunia

Menajubkan! Mobil VW Beetle 1953 diubah menjadi bulat karya seorang seniman

Posted: 23 Jul 2013 09:30 PM PDT

Sebuah produsen mobil ternama berusaha untuk menentang hukum fisika dengan desain ramping.

Tapi yang satu ini masih sangat membingungkan, sebuah inkarnasi dari VW Beetle memberikan arti baru pada frase Gravitasi Defying.

Ini adalah patung raksasa dari VW Beetle 1953 berwarna kuning cerah karya seorang seniman Indonesia, mobil berusia 50 tahun ini telah berubah menjadi bola.

Ichwan Noor seniman ini mengunakan bagian-bagian dari kendaraan sebagai bahan baku yang dikombinasikan dengan polyster dan alumunium untuk mencapai efek yang menajubkan ini.

Tapi ada juga yang aneh dari yang satu ini adalah senimanya dari Indonesia tapi pameranya dilaksanakan di Hongkong.

Mobil bola ini sedang dipamerkan di Art Basel, sebuah pameran seni modern yang sebelumnya dilaksanakan di Miami kemudian setelah di Hongkong akan dilaksanakan di Swiss.

Sang seniman ini juga bukan baru sekali ini saja, sebelumnya dia telah membiat VW Beetle berbentuk kubus.


• Gravity defying, The incredible! Patung yang menunjukkan produk komersial dalam cara yang inovatif.


 
• Bagian dari bumper dan plat nombor terlihat di dasar patung (kanan). Ikon logo Volkswagen dapat dilihat pada roda yang terselip di antara roda lain dan pintu (kiri)


• Penonton di Art Basel mengambil foto patung tersebut, yang harus dilihat baru boleh dipercaya.

# TWM | DM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu