Selasa, 7 Mei 2013

borak kosong

borak kosong


Cara Unik Putus Dengan Kekasih, Melalui Pesan di Kotak Pizza

Posted: 07 May 2013 09:30 PM PDT


img 
ist.
Banyak yang berkata, 'sentuh hati orang tersayang, lewat perutnya'. Tapi kini, beberapa orang justru memanfaatkan makanan untuk mematahkan hati seseorang, Ouch!

Tulisan 'Aku putus denganmu' di kotak pizza, mungkin tidak pernah diharapkan ketika Anda menerima pesanan makanan, yang justru datang dengan rasa sakit hati. Seperti yang dikutip dari Daily Mail, tren satu ini dipost oleh seseorang dengan akaun Kansas12 di situs Imgur dengan caption: 'Best Breakup ever!'

Para pengirim pizza yang memutuskan hubungan itu, berharap 10 potong pizza hangat yang enak akan membuat pasangan lebih tenang ketika diputuskan. Mereka juga meminta pengantar pizza menuliskan pesan sebelum pizza diantar ke rumah yang bersangkutan.

Ini bukan satu-satunya cara unik yang pernah dilakukan untuk putuskan kekasih. Ada juga seorang wanita yang memutuskan kekasihnya yang bernama Kevin Maxey melalui kolom iklan di surat khabar. Bertuliskan, "Kevin Maxey: Permainan telah selesai, aku harus move on dan semoga kau juga begitu. Jangan pernah mengetuk pintuku lagi atau menelefonku."

Memutuskan dengan cara unik lainnya, juga datang dari seorang isteri yang memasang iklan di billboard besar di suatu bangunan. Tampaknya ia menangkap suaminya berselingkuh lewat kaset video. Pesan billboard itu bertuliskan, "Hi Steven, Apa aku mendapat perhatianmu sekarang? Aku tahu semua tentang wanita itu. Kau kotor, immoral, tidak setia. Semuanya terakam di video. Your (soon-to-be-ex) wife, Emily. Ps: Aku membayar billboard ini dengan wang KITA di bank."

Fesyen baru ke ni?

Posted: 07 May 2013 09:00 PM PDT


Operasi Plastik, Amanda Bynes Perbaiki Bahagian Ini

Posted: 07 May 2013 08:30 PM PDT


Amanda Bynes (Foto: Hollyscoop)
Amanda Bynes (Foto: Hollyscoop)
LOS ANGELES - Amanda Bynes ternyata baru saja melakukan operasi plastik mengangkat selaput tipis di antara hidung dan matanya. Sebelumnya, Amanda sering mengatakan ingin menghapus kulit tipis yang dianggap cukup mengganggu penampilannya.

"Saya telah melakukan operasi di hidung untuk menghilangkan kulit yang seperti anyaman di antara mata saya. Awalnya saya tidak akan memberitahu siapa pun, tapi aku terlihat jauh lebih cantik di foto baru saya," tulis Amanda di akun Twitter-nya.

Bekas bintang cilik ini juga merasa kecewa banyak media masih menggunakan foto lamanya saat memuat berita tentangnya.

"Alasan saya meminta semua majalah, dan blog untuk berhenti menggunakan foto-foto lama saya adalah saya tidak terlihat seperti itu lagi! Jadi saya tidak ingin foto-foto lama digunakan lagi!," imbuhnya, dikutip dariHollyscoop.

Amanda juga tidak menyesal dengan tindakannya di atas meja bedah. Bahkan, dia mengaku lebih percaya diri setelah melakukannya.

"Operasi plastik merupakan hal paling menakjubkan untuk meningkatkan kepercayaan diri saya!," tutupnya.

Lukisan Unik Ini Dibuat Menggunakan Tenaga Mesin Jet

Posted: 07 May 2013 08:00 PM PDT


Lukisan dengan jet (Foto: Flexjet)Lukisan dengan jet (Foto: Flexjet)

FLORIDA - Seorang seniman bernama Princess Tarinan von Anhalt, menciptakan karya seni abstrak dengan melemparkan cat ke udara dan membiarkan angin kencang yang dihasilkan oleh mesin jet memercikan cat tersebut ke atas kanvas.

Karya seni lukis unik dengan menggunakan arus udara mesin jet ini pertama kali diciptakan pada 1982 oleh Prince Jurgen von Anhalt dari Austria. Setelah meninggal, teknik melukis ini diwarisi kepada isterinya, Princess Tarinan von Anhalt yang telah menjadi wanita pertama yang menggunakan teknik unik ini sejak 2006 .

Princess Tarinan melukis dengan menggunakan mesin jet untuk menciptakan suatu karya seni yang unik. Meski hasilnya menarik, tapi praktiknya berbahaya.

Minggu lalu, Princess Tarinan diundang untuk merayakan HUT ke-50 Learjet, jenama pesawat peribadi, dengan membuat 101 lukisan hanya dalam waktu dua hari. 

Pembuatan lukisan ini memiliki kesulitan yang luar biasa, Princess Tarinan harus menahan angin dari pesawat jet itu dan juga harus menahan hawa panas yang mencapai 500 derajat Fahrenheit.

Hasil lukisan Princess Tarinan dijual dengan harga USD50.000 atau sekira Rp 486 juta hanya untuk menontonnya membuat sebuah karya seni.

"Saya beruntung dan senang dapat menggunakan mesin jet ini," kata Princess Tarinan. Demikian seperti dikutip dari Oddity Central, Rabu (8/5/2013).

"Saya akan melukis sampai saya pingsan!. Tujuan utama saya menggunakan kekuatan jet ini untuk memberikan hasil yang benar-benar unik pada setiap karya seni lukis saya," tambahnya. (faj)

Ketua balai bunuh diri depan drebar

Posted: 07 May 2013 07:30 PM PDT


Pattani: Ketua balai polis daerah Kapo di Pattani semalam menembak dirinya sendiri di depan pegawai bawahan ketika menunggu untuk bertemu pakar psikiatri bagi membincangkan masalah tekanan berkaitan kerja.
Insiden tembakan itu berlaku dalam kereta dipandu Korporal Tawan Saikiri, ketika Kolonel Adul Peenaba-ngo, 45, dalam perjalanan dari Pattani ke wilayah Yala dengan isterinya untuk bertemu pakar psikiatri di sebuah klinik di Siroros. Tawan memberitahu polis bahawa dia memarkir kereta itu kira-kira 50 meter dari klinik dan isteri Adul keluar untuk bertemu dengan petugas di dalam klinik itu, meninggalkan suaminya menunggu di dalam kereta.

Adul kemudian mengeluarkan pistol .357-calibre miliknya dan melepaskan satu das tembakan di pelipisnya.
Adul yang berada dalam keadaan kritikal dikejarkan ke Hospital Yala, di mana dia kemudian disahkankan meninggal dunia. Tawan berkata, tekanan berkaitan kerja mungkin menjadi punca kejadian bunuh diri itu kerana Adul begitu serius dengan kerjanya. - Bangkok Post
sumber : mymetro

10 tahun dikurung penculik

Posted: 07 May 2013 07:00 PM PDT


Foto

Cleveland (Ohio): Tiga wanita yang diculik lebih sedekad lalu ditemui hidup dalam tingkat bawah sebuah rumah di Ohio yang menjadi tempat tahanan mereka selama ini.
Amanda Berry, 26; Gina DeJesus, 23, dan Michelle Knight, 32, diselamatkan dari rumah berkenaan hanya beberapa kilometer dari tempat mereka disahkan hilang 10 tahun lalu.

Penahanan mereka terbongkar selepas seorang jiran lelaki terdengar Amanda - yang hilang ketika berusia 16 tahun - menjerit meminta tolong selepas lelaki yang mengurung mereka tiada di rumah. Selepas 10 tahun menjadi tahanan, Amanda, Gina dan Michelle akhirnya dibebaskan apabila Charles Ramsey terdengar jeritan itu ketika menikmati hidangan di rumahnya. Ariel Castro, 52, ditahan polis kerana dipercayai ada kaitan dengan kes penculikan berkenaan bersama dua saudara kandung lelakinya yang masing-masing berusia 50 dan 54 tahun.
Saudara Amanda mengesahkan seorang daripada kanak-kanak dalam rumah berkenaan adalah anaknya yang dilahirkan ketika dia dikurung.

Sumber berkata, kanak-kanak itu dipercayai berusia enam tahun. Ketiga-tiga wanita dan kanak-kanak terbabit dibawa ke Pusat Perubatan MetroHealth dan dilaporkan mereka mengalami kekurangan air yang serius, selain tidak mendapat makanan berkhasiat mencukupi.

Kehilangan Amanda dan Gina menarik perhatian seluruh penduduk Cleveland sejak sedekad lalu apabila keluarga mangsa terus mengadakan majlis memperingati mereka.
Berita kehilangan itu juga disiarkan secara berterusan dalam media tempatan.

Mangsa diculik di sebatang jalan sama sebelum ini dan ditemui di sebuah rumah yang terletak kira-kira 4.8 kilometer dari situ.
Penculik mereka juga sering dilihat orang ramai dari semasa ke semasa. Sementara itu, Ramsey berkata, dia ternampak Amanda - tetapi tidak mengenalinya - di pintu yang terkuak sedikit.

Katanya, Amanda meminta tolong supaya dikeluarkan dari rumah itu kerana dikurung sejak sekian lama.

"Kami terpaksa menendang bawah pintu untuk membukanya.

"Nasib baik pintu itu diperbuat daripada aluminium murah," katanya.

Selepas terbuka, kata Ramsey, Amanda merangkak keluar bersama anaknya. Amanda kemudian berlari ke seberang jalan untuk menghubungi polis sambil memperkenalkan diri melalui talian kecemasan 911.

"Tolong, nama saya Amanda Berry. Saya telah diculik dan hilang sejak 10 tahun tetapi sekarang saya sudah bebas," katanya.

Amanda juga menyatakan identiti lelaki yang menahan mereka sebagai Ariel Castro.

Kehilangan Amanda disedari sejurus selepas dia menghubungi kakaknya untuk memaklumkan dia dalam perjalanan pulang menumpang seseorang dari tempat kerjanya di restoran Burger King. Media tempatan melaporkan, Castro ditahan di sebuah restoran McDonald's berhampiran. Menurut The Plain Dealer, suspek tinggal di rumah itu sejak 1992 dan pernah ditahan polis atas kesalahan keganasan domestik pada 1993.

Sumber berkata, wanita terbabit dirantai sepanjang tempoh mereka di kurung di rumah berkenaan. "Polis menemui beberapa rantai yang digantung dari siling dalam rumah itu," katanya.- Daily Mail
sumber : mymetro

Padah suntikan minyak masak

Posted: 07 May 2013 06:30 PM PDT


Seoul: Seorang wanita yang ketagihan pembedahan plastik menyuntik minyak masak ke wajahnya apabila doktor enggan memberikan suntikan silikon lagi.
Bekas model Hang Mioku mengalami kecacatan kekal ekoran rawatan kecantikan yang dilakukan sendiri itu.

Selepas menyuntik sebotol silikon dari pasaran gelap ke wajahnya, Hang menggunakan minyak masak hingga menyebabkan wajahnya membengkak dan berparut.
Kegetirannya itu disiarkan televisyen Korea dan penonton memberi sumbangan jutaan won bagi bayaran pembedahan memulihkan wajahnya.

Ketika 10 pembedahan pertama, pakar bedah mengeluarkan 60 gram silikon, minyak serta bahan asing lain dari mukanya dan 200 gram dari lehernya.

Bagaimanapun, Hang masih kelihatan cacat dan dia berkata, dia berharap dapat memiliki wajah lamanya semula.
Hang menjalani prosedur pembedahan plastik pertama ketika berusia 28 tahun dan kemudian berpindah ke Jepun, di mana dia mendapatkan rawatan berulang kali. Dia serta-merta ketagih untuk memperoleh kulit yang lembut dan licin. Doktor akhirnya enggan melakukan pembedahan terhadapnya selepas wajahnya membesar dengan ketara.

Bagaimanapun, dia dapat membeli sebotol silikon dan picagari untuk menyuntik dirinya tetapi apabila sudah habis, dia menggunakan minyak masak.
Wajahnya jauh berubah hinggakan ibu bapanya tidak dapat mengenalinya dan kanak-kanak menggelarnya 'kipas angin berdiri' kerana wajahnya amat besar berbanding dengan tubuhnya yang kecil. Pelbagai pembedahan yang dibayar dengan wang sumbangan berjaya mengecilkan saiz wajah dan lehernya, tetapi dia masih mengalami kecacatan.

Baru-baru ini, bekas model itu bekerja di kedai pakaian kitar semula bernama 'The Beautiful Shop' dan menerima bantuan daripada kerajaan.- Daily Mail
sumber : mymetro

Wanita tampar polis

Posted: 07 May 2013 06:00 PM PDT


Ampang: Seorang pegawai polis cedera dipukul dan ditampar seorang wanita yang dikatakan berang selepas terbabit kemalangan dengan kenderaan dipandu pegawai terbabit, pagi semalam.
Difahamkan, dalam kejadian jam 8 pagi itu, wanita berusia 40-an berkenaan yang mengalami luka dan lebam mata kanan selain sakit di bahagian kepala dan perut mendapatkan rawatan di Hospital Ampang, di sini, sebelum membuat laporan polis.

Menurut sumber, ketika kejadian, mangsa memandu kereta jenis Myvi dalam perjalanan ke tempat kerja dilanggar kereta Suzuki Swift dari belakang di Taman Muda, di sini.
"Mangsa yang keluar melihat kerosakan dihampiri seorang wanita yang melanggar keretanya itu sebelum naik angin," katanya.

Katanya, wanita itu kemudian bertindak lebih agresif apabila memukul dan menampar muka mangsa.

Sumber berkata, berikutan tindakan agresif wanita itu, mangsa terpaksa memperkenalkan dirinya sebagai pegawai polis namun sebaliknya mangsa dimaki wanita terbabit.
"Dia bagaimanapun melarikan diri selepas itu. Mangsa cedera memandu ke Hospital Ampang mendapatkan rawatan sebelum membuat laporan polis mengenai insiden itu," katanya.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan.
sumber : mymetro

Dibunuh di rumah urus mayat

Posted: 07 May 2013 05:30 PM PDT


Sandakan: Hasrat seorang bapa untuk menaiki kereta baru milik anaknya tidak kesampaian apabila dia ditemui mati dipercayai dibunuh dalam kejadian rompakan di rumah pengurusan mayat di Batu 1/2, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 10.30 malam, Lakompet Lakasau, 80, yang juga pengawal keselamatan di rumah pengurusan mayat berkenaan ditemui terbaring berlumuran darah selepas dibelasah tiga lelaki menggunakan kayu dan penyodok pasir ketika tidur di situ.

Berdasarkan rakaman kamera rakaman litar tertutup (CCTV) di tempat kejadian menunjukkan warga emas itu diserang tiga lelaki bertopeng yang membelasahnya ketika tidur.
Ketua Polis Daerah Sandakan Asisten Komisioner Rowell Marong berkata, sebaik menerima laporan, sepasukan polis bersama Unit Anjing Pengesan (K9) bergegas ke lokasi kejadian untuk melakukan siasatan.

"Hasil rakaman CCTV (kamera litar tertutup) mendapati jam 10 malam, mangsa didatangi tiga lelaki yang menutup muka dengan kain dan bersarung tangan dengan dua daripadanya bersenjatakan penyodok pasir dan kayu.

"Kedua-dua suspek menghentak kepala mangsa yang sedang tidur di atas meja dengan kayu dan penyodok sehingga mati," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.
Menurutnya, mangsa rebah dan terbaring di lantai sebelum dua suspek mengambil dompet mangsa lalu melarikan diri bersama seorang lagi rakan mereka.

"Jumlah kerugian belum dapat dipastikan," katanya.
Namun, Rowell berkata, hasil keterangan seorang anak mangsa mendakwa bapanya sepatutnya menemuinya hari ini (semalam) untuk memberi wang deposit untuk membeli kereta.
sumber : mymetro

Foto Seksi Jupe Yang Beredar Di Situs Porno

Posted: 07 May 2013 05:00 PM PDT

Artis serta penyanyi dangdut, Julia Perez memang kerap bernampilan seksi. Perempuan yang sempat terjerat masalah hukum lantara perkelahianya dengan Dewi Persik ini kembali membuat heboh dunia maya.


Beberapa foto seksi Julia Perez atau akrab disapa Jupe kembali beredar di dunia maya. Kali ini, foto penyanyi lagu belah duren ini beredar di salah satu situs porno.

Dalam foto terebut Jupe memakai baju berwarna ungu dan berpose di sebuah kamar mandi. Bukan hanya itu saja, himpitan baju sempitnya tersebut membuat belahan dada pemain yang kerap bermainin film horor ini hampir keluar.

Ditinggal Orang Tua, Remaja 14 Tahun Sewa Pelacur Online

Posted: 07 May 2013 04:00 PM PDT

Sewa PSK lewat iPad

Seorang remaja 14 tahun di Amerika Serikat yang ditinggal sendiri di rumah nekat menyewa PSK (pelacur)online disebuah website yang menyediakan jasa PSK.

Orang tua sepertinya harus hati hati jika meningalkan anak anak mereka berada di ruamah sendirian sebab dengan kemajuan teknologi boleh saja mereka melakukan hal hal yang seharusnya tidak dilakukan seorang bocah yang belum dewasa.

Sepeti yang terjadi di Amerika Syarikat ini seorang bocah yang ditinggal pergi orang tuanya sendiri di rumah memilih untuk menyewa psk secara online di situs penyewaan psk dengan menggunakan iPad milik remaja ini.

PSK yang bernama Dareka Brooks yang dipesan remaja ini pun kemudian datang menuju rumah nya, ketika berada di rumah psk ini kemudian menyuruh remaja itu untuk masuk kamar, bocah ini pun menuruti apa kemahuan sang psk. 

Setelah remaja ini masuk ke kamar apa yang terjadi PSK ini bukan asyik bercinta dengan remaja di dalam kamar malah melakukan pencurian di dalam rumah remaja tersebut.

Remaja14 tahun yang merasa dibohongi dan menjadi korban pencurian oleh PSK kemudian melaporkan kejadian ini ke polis. Dareka Brooks akhirnya ditangkap polis disekitar rumah remaja ini.

[Foto] Serunya Shooting Video Klip Jennifer Lopez di Pantai

Posted: 07 May 2013 09:45 AM PDT

Cuaca panas Florida makin bertambah 'hot' seiring digelarnya proses syuting video klip Jennifer Lopez yang berkolaborasi dengan PitbullLive It Up. Syuting yang digelar di Pantai Fort Lauderdale menampilkan Lopez dengan busana yang seksi dan menggoda.
Hari itu Lopez yang mengenakan gaun yang mirip piyama hijau tampak seksi. Beberapa bagian gaun itu sengaja tidak ditutup rapi sehingga menampakkan bikini hitam penyanyi yang akrab disapa J-Lo ini.
Lopez @foto: PopcrushLopez @foto: Popcrush
Kolaborasi keduanya kerap kali melahirkan single-single besar. Sebelumnya, duet Pitbull dan Lopez sempat mencetak hits besar, yakniOn The Floor dan Dance Again.
Lopez @foto: PopcrushLopez @foto: Popcrush
Sebelum proses pengambilan gambar itu, Lopez sempat dihantui dengan suara tembakan ketika melakukan interview dengan media. Beruntung, penyanyi seksi ini masih selamat dari ancaman bahaya.

Pamer Belahan Dada, Model Seksi Korea, Clara Buat Kontroversi

Posted: 07 May 2013 09:30 AM PDT


Pamer Belahan Dada, Model Seksi Korea, Clara Picu Kontroversi
Clara pamer belahan dada di acara tv @soompi

Clara, model sekaligus aktris seksi dan cantik yang muncul dalam video klip Jay Park berjudul Joah menimbulkan kontroversi saat tampil di acara MBC Every1.

Dalam episode Singles 2, Clara sering tampil dengan mengenakan pakaian seksi yang mengekspos belahan payudaranya. Dalam acara tersebut, dirinya melakukan kegiatan sehari-hari seperti bersih-bersiha, bekerja dan yoga.

Idol Awek K-Pop Dengan Peha 'Berisi' Yang Seksi

Posted: 07 May 2013 09:15 AM PDT

Jika selama ini kamu berfikir bahwa semua member girlband K-Pop adalah gadis-gadis dengan bentuk paha kecil dan langsing, sepertinya kamu harus berfikir semula.
Kerana kenapa? Rupanya masih ada juga beberapa member girlband K-Pop yang memiliki bentuk peha menyehatkan dan 'berisi'. Justru hal itu yang membuat mereka tampak menggemaskan dan mempesona.
Jadi tunggu apa lagi? Bersyukurlah dengan bentuk pehamu dan tetaplah percaya diri girls! Intip mereka yang mempesona meski bentuk pahanya 'berisi' seperti dilansir soompi.com berikut ini.








(Foto) Selebriti Yang Jadi Korban Kesalahan Pengolahan Photoshop

Posted: 07 May 2013 09:00 AM PDT


Software Adobe Photoshop merupakan tool yang sangat berguna untuk melakukan pengeditan foto. Software ini bisa mengubah foto yang terlihat tidak sempurna menjadi terlihat sempurna hanya dengan beberapa kali klik.

Namun, kemudahan tersebut bak pedang bermata dua. Kecanggihan dan kemudahan yang ditawarkan seringkali membuat para editor foto terlena dan membuat kesalahan fatal seperti saat melakukan editing berbagai projek yang melibatkan para selebritis terkenal.
Photoshop Gagal Christina Aguilera
Nampaknya foto Christina Aguilera terlihat normal, tapi perhatikan baik-baik jari manisnya

Kesalahan Photoshop Kim Kardashian
Tubuh Kim Kardashian makin terlihat sexy dengan olahan Photoshop, tapi lihatlah bagian perutnya tampak berlebihan

Kesalahan Photoshop emma watson
Kaki kanan Emma Watson hilang entah kemana

kesalahan photoshop pada madonna
Madonna terlihat lebih muda dan menarik di foto sebelah kanan, namun apabila menilik usia sang diva sekarang ini maka pengeditan ini nampak berlebihan.

Benar-benar luar biasa dan sangat tidak masuk akal.
(BeautyRiot)

Gaun Mewah Katie Holmes Disebut Mirip Tisu Toilet

Posted: 07 May 2013 08:00 AM PDT

Katie Holmes mengenakan gaun berwarna putih saat menghadiri acara fashion bergengsi Met Gala 2013. Gaun mewah yang dipakai Katie menuai kritikan dan disebut mirip tisu toilet.




Unik, Foto Hitam Putih Asli yang Boleh Jalan

Posted: 07 May 2013 07:00 AM PDT


Makeup adalah salah satu perangkat kecantikan wanita yang mampu mengubah yang biasa jadi luar biasa. Berkat sebuah makeover dengan menggunakan makeup, tanpa harus operasi plastik, Anda boleh mendapatkan penampilan yang berbeda dari kesan penampilan Anda sehari-hari.


Sumber

Liburan Paling Romantis Pasangan ini Berantakan, Gara - Gara Nyamuk

Posted: 07 May 2013 06:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber 

Poster dari Sepanyol ini hanya boleh dilihat anak kecil

Posted: 07 May 2013 05:00 AM PDT


Kelompok sosial dari Sepanyol membuat poster unik hanya boleh terbaca oleh anak kecil. Poster ini digunakan untuk kempen anti kekerasan pada anak-anak.

Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Selasa (7/5), Yayasan Anar si pembuat poster mengatakan kempen itu hanya boleh dimengerti dari sudut pandang anak. Jika diperhatikan dalam poster itu ada teknik cetakan yang timbul dalam jarak tertentu dan jarak ini hanya dapat terjangkau oleh si kecil.
"Ini pesan khusus dan tersembunyi dari mata orang dewasa. Poster ini memadukan dua gambar dan kami membuat perhitungan akurasi jika gambar kedua hanya boleh dilihat oleh anak maksimal umur 10 tahun," ujar Grey Spain, agen iklan di balik ide poster itu.

Tulisan tersembunyi dari mata orang dewasa itu berbunyi, 'Jika seseorang menyakitimu, telefon kami, dan kami akan membantumu'.

Di gambar itu tertera nombor telefon Yayasan Anar dan juga informasi lainnya agar anak boleh menyelamatkan diri dari penyiksa mereka.

Orang terkenal yang tak kedekut beri tips

Posted: 07 May 2013 04:00 AM PDT


 ia memberikan tips yang banyak kepada pelayan resto tersebut.


Sumber

JANGAN GUNA TANGGA SETAN ini semasa kecemasan

Posted: 07 May 2013 03:00 AM PDT




TANGGA SETAN !!! ... naik keatas tau tau di bawah... JANGAN GUNA TANGGA ini semasa kecemasan

Ketika TONGKAT dijadikan Sanadaran oleh Awek

Posted: 07 May 2013 02:00 AM PDT


http://2.bp.blogspot.com/_oQGx3yTv_Ss/TJNGAvlmwnI/AAAAAAAAE5w/8Ay58OSQSHQ/s1600/daily_picdump_487_640_09.jpg



kalau tersadung parah kakak ni...



http://2.bp.blogspot.com/_oQGx3yTv_Ss/TJNFqrz2z2I/AAAAAAAAE5o/IebWL80-_RE/s1600/daily_picdump_487_640_09.jpg




Hadiah untuk lelaki yang dijamin tak tolak

Posted: 07 May 2013 01:00 AM PDT


Siapa yang tak mahu dapat hadiah begini....?

dijamin tak tolak..wkwkwk


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj7J_maMrRJprISa0XCz-ZMJQqTYMxmkLJpLQAjf3yR0aDbpjdvwnJ-CqhaZV0RtvJJkMUvY2vKXsdYnsUYuaMYmEI1onKWcGu_XVcE_f108-X642sESesqKSAFzJaMPUJKl4BXviqYRpIo/s1600/acid_picdump_43.JPG





.Gara-gara Ambulans Tersesat 2 Kali, Bayi Sakit Ini Akhirnya Meninggal

Posted: 07 May 2013 12:30 AM PDT


Bayi yang sakit parah memerlukan perawatan dengan segera kerana keadaan tubuhnya masih lemah. Tapi kes yang terjadi di Inggris sungguh ironis. Seorang bayi yang sakit parah segera dirujuk ke UGD, namun meninggal kerana ambulans yang membawanya tersesat sampai 2 kali.

Awalnya Amy Carter (24) panik ketika mendapati bayinya yang masih berusia 3 bulan tiba-tiba berhenti bernafas. Ia segera menelepon ambulans yang baru tiba setelah setengah jam kemudian. Lamanya waktu tersebut disebabkan pemandu mengandalkan navigasi satelit yang justru membuatnya tersesat.

Khuatir akan tersesat lagi dalam perjalanan menuju rumah sakit, Amy bersikeras memandu pemandu dari belakang. Nahas, ternyata ambulans lagi-lagi tersesat kerana salah mengambil simpang. Saat tiba di rumah sakit, bayinya yang bernama Bella sudah tak bernapas selama hampir satu jam dan dinyatakan meninggal.

"Jika mereka sampai tepat waktu, dia akan hidup hari ini. Ketika saya menelepon ambulans, saya memberi instruksi yang jelas bahwa saya tinggal di rumah baru," kata Amy yang tinggal di Thetford, Norfolk ini seperti dilansir Daily Mail, Isnin (6/5/2013).

Alamat baru inilah yang diduga membuat ambulans terlambat datang, yaitu baru tiba setelah 26 menit atau 3 kali lebih lama dari waktu yang diperkirakan. Padahal Amy mengaku sudah berusaha memberikan petunjuk arah, namun tidak digubris karena sopir lebih mengandalkan navigasi satelit.

Amy menjelaskan bahwa sebelumnya ambulans sudah pernah dipanggil ke rumah sebanyak 2 kali dan paramedis boleh tiba dalam waktu hanya beberapa minit. Dia juga sudah membuka semua pintu di rumah agar tim paramedis bisa langsung naik ke atas, menjemput Amy yang tengah menunggui bayinya.

"Tapi paramedis terus membunyikan bel. Saya tidak ingin meninggalkan Bella, tapi saya harus meninggalkan dia dan lari ke bawah, lalu kembali ke atas untuk membiarkan mereka masuk," terang Amy.

Amy menuduh bahwa tim paramedis malah membuat lawak dan tidak menaruh perhatian pada putrinya yang tengah kritis. Selama perjalanan ke rumah sakit, Amy menceritakan bahwa tim paramedis hanya berbicara tentang apa yang dilakukan saat akhir minggu dan mengeluh tentang sakit di lutut saat duduk.

Bos ambulans sudah bertemu dengan Amy sekeluarga dan mengakui adanya kesalahan dalam tragedi yang membuat putrinya meninggal pada tanggal 11 March lalu. Menurut pihak pengelola, lamanya waktu tempuh yang diperlukan ambulans ini akan menjadi perhatian serius.

         When three-month-old Bella Carter suffered a fit and stopped breathing, her mother Amy frantically dialled 999. But the ambulance crew failed to arrive for 26 minutes and she was dead upon arriving at hospital
                The ambulance driver attending to Bella - on her first-ever shift as a paramedic - then took a wrong turning on the way to West Suffolk Hospital in Bury St Edmunds

(pah/vit

Setelah 100 kali operasi plastik akhirnya jadi seperti ini...

Posted: 07 May 2013 12:00 AM PDT

Mantan model bernama Alicia Douvall sejak muda sudah hidup dalam kungkungan operasi plastik. Saat umurnya baru  15 tahun, dia pertama kali merasakan operasi plastik. Dan sampai saat ini dia telah mengalami 100 kali pembedahan unutk operasi. Boleh dibayangin  saat ini dia berbentuk seperti apa? Cek gan!



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjT_zCVZWiCWDUye5mPKl4B6LgpN88TT0XmeEXyNIU6fwNb-RR-cJU3p0U6PaR4uVwg9QUhve6CfE5X3v705RpGvB6PNMsttAImgJrD2lLzWz4p9Y9kmWTT-Uv84vzUX0bfz6-AIsoo2gw/s1600/after_100_plastic_640_04.jpghttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiL_i5IL06IqDKMUzKSTkj7VJhsvCZ2d1wjWEnJCBTsbXv8ms4okbEmprGGiEbzoBNFtqXamP-kyIAzyqsb1lnvQnooci1DqR_MshyphenhyphenpVVr_UcWq1DO0j90csX6UVWmKPVNq-SeCTQpgJes/s1600/after_100_plastic_640_05.jpghttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjF_6PMpEZIdjjyRgdAgt5Lbqnk85ZQtEQGlnoQfrj7YoNPLTgwxP0cQmqQapa-LuhgAMH6-e_o4k47yP4oPc_UuEJzAM7BG-SAu_d2kv8hVzYeg9BceifPawkp4fcYFjWlXz9o9YVlrKc/s1600/after_100_plastic_640_06.jpghttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEijsMnz1IaaL1gbtmBs0tnrAHrdv_RQJSlTlTf1xkO4NGRLGyjqZ_JoOXrv-RqIPRh2OTY1G3nYDo-YxsCV_zZOGcAGwnqT2Gzt8PQUs2Gfjo81ruHK7CRehqlhx48UbfUqRFiz-aUuM2Y/s1600/after_100_plastic_640_07.jpghttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgqSfBJTIgK25QNTrdq_hyphenhyphenxNsMtS7FX_N3JNNue7wFYavhwVNf3D-bEXO2EyqKW3LGWY4TxfI_vipzXvL40nj4qhC9JcbjW6mHd_eMIzB1-tML_D_SEkBRux7gaP9Ksyu2ih8Ze1uXtBpU/s1600/after_100_plastic_640_08.jpghttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh9wrc9vb5B3Me-1bvm0LGHxl_w3TPilpQPy_nde68Ncm26UWSGMdjwBW30spha3OHAe9MsLAK5p01RRwpzhEMdbkeBdiV9eNZ4bplZCL-FhXx8IkDMmkb6kTs93oS_W8H9QnqmJwb6ulI/s1600/after_100_plastic_640_09.jpghttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjO-L8M5Emtu8CPruMLnyqzX_lBwKmhm9B_Wnqou486-D5GKPz2hpI-2UljxYbPxg1oig_e220R1fL9V8zwuuO8oBAKO5Sb0876HBCuMPGmIGIPmshOj9whewMoVIiMT3ceH2nxtqhzB4s/s1600/after_100_plastic_640_10.jpghttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi2JLfqtLQXB8izU59LA6JyyF9ZXLMTdXHo-SN7K8lUaMFyVGQpGGevCFLTYsFYEUFzDsdioPUdR3YIVM2i7BrgYa_57Wn9JrP3KTHN39Fvt0sptQlmsHty88l6h0gju-6zz3c3VF9ab2Q/s1600/after_100_plastic_640_11.jpg

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu