Selasa, 9 April 2013

borak kosong

borak kosong


Kucing Ini Terlihat Seperti Vampire

Posted: 09 Apr 2013 09:30 PM PDT


Foto : The Sun
Foto : The Sun
TENNESSEE – Seekor kucing di Amerika Syarikat (AS) memiliki penampilan yang unik. Kucing ini terlihat seperti vampire.

Kucing kecil berwarna abu-abu ini lahir dengan bibir yang sumbing sehingga gigi depannya mencuat keluar.

Kucing bernama Lazarus ini ditemukan oleh Cindy Chambers ketika kucing kecil itu sedang berkeliaran di jalan Johnson City, Tennessee, Amerika Serikat (AS) pada September silam. Cindy mengatakan bahwa Lazarus sama seperti kucing lainnya, meski penampilannya terlihat menyeramkan.

"Lazarus adalah kucing yang luar biasa. Ia suka bermain dan sangat lincah. Kucing kecil ini sama seperti kucing lainnya, meski penampilannya mengerikan," ungkap Cindy. Demikian seperti dikutip dari The Sun,Selasa (9/4/2013).

Perhiasan Unik Ini Terbuat dari Air Susu Ibu

Posted: 09 Apr 2013 09:00 PM PDT


Foto : Perhiasan buatan Mogavero (etsy)
Foto : Perhiasan buatan Mogavero (etsy)
RHODE ISLAND – Sebuah perhiasan yang sangat unik terbuat dari Air Susu Ibu (ASI). Perhiasan unik ini telah menjadi trend di kalangan ibu muda di Rhode Island, Amerika Syarikat (AS).

Seperti diberitakan Daily Mail, Selasa (9/4/2013), Allicia Mogavero dapat mengubah sampel ASI menjadi sebuah perhiasan yang unik, seperti liontin dan gelang.

Perhiasan dari ASI ini dijual di situs onlineEtsy.com milik Mogavero. Ia menyuruh pembelinya untuk mengirim dua sudu makan susu dalam bag pendingin, sehingga ASI masih terjaga resinnya.

Mogavero mencetak ASI yang telah dikirim tersebut ke dalam cetakan berbentuk hati, bintang, atau bulan. Perhiasan susu ini kemudian dikaitkan dengan pengait perak dan rantai. Kemudian pembeli juga dapat meminta untuk menambahkan nama anak pada perhiasan itu.

Perhiasan yang terbuat dari ASI ini dijual seharga USD64  untuk pengait perak yang berukuran kecil dan USD125 atau sekira Rp1,2 juta untuk liontin perak dan tambahan rantainya.

Mogavero memakan waktu hingga delapan minggu untuk menyelesaikan satu pesanan perhiasan ASI ini. Ibu dari tiga anak ini terinspirasi membuat pehiasan ASI, ketika ia sedang menyusui anak-anaknya. Mogavero mengatakan perhiasan dari ASI ini ia buat untuk dijadikan kenang-kenangan yang abadi.

"Saya pikir itu cukup keren! Kami menghabiskan begitu banyak waktu menyusui anak-anak kita, itu adalah pengalaman terbesar di hidup kita. Saya rasa ini adalah cara untuk mengenang saat-saat anda melakukannya," jelasnya.

Scott Damerow, Memecahkan 142 Telur dalam Satu Minit

Posted: 09 Apr 2013 08:30 PM PDT


Foto : Aksi Damerow pecahkan telur (True TV)
Foto : Aksi Damerow pecahkan telur (True TV)
TEXAS – Seorang lelaki bernama Scott Damerow memecahkan rekod Guinness Book of World Record setelah ia berhasil memecahkan 142 butir telur dengan kepala dalam waktu satu minit.

Pemuda asal Corpus Christi, Texas, Amerika Syarikat (AS) ini  berhasil memecahkan 142 butir telur dengan kepalanya. Aksi Damerow ini disiarkan oleh salah satu televisyen setempat pada March lalu.. Damerow berhasil memecahkan rekor sebelumnya dari 130 butir telur. Demikian, diberitakan Huffington Post, Rabu (10/4/2013),

Dalam video tersebut, Damerow bergerak dengan cepat saat memecahkan telur itu, kemudian penonton bersorak-sorai memberi semangat padanya. Mantan bintang sepak bola di sekolahnya ini bercita-cita untuk menorehkan namanya di Guinness Book of World Records.

"Saya sudah terbiasa menyundul bola, jadi saya fikir mungkin saya boleh memecahkan rekod dengan menggunakan kepala saya juga," kata Damerow.

"Kepalaku terasa mati rasa. Saya bahkan tidak menyadari kepala saya terluka kerana kulit telur itu. Saat itu adrenalin saya begitu memuncak," tambahnya.

Seperti diketahui rekod memecahkan telur ini pernah diraih oleh lelaki asal Itali pada 2009 . Lelaki Itali itu berhasil memecahkan 49 telur dengan jari-jari kakinya dalam satu minit.

Sadis! Suami Bakar Isterinya yang Sedang Hamil

Posted: 09 Apr 2013 08:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, KATHMANDU -Polis menangkap seorang lelaki yang membuat marah masyarakat Nepal, lantaran membakar isterinya yang hamil, di atas tumpukan jerami.
"Kami menerima telefon dari suami, bahwa wanita itu hilang. Tapi, ketika petugas kami tiba di tempat kejadian, mereka melihat tubuh wanita itu dan curiga," kata Jha Niraj, pengawas dari polis Distrik Morang, Nepal, seperti dikutip Tribunnews.com dari Channelnewsasia.com, Selasa (9/4/2013).
Jha melanjutkan, lelaki itu ditangkap atas dugaan pembunuhan, dan akan diseret ke pengadilan setempat pada Selasa waktu setempat. Korban bernama Maina Bardewa Bhitrikoti, yang tengah hamil empat bulan. Ia menderita luka bakar lebih dari 50 peratus, setelah dibakar suaminya pada Isnin lalu.
Pasangan suami isteri menikah selama sekitar dua tahun, dan sang suami baru kembali dari bekerja di Qatar, lapan bulan lalu. Menurut aktivis hak asasi perempuan Nepal Lily Thapa, kes kekerasan terhadap perempuan bukanlah barang baru di Nepal.
"Hanya, kita baru mendengarnya baru-baru ini, setelah kelompok perempuan diberdayakan untuk melaporkan kekerasan yang mereka alami," ujar Lily Thapa. (*)

iPhone 6 tiada butang ‘home’

Posted: 09 Apr 2013 07:30 PM PDT


New York: Apple mungkin memberikan iPhone 6 skrin melengkung pada kedua-dua belah permukaan, rekaan semula paling radikal pernah dilakukannya.
Satu paten yang diambil oleh syarikat teknologi terkemuka itu pada 2011 menggambarkan bentuk baru berkenaan, yang turut menyaksikan butang 'home' ikoniknya ditanggalkan.

Ia adalah langkah berani oleh syarikat berkenaan memandangkan setiap iPhone hingga kini mempunyai butang tunggal itu di bahagian bawah skrinnya.
Reka bentuk itu mempunyai ciri-ciri besar, dengan permukaaan AMOLED (Active-Matrix Organic Light-Emitting Diode) yang tidak mempunyai sempadan. Ia sebaliknya menyediakan ruang skrin dari atas hingga ke bawah.

Ia juga dikatakan bertujuan membentuk 'ilusi persepsi yang dalam' dan berupaya memimikkan pengalaman 3D.

Imej yang direka oleh Nikolay Lamm untuk laman web myvouchercodes.co.uk ini menggambarkan bagaimana bentuk iPhone 6 itu mungkin dikeluarkan. Lamm bagaimanapun tidak menyebut bahawa telefon itu akhirnya akan memenangi perang telefon pintar.
"Ia rekaan yang menarik tetapi tidak mungkin memberikan Apple kelebihan yang berkekalan dalam persaingan.

"Jika Samsung melihat iPhone Apple ini mendapat sambutan, ia akan menghasilkan yang lebih baik," kata Lamm.
sumber : mymetro

Bandar Samara ‘diserang’ tanah jerlus

Posted: 09 Apr 2013 07:00 PM PDT


Samara: Gambar ini seolah-olah dirakam dari sebuah filem yang mengisahkan malapetaka yang amat dahsyat.
Tetapi, imej ini sebenarnya adalah realiti harian yang dihadapi penduduk di bandar raya Samara di tenggara Russia.

Penduduk bandar itu kini hidup dalam kebimbangan selepas 'serangan' tanah jerlus mula berlaku di seluruh bandar itu.
Kejadian dipercayai berlaku sejak beberapa minggu lalu, menyebabkan kereta, bas dan sekurang-kurangnya seorang penduduk terbunuh.

Tanah jerlus, sebahagiannya cukup besar untuk menelan sebuah lori dipercayai berpunca daripada tanah mendap yang terjadi apabila ais cair dan menyerap ke bumi. Air yang berlebihan menyebabkan tanah di bawah jalan raya di bandar itu jerlus.

Lubang besar dapat dilihat di tempat letak kereta, simpang jalan raya yang sibuk, tepi jalan dan di jalan raya besar mahupun kecil.
Foto

Sehingga ini, sekurang-kurangnya seorang penduduk mati akibat ditelan bumi.

Penduduk Samara sudahpun mengambil langkah menandatangani petisyen untuk mendesak pihak berkuasa mencari jalan bagi mengatasi masalah itu.
Kejadian tanah jerlus adalah perkara biasa di kawasan perlombongan.

Bagaimanapun, tanah jerlus semula jadi mengambil ribuan tahun untuk dibentuk dan berbeza dari segi saiz.

Ia terjadi akibat daripada apa yang dikenali sebagai proses Karst yang berlaku apabila lapisan batu batan seperti batu kapur di bawah tanah dilarut oleh air berasid.

Biasanya, hujan menyerap menerusi tanah, menyerap karbon dioksida dan bertindak balas dengan sisa pertanian. Kesannya, air yang sampai kepada lapisan batu batan yang boleh larut itu ialah dalam bentuk berasid.

Air berasid itu kemudian menghakis batu batan di bawah permukaan bumi, sekali gus membentuk ruang berongga.

Kemudian, apabila ia tidak disokong lagi kerana rongga itu, tanah di atas batu kapur akan runtuh menjadi tanah jerlus.

Keruntuhan permukaan itu boleh terjadi tiba-tiba atau mengambil masa beberapa jam. Hujan lebat atau sistem perparitan yang buruk juga boleh menyebabkan keruntuhan. - Daily Mail
sumber : mymetro

Langgar pasangan halang keluar rumah

Posted: 09 Apr 2013 06:30 PM PDT


Kuala Lumpur: Seorang suami sanggup bertindak kejam apabila cuba melanggar isterinya sendiri dengan kereta selepas dihalang wanita itu yang tidak membenarkannya keluar dari kediaman mereka di Subang Jaya menyebabkan mangsa cedera di kepala dan pinggang selepas terseret beberapa meter, Ahad lalu.
Kejadian itu dikatakan berpunca apabila lelaki berusia 40-an itu cuba keluar dari pangsapuri mereka selepas bertengkar dengan isterinya, berusia 40-an namun dihalang mangsa yang mengejarnya hingga ke tempat letak kereta.

Suami mangsa terus masuk ke dalam kereta dan tidak mempedulikan mangsa yang berdiri di hadapannya sebaliknya terus menekan minyak menyebabkan mangsa terpaksa mengelak ke tepi sebelum dapat memegang cermin sisi pemandu menyebabkan dia turut terseret sebelum terjatuh.
Akibatnya, mangsa cedera di kepala dan pinggang sebelum dibantu penduduk setempat yang melihat kejadian itu manakala suami mangsa terus memecut laju.

Mangsa yang cedera kemudian mendapatkan rawatan di klinik berhampiran sebelum membuat laporan di Balai Polis Subang Jaya.

Sumber berkata, suami mangsa pada mulanya bertengkar selepas mangsa tidak berpuas hati dengan sikapnya yang berat sebelah dan melebihkan isteri kedua.
"Malah mangsa meminta suaminya itu tidak keluar ke mana-mana selepas mereka bertengkar sebelum dia masuk ke dalam bilik tidur untuk berehat.

"Bagaimanapun, tidak berapa lama kemudian anaknya masuk ke dalam bilik dan memberitahu bapa mereka telah keluar secara senyap-senyap," katanya.
Beliau berkata, mangsa yang berang kemudian mengejar suaminya hingga ke tempat letak kereta sebelum melihat suaminya berada di dalam kereta dan mahu beredar.

"Tanpa berfikir panjang, mangsa terus berdiri di hadapan kereta dan meminta suaminya keluar namun tidak diendahkan sebaliknya lelaki itu terus menekan minyak dan cuba melanggar mangsa.

"Mujur mangsa sempat mengelak dan memegang cermin sisi sebelah pemandu dan menjerit supaya suaminya berhenti namun gagal sebaliknya lelaki itu terus memecut laju menyebabkan mangsa terjatuh dan terseret beberapa meter," katanya.

Sumber berkata, mangsa yang kesakitan akhirnya melepaskan tangannya dan suaminya terus beredar walaupun menyedari isterinya terbaring di jalan raya.

"Wanita terbabit yang cedera di kepala dan pinggang kemudian dibantu penduduk setempat," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.
sumber: mymetro

‘Baru fasa kenali hati’

Posted: 09 Apr 2013 06:00 PM PDT

Foto
Kuala Lumpur: "Kami baru saja kenal lima bulan lalu. Bagaimanapun tiada hubungan istimewa kerana kami dalam proses mengenali hati budi," kata pemain bola sepak kebangsaan, Mahali Jasuli, 24 menjawab hubungannya bersama pelakon sensasi, Tasha Shilla, 27.
Mahali yang juga penyarung jersi Selangor berkata, dia mengenali Tasha November tahun lalu dan dijemput menghadiri sambutan hari jadi pelakon terbabit Januari lalu menerusi kelab peminatnya.
"Dari situlah hubungan kami rapat, tetapi hanya sebagai kawan. Saya akui kami sedang mengenali hati budinya, tetapi hubungan itu belum ke tahap yang lebih serius," katanya.

Kata Mahali, dia mengharapkan semua pihak tidak memperbesarkan persahabatan mereka kerana komitmennya kini terhadap perjalanan karier bola sepak tempatan.


"Kami diperkenalkan selepas saya menyatakan kepada media artis kegemaran saya adalah Tasha Shilla.
sumber : mymetro


Lekat dalam mesin basuh

Posted: 09 Apr 2013 05:30 PM PDT


Foto

Teluk Intan: Seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun hanya mampu meraung kesakitan apabila kaki kirinya tersepit di dalam mesin basuh lama di rumahnya berhampiran Lorong 10A, Kampung Bahagia, di sini, petang semalam.
Dalam kejadian jam 4 petang itu, mangsa, Shahrul Mohd Shamil, dikatakan sedang bermain berhampiran mesin basuh berkenaan tanpa disedari ibunya.
Ibu mangsa Norizah Midon, 41, berkata, dia tidak menyangka anak bongsu daripada tujuh beradik itu bertindak naik ke atas mesin basuh lama itu sebelum menghulurkan kaki kirinya ke dalam mesin berkenaan. 

Menurutnya, mesin basuh lama itu rosak dan tidak digunakan lagi sebelum dibuang di belakang rumahnya.

"Ketika itu, saya sedang memasak apabila Shahrul tiba-tiba menjerit kesakitan sambil memberitahu kakinya tersepit di dalam mesin basuh itu.
sumber: mymetro

Awek Paling Narsis Sedunia

Posted: 09 Apr 2013 05:00 PM PDT




Sumber 

Jadi Pengikutnya di Instagram, Anak Ini Janjikan USD 60 ribu

Posted: 09 Apr 2013 04:00 PM PDT


Apa yang akan kamu lakukan jika terlahir sebagai orang kaya? Waaaahh.. pasti menyenangkan bukan. Tapi sampai lebay seperti anak ini tak?? 
odd-media-obcessed-teen-1
Mentang-mentang terlahir sebagai seorang anak dari keluarga kaya asal San Fransisco, anak remaja yang terkenal dengan nama Lavish di Instagram ini telah menjalankan kompetisi secara online dan akan memberikan wang USD 60 ribu kepada para pengikutnya, seperti yang dikutip dari Digital Spy.
odd-media-obcessed-teen-3
Akaun instagram miliknya memang kerap mempamerkan kehidupannya yang bergelimang harta. Lelaki yang diketahui baru berumur 17 tahun itu telah pamer beberapa hal, seperti tumpukan wang USD 100,kereta serta 6 buah iPhone yang berbeda.
odd-media-obcessed-teen-2
Hingga kini, Lavish telah mengumpulkan lebih dari 120 ribu pengikut. Tapi tentu saja banyak juga publik dunia maya yang kontra, kerana kelakuan Lavish yang dinilai lebay dan menjengkelkan.
lavish-instagram5
Videonya dengan tumpukan wang kertas pecahan USD 100:

Perbandingan Baju Hamil Kate Middleton dan Kim Kardashian, Lebih Cantik Mana?

Posted: 09 Apr 2013 09:45 AM PDT


Baiklah, ada dua wanita yang sedang berbahagia saat ini, Kate Middleton dan Kim Kardashian. Apalagi kalau bukan kerana penantian mereka akan kelahiran sang buah hati. Berkat kehamilannya, kedua ibu hamil ini sering jadi sorotan di media.
Namun apakah busana hamil mereka sebahagia senyum mereka di depan kamera? Well, mungkin keduanya bisa Anda lihat dari perbandingan berikut ini. Kedua public figure ini sedang menjadi incaran kamera kerana penampilan selama masa hamil mereka yang selalu mencuri perhatian. Terutama, pakaian-pakaian mereka.
Nah, sekarang mari kita lihat deretan penampilan Kate Middleton dan Kim Kardashian saat sedang hamil. Mana yang lebih cantik menurut Anda?





Awek cun berkaki panjang

Posted: 09 Apr 2013 09:30 AM PDT




Kurang ajar..Aktivis Femen Bakar Bendera Bertuliskan Kalimat Syahadat Sambil Bertelan*ng dada

Posted: 09 Apr 2013 09:15 AM PDT


Telanjang Dada, Aktivis Femen Bakar Bendera Bertuliskan Kalimat Syahadat
Femen bakar bendera bertuliskan syahadat @femen.org

Angota Femen melakukan aksi demo membakar bendera bertuliskan kalimat syahadat di luar Masjid Agung Paris, dua hari lalu.

Sambil telanjang dada mereka membakar bendera tersebut sebagai aksi menentang penindasan kaum perempuan di negara-negara muslim.

Dilansir dari Israel National News (5/4), Amina Tyler, aktivis Femen dari Tunisia bersama dua perempuan Arab lainnya membakar bendera bertuliskan "Tiada Tuhan Selain Allah dan Muhammad adalah utusan Allah".

"Kami bebas, kami bogel, ini hak kami, ini tubuh kami, ini aturan kami, dan tak seorang pun bisa memperalat agama, dan simbol suci lainnya untuk menganiaya perempuan dan menindas mereka," kata anggota Femen Alexandra Shevchenko kemarin di depan masjid di Berlin.

Amina Tyler sebelumnya terancam hukuman kerana memposting foto telanjang dada dirinya di Facebook.



Aktivis Femen ini menggelar Hari Jihad Telanjang Dada "Jihad Topless Day" pada 4 April lalu. Mereka menggelar demo di beberapa daerah, seperti Berlin Jerman, Kiev Ukraina, Paris Perancis.

Heboh Foto Pasangan Bog*l Bawa Lari Boneka Plastik di China

Posted: 09 Apr 2013 09:00 AM PDT

(c) shutterstockZaman memang sudah berubah dan semakin banyak saja keanehan yang terjadi di dunia. Salah satunya yang terjadi di China, sebuah foto menggemparkan kembali terkuak di dunia maya.
Di zaman yang semakin update dengan fashion ini, masih saja ada orang yang tertangkap basah tak menggunakan sehelai benang pun di tubuhnya. Sebuah situs di China, Weibo, memajang deretan foto menggemparkan awal minggu ini.
(c) en.rocketnews24.com
Awalnya adalah sebuah foto seorang lelaki tanpa busana yang berlari di tengah jalan raya yang sepi dengan membawa boneka manekin (atau bahkan sex toy) bersamanya. Foto tersebut sepertinya terjadi pada malam hari dan lelaki itu nampak begitu tergesa-gesa.
Namun ternyata lelaki itu tidak sendirian. Ow, tentu saja dia tak sendirian kerana dia sudah menggendong 'teman wanitanya'. Ada sebuah foto yang memperlihatkan seseorang lagi yang diduga wanita, berlari mengikuti lelaki tersebut. Hubungan 'ketiga' sosok tersebut masih menjadi misteri di dunia maya dan banyak netizen yang memiliki dugaannya sendiri-sendiri.
Cuba Anda perhatikan gambar tersebut. Mengapa mereka harus berlari tanpa menggunakan pakaian dan nampak tergesa-gesa, bahkan membawa manekin tersebut? Kira-kira bagaimana menurut Anda?

Jurus Mencekik Jarak Jauh ‘Darth Vader’ jadi Trend di Internet

Posted: 09 Apr 2013 08:00 AM PDT


Vadering3-res
Sepertinya akan sangat mudah menyebarkan suatu ajaran agar menjadi trend lewat internet. Penggunanya yang abstrak dan universal, membuat sesuatu yang baru serta mengasyikan kerap ditiru oleh khalayak dan disebarkan lagi. Seperti demam 'Gangnam Style' dan 'Harlem Shake'.
vadering10-res
Dan kini, dikabarkan telah muncul wabah baru yang menjangkit dunia maya. Dikenal dengan nama 'Vadering', jurus mencekik dari jarak jauh ini kini sedang jadi trend publik internet.
vadering2-res
Tak seperti 'Gangnam Style' dan 'Harlem Shake' yang berupa tarian, 'Vadering' bukan lah video gerakan, tapi foto seseorang yang sedang mencekik dan mengangkat orang lain dengan tanpa menyentuhnya. Lihat aja video dibawah ini kalau nggak percaya.
Tapi tentu saja hal itu adalah pura-pura, namun 'seolah-olah' sungguhan. Pemberian nama 'Vadering' juga bukan tanpa alasan. Yakni kerana gerakan ini mirip seperti gerakan tokoh dalam film 'Star Wars', Darth Vader.
Video Darth Vader:

Ada Pulau Khusus Wanita

Posted: 09 Apr 2013 07:00 AM PDT


Selalu harus menjaga aurat dan was-was digoda lelaki membuat wanita jadi tidak pernah nyaman saat pergi ke pantai.
Padahal, seru juga kan kalau boleh bermain di tepi pantai dan kejar-kejaran dengan air. Yang sayangnya, hampir mustahil dilakukan, kerana sekalipun sudah memakai baju berenang muslimah, mata lelaki ini tetap saja sering usil.
Untunglah para pemerintahan di Iran cukup tanggap akan hal ini. Adalah sebuah lokasi wisata di Pulau Kish, Iran yang diperuntukkan hanya untuk kaum hawa.
Di sana, wanita boleh benar-benar menikmati liburan yang memanjakan.
Mulai dari shopping bebas pajak, fasiliti hotel mewah, pemandangan koral dan keindahan bawah laut, putihnya pasir di pantai, dan... yang terpenting adalah tak ada satupun pria yang boleh masuk di pantai khusus wanita tersebut.
Dikutip dari spiegel.de, pemerintah Iran hanya membuka pulau Arezou yang berlokasi di Pulau Kish ini hanya untuk wanita. Di sana semua fasilitas berlibur lengkap, termasuk restaurant, transportasi dan fasilitas lainnya. Hanya ada staf wanita yang akan memberikan pelayanan di sana, sehingga tak ada kekhawatiran akan diganggu oleh kaum Adam.
Nama Arezou diambil dari nama yang berarti 'harapan'. Di mana pemerintah Iran ingin mengabulkan semua harapan wanita selama ini, untuk menikmati fasilitas yang sama seperti wanita-wanita lain.
Uniknya lagi, hukum di negara Islam Iran ini memperbolehkan wanita memakai swim suit serta melepas jilbab selama berenang di pantai Arezou. Sisanya, para turis wanita tetap harus mengenakan baju muslim seperti biasanya.

Isteri Channing Tatum Tampil Se*si Pamerkan Perut Hamil

Posted: 09 Apr 2013 06:00 AM PDT

img 
Dok. Glamour
 Bukan hanya Channing Tatum yang punya tubuh seksi dan digilai banyak wanita. Istrinya, Jenna Dewan-Tatum pun memiliki pesona serupa pada lelaki. Kini Jenna mempamerkan perut hamilnya dengan tampil seksi berlingerie.

Penampilan seksi Jenna itu dilakukannya untuk pemotretan dengan majalah Glamour edisi Mei 2013. Dalam pemotretan tersebut, bintang film 'Step Up' itu terlihat hanya mengenakan bra berwarna merah dan kemeja garis-garis biru-putih. Dia berpose sambil bersandar ke sebuah boneka panda raksasa. Tangan kirinya memegang perut hamilnya yang sudah cukup besar.

Dalam foto lainnya, aktris 32 tahun itu tampak mempamerkan perutnya dengan mengenakan tshirt putih dan jeans. Tshirtnya sengaja diikat di bagian depan tepat di bawah dada. Wajahnya terlihat dihiasi kacamata.

Diwawancara oleh Glamour, Jenna menceritakan bagaimana dia merasakan perubahan bentuk tubuhnya selama hamil adalah sebuah proses yang wajar. "Awalnya aku berpikir tubuhku akan berubah sangat cepat sehingga aku jadi ketakutan. Tapi ternyata bertahap. Ada alasan kenapa wanita harus mengalami kehamilan selama sembilan bulan, agar pada akhirnya kamu siap punya anak," urainya.

Bicara soal kesiapan punya anak, Jenna mengatakan dia memiliki dua ekor anjing, sudah menjadi latihan untuknya dan Channing. "Kami punya dua anjing, jadi kami sudah berlatih. Dan begitu bayi ini lahir, Channing dan aku akan menemukan jalannya dengan cepat," ucap wanita yang dinikahi Channing sejak tiga tahun lalu.

Bentuk Payudara Jadi Aneh Pasca Operasi, Wanita Tuntut Klinik Kecantikan

Posted: 09 Apr 2013 05:00 AM PDT


img 
ist.
Seorang wanita bernama Katarina Chladova menyesali operasi payudara yang dilakukannya di sebuah klinik kecantikan di Slovakia. Pasca operasi, bentuk payudaranya jadi aneh dan tampak cacat.

Katarina melakukan operasi untuk memperbesar payudaranya dua tahun lalu. Dia kemudian membayar £3,300 untuk prosedur implan tersebut.

Namun setelah operasi selesai dilakukan dan perban dibuka, Katarina menemukan bentuk payudaranya sangat buruk. Dia pun menuntut klinik tersebut untuk memperbaikinya dan melakukan operasi lagi.

"Aku sangat terkejut dengan hasilnya dan malah diminta untuk membayar kembali untuk operasi pmrbaikan. Tapi setiap kali operasi dilakukan, bentuk payudaraku semakin memburuk," tutur wanita asal Dubnica, Slovakia itu seperti dikutip Daily Mail.

Bentuk payudara Katarina kini tampak aneh, lebib menonjol ke depan terutama area puting. Ada juga bekas luka lebar di bagian bawah payudaranya. Dia pun sangat malu dengan penampilannya dan tidak bisa lagi mengenakan busana apapun, kecuali yang menutupi dadanya. Wanita muda itu pun tak boleh lagi memakai baju renang saat ke pantai kerana bentuk payudaranya tampak aneh dalam busana tersebut.

Dokter yang melakukan operasi pada Katarina, saat dimintai klarifikasinya, merasa tidak bersalah. Dokter yang menolak namanya disebutkan itu mengaku bingung jika disebut harus membayar ganti rugi. Namun diakuinya, bentuk payudara Katarina memang bukan yang terbaik.

Sekarang Katarina hanya bisa berharap pengadilan bisa memenangkannya. "Aku akan melawan selama mungkin untuk mengekpos betapa tidak kompetennya lelaki ini," tegasnya.

VIDEO: Kuda ini Menendang Kepala Tuannya Sendiri

Posted: 09 Apr 2013 04:00 AM PDT




Sumber 

Ada Bir Rasa Kotoran Gajah

Posted: 09 Apr 2013 03:00 AM PDT


unko1

unko5
unko7
Sebelumnya, Sankt Gallen pernah mengeluarkan bir rasa coklat dan gelas yang dibuat dari coklat sebagai acara promosi mereka di hari Valentine. Kini, mereka kembali lagi dengan sesuatu yang aneh dan unik daripada sebelumnya, yup.. mereka membuat bir dari kotoran gajah. WTF!! Mereka menciptakan bir ini untuk merayakan April Mop. Bahan-bahan yang berada di dalam bir ini datang langsung dari bontot gajah.
unko2
Bir ini hanya di jual di Jepun dan langsung habis dalam hitungan beberapa minit saja.

Toilet ini percuma tapi siapa yang berani masuk?

Posted: 09 Apr 2013 02:00 AM PDT



Nih alasannya


Lebih jelas



SELENA GOMEZ YANG MAKIN CANTIK [FULL PICT]

Posted: 09 Apr 2013 01:00 AM PDT


Selena Gomez kini tampak semakin dewasa. Dibalut dress mini kuning dan rambut hitam yang dibiarkannya tergerai, mantan kekasih Justin Bieber itu sukses membuat para lelaki tak berkedip.

 
Selena dalam sesi pemotretan untuk promosi 'Spring Breakers' di Los Angeles, Amerika Syarikat. REUTERS/Mario Anzuoni.

 
Ia cantik dibalut dress mini kuning. REUTERS/Mario Anzuoni.

 
Cantiknya Selena. REUTERS/Mario Anzuoni.

Rambut hitamnya dibiarkan tergerai. REUTERS/Mario Anzuoni.

 
Senyuman merekah di wajah cantiknya. REUTERS/Mario Anzuoni.

Tak heran jika Justin Bieber menyesal putus dengannya, ya! REUTERS/Mario Anzuoni.

Cantiknya Model Ini [Full pict]

Posted: 09 Apr 2013 12:30 AM PDT

Model cantik berusia 29 tahun itu ternyata setia menemani kekasihnya, pembalap McLaren F1 Jenson Button bertanding. 



Jessica Michibata, seorang model kelahiran 21 Oktober 1984 di Fukui Prefecture, Jepun itu tersenyum kepada penggemarnya saat menonton kekasihnya Jenson Buttone melakukan latihan formula di Sirkuit Sepang F1, Kuala Lumpur, Malaysia pada 2 April 2010.





Jessica Michibata, seorang model dari berbagai acara seperti tv, fashion, dan model video klip itu tengah menyaksikan siaran ulang Grand Prix F1 di sirkuit Suzuka, Jepun pada 4 Oktober 2012. 




Jessica Michibata (tengah) bersama Paris Hilton (kiri) dan adiknya Nicky berpose saat acara promosi untuk tas Jepun di Tokyo pada 5 November 2007. 




Jessica Michibata bersama kekasihnya yang juga seorang pembalap Jenson Button berjalan di sela sesi latihan ketiga Grand Prix F1 Jepun di Sirkuit Suzuka pada 6 Oktober 2012.




Jessica Michibata berjalan saat menghadiri acara Singapore F1 Grand Prix di sirkuit Marina Bay pada 25 September 2010.

sumber: 

Foto Blogger Fashion Ini Disalahgunakan Oleh Situs Po*no

Posted: 09 Apr 2013 12:00 AM PDT

imgMembangun sebuah reputasi merupakan hal yang tidak mudah. Terlebih melalui dunia maya, seperti blog di mana banyak orang dapat menilai karakter seseorang hanya melalui apa yang diposting dalam situs tersebut. Tak ayal, banyak sekali yang salah kaprah atas apa yang dilihatnya.

Poppy Dinsey, seorang fashion blogger asal Inggris, menemukan foto-foto dirinya dalam situs porno Amerika. Menurut sebuah artikel yang dilansir oleh Daily Mail, foto-foto tersebut telah membuat wanita 25 tahun ini terkejut dan ketakutan.

"Meski tidak menampilkan gambar-gambar yang mengandung unsur pornografi dan tidak memajang foto-foto seksi, tetapi foto tersebut ada di dalam sebuah situs porno. Hal itu tentu membuat saya ketakutan akan reputasi saya," jelasnya.

Hal tersulit menurut wanita yang memiliki akaun blog dengan nama 'what i wore today' dari kejadian ini adalah memikirkan bagaimana caranya menghapus foto-foto dirinya dalam situs porno tersebut. "Hanya kerana Anda berada di sebuah foto, bukan berarti Anda memiliki hak cipta," tambahnya.

Setelah kejadian tersebut, para blogger yang berpengaruh di Inggris menghubungi pemilik perusahaan terkait di Amerika, dan menutup situs tersebut kerana telah dinilai melakukan pelanggaran hak cipta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu