Isnin, 22 April 2013

borak kosong

borak kosong


Adakah anda berjiwa besar seperti kakak ini?

Posted: 22 Apr 2013 09:30 PM PDT



Mungkin ini adalah seorang reporter yang paling berdedikasi di seluruh dunia. Bagaimana tidak, ia meninggalkan pesta pernikahannya kerana tuntutan pekerjaan.
Sabtu 20 April lalu terjadi peristiwa gempa bumi yang melanda Ya'an, China. Chen Ying yang berprofesi sebagai reporter, kala itu sedang melangsungkan pesta pernikahan. Seketika saja Chen meninggalkan pesta dan bertemu dengan kameramennya untuk kemudian melaporkan apa yang sedang terjadi di Ya'an dengan masih mengenakan pakaian pengantin.
"Saya berdiri di Holiday Plaza. 15 menit lalu, sebuah gempa kuat melanda. Tapi belum ada korban di sini, tempat mana aku berdiri," tuturnya dalam laporan tersebut.
Tak hanya melaporkan, ia juga sempat mewawancara penduduk yang terkena imbas dari gempa yang berkekuatan 6,6 skala richter. Setelah menjalankan tugasnya dengan sangat baik, Chen pun kembali ke tempat pernikahannya hingga prosesi pernikahan benar-benar selesai, dan kembali bekerja.
Adegan itu pun menjadi hit di dunia maya, dan banyak orang yang memuji profesionanya. Dalam insiden itu diketahui, sebanyak 207 jiwa meninggal dunia dan hilang, serta ribuan orang lainnya luka-luka.

lihat videonya:
 

Sumber

Stres Berat Badan Melonjak Saat Dipenjara, Artis Taiwan Ini Sempat Hidap Anoreksia

Posted: 22 Apr 2013 09:00 PM PDT



LIMA tahun menjalani hukuman penjara terkait penyalahgunaan narkoba, membuat berat badan Suzanne Hsiao naik 25 kilogram, dari 50 jadi 75 kilogram.
Setelah dibebaskan pada Julai 2012, wanita kelahiran 1976 ini stres melihat keadaan fisiknya.
Wanita yang juga memiliki nama Inggris Lily ini, sampai ingin memecahkan cermin setiap melihat pantulan dirinya.
Tanpa berkonsultasi ke ahli gizi, Suzanne diet semaunya. Dia hanya minum air putih jika lapar. Kalau tak kuat, dia makan brokoli rebus atau dada ayam.
Xin MSN, Senin (22/4) menulis, Suzanne turun delapan kilogram dalam dua bulan, dan mulai menjadi pengidap anoreksia.
Anoreksia adalah kelainan psikis yang diderita seseorang berupa kehilangan nafsu makan, meski sebenarnya lapar dan berserela terhadap makanan. Anoreksia bisa digolongkan sebagai penyakit ringan. Tapi, jika terus dibiarkan, maka akan menyebabkan kematian.
Dipaksa mengubah dietnya, Suzanne mulai makan lunch box sekali sehari. Di atas pukul 15.00, Suzanne tak mau makan apa pun. Sesekali dia pingsan karena kelaparan.
Suzanne lalu mulai berolahraga. Kini beratnya 47 kilogram.
"Aku berlatih keras sampai lelah, tapi beratku hanya turun beberapa kilogram dalam waktu yang lama. Ini membuatku patah semangat," curhatnya.
Dengan tubuh langsingnya kini, Suzanne mengaku akan tetap diet ketat dan tidak makan di atas pukul 18.00 WIB.
Suzanne bukan artis papan atas Taiwan. Dia pernah bermain dalam serial Love's Lone Flower (2005) dan Sword Stained with Royal Blood (2007).
Suzanne diketahui sudah mengonsumsi narkoba sejak tahun 2006, dan dipenjara tahun 2007. 

sumber

Nelayan Ini Temukan Ikan Pari Raksasa

Posted: 22 Apr 2013 08:30 PM PDT


David Griffiths dengan ikan pari tangkapannya (Foto: Mirror)
David Griffiths dengan ikan pari tangkapannya (Foto: Mirror)
OBAN – Seorang nelayan kehilangan kesempatan namanya dicatat dibuku rekor dunia setelah dia menolak membunuh seekor ikan pari raksasa yang telah ditemukannya.

David Griffiths berhasil menangkap ikan pari raksasa seberat 106 kilogram dan memiliki panjang 152 meter di lepas pantai di Oban, Scotland pada 22 April pukul 12 malam waktu setempat.

Griffiths sangat gembira ketika berhasil membawa ikan pari raksasa itu setelah tarik-menarik selama 90 menit. Nelayan asal Scotland ini berkesempatan untuk memecahkan rekor dunia.

Namun lelaki berusia 47 tahun ini menolak kerana dia tidak ingin membunuh ikan pari tersebut dengan menimbang berat ikan itu di darat.

Griffiths mengatakan bahwa dirinya tidak akan membunuh ikan tersebut hanya untuk selembar kertas. "Saya tidak akan membunuh ikan hanya untuk selembar kertas," ungkapnya.


Penerbit dari Sarn, Powys, mengatakan bahwa ikan pari raksasa ini dapat menjadi rekor baru di Inggris, tapi aturannya ikan itu harus ditimbang di darat.

"Ini adalah hal yang sangat luar biasa. Ini adalah ikan yang benar-benar indah dan boleh jadi rekod baru di Inggris. Tapi, aturan ikan itu harus ditimbang di darat," ujar Powys. Demikian seperti dikutip Mirror, Isnin (22/4/2013).

Anak 3 Tahun Dapat Hadiah Kereta Ajaib dari Datuknya

Posted: 22 Apr 2013 08:00 PM PDT


ISLE OF WIGHT - Seorang anak perempuan asal Inggris mendapatkan hadiah unik saat ulang tahunnya yang ketiga. Anakitu mendapatkan kereta mainan yang dibuat oleh datuk dan neneknya.

Nick Pointing menghabiskan waktu ratusan jam untuk membuat sebuah kereta ajaib untuk cucunya Indiva Tasker dengan bantuan istrinya Carolyn.  Mobil ajaib ini diberi nama miniatur Chitty Chitty Bang Bang dan dalam kereta ini terdapat sepasang sayap.

Ide ini terinspirasi pada kendaraan yang dikendarai oleh Dick Van Dyke dalam film Blockbuster pada 1968 silam. Pasangan suami istri ini membuat kereta mainan ini dari kerangka kereta Land Rover yang sudah lama tidak dipakai.

Nick mengatakan bahwa cucunya sangat suka film Blockbuster dan ia bermimpi memiliki kereta itu digarasinya. "Indiva menyukai film Blockbuster dan berpikir memiliki kereta itu di garaj kami," ungkap Nick. Demikian diberitakan Orange, Senin (22/4/2013).

"Jadi saya memutuskan untuk membuatnya untuk hadiah ulang tahunnya, agar ia boleh memandu sendiri," tambahnya.

Lelaki asal Isle of Wight ini mengatakan bahwa kereta ini memiliki panjang 3,3 meter dan dibangun di atas kerangka mesin pemotong rumput dengan sayap yang dipasang ditempat pisau pemotong yang tidak dipakai.

Pokok redwood gergasi diklon untuk selamatkan Bumi

Posted: 22 Apr 2013 07:30 PM PDT






COPEMISH, Michigan - Pokok redwood gergasi akan dipasarkan ke peringkat antarabangsa melalui usaha pengklonan bagi menggalakkan penanaman semula hutan dan menangani perubahan iklim.
Sejumlah anak pokok redwood setinggi 45 sentimeter itu dihasilkan di sebuah makmal di sini bagi tujuan tersebut.
Semua anak pokok itu dihasilkan melalui proses penyalinan genetik tiga batang pokok gergasi yang ditebang di utara California pada lebih tiga abad lalu.
Apa yang menakjubkan, beberapa pucuk baharu masih tumbuh daripada tunggul kayu pokok redwood tersebut. Ini termasuklah sebatang tunggul yang dikenali sebagai Fieldbrook Stump yang berdiameter, 10.7 meter.
Pokok redwood itu dipercayai berusia kira-kira 4,000 tahun.
Pokok tersebut adalah setinggi bangunan 40 tingkat sebelum ia ditebang.
"Ini adalah langkah pertama untuk penghasilan yang lebih banyak," kata Pengasas pertubuhan Archangel Ancient Tree Archive, David Milarch.
Pertubuhan Archangel Ancient Tree Archive yang merupakan sebuah pertubuhan tidak berdasarkan keuntungan telah menerajui projek tersebut dengan melakukan penanaman pokok redwood pada hari Bumi Sedunia di Australia, New Zealand, Britain, Kepulauan Ireland, Kanada, Jerman dan Amerika Syarikat. - AP


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Bieber didakwa abaikan datuk sendiri

Posted: 22 Apr 2013 07:00 PM PDT


LOS ANGELES - Datuk kepada bintang pop remaja, Justin Bieber membidas cucunya itu kerana tidak pernah menghulurkan wang kepadanya, lapor portal hiburan Entertainmentwise semalam.
Lelaki itu, George Bieber dikatakan menetap bersama isterinya, Kathy di sebuah kabin usang yang mempunyai dua bilik tidur di Mitchell, Kanada.
George berkata, penyanyi lagu Boyfriend itu menyedari tentang keuzurannya tetapi dia tidak menghulurkan pertolongan.
"Kekayaan Bieber mungkin bernilai £70 juta (RM325.2 juta) tetapi kami tidak pernah menikmati wangnya," dedah George seperti dipetik akhbar The Sun.
Menurut lelaki berusia 61 tahun itu, satu-satunya hadiah yang diterima daripada Bieber, 19, ialah sebuah televisyen.
Sementara itu, jurucakap Bieber enggan memberi sebarang komen terhadap dakwaan George.
Namun, satu sumber yang rapat dengan Bieber memberitahu akhbar dalam talian MailOnline dakwaan tersebut tidak benar dan berniat jahat. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo

Posted: 22 Apr 2013 06:30 PM PDT




THE HAGUE, Belanda - Sebuah lagu yang dicipta khas untuk dinyanyikan oleh rakyat negara itu sempena hari pertabalan Raja baharu Belanda telah ditarik balik oleh penerbitnya selepas ia dikritik dan dicemuh hebat di internet.
Lagu berjudul King's Song itu sepatutnya menyatukan seluruh rakyat di Belanda sempena pertabalan raja baharu. Namun, apa yang berlaku ia menyebabkan rakyat berpecah kepada dua pihak iaitu mereka yang menyukai lagu itu dan membencinya.
Satu petisyen dalam talian untuk menentang lagu yang ditulis berdasarkan kepada cadangan daripada orang awam telah ditandatangani oleh lebih daripada 30,000 orang kelmarin.
Lagu tersebut menggabungkan genre rock balada dan rap. Bagaimanapun, lagu itu turut mempunyai peminat tersendiri apabila menduduki tempat pertama dalam carta iTunes Belanda.
Kebanyakan kritikan lebih fokus kepada kualiti lirik lagu tersebut. Kritikan juga mendakwa idea menulis lagu berdasarkan kepada cadangan orang awam adalah satu idea yang teruk.
Produsernya, John Ewbank pada Sabtu menyatakan, dia menarik balik lagu berkenaan kerana dikritik hebat di internet sejak ia dilancarkan secara rasmi pada Jumaat lalu. - AP


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Pemuda tetak ibu saudara didakwa amal ilmu hitam

Posted: 22 Apr 2013 06:00 PM PDT


SYDNEY - Seorang pemuda di Papua New Guinea menetak ibu saudaranya sehingga mati dengan sebilah kapak kerana mendakwa wanita itu mengamalkan ilmu hitam, menurut satu laporan semalam.
Pemuda tersebut, Saku Uki Aiya dijatuhi hukuman penjara selama 30 tahun selepas didapati bersalah melakukan jenayah kejam itu.
Hakim Mekeo Gauli menyatakan perbuatan Aiya, 21, tidak masuk akal dan tidak bertamadun selepas perbicaraan selama dua hari di mahkamah tinggi wilayah Enga, utara Papua New Guinea.
Mahkamah diberitahu, Aiya bersama dua rakan yang lain telah pergi ke rumah mangsa pada 2010 seterusnya mengelar leher dan menetak kepala wanita itu menggunakan kapak dengan alasan mangsa menyihir abangnya sehingga mati.
Akhbar tempatan melaporkan seorang anggota polis, Sarjan Simon Mek sebagai berkata, pembunuhan tersebut merupakan kes pertama melibatkan ilmu hitam yang dibicarakan di mahkamah negara itu.
"Terlalu banyak kes seperti ini dilaporkan. Tetapi ia jarang dibawa ke mahkamah kerana saudara mangsa lebih cenderung untuk menyelesaikannya melalui majlis timbang tara di kampung masing-masing," kata Mek.
Dalam pada itu, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) melahirkan kebimbangan berhubung peningkatan kes jenayah yang melibatkan ilmu sihir di Papua New Guinea.
"PBB bimbang tentang peningkatan kes keganasan, penyeksaan malah, pembunuhan terhadap individu yang dituduh mengamalkan ilmu hitam di negara lautan Pasifik ini," kata badan dunia tersebut dalam satu kenyataan. - AFP


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Drebar bas kesal menang loteri

Posted: 22 Apr 2013 05:30 PM PDT


London: Di sebalik 'tuah' kerana memenangi loteri bernilai puluhan juta ringgit, seorang bekas pemandu bas mengakui, kadang-kadang dia berharap kemenangan itu tidak pernah berlaku dalam hidupnya.
Sebelum ini, John Noakes berkongsi dengan 11 lagi pemandu bas membeli loteri dan mereka disahkan memenangi hadiah bernilai £38 juta (RM176.5 juta) Kata lelaki berasal dari Corby itu, pada awalnya dia menyangka kemenangan itu akan membolehkan segala impiannya tercapai. Namun, Noakes, 50, berkata selain kegembiraan, wang loteri itu datang bersama pelbagai bala.

"Sebab itu sesekali saya berharap saya tidak memenangi loteri berkenaan," katanya. Bekas Pemandu Bas Terbaik itu berkata, setiap daripada mereka yang berkongsi membeli loteri itu memperoleh kira-kira £3 juta (RM13.9 juta) seorang.
Sejak memenangi loteri itu, kata Noakes, mereka mula didatangi pelbagai masalah, daripada isu keluarga sehingga membabitkan aspek kesihatan.

Noakes kini masih menetap di rumah lamanya bersama isteri, Jean, di bandar Northamptonshire.

Kata Noakes, masalah itu memaksa sebahagian daripada rakannya berpindah dari Northamptonshire
Foto

"Malah, dua daripada kami terpaksa meninggalkan Britain.

"Saya dan Jean pula sedang bersiap-siap memulakan hidup baru di Cyprus," katanya.
Sejak menjadi jutawan, kata Noakes, hidup mereka berubah sama sekali, tetapi tidak semuanya membawa kebaikan. Noakes sendiri mula menjadi perokok baru-baru ini akibat dilanda kemurungan. "Walaupun saya gembira memenangi wang yang banyak, perubahan daripada hidup susah menjadi kaya-raya sebenarnya mencabar," katanya. Antara kesulitan yang dialaminya, dia terpaksa meneliti segala wang yang dibelanjakan bagi memastikan ia bertahan.

"Kebanyakan rakan saya juga enggan bersahabat dengan saya lagi," katanya. Noakes turut selalu didatangi orang tidak dikenali dan meminta wang di jalanan.

Majikan Noakes juga menolak tawarannya untuk membantu syarikat pengangkutan itu secara percuma ketika London menjadi tuan rumah Sukan Olimpik tahun lalu.

Satu lagi cabaran Noakes ialah untuk berlaku adil kepada semua anggota keluarga tanpa menyebabkan sesiapa kecewa.

Justeru, katanya, dia dan Jean bercadang berpindah ke Cyprus.
sumber ': mymetro

Kata Noakes, sejak memenangi loteri itu, dia berhenti kerja tetapi menafikan hidup mereka berubah.

"Kami masih berbelanja di kedai sama, menggunakan kereta terpakai dan tetap cuba tawar-menawar ketika membeli pakaian," katanya ketika ditemui, semalam. Seorang rakan Noakes yang memenangi loteri itu kini berpindah ke Sepanyol bagi mengelak berdepan perselisihan faham sesama keluarga. - Daily Mail

Hati-Hati Ke Papua New Guinea, Seorang Wanita Asal Amerika Diperkosa Oleh Sekumpulan Orang Bersenjata

Posted: 22 Apr 2013 05:00 PM PDT


Mahasiswi US, 32 tahun, diperkosa di Papua New Guinea oleh sembilan orang bersenjata dengan mengikat rambut blondenya dan meninggalkan suaminya tergantung tak berbusana di pohon. Wanita berumur 32 tahun ini sedang melakukan penelitian tentang Burung eksotis di kawasan Pulau Karkar bersama suaminya dan seorang pemandu pada hari Jumat lalu, kemudian mereka dihadang oleh kelompok bersenjata dengan pisau dan senapang.

Mahasiswi US yang mengalami perkosaan

Suami dan pemandunya dilucuti kemudian diikat di pohon, sementara sebelum wanita ini diperkosa selama 20 menit penuh, kawanan bersenjata itu mengikat rambut blondenya terlebih dahulu. 

Pulau Karkar


Wanita ini memutuskan untuk berbicara kepada publik agar kekerasan seperti ini dapat disoroti lebih dalam, bahkan Perdana Menteri Peter O'Neil mengatakan tindak perkosaan tersebut sebagai tindakan haiwan yang pengecut.

Pemerkosaan brutal ini terjadi setelah seminggu sebelumnya lelaki Australia yang tinggal di pusat pulau di salah satu Papua ditembak mati dan kekasihnya yang berasal dari Filipina diperkosa oleh group bersenjata juga.
  
Tragis, wanita ini menceritakan bahwa ia diperkosa satu-persatu oleh kawanan itu, bahkan rambutnya dipotong. Kerana suatu hal, kawanan bersenjata itu terkejut dan kemudian lari meninggalkan mereka begitu saja.

Tiga orang ini kemudian berlari sepanjang hutan tanpa mengenakan pakaian selama berjam-jam. Akhirnya mereka sampai di sebuah desa terpencil lalu diberi pakaian. Setelah itu mereka kembali ke Madang, di pantai utara, kemudian terbang ke Port Moresby.

Wanita ini mengungkap supaya kelak perempuan dimana saja mendapat perlindungan yang aman. 

(dailymail/scarlet)

Setelah Berhasil Mencuri 35 Kereta Dalam 40 Hari, Dua Pencuri Akhirnya Tertangkap Hanya Kerana Bergambar Dengan Kereta Curi

Posted: 22 Apr 2013 04:00 PM PDT


Dua pencuri tanpa sadar meninggalkan jejak bukti untuk penangkapan mereka sendiri dengan berfoto didalam kereta mereka telah dicuri. Sam Holmes, 22, dan David Leadbeater, 23, telah mencuri 35 kereta senilai lebih dari £ 500.000 di kawasan Kent dan Surrey. Meskipun mengubah plat nombor, si pencuri "mendokumentasikan" hasil curian mereka dengan memfoto diri mereka dengan BMW dan Audi pada telefon mereka.
Holmes Leadbeater
Holmes (kiri) dan Leadbeater (kanan) menghadapi tuduhan 43 perompakan dan percubaan pencurian. Mereka akan dijatuhi hukuman akhir minggu ini


pencuri
Holmes dan Leadbeater berpose bersama di dalam kereta. Polis mengatakan, Mungkin telah menganggap bahawa diri mereka sebagai penjahat yang sukses tetapi mereka meninggalkan jejak bukti yang luar biasa "

Polis setempat mengatakan "mereka sangat tidak cerdik, menyelinap kalau ada kesempatan".  Meskipun sangat tidak tidak cerdik tetapi mereka berhasik mencuri 35 kereta dalam  40 hari.
Awal ceritanya polis melihat sebuah Mini Cooper dengan plat yang palsu sehingga membuat amereka curiga dan memberhentikan kereta tersebut. Didalam kereta tersebut dikendarai oleh Leadbeater, pada telefonnya ada foto bergambar dia dan temannya Holmes dengan berpose didalam kereta curian seperti Ford Focus, Mini Cooper, dll. 
Maling mobil
Leatbeater berpose pada kereta curian Ford Focus ST senilai £ 500.000

Pada awalnya mereka membantah apa yang mereka tuduhkan kepada mereka, namun dengan bukti yang ada sudah cukup untuk membawa mereka ke penjara. Leadbeater dan Holmes dikenai pasal pencurian dan percobaan perampokan dan akan dijatuhi hukuman akhir pekan ini.
maling foto mobil
Holmes dan Leadbeater berpose pada kereta  curian Mini Cooper

Mungkin telah menganggap bahwa diri mereka sebagai penjahat yang sukses tetapi mereka meninggalkan jejak bukti yang luar biasa dan menyelinap dalam setiap cara yang mungkin. Sungguh penjahat yang pintar tetapi tidak cerdik.
Mini Cooper
Inilah Mini Cooper curian dan Mobil ini yang dipakai si Pencuri sebelum ditepikan oleh polis setempat.

Photo Lucu Anak-Anak Yang Menghidap Penyakit Yang Tidak Dapat Disembuhkan Menjadi Superhero

Posted: 22 Apr 2013 09:45 AM PDT


Seorang ibu di seatlle telah menjahit ratusan kostum supehero untuk para anak-anak yang memiliki penyakit  yang sudah tidak bisa disembuhkan lagi.

Robyn Rosenberger, 28 tahun rela melakukan hal ini kerana dia melihat ada beberapa anak yang sakit dan tidak boleh sembuh lagi dari beberapa blog.

Ibu satu anak ini mengatakan bahwa semangat tinggi dari sang balita ini membuatnya tergerak untuk membuat TinySuperHeroes, dimaa ia menyumbangkan jubah kostum superhero ini untuk anak-anak yang sakit di seluruh negeri ini.

Ms Rosenberger memilki sebuah perusahaan perangkat lunak, dan demi membantu anak-anak ini dia menjualnya dan dananya disumbangkan untuk membuat jubah kostum superhero ini.

Sayangnya jumlah anak-anak yang harus mendapatkan ini terus berkembang, dia telah menceritakan tentang hal ini di blognya sehingga prmintaan terus datang dari seluruh penjuru negeri.

Bahkan setelah peristiwa tragis di Boston pekan ini para squad TinySuperHero melakukan pengiriman khusus untuk semua anak-anak yang dirawat di RS akibat ledakan bom.

Banyak dari anak-anak ini memiliki blog sendiri dan mereka berterimakasih kepada MS Rosenbeger karena mereka telah menerima ribuan 'like' di FB dan sejumlah dukungan dari beberapa jejaring sosial.

  "Hidup kami penuh," ujar Ms Rosenberger dari TinySuperheroes Squad. 'Full kain, full mengetik, full cerita untuk dibaca dan penuh dengan begitu banyak cinta. "

Anak-anak disponsori dan untuk dinominasikan jubah melalui website TinySuperheroes.com.



• Anthony Satu tahun (foto) adalah salah satu Superheroes kecil yang telah diberi cape oleh Robyn Rosenberg.


• Melalui website-nya, relawan kini menyumbangkan lebih dari 300 jubah yang semuanya dijahit dengan huruf pertama dari nama anak - untuk superhero kecil dunia


• Super Dillon lahir selama lima minggu lebih awal, tapi sekarang dia berjuang . Sayangnya kakaknya Yakub meninggal setelah dengan leukemia, dan Dillon memakai jubah untuk menghormati dia


  
• Malaikat (kiri) yang mengenakan kostum Buzz Lightyear dengan jubahnya, sedang berjuang Neuroblastoma - tumor kanker - untuk kelima kalinya. Brenna (kanan) adalah inspirasi untuk Superheroes kecil


• Ini sembilan bulan-tua menderita penyakit kulit yang disembuhkan yang membuat kulitnya sangat rentan terhadap infeksi dan lecet


• Ms Rosenberg menjahit jubah pertama untuk anaknya Rory (kiri) dan genangan anjing (kanan), sebelum Superheroes kecil mulai


• Irlandia lahir dengan Down Syndrome, memiliki sebuah lubang di hatinya, penyakit paru-paru dan Atresia Esofagus


• The jubah bulu dapat dibeli dalam berbagai warna dan ukuran di website Superheroes kecil untuk $ 33

Tak dibenarkan masuk sekolah kerana berpakaian begini

Posted: 22 Apr 2013 09:30 AM PDT

(c) dailymail.co.uk
 Anda mungkin sudah sering mendengar istilah legging ataupun stocking. Keduanya merupakan fashion items yang nampak sejenis namun memiliki perbedaan bentuk dan kegunaan. Namun, kedua jenis celana ini biasanya digunakan sebagai dalaman untuk menggunakan pakaian yang lebih longgar.
Ironisnya, sepertinya seorang gadis di Maryland menggunakan legging sebagai celana untuk masuk sekolah. Remaja ini pun mendapatkan peringatan dari kepala sekolahnya untuk mengganti celananya atau tidak diperbolehkan datang ke sekolah. 
Remaja belasan tahun ini bernama Laura Woche dan suatu hari datang menggunakan legging hitam dengan berbalut atasan rajut warna orange salem dengan dalaman putih. Remaja di luar negeri memang diperbolehkan menggunakan pakaian bebas untuk ke sekolah, namun bukan berarti mereka bisa berpakaian seenaknya dan sepertinya, kali ini Laura Woche kurang beruntung dalam hal tersebut.
Gadis ini diminta untuk menggunakan pakaian yang lebih pantas. Untuk penggemar fashion, mungkin pakaian tersebut terlihat biasa saja, namun untuk digunakan ke sekolah, sepertinya pakaian tersebut tidak sesuai. Hal ini menjadi sensasi di sekolah tersebut bahkan sampai ke arena Facebook. Dilansir dari Dailymail, kasus tersebut ramai dibicarakan dan menjadi perdebatan oleh wali murid dan murid oleh Facebook. Ada yang pro dan kontra dengan kebijakan sang kepala sekolah, namun sang ibu dari Laura sendiri sudah mengakui bahwa memang anaknya melakukan kesalahan. 
Well, sometimes ketika kita masih muda dan punya kemampuan dan passion yang tinggi untuk bergaya, menggunakan busana yang kita inginkan mungkin merupakan kepuasan tersendiri. Namun, sekalipun kita punya identitas dengan gaya busana yang kita gunakan, tentu kita bisa menempatkan diri untuk menggunakan pakaian sekalipun ingin tampil fashionable.
So, be smart dalam berpakaian, Ladies. Berbusana sesuai situasi dan kondisi akan jauh lebih stylish tanpa harus mengorbankan ciri berbusana Anda. Setuju?

Sering berfantasi memperkosa,lelaki ini minta dimandulkan

Posted: 22 Apr 2013 09:15 AM PDT


Mempunyai fantasi seks adalah wajar pada kebanyakan orang, namun tidak dengan lelaki ini. Kerana fantasinya terlalu liar iaitu memperkosa lalu membunuh pasangannya, dia minta dimandulkan secara sukarela sebelum membahayakan orang lain.
Lelaki Ini Minta dimandulkan Kerana Sering Berfantasi MemperkosaLelaki dengan nama samaran 'Steve' ini muncul dalam acara This Morning s Crime Week di Inggeris. Beliau memberitahu bagaimana liarnya fantasi seksualnya, sehinggalah dia bimbang suatu hari boleh membahayakan orang lain khususnya kaum perempuan di sekitarnya.
Atas kesedaran sendiri, dia minta dimandulkan atau dihilangkan ghairah seksualnya dengan kaedah yang banyak dipakai masa ini yakni secara kimia. Dengan pemberian hormon tertentu, seseorang akan kehilangan ghairah seks seperti haiwan yang dimandulkan secara fizikal.
Steve menceritakan fantasi seksual yang begitu liar bermula dimasa ia memasuki usia 20 tahun. Bermula dari perselingkuhan, ia mula merasa bahawa seks begitu membosankan lalu ia memikirkan fantasi yang makin lama semakin liar dan tidak terkawal.
"Berkembang menjadi semakin kasar dan lalu fantasi soal kekerasan seksual dan perkosaan itu mulai muncul. Dan kemudian saya berfikir soal membunuh perempuan yang saya tiduri," kata Steve yang menyamar identitinya dengan jaket bertudung, seperti dipetik dari Daily Mail.
Bimbang fantasinya itu benar-benar bakal mencederakan orang lain, Steve berunding dengan seorang doktor bernama Dr Federoof. Beliau memberitahu masalahnya, lalu menyampaikan niatnya untuk secara sukarela dimandulkan agar tidak lagi mempunyai nafsu berahi.
Kaedah kebiri yang dipilih adalah kebiri secara hormon, iaitu dengan pemberian hormon tertentu untuk meredam ghairah seks. Beberapa negara yang menerapkan hukuman kebiri untuk pelaku kejahatan seks pada anak seperti Poland dan Rusia juga memakai kaedah ini.
"Ini jelas tidak mudah, tetapi hampir setiap kali kami melakukan ini segalanya berlangsung dengan baik-baik saja," kata Dr Federoof menjelaskan keadaan Steve setelah dimandulkan.
sumber : bestonoffour.com

Foto prewedding yang memang lawak

Posted: 22 Apr 2013 09:00 AM PDT


Biasanya, sebelum melakukan pernikahan, pasangan akan membuat sebuah foto tunangan atau foto prewed yang bertujuan sebagai pengingat ketika sudah menikah nanti. Biasanya juga, foto-foto yang dibuat dari masa bercinta hingga akan menikah akan mengambil tema yang romantis, sehingga ketika bertengkar atau terlibat dalam perselisihan, kedua pasangan akan melihat dan meredakan emosi masing-masing.
Namun, yang dilakukan Grim dan McLaughlin ini memang sedikit kelakar ya, Ladies. Dilansir oleh Huffington Post, 'Ketika kami bertunangan, kami sudah tahu bahwa pernikahankami harus menjadi sesuatu yang fun dan penuh dengan tawa. Kami sudah mengunjungi pernikahan yang 'membosankan, jadi sangatlah penting untuk memberikan tone yang benar untuk upacara suci kami nanti.' Mereka pun akhirnya membuat parodi foto-foto tunangan bertema seksi.
Foto Unik Grim & McLaughlin
Dikatakan kepada Huffington Post, Grim mendapatkan inspirasi dari seorang teman yang juga merupakan fotografer, Red Scott. Scott menyarankan mereka berdua untuk membuat foto-foto dengan pose model yang klise.
Akhirnya, Grim dan tunangannya pun mengiyakan dengan membuat foto-foto pertunangan mereka. Mereka pun akhirnya mencari referensi beberapa foto dengan pose yang klise dan banyak digunakan oleh kebanyakan orang. Unik juga ya, ide dari sepasang tunangan ini. Anda mungkin terinspirasi untuk membuatnya sebagai foto kenangan Anda sebelum menikah, Ladies?

Masih Bolehah Meniru Jika Seperti Ini?

Posted: 22 Apr 2013 08:00 AM PDT




Sumber

Gadis Kecil Ini Pasti Bikin Anda Iri

Posted: 22 Apr 2013 07:00 AM PDT




Sumber

Cucu Chaplin yang Hot

Posted: 22 Apr 2013 06:00 AM PDT






































dia adalah Oona Chaplin, cucu kepada Charlie Chaplin.







Asal-usul jam, dari pasir hingga digital...

Posted: 22 Apr 2013 05:00 AM PDT


Siang dan malam, sejak dahulu orang akan membedakan waktu dengan melihat matahari, namun apa yang terjadi jika mendung ? tahukah kamu bagaimana orang - orang di zaman kuno menentukan atau mengetahui waktu secara akurat dan pas ?

Sperti di jaman modern ini, Jam ternyata sudah digunakan sejak Jaman kuno, melaui berbagai macam bentuk dan evolusi hingga menjadi jam yang sering kita lihat hari ini

Tahukah kamu?

Kata jam telah digunakan pada abad ke-14 sekitar 700 tahun yang lalu, yang berasal dari bahasa latin yaitu 'clocca'.



Jam tertua yang disebut jam sundial atau jam matahari. Pertama kali digunakan sekitar 3.500 sebelum masehi. Jam ini menunjukan waktu berdasarkan letak matahari, dengan cara memanfaatkan bayangan yang menimpa permukaan datar yang kemudian ditandai dengan jam-jam dalam satu hari.



Orang Mesir sekitar 5.000-6.000 tahun yang lalu mengukur waktu dan membuat kalender dengan menggunakan obelisk.



Jam pasir muncul sekitar 1400SM, berdasarkan peninggalan yang ditemukan di kuburan Amenhoterp I, peninggalannya berupa bejana kecil berisi air yang memiliki lubang di bagian bawahnya yang berfungsi meneteskan air.



am air ditemukan di Mesir dan diberi nama clepsydra (kleph-sur-druh), pada tahun 1400SM.


Lalu, di Al-jaziri (1136-1206) dibuat jam air yang berbentuk gajah dan bisa menghasilkan suara di tiap jam.



Pada tahun 1950-an dibuat jam digital oleh The Hamilton Watch Co of Lancaster, Pennsylvania, sebagai perusahaan yang pertama kali membuat jam elektrik/digital.

Setelah itu, munculah beberapa brand jam tangan yang masih eksis hingga kini.



Jam tangan jenis ini booming seiring dengan kemunculan film James Bond 007 'On Her Majesty's Secret Service' pada tahun 1969. Di salah satu adegan, Bond yang diperankan oleh George Lazenby memakai jam rolex oyster dalam berbagai aksinya. Karena sangat diminati, dibuatlah jam tangan rolex yang didisain khusus untuk wanita yang dikenal dengan Rolex Oyster Datejust Lady yang terbuat dari stainless steel dengan dua tombol datejust, bertahtakan berlian, dan tahan air.



Awalnya, Casio sebuah perusahaan jam tangan ternama meluncurkan produk terbarunya G-SHOCK pada tahun 1983. Hingga tahun 1990-an jam tangan jenis G-SHOCK dan line-nya BABY-G ini jadi banyak digemari terutama oleh para seleb seperti Kanye West, Gabe Kling, Matt Hammer, Spike Lee, Lil' Wayne, Jordin Sparks, Lady Gaga dan Nick Cannon pada red carpet, video clip, hingga event-event fashion yang mereka datangi. Bentuknya yang dedisain unik dengan variasi warna yang beragam, menjadikan jam ini sebagai must-have-accesory.

Desainnya yang original, unik, dan tidak mudah ditiru, membuat ODM banyak diminati saat ini, terutama di kalangan remaja. Jam tangan digital ini menjadi terobosan baru terutama bagi dunia desain jam dan timekeeping, mulai dari cara pakainya yang menyerupai gelang dan bahan jam yang terbuat dari silikon. Selain itu, warna-warnanya yang menyerupai jelly sangat menarik, dan bisa dipakai cewek ataupun cowok (unisex watch).


Read more: wisbenbae 

Penjara Untuk Terorist di Arab Saudi ini Punya SPA dan Kolam Renang

Posted: 22 Apr 2013 04:00 AM PDT


Sungguh nikmat jadi teroris tertangkap di Arab Saudi. Mereka dikirim ke penjara khusus teroris baru dibangun dengan fasiliti mewah termasuk sarana olahraga dan spa.

Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Ahad (21/4), fasilitas untuk 2.336 tersangka teror jaringan Al Qaidah ini mungkin tidak akan didapatkan di Afghanistan atau negara disinyalir sarang pelaku penebar ketakutan. Beberapa anggota Al Qaidah di Afghanistan malah banyak mati tertembak oleh pasukan Paatan Pertahanan Atlantik Utara (NATO).

Pemerintah Saudi memang sengaja membuat penjara layaknya hotel bintang lima. Mereka mengatakan teroris juga manusia dan ada banyak jalan untuk menyedarkan kelakuannya. Dalam penjara ini mereka juga menerima bimbingan mental dan spiritual agar merubah diri.

Penjara ini terletak di Ibu Kota Riyadh. Di dalamnya ada fasiliti kolam renang ukuran olimpiade, mandi wap, sarana olahraga, dan ruang santai untuk menonton televisi. Bila ini berhasil akan dibangun lima penjara serupa se-Saudi.

Bahkan juga ada kamar khusus untuk teroris memiliki isteri. Mereka boleh melakukan hubungan seksual rutin jika berkelakuan baik di penjara.
[din]

  prison 
 
  prison



  prison

  saudi

  prison

Remaja 13 Tahun ini Bawa Kereta Mercedes Klasik Ayahnya ke Sekolah

Posted: 22 Apr 2013 03:00 AM PDT



Sumber 

Wow, Ini Dia Susuk Hulk di Dunia Nyata

Posted: 22 Apr 2013 02:00 AM PDT


Mungkin ini lelaki dengan otot lengan terbesar di Rusia. Denis Cyplenkov lahir di Ukraine jadi terlihat mirip tokoh pahlawan super Hulk.


Lelaki itu berprofesi sebagai pegulat. Sejak 2008 dia memenangkan kejuaraan olahraga itu. Menurut pelatihnya Kote Razmadze Cyplenkov tidak mudah terkalahkan saat bertanding.


Cyplenkov mempunyai tinggi badan hampir dua meter dengan berat 140 kilogram. Tangannya empat kali lipat lebih besar dari tangan orang biasa.


Banyak orang menyebut dia raksasa. Cyplenkov mampu membelit lawan dalam hitungan detik saat bergulat. Tahun ini dia dinobatkan lelaki terkuat di Negeri Beruang Merah itu.




Sumber

GAUN TERBAIK JENNIFER LAWRENCE

Posted: 22 Apr 2013 01:00 AM PDT


 Inilah beberapa penampilan terbaik Jennifer Lawrence dalam balutan gaun.

 
Cantik dan menawan dengan gaun merah yang seksi

 
Terlihat padat dan berisi

 
Sangat cantik dan anggun

 
Dengan gaun warna emas, terlihat sangat mewah

 
Gaya santai tapi tidak terlihat murahan

 
Pakai hitam ? Siapa takuuuuut ?

 
Anggun dan menawan

 
Tetap saja terlihat cantik, walau gaun yang dikenakan terlihat aneh

 
Luar biasa, anggun...

Meninggal 2 Hari Setelah Tulis Kisah Kematiannya

Posted: 22 Apr 2013 12:30 AM PDT


  • detail berita




Sumber

Model HOT Victoria's Secret Tanpa Make-up

Posted: 22 Apr 2013 12:30 AM PDT



As per tittle.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu