Selasa, 16 April 2013

borak kosong

borak kosong


Wanita Takut Punya Tangan seperti Madonna

Posted: 16 Apr 2013 09:00 PM PDT


detail berita
Madonna (Foto: Dailymail)
YANG benar-benar wanita khuatirkan adalah keadaan tangan mereka. Bukan kerutan di ujung mata, rambut ubanan, dan usia setengah baya.

Penelitian menunjukkan bahawa banyak wanita takut jika tangan mereka mengkhianati usia yang sebenarnya. Mereka takut jika tangan dengan urat menonjol, kulit menipis, dan bintik-bintik membuat mereka kelihatan jauh lebih tua dari usia sebenarnya.

Satu dari lapan wanita yang disurvei mengatakan bahwa mereka sekarang lebih peduli akan kondisi tangan daripada wajah. Ini adalah masalah yang mungkin akrab bagi selebriti seperti Madonna (54) yang sering difoto mengenakan sarung tangan untuk menyembunyikan tangannya.

Para ahli mengatakan, walaupun ada suntikan dan operasi untuk meremajakan wajah, sampai saat ini masih sedikit yang boleh dilakukan untuk meremajakan tangan. Survei menunjukkan bahwa bintik-bintik hitam menempati urutan teratas tentang penuaan tangan. Banyak wanita mencuba untuk menyembunyikan tanda gelap tersebut dengan make-up.

Dermatolog atau ahli penyakit kulit menunjukkan banyak orang yang abai mengurus tangan mereka sejak dini. Padahal, tangan kita terus-menerus terpapar sesuatu, mulai dari sinar matahari sampai deterjen. Tangan juga tidak memiliki lemak dan minyak sebanyak wajah yang membantu melindungi dari beberapa kerusakan.

Tapi Ash Mosahebi dari British Association of Aesthetic Plastic Surgeons mengatakan, ada teknik baru untuk membantu wanita menyamarkan tanda-tanda penuaan di tangan, seperti dilansir Dailymail.

Suatu zat dapat disuntikkan untuk merehidrasi kulit kering yang tipis, sedangkan suntik lemak bisa digunakan untuk membuat tangan terlihat menggembung dan menyamarkan urat. Prosedur tersebut relatif umum dilakukan di Amerika Serikat dan kini sedang merambah ke belahan dunia lainnya.

Jika hal di atas terdengar terlalu drastis, dokter kulit menyarankan memakai sarung tangan ketika udara dingin untuk mencegah kulit menjadi kering dan kasar. Gunakan juga sarung tangan karet ketika melakukan pekerjaan rumah tangga. Selain itu, jangan terlalu sering terkena sabun dan gunakan tabir surya jika keluar rumah. 

Demi Makanan China, Anak 6 Tahun Nekad Memandu Kereta

Posted: 16 Apr 2013 08:30 PM PDT


Foto : Alamy
Foto : Alamy
MICHIGAN – Seorang anak berusia enam tahun mengendarai kereta sejauh tiga kilometer hanya untuk membeli makanan China.

Anak laki-laki ini mengendarai keretacmiliki orangtuanya sejauh tika kilometer sebelum dihentikan oleh pemandu lain yang melihatnya. Keluarga anak itu sedang tidur di rumah dan tidak menyadari bahawa anak mereka telah mengambil kereta Ford Taurus dirumahnya di Michigan, Amerika Syarikat (AS).

Aksi nekat anak itu diberhentikan oleh pengendara kereta lainnya yang menelepon ke 911 melaporkan ada anak kecil yang memandu keretal sendirian. Demikian seperti dilansir Telegraph, Rabu (17/4/2013).

Ketika ditanya pihak polis yang datang ketempat kejadian, anak itu mengatakan bahawa dirinya ingin memperbaiki mobil ayahnya yang rusak kemudian mampir di restoran China.

Saat ini pihak polis masih menyelidiki aksi anak nekat itu. Sang ayah dibawa ke tempat kejadian oleh petugas. Hal ini belum jelas apakah polis akan memberikan hukuman atau peringatan saja.

Video 'cabaran kondom' Bikin Heboh di Internet

Posted: 16 Apr 2013 08:00 PM PDT


Foto : Youtube
Foto : Youtube
LONDON - Video "cabaran kondom" yang dilakukan para remaja bikin heboh di internet. Para remaja berlomba-lomba membuat video aneh ini dan mempostingnya di YouTube.

Video yang muncul pada awal Oktober 2012 itu menampilkan seorang gadis sedang menghirup kondom menggunakan hidungnya dan menarik keluar dari mulut. Demikian diberitakan Huffington Post, Selasa (16/4/2013).

Video menjijikan ini menjadi trend terbaru di YouTube dan sudah ditonton 570 orang.

Banyak remaja yang meniru video tersebut dan melakukan hal yang serupa kemudian mengunggahnya ke YouTube

Hakim hukum diri sendiri, bayar denda

Posted: 16 Apr 2013 07:30 PM PDT


IONIA, Michigan - Seorang hakim di Amerika Syarikat (AS), Raymond Voet membayar denda sebanyak AS$25 (RM76) ekoran perbuatannya sendiri.
Voet membayar denda itu kerana beliau menghina mahkamah selepas bunyi telefon pintarnya mengganggu perbicaraan yang dikendalikannya.
Portal berita Sentinel-Standard of Ionia and MLive.com melaporkan, Voet telah melaksanakan peraturan bahawa pemilik peralatan elektronik akan dikenakan tindakan menghina mahkamah jika gajet mereka mengeluarkan bunyi sekali gus mengganggu perbicaraan.
Namun, pada Jumaat lalu, telefon pintar baharu Voet berbunyi semasa beliau menghakimi satu perbicaraan.
"Saya berasa terlanggar telefon itu dan ia mula mengeluarkan bunyi bising," katanya.
Bunyi itu meminta supaya arahan bersuara diberikan.
Menurut Voet, beliau sebelum ini menggunakan telefon BlackBerry. Menurutnya dia tidak biasa dengan operasi telefon baharu yang mempunyai skrin sesentuh.
"Ia merupakan satu alasan tetapi saya tidak akan menerima alasan seperti itu.
"Mahkamah merupakan tempat serius yang perlu dihormati," kata hakim tersebut.
Semasa waktu perbicaraan berhenti rehat, Voet menjatuhkan hukuman menghina mahkamah terhadap dirinya sendiri dan membayar denda tersebut.
"Hakim-hakim merupakan manusia. Mereka tidak berada di atas undang-undang.
"Saya melanggar undang-undang dan saya perlu hidup dalam peraturan," katanya. - AP


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Ibu sarat mengandung bunuh diri selepas menulis di Facebook

Posted: 16 Apr 2013 07:00 PM PDT


London: Seorang ibu yang sarat mengandung dipercayai membunuh diri bersama tiga anaknya selepas menulis dalam laman Facebooknya: "Kami tak akan disakiti lagi."
Fiona Anderson dikatakan terjun dari sebuah bangunan tempat letak kereta setinggi 15 meter.

Beberapa jam kemudian tiga anaknya, Levina, tiga, Addy, dua dan Kyeden yang berumur 11 bulan ditemui mati di rumah pangsanya, kira-kira suku kilometer dari bangunan berkenaan.
Rakannya mendedahkan, Fiona, 'ibu pintar' yang berusia 23 tahun meninggalkan beberapa mesej meluahkan rasa kecewa selepas Craig McLelland, bapa ketiga-tiga anaknya, meninggalkannya untuk bercinta dengan wanita lain.

Dia sebelum ini menulis: "Tidak ada siapa inginkan kami. Tidak ada siapa yang membantu kami. "Orang sepatutnya membantu kami menipu dan cuba mengambil anak saya. Hanya Craig yang kami ada, tetapi dia juga sudah pergi." Fiona dari Lowestoft, Suffolk, juga menulis: "Ibu amat sayangkan kamu dan saya akan sentiasa menjaga kamu. Saya memohon maaf kerana menyebabkan kamu kecewa. Kita tak akan disakiti lagi." Pakar Patologi dari Pejabat Dalam Negeri semalam melakukan bedah siasat terhadap kanak-kanak itu untuk menentukan punca kematian mereka.

McLelland tiba di rumah pangsa Fiona selepas dimaklumkan ada orang membunuh diri. "Saya dapat merasakan siapa dia," katanya.
Foto

Rakan Fiona Karleigh Burlingham, 20, berkata, Craig meninggalkan wanita itu kira-kira sebulan lalu.

"Ketiga-tiga anaknya sihat dan dibesarkan dengan baik. Dia melalui saat getir." Seorang rakan lain berkata: "Kami diberitahu dia menulis dalam laman Facebooknya malam tadi: 'Anak saya akan pergi bersama saya.' Tidak sangka ada orang terfikir dia akan mencederakan dirinya, lebih-lebih lagi anaknya. - The Sun

sumber: mymetro


Ceti haram ugut bunuh didenda RM2,000

Posted: 16 Apr 2013 06:30 PM PDT


Ipoh: Seorang ceti haram dijatuhkan hukuman denda RM2,000 oleh Mahkamah Majistret, di sini, semalam, selepas mengaku bersalah memeras ugut mahu membunuh seorang lelaki yang gagal menjelaskan hutang abangnya.
Tertuduh Lau Yau Kong, 31, didakwa melakukan perbuatan berbentuk ugutan iaitu mahu membakar rumah dan membunuh mangsa serta keluarganya di Anjung Bercham Megah, Bercham, pada jam 8 malam, 4 April lalu.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Mohammad Nor Abdurrahim mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-dua sekali.
Tertuduh yang diwakili peguam, Serala Sittan merayu hukuman diringankan atas alasan mempunyai banyak tanggungan selain berpendapatan rendah.

Selepas mendengar hujah daripada kedua-dua pihak, Majistret Nur Melati Diana Abdul Wahab menetapkan denda RM2,000 dan penjara empat bulan sekiranya gagal menjelaskan denda itu, semalam.

Berdasarkan fakta kes, pengadu membuat laporan polis berhubung gangguan yang diterima berkaitan pinjaman wang dari along yang dibuat abang kandungnya berjumlah RM2,000.
Dalam kejadian itu, tertuduh bersama rakannya memecah masuk rumah mangsa di Bercham dan mengugut mahu membunuh mangsa.

Pada 10 April lalu, serbuan dilakukan di rumah tertuduh di Taman Cempaka, di sini, sebelum polis menahan suspek dan merampas beberapa dokumen yang digunakan untuk kegiatan along.
sumber : mymetro

Jual rakan lama pada ‘bapa ayam’

Posted: 16 Apr 2013 06:00 PM PDT


Kuala Lumpur: Pertemuan semula seorang wanita berusia 21 tahun dengan rakan lamanya mengundang padah apabila dia dijual kepada sindiket pelacuran dengan harga RM3,000 selain dipukul, dipaksa melacur dan dikurung sebelum berjaya melarikan diri.
Kejadian bermula pada 11 April lalu apabila mangsa mengadakan pertemuan dengan rakan perempuannya di sebuah bangunan rumah kedai di Kepong, di sini, selepas beberapa tahun tidak berjumpa.

Sumber polis berkata, dalam pertemuan itu rakan mangsa hadir bersama teman lelakinya dan ketika berbual, muncul seorang lelaki berusia lewat 30-an yang memperkenalkan diri sebagai pemilik rumah kedai berkenaan.
Menurutnya, tidak lama kemudian, rakan mangsa dan teman lelakinya itu meninggalkan premis berkenaan, namun apabila mangsa ingin beredar, pemilik rumah kedai terbabit menghalangnya.

"Rupa-rupanya lelaki itu bapa ayam dan dia memberitahu mangsa sudah dijual kepadanya oleh rakannya sendiri dengan harga RM3,000. Biarpun mangsa berulang kali merayu dikasihani, permintaannya tidak diendahkan," katanya.

Menurutnya, mangsa kemudian dikurung dalam bilik di premis berkenaan dan di situ ada 10 wanita dipercayai warga China dan Vietnam yang dipaksa menjadi pelacur.
Sumber itu berkata, keesokan harinya, mangsa dipaksa memakai pakaian seksi dan menyertai kumpulan pelacur itu beratur sebelum diperagakan kepada pelanggan. "Pada mulanya mangsa enggan, namun akhirnya akur selepas dipukul bapa ayam terbabit. Mangsa dipilih seorang pelanggan dan melayan lelaki itu yang memberitahu dia membayar RM1,680 untuk meniduri mangsa," katanya.

Menurutnya, selepas hampir seminggu dikurung di premis berkenaan, mangsa berjaya meloloskan diri jam 7 pagi, Ahad lalu.
"Ketika itu, tiada siapa di premis berkenaan dan mangsa membuka pintu menggunakan gunting sebelum melarikan diri dan membuat laporan di Balai Polis Kepong dengan bantuan orang awam," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi mengesahkan laporan berhubung kejadian itu dan siasatan dilakukan.
sumber : mymetro

Besi datang melayang

Posted: 16 Apr 2013 05:30 PM PDT


Foto

Petaling Jaya: Ibarat nyawa di hujung tanduk, itu detik cemas dialami seorang wanita mengandung bersama suaminya yang nyaris tercucuk besi penghadang jalan Lebuhraya Persekutuan berhampiran sebuah pusat pameran kereta selepas kenderaan mereka terbabit dalam kemalangan ketika dalam perjalanan pulang ke Puchong, kelmarin.
Dalam kejadian jam 8.30 malam itu, pasangan suami isteri terbabit yang menaiki kereta Nissan Slyphy tergamam apabila terlihat sebatang besi terbang ke arah mereka sebelum menembusi cermin hadapan dan nyaris terkena mereka.
Kejadian berlaku selepas sebuah treler menghala ke Kuala Lumpur hilang kawalan selepas tayarnya pecah sebelum merempuh kereta Proton Wira di hadapannya menyebabkan kereta terbabit turut hilang kawalan dan merempuh penghadang jalan.

Malah, akibat rempuhan terbabit, satu besi penghadang jalan tertanggal dan terpelanting ke arah kereta dinaiki pasangan terbabit di laluan bertentangan.

Isteri pasangan berkenaan yang juga sedang mengandung sebulan, Nuryanti Nordin, 31, berkata, ketika kejadian mereka dalam perjalanan pulang ke rumah di Puchong terkejut apabila terlihat satu objek terpelanting ke arah mereka.
sumber : mymetro

Batu Unik Mirip Kemal*an Wanita Menarik Perhatian Dunia

Posted: 16 Apr 2013 05:00 PM PDT


Jauh di dalam belantara hutan di Filipina, terdapat sebuah Batu Unik Mirip Kemaluan Wanita Menarik Perhatian Dunia. Baru-baru ini, reporter Wisbenbae melakukan perjalanan panjang menuju sebuah gua yang katanya mirip alat genital wanita di Filipina. Setelah menempuh tujuh jam perjalanan dari Manila dengan bus, mereka pun akhirnya tiba di sebuah desa terpencil.


Seorang pemandu jalan kemudian mengantarkan mereka menuju ke sebuah gua di dekat desa. Sembari membawa lampu untuk menerangi jalan, lelaki itu mengingatkan agar para reporter berhati-hati saat berjalan kerana mulut gua dipenuhi oleh kotoran kelelawar.

Para reporter diajak untuk masuk lebih dalam. Namun, tidak ada yang tahu apa sebetulnya hal menarik yang ingin ditunjukkan oleh lelaki tersebut pada mereka. Semua masih terasa begitu misteri.


Setelah masuk agak ke dalam, pemandu jalan itu menunjukkan sebuah batu yang memiliki bentuk tak biasa. Yaps! Batu karang berukuran raksasa itu mempunyai bentuk persis kemaluan wanita. Hingga saat ini Batu Unik Mirip Kemaluan Wanita Menarik Perhatian Dunia banyak dikunjungi orang-orang yang teruja.



Sumber: wisbenbae 

Gambar lucu hari ini

Posted: 16 Apr 2013 04:00 PM PDT


Foto-foto berikut ini sekadar hiburan  Ayo kita tersenyum bersama :)











R

Boleh Teka Siapa Artis Wanita Dibalik Karakter Lelaki Ini?

Posted: 16 Apr 2013 09:45 AM PDT


PRINCESS Diana pernah tampil meyakinkan sebagai lelaki - dimana Ia boleh pergi tanpa diketahui semalaman di sebuah bar gay. Menurut THESUN.CO.UK Ia diseludupkan ke sebuah pub di London dengan teman-teman; Freddie Mercury dan Kenny Everett - berpakaian kamuflase.

Dia bahkan dilayani di bar oleh staf yang benar-benar tidal tahu siapa dia. Dan Putri Diana bukan satu-satunya  selebriti wanita yang  bersenang-senang  mencoba menjadi lawan jenis. Bisakah Anda melihat wanita-wanita terkenal yang menyamar ini? -SRA

















Angelina Jolie, Katy Perry, Cate Blanchett, , Glenn Close, Lady Gaga, Jennifer Love Hewitt, Mariah Carey, Catherine Tate.

(Foto) Para Selebriti Se8y Hollywood Yang Berkaki Jinjang Dan Mulus

Posted: 16 Apr 2013 09:30 AM PDT


1. Jennifer Aniston
Bintang film serial "friend" ini memiliki kaki yang jenjang dan sexy. Banyak laki-laki yang mengatakan kalau aniston mempunyai bentuk kaki yang sangat ideal.

2. Cameron Diaz
Cameron Diaz
Bintang Charlie's Angels ini mempunyai bentuk kaki yang menawan. Ditambah tubuhnya yang padat dan atletis membuat banyak laki-laki terpukau.

3. Eva Longoria
Eva Longoria

Majalah FHM pernah memasukkan mantan istri pebasket San Antonio Spurs asal Perancis sebagai salah satu wanita dengan kaki tersexy. Kakinya terlihat proporsional sehingga membuat para wanita iri.

4. Victoria Beckham
Victoria Beckham
Istri pesepakbola David Beckham ini memang mempunyai bentuk kaki yang sexy. Kakinya tampak ramping dengan kulitnya yang mulus.

5. Gisele Bundchen
Gisele Bundchen
Supermodel asal Brazil ini kaki jenjangnya amat memikat para pria. Laki-laki mana yang tahan melihat kesexyan kakinya kala berlenggak-lenggok di runway. Lihatlah penampilannya pada gambar diatas saat dia beraksi dalam film "Taxi". Benar-benar membuat para pria bergetar.

6. Keira Knightley
Keira Knightley
Walau bintang "Pirates of Carribean" ini berpayudara kecil seperti telur ceplok, namun lihat saja kaki jenjangnya yang mulus. Wanita mana yang tidak iri?

7. Paris Hilton
Paris hilton
Bintang reality show "Simple Life" ini selain memiliki bentuk tubuh yang sexy, juga mempunyai kaki yang ramping dan berkulit mulus.

8. Mariah Carey
Mariah carey
Penyanyi bersuara menggelegar ini mengoleksi ratusan sepatu untuk menunjang penampilannya, terlebih kakinya yang mulus. Kakinya ia asuransikan sebesar US$ 1 juta Wow!

Kesexyan mereka tidak ada yang meragukan lagi karena mereka semua pernah masuk dalam jajaran 100 wanita tersexy sedunia versi majalah pria FHM. Dan dalam setiap kesempatan mereka tak ragu untuk mengekspos kakinya yang mulus dan indah
(Yahoo, FHM, Cosmopolitan, Google, Esquire)

Model Se*si Courtney Webb Diajak ML 'Threesome' Pesepakbola Inggris

Posted: 16 Apr 2013 09:15 AM PDT


Model Seksi Courtney Webb Diajak ML Threesome Pesepakbola Inggris
Cournet Webb ngaku diajak threesome pemain Inggris @thesun

Model seksi Courtney Webb menolak ajakan bercinta mantan kekasih yang merupakan pesepakbola Leeds United, El Hadji Diouf.

Dilansir dari TheSun, Model seksi Courtney Webb menolak ajakan bercinta pesepakbola kelahiran Dakar, Senegal untuk mengkhianati istrinya.

Diouf mengajak Courtney untuk bergabung dalam adegan seks threesome bersama seorang penari telanjang. Hal ini membuat Courtney menjadi enggan dan menolak ajakan bercinta dari Diouf.

Bahkan, Courtney mengaku jijik saat melihat Diouf bercinta dengan penari telanjang di hadapannya, setelah ia menolak ajakan untuk bergabung.

"Saya berhubungan seks dengan Diouf, saat aku tahu ia punya isteri dan anak perempuan," pengakuan Courtney.

Sebelumnya, Courtney Webb juga pernah bercinta dengan personel One Direction, Zayn Malik. Bahkan, hal ini membuat pelayan restoran ini menjadi hujatan penggemar Zayn.

Se*sinya Paddock Girls MotoGP Qatar 2013

Posted: 16 Apr 2013 09:00 AM PDT







Selain Jorge Lorenzo dan Valentino Rossi yang mampu menarik perhatian di seri perdana MotoGP 2013 yang digelar di sirkuit Losail, Qatar (7/4). Para wanita cantik dan seksi "Paddock Girls" atau "Umbrella Girls" juga menghiasi acara lumba motor yang ditunggu jutaan penonton dari seluruh dunia. Aksi "Paddock Girls" seksi di arena sirkuit menambah panasnya litar yang semakin jadi menegangkan.


Lelaki Tidak Suka Miss V Yang Gundul

Posted: 16 Apr 2013 08:00 AM PDT

(c) shutterstock
Di masa moden seperti ini, makin banyak orang yang sedar akan pentingnya menjaga penampilan, terutama di depan pasangan. Tidak hairan jika banyak wanita merapikan atau menghilangkan rambut kemaluan atau pubic hair. Dengan perawatan tersebut, diharapkan para lelaki lebih menyukainya dan makin berghairah.
Brazilian wax adalah metode menghilangkan rambut kemaluan hingga habis atau gundul. Banyak wanita berfikir bahawa Miss V yang 'bersih' lebih disukai lelaki, nyatanya tidak demikian. Survei yang dilakukan perusahaan Nad pada 1.000 lelaki menemukan bahwa mereka lebih menyukai daerah intim wanita yang memiliki rambut terpotong rapi dan tidak gundul, dilansir Huffington Post.
  • Sebanyak 43 peratus lelaki menyukai bentuk rambut kemaluan yang dirapikan berbentuk segitiga bermuda.
  • Sedangkan 17 peratus lelaki menyukai rambut kemaluan wanita dirapikan dengan bentuk landing strip.
  • Sementara itu 15 peratus menyukai bentuk hati.
  • Hanya 12 peratus yang suka dengan Miss V gundul.
Bagi banyak lelaki, wanita yang masih memiliki rambut kemaluan dan terpotong rapi lebih terlihat seksi. Bahkan beberapa lelaki lebih suka jika istrinya masih memiliki rambut kemaluan yang rapi, kerana hal itu menunjukkan bahawa dia adalah wanita sejati, bukan boneka manekin.
Setujukah Anda dengan hasil penelitian ini?

Perpustakaan Paling Mengagumkan di Dunia

Posted: 16 Apr 2013 07:00 AM PDT


Sumber 

Aneh, Ada Spa Khusus Orang Mati di China

Posted: 16 Apr 2013 06:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber 

Ingin Bercerai, Wanita ini Telepon 911

Posted: 16 Apr 2013 05:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber 

Aneh Tapi Nyata, Bayi Ini Lahir Tanpa Memiliki Mata (Foto)

Posted: 16 Apr 2013 04:00 AM PDT

Marwanijung kini terkenal seantero Urumqi, China. Bayi delapan bulan ini lahir tanpa mata. Namun, ia terlihat senang ketika cahaya diarahkan ke wajahnya.

Marwanijung lahir dari pasangan etnis Uighur China. Ibunya, Salamu, terkejut ketika mendapati anaknya lahir tanpa mata. Namun, ketakberdayaan ekonomi membuatnya tak bisa berbuat banyak.

Baru setelah beberapa bulan, bersama suaminya, Madamihan, ia membawa Marwanijung ke sebuah rumah sakit di Urumqi, ibu kota Xinjiang. Secercah harapan muncul. Dokter mengatakan kepada mereka Marwanijung menyukai cahaya yang merupakan pertanda positif bahwa ia mungkin memiliki mata di sebelah kiri, tapi terhalang oleh kulit.

"Dia ingin sekali melihat cahaya dan kita berdoa setiap hari bahwa ia boleh melihat cahaya," kata ayah anak itu.

Sayangnya, para ahli di Rumah Sakit Angkatan Darat 474 Cina menyatakan Marwanijung tak mungkin dioperasi karena matanya tak memiliki lensa. Dokter menyarankan untuk melakukan instalasi mata buatan setelah usianya mencapai 16 tahun.



Marwanijung bukan kasus pertama sepanjang tahun 2000-an ini. Awal bulan ini, Lacey Buchanan membuat video menyentuh tentang anaknya yang berusia setahun, Christian. Anaknya lahir dalam kondisi tak bermata.

Dia tidak memiliki mata kerana ia menderita sumbing tessier, keadaan langit-langit mulut yang langka dan parah yang dapat mempengaruhi berbagai area wajah, seperti hidung, mulut, mata, dan rahang.

Pada tahun 2010, putri Taylor Garrison Brielle lahir dengan kondisi yang jarang yang menyebabkan kelopak matanya benar kosong dari jaringan apa pun.

sumber: tempo.co

Jangan Sampai Ini Terjadi Pada Anda, Sangat Mengerikan

Posted: 16 Apr 2013 03:00 AM PDT

Binatang yang sedang mencari sarang rupanya sangat tertarik melihat lubang telinga yang gelap dan hangat. Seekor laba-laba merayap masuk ke lubang telinga seorang perempuan di China dan baru ketahuan setelah gatal-gatal selama 5 hari.

Masuknya seekor binatang yang tidak disebutkan ukurannya itu terjadi ketika perempuan bernama Ms Lee tersebut sedang tidur. Begitu nyenyaknya sampai-sampai kehadiran serangga berbulu dan berkaki banyak ini tidak disedari oleh perempuan asal China tersebut.

Dalam keadaan terjaga, jangankan lubang telinga, kulit tangan atau kaki saja akan terasa geli kalau ada laba-laba merayap di permukaannya. Namun dalam kes ini, si laba-laba begitu leluasa menjelajah saluran pendengaran tanpa disadari oleh korbannya.

Pada hari-hari berikutnya, Ms Lee hanya mengeluh gatal-gatal di telinga dan tidak menyangka ada makhluk hidup numpang menginap di dalam rongga kepalanya. Baru setelah genap 5 hari, ia memeriksakan diri ke dokter telinga karena keluhan itu sudah mulai terasa mengganggu.

Di Changsa Central Hospital, Ms Lee menjalani pemeriksaan telinga. Kerana tidak punya riwayat penyakit telinga, maka dokter memutuskan untuk melakukan peneropongan dengan kamera khusus ke dalam rongga telinga.

Para dokter dilaporkan sangat terkejut mendapati hasil peneropongan, sebab di dalam telinga ada makhluk bermata 4 dengan kaki berbulu sedang menatap ke arah kamera. Makhluk hidup itu kemudian diidentifikasi sebagai arachnida, atau laba-laba.

Awalnya para dokter ragu-ragu untuk mengeluarkannya karena takut hewan tersebut malah panik dan masuk semakin jauh ke rongga telinga bagian dalam. Namun dengan cairan garam, akhirnya laba-laba merasa tidak nyaman lalu keluar dengan sendirinya.

"Kami khawatir laba-laba itu menuruti insting untuk masuk lebih dalam dan menggaruk liang telinga. Ms Lee sudah hampir menangis karenanya," kata salah seorang dokter seperti dikutip dari Foxnews, 

Ngerinya Langsing dengan Cara Ini

Posted: 16 Apr 2013 02:00 AM PDT

Segala cara wanita lakukan agar tampil menawan. Membeli pakaian terbaru, kasut rekaan desainer terkenal, bahkan ada yang rela menghabiskan waktunya berjam-jam di tempat spa. Tidak terkecuali mencuba bentuk perawatan baru iaitu FatGirlShrink. Treatment ini diklaim dapat menghilangkan beberapa inci dari pinggang Anda secara instant.

Perawatan detoksifikasi ini bertujuan untuk menghilangkan kadar air berlebih pada tubuh dengan menerapkan otot-stimulasi arus listrik ke dalam tubuh. Perawatan baru tersebut diyakini tidak menimbulkan rasa sakit ketika proses sedang berlangsung.



Menurut dr. Ronald Sha, direktur medis di Duke Diet dan Fitness Center di Durham, North Carolina, electrostimulation adalah salah satu metode yang dapat dilakukan oleh semua orang yang merasa depresi dalam menurunkan berat badannya. Sependapat dengan beliau dr. Jeffrey Morrisson, seorang ahli gizi di Manhattan menyatakan bahwa ini merupakan pilihan yang masuk akal untuk membakar kalori. Metode ini menurutnya mudah dan cepat.

Perawatan seharga $180  ini menurut catatan Dailymail boleh Anda dapatkan di Bliss Spa yang terdapat di New York dan Florida, Amerika Syarikat. Perawatan detoksifikasi ini menggunakan media tanah liat termal. Sebelum tanah liat termal yang berfungsi sebagai konduktor elektrik ini dioleskan pada tubuh, tahap pertama adalah mengukur area yang 'bermasalah'. Seorang terapis yang diwawancarai Good Morning Amerika menambahkan rumput laut juga digunakan untuk membantu proses detoksifikasi saat mengalirkan arus listrik.

Perawatan yang berlangsung selama 60 minit ini dilakukan di beberapa bahagian tubuh, seperti otot perut, paha dan punggung. Bagi para lelaki yang ingin melakukannya, perawatan ini hanya dapat difokuskan pada bagian perut saja.


sumber: wolipop

Perusahaan Perancis Rilis G-String Unik yang Super Se*si untuk Lelaki

Posted: 16 Apr 2013 01:00 AM PDT


img 
ist.
 Sebuah brand fashion asal Prancis merilis g-string berbentuk unik untuk lelaki. G-string yang menonjolkan sisi maskulin lelaki itu tampak sangat seksi kerana hanya berbentuk setengah.

Seperti dikutip The Sun, ketika dipakai g-string itu akan membuat lelaki tampak sangat seksi seperti tagline pakaian dalam tersebut 'original and very sexy'. Begitu seksinya menurut The Sun, mereka sampai harus mensesor foto penampilan lelaki yang memakai underwear tersebut.

Dalam foto yang dirilis media Inggris itu terlihat bentuk g-string berbeda dari yang ada di pasaran saat ini. Jika biasanya g-string berbentuk segitiga dengan tali sangat tipis, kini hanya setengah. G-string yang hadir dalam berbagai warna mulai dari hitam sampai merah itu hanya menutupi setengah bagian area intim p lelaki.

G-string super seksi itu dirilis perusahaan bernama Inderwear. Perusahaan tersebut sudah banyak mengeluarkan rangkaian g-string untuk lelaki dengan berbagai bentuk dan warna.

Untuk g-string terbarunya ini Inderwear yakin produk mereka akan disukai. Harga g-string unik tersebut mulai dari £20 sepasang. 

Ini foto Angelina Jolie topless dicium kuda yang tak pernah disiar ke publik

Posted: 16 Apr 2013 12:30 AM PDT


img 
Foto: LaChapelle, Klein
 Sebuah foto Angelina Jolie yang selama ini belum pernah diperlihatkan ke publik akan dilelong di Christie, London. Foto yang menampilkan Jolie topless dan dicium seekor kuda.

Sebuah foto Angelina Jolie yang selama ini belum pernah diperlihatkan ke publik akan dilelang di Christie, London. Foto yang menampilkan Jolie topless dan dicium seekor kuda itu diharapkan terjual £25,000 sampai £35,000 .

Foto seksi Jolie itu merupakan karya dari fotografer selebriti ternama David LaChapelle. Lelang foto tersebut merupakan bagian dari lelang bertemakan The Wild Side of Photography.

Dalam foto yang diambil pada 2001 itu, Jolie tanpa mengenakan bra, berdiri di depan seekor kuda. Rambutnya yang panjang tampak tertiup angin. Di lenganya terlihat tato nama Billy Bob, mantan suaminya. Kini tato tersebut sudah dihapus.

Selain foto bersama kuda, ada satu foto Jolie lain yang akan ikut di lelang di Christie pada Mei 2013 mendatang. Satu foto tersebut adalah foto hitam-putih sang aktris bersama pasangan hidupnya Brad Pitt. Foto memperlihatkan Jolie-Pitt berpose layaknya suami-istri duduk di meja makan seolah-olah bersama anak-anak mereka. Foto hasil karya Steven Klein pada 2005 dan pernah ditampilkan di majalah W itu diharapkan terjual antara £8.000 - 12.000 atau Rp 119 juta - Rp 178 juta. 

Menurut balai lelang Christie, ada banyak foto menarik yang akan dilelang mulai 15 Mei mendatang. Lelang ini adalah kesempatan untuk para kolektor mendapatkan foto-foto dengan gambar menarik yang selama ini jarang dipublikasikan.

Beyonce Tampil Se*si Dalam Iklan Terbaru H&M

Posted: 16 Apr 2013 12:00 AM PDT


img 
Dok. H&M
 Penyanyi Beyonce kembali menampilkan tubuh seksinya dalam iklan H&M. Brand ambassador terbaru H&M itu berpose mengenakan aneka bikini berwarna-warni.

Beyonce tampak sempurna dengan tubuhnya yang tidak terlalu kurus ataupun gemuk dalam balutan bikini halterneck berwarna kuning hingga hitam. Istri Jay-Z itu berpose untuk iklan koleksi musim panas H&M dengan difoto oleh fotografer Inez van Lamsweerde dan Vinoodh Matadin.

Ini adalah kedua kalinya Beyonce memperlihatkan tubuh seksinya untuk H&M. Sebelumnya saat pertamakali diumumkan sebagai bintang iklan terbaru brand asal Sweden itu dia berpose mengenakan hot pants sambil berbaring di kerusi pantai.

"Aku selalu suka H&M yang selalu fokus pada kesenangan dan fashion dengan harga terjangkau," kata penyanyi 31 tahun itu ketika terpilih sebagai brand ambassador.

Beyonce juga mengungkapkan dia menyukai konsep pemotretan iklannya. Konsep iklan tersebut wanita direpresentasikan dalam empat elemen alam yaitu, api, air, udara dan angin.

"Pemotretan itu sangat indah di pulau tropis dan rasanya seperti sedang membuat video bukan iklan," katanya lagi soal pemotretan di kawasan Kepulauan Bahama.

Head of Design H&M Ann-Sofie Johansson menjelaskan dalam iklan ini Beyonce memakai key pieces dari brand yang akan membuka tokonya di Indonesia itu. "Ada bodycon dress, juga sun dress yang bisa jadi statement Dan tentu saja ada banyak bikini, terutama bikini dengan detail fringed," tuturnya. 

Ditambahkan Johansson, koleksi terbaru H&M ini menjadi spesial karena ada keterlibatan Beyonce. Personel Destiny's Child itu ikut memberi masukan untuk desain koleksi musim panas ini.

Bentuk apa tato lelaki ini?

Posted: 15 Apr 2013 11:30 PM PDT

Lihat, jika Anda menggunakan insting, kira-kira berbentuk apa tato di badan lelaki ini? 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label

Senarai Lagu